Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Moderátor: Lukashil
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Nemas fotku nebo nakej odkaz toho filtru z te 69ky??Mam tam taky odstředivku a tlak mazani mam uplne stejnej tak bych byl i dad kdyby se to zvedlo.Diky
Zetor 15,Zetror 25,Zetor 6911,Stihl 036,Homelite
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
a nemel bys tam mit ohrev fitru vodou-ono to totiz za studena co vim tu filtraci uplne obchazi(nebo u nekterych fitru to tak bylo) a pousti to pres prepad a az je olej teplej tak to tlaci pres fitr-treba se mylim-a propo jak zjistim ze se mi fitracni vlozka neprotrhla-za me jedine odstredivka-v odstredivce vidim jak zaprasenej motor mam to ve fitru poznam houby neco jak cerpadlo v hydraliky v zadu-kdyz je cisto jde to pres sitko-kdyz to sito nepusti jde vsechno primo do cerpadla co je v prevodovce diferakuPetrP píše:Taky přidám zkušenosti.
Na Zetoru 6945 jsem odstředivku vyhodil a nahradil ji plnoprůtokáčem. Sice je výměna trochu dražší, ale je mnohem jednodušší odšroubovat filtr a našroubovat novej, než čistit odstředivku. Dnes už jsou všude tyto papírový vložky na čištění oleje, takže bych se toho nebál, že jsem si pohoršil. Navíc se zvýšilo mazání motoru ze cca 4atm. na 5,5 při zahřatým motoru.
To stejný jsem udělal na Zetoru 4011, koupil jsme na bazosu takovou sadu (2 šrouby a 2 příruby) a mám tam 2 filtry. Jak se tu psalo, asi zbytečný, ale jeto prostě hezčí Tady se už samozřejmě mazání nezvedlo, jen se zlepšila filtrace a opět se tu bavíme o jednoduché výměně.
Naposledy upravil(a) matisx dne pon lis 04, 2013 8:47 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Fotku nemám, ale můžu udělat. Jinak jeto to samý, co je na stránce 1, první příspěvek od agéem, fotka druhá. Taky jsem to kupoval nějak za 1tkč a něco + k tomu filtr za cca 150Kč...všechno sedělo perfektně, nic netřeba upravovat.
Z4011 + Z6945
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Ohřev filtru vodou, to slyším poprvé a ani nevím, jak by jsi chtěl filtr z venku zahřívat,to bude nějaká blbost... a jinak modely od Zetoru 7XXX už takto filtraci měly vyřešenou z výroby a pak se jen dodělaly jiný držáky na starší modely. Navíc olej ti do filtru a koneckonců celýho motoru žene přeci čerpadlo bez ohledu na teplej či studenej olej. Jak to poznáš, že to jde přes filtr i za studena...nastartovat traktor a povolit filtr, uvidíš jak ti povalí olej ven. Pokud tě zajímá, jaký tam máš bordel, můžeš si tu vložku pak rozpreparovat
Když to vezmeš, tak odstředivka funguje na základě tlaku...tzn. čím míň ti motor maže, tím je odstředivka pomalejší a míň funkční...navíc si myslím, že pokud člověk pravidelně mění olej a všeho si hledí, je důležitější, aby se motor pořádně mazal, než aby ztrácel tlak roztáčením odstředivky.
Když to vezmeš, tak odstředivka funguje na základě tlaku...tzn. čím míň ti motor maže, tím je odstředivka pomalejší a míň funkční...navíc si myslím, že pokud člověk pravidelně mění olej a všeho si hledí, je důležitější, aby se motor pořádně mazal, než aby ztrácel tlak roztáčením odstředivky.
Z4011 + Z6945
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
na ja, ale pro odstredivku byl na pojistaku vetsi tlak :-D me 70ka maze studena na volnobeh 4,5atm a tepla 3,5atm :-D
ZetoREX 7511 (7001 motor a 4511 převodovka) momentálně v rekonstrukci zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?t=34087
eMeFka výbordelný pomocník na dvorek zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=38375
eMeFka výbordelný pomocník na dvorek zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=38375
-
- Příspěvky: 1743
- Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Rozumím tomu strávně? Za tepla na vonoběh 3,5 bar? A kolik ti maže při 2000ot/ ? bar
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
mně taky 101čka maže na volnoběh 2 a na plnej plyn 5 a studenej na volnoběh 5 a plnej plyn 6
je to motor dělanej z kraje roku ve Velkým Meziříčí
je to motor dělanej z kraje roku ve Velkým Meziříčí
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
PetrP píše:Ohřev filtru vodou, to slyším poprvé a ani nevím, jak by jsi chtěl filtr z venku zahřívat,to bude nějaká blbost... a jinak modely od Zetoru 7XXX už takto filtraci měly vyřešenou z výroby a pak se jen dodělaly jiný držáky na starší modely. Navíc olej ti do filtru a koneckonců celýho motoru žene přeci čerpadlo bez ohledu na teplej či studenej olej. Jak to poznáš, že to jde přes filtr i za studena...nastartovat traktor a povolit filtr, uvidíš jak ti povalí olej ven. Pokud tě zajímá, jaký tam máš bordel, můžeš si tu vložku pak rozpreparovat
Když to vezmeš, tak odstředivka funguje na základě tlaku...tzn. čím míň ti motor maže, tím je odstředivka pomalejší a míň funkční...navíc si myslím, že pokud člověk pravidelně mění olej a všeho si hledí, je důležitější, aby se motor pořádně mazal, než aby ztrácel tlak roztáčením odstředivky.
na novejch uz to je ,ale ted nevim jestli to neni kvuli turbu.aby byl hned olej tekuty a dobre mazal turbo.ale pri dnesnich vodach to maze asi hned.uz se to tu resilo -teda jestli jsem si to s necim nespletl tak se pak omlouvam-ale podle me tam ten drzak co menite ma uz vyvod na vodu a jak pres nej olej jde tak se ohriva-nekde to tu bylo.
ty me nechapes s fitraci-kdyz je olej hustej tak ti pres fitr nejde odchazi to pres ventil pas by asi ten tlak ho protrhl.me treba u 4011 trva nez se ohreji druhej fitr-pac je hustej olej a tak ho pousti pres ventil na primo.
ja zustanu u odstredivky bohuzel vyrobe narocnejsi proto se od ni upousti
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
matisx u přepňovaných motorů je pod patronou výměník tepla takže ti to olej neohřívá ale chladí
a co bily první 77 s turbem tak měli ještě odstředivku a měli ještě olejovej chladič a pak se přešlo na výměník
a co bily první 77 s turbem tak měli ještě odstředivku a měli ještě olejovej chladič a pak se přešlo na výměník
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
za tepla na 1600 ot\min to maze 5atm
ZetoREX 7511 (7001 motor a 4511 převodovka) momentálně v rekonstrukci zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?t=34087
eMeFka výbordelný pomocník na dvorek zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=38375
eMeFka výbordelný pomocník na dvorek zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=38375
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
STEEL píše:matisx u přepňovaných motorů je pod patronou výměník tepla takže ti to olej neohřívá ale chladí
a co bily první 77 s turbem tak měli ještě odstředivku a měli ještě olejovej chladič a pak se přešlo na výměník
tak jsem si to spatne vysvetlil myslel jsem ze se ma ohrivat aby byl lepe fitrovatelnej nez kdyz je ztuhlej aspon ze je tu to forum a je po problemu
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Ahoj, tak ještě takový malý upřesnění, U zetoru 30 a 4011 jde olej do hrubého čističe č.1 , ten je při jeho zanešení překlemován a olej jde přímo do hlavního kanálu. Z hlavního kanálu jde pak část oleje malinkou dirkou do jemného čističe č. 2 a z něj se vrací pouze spátky do bloku. Právě proto by tam stačila pouze jedna ta patrona plnoprutoková.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Hodlám si to též předělat na patrony, ale narazil jsem na jeden malý problém. V tělese filtru je přetlakový ventilek, který ma za úkol při ucpání sítek pustit olej přímo do olejového kanálu bez filtrace.Školník píše:Co vy na to??? Je to sice jen takový prototip, a ve zkušební době. Mazací tlak oleje se nezměnil a zatím je vše OK. Tak ukáže čas.
Tento ventilek je zabudovaný i v tělese patrony 7701-xxx.
Otázkou je, který ventilek otevře dříve? Pokud bude papírová patrona klást větčí odpor, tak olej nebude filtrován a poteče přímo na klikový hřídel.
řešením je to vyšroubovat (kolíčkovým klíčem) pojistný ventil a zaslepit zátkou (závit tam je M18x1,5) pak by to mělo být 100%
- pumpa dyza
- Příspěvky: 297
- Registrován: čtv led 13, 2011 12:48 pm
- Bydliště: Bardejov Prešov
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
http://www.mannfiltre.sk/katalog/olejov ... r-w-936-4/
Výrobca: MANN FILTER
Kategória: Olejové filtre
Dostupnosť:
Skladom
Cena s DPH: 4.70 €
Cena bez DPH 20%: 3.92 €
Olejový filter, šrobovací
Rozmery:
Označenie A B C D E F G H Bar R
Rozmer [mm] 93,0 62,0 71,0 - - - 13/16-16 UN 142,0 1,2 -
BAR - otvárací tlak obtokového ventilu
R - spätná klapka
napriklad ked bude pred filtrom tlak 4 a za filtrom dajme tomu 2,8bar esce je zavreti staci trocha mensia filtracna schopnost a uz sa otvori a prepušta tlak aby bol vzdy ubytok na filtri 1,2bar taze ona sa uplne neotvory vzdi ide olej aj cez vlozku ale aj cez obtokovy ventil
Výrobca: MANN FILTER
Kategória: Olejové filtre
Dostupnosť:
Skladom
Cena s DPH: 4.70 €
Cena bez DPH 20%: 3.92 €
Olejový filter, šrobovací
Rozmery:
Označenie A B C D E F G H Bar R
Rozmer [mm] 93,0 62,0 71,0 - - - 13/16-16 UN 142,0 1,2 -
BAR - otvárací tlak obtokového ventilu
R - spätná klapka
napriklad ked bude pred filtrom tlak 4 a za filtrom dajme tomu 2,8bar esce je zavreti staci trocha mensia filtracna schopnost a uz sa otvori a prepušta tlak aby bol vzdy ubytok na filtri 1,2bar taze ona sa uplne neotvory vzdi ide olej aj cez vlozku ale aj cez obtokovy ventil
SOU,D...PO Multicar M22,Zetor 7011 z horneho Šariša, http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=61514
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)
https://www.youtube.com/watch?v=xOLutNOE5LY (Srdcom východniar)
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
jasné, já jen , že předěláváme původní kovové sítkové filtry na plnoprůtočnou patronu. U oněch kovových sítkových filtrů byl obtokový ventil přímo zabudován v tělese držáku filtru, který je přšrouben k motoru.Pokud dám patronu , tak tam nechávám originální obtokový ventil a druhý je ve filtrační patroně. Je otázkou , na jaký otevýrací tlak byl nastaven onen originální obtokový ventil?Nebude otevírat dříve jak ten co je na dně filtrační patrony? Nic se neděje, já ten původní originální na tělese fitru zablokuji a bude funkční pouze ten ve filtrační patroně.pumpa dyza píše:http://www.mannfiltre.sk/katalog/olejov ... r-w-936-4/
Výrobca: MANN FILTER
Kategória: Olejové filtre
Dostupnosť:
Skladom
Cena s DPH: 4.70 €
Cena bez DPH 20%: 3.92 €
Olejový filter, šrobovací
Rozmery:
Označenie A B C D E F G H Bar R
Rozmer [mm] 93,0 62,0 71,0 - - - 13/16-16 UN 142,0 1,2 -
BAR - otvárací tlak obtokového ventilu
R - spätná klapka
napriklad ked bude pred filtrom tlak 4 a za filtrom dajme tomu 2,8bar esce je zavreti staci trocha mensia filtracna schopnost a uz sa otvori a prepušta tlak aby bol vzdy ubytok na filtri 1,2bar taze ona sa uplne neotvory vzdi ide olej aj cez vlozku ale aj cez obtokovy ventil