Motorová zavislost, poruchy převodovek
- Tata
- Příspěvky: 2946
- Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Ostrava Nová Bělá
- Kontaktovat uživatele:
Motorová zavislost, poruchy převodovek
Jaké poruchy se nejčasteji vyskytují?
Slyšel jsem že při používání rotavátoru se nesmí zapínat zadní náprava, je to pravda nebo zase nějaký blábol?
Taky jak je to s pohonem přední nápravy, některé jí mají na odepináni a některé ne jak to stím, je kčemu je to dobré?
Slyšel jsem že při používání rotavátoru se nesmí zapínat zadní náprava, je to pravda nebo zase nějaký blábol?
Taky jak je to s pohonem přední nápravy, některé jí mají na odepináni a některé ne jak to stím, je kčemu je to dobré?
Naposledy upravil(a) Tata dne pon úno 09, 2009 1:10 am, celkem upraveno 1 x.
Důvod: sloučení
Důvod: sloučení
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx
- Gryzly
- Příspěvky: 40
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:50 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy převodovek
Tak my máme TK-4K-14 z roku asi 91-92, celou dobu jeden majitel. Odjezdila toho hodně. Má už výbrus válce. Přední náprava je na pevno bez vypínání, zadní se dá zapnout. Přední má uzávěrku. Ale rotavátor nemáme.
Zadní náprava se nesmí zapnout při určité kombinaci zadní páky kterou se přepíná rychlost vývodu a přední páky To jdou vlastně kola proti sobě a TK chcípne.
Zadní náprava se nesmí zapnout při určité kombinaci zadní páky kterou se přepíná rychlost vývodu a přední páky To jdou vlastně kola proti sobě a TK chcípne.
Jsem zlej a žeru malý děti.
Re: Poruchy převodovek
No jasně. Při použití rotavátoru, přesněji zapnutí jakéhokoliv příslušenství na vývodovou hřídel - odborně motorová závislost vývodové hřídele, nesmí být zapojen zadní náhon nápravy. Jelikož, TK nemá samostatný náhon na motorovou závislost, ale je to řešeno přes zasunutí ozubeného kola, které je tím pádem v protisměru se zadním náhonem, horzí roztržení skříně, vylomení zubů, atp. Pokud zapadnete v poli, vypnout náhon hřídele a zapnout pohon zadní nápravy. Jiná možnost u těchle typů neexistuje.
Každý traktor je dobrý, když jede!
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Poruchy převodovek
a ako je to mt8trman píše:No jasně. Při použití rotavátoru, přesněji zapnutí jakéhokoliv příslušenství na vývodovou hřídel - odborně motorová závislost vývodové hřídele, nesmí být zapojen zadní náhon nápravy. Jelikož, TK nemá samostatný náhon na motorovou závislost, ale je to řešeno přes zasunutí ozubeného kola, které je tím pádem v protisměru se zadním náhonem, horzí roztržení skříně, vylomení zubů, atp. Pokud zapadnete v poli, vypnout náhon hřídele a zapnout pohon zadní nápravy. Jiná možnost u těchle typů neexistuje.
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy převodovek
MT8-132 to ma uplně stejně jako TK jen s tim rozdilem že MT ma dovuvalec a Tk jednovalec. Dokonce bych si dovolil tvrdit že to tak ma aj Klasik bo je to přeci jen osvědčená konstrukce. To mate jak 120tka se vyraběla takovou dobu
motor.a pohyb.zavislost
zdravíčko,chlapi s tzkačkama,mam koupene tzkačko,jsem začatečník,potřebuji poradit jak jeto s pakou motor,zavislosti,paku na levem boku,mam v neutralu,k sobě dozadu jde zatahnout,ale dopředu jen s vzmačklou spojkou.jinak tam nejde jak to ma fungovat.díksten.
- peťo TK
- Příspěvky: 628
- Registrován: stř říj 17, 2007 2:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor.a pohyb.zavislost
Sten, neber to na ľahkú váhu s tou pákou motorovej závislosti môžeš aj zničiť prevodovku.
Na tiahle motorovej závislosti je zarážka, keď chceš zaradiť motorovú závislosť MUSÍŠ NAJSKôR VYPNÚŤ ZADNÝ NÁHON, potom vymačkni spojku, uvolni zápatku na tiahle a zatlač tiahlo celkom dopredu, po zaradení motorovej závislosti máš na kardane otáčky motora. KEĎ ZABUDNEŠ VYRADIŤ ZADNÝ NÁHON ROZMLÁTIŠ PREVODOVKU!!!!!!!!!!!!!!! Pojazdováú závislosť dáš, keď tiahlo mot. závislosti máš vitiahnuté celkom ku sebe. Vyradený kardan do neutrálu je keď do tiahla z pojazdovej závislosti drcneš máličko do predu (od seba) .
Na tiahle motorovej závislosti je zarážka, keď chceš zaradiť motorovú závislosť MUSÍŠ NAJSKôR VYPNÚŤ ZADNÝ NÁHON, potom vymačkni spojku, uvolni zápatku na tiahle a zatlač tiahlo celkom dopredu, po zaradení motorovej závislosti máš na kardane otáčky motora. KEĎ ZABUDNEŠ VYRADIŤ ZADNÝ NÁHON ROZMLÁTIŠ PREVODOVKU!!!!!!!!!!!!!!! Pojazdováú závislosť dáš, keď tiahlo mot. závislosti máš vitiahnuté celkom ku sebe. Vyradený kardan do neutrálu je keď do tiahla z pojazdovej závislosti drcneš máličko do predu (od seba) .
Ujo, odveziete ma na traktore?
Re: Poruchy převodovek
Poupravim trochu , tvrdenie o zmysle otacok vyvodoveho hriadela pri pojazdovej zavislosti a motorovej zavislosti. Hlavny problem pri motorovej zavislosti je ten, ze zadna naprava je hnana len jednym hriadelom(sucasny nasledovnici TK, napr. verzia VINEA30HP, ma uz medzi prednou a zadnou napravou 2 hriadele. Jeden cisto na pojazdovu zavislost a jeden na motorovu. Tu uz napr. pri pouziti rotavatora sa pouziva nahon 4x4). Pri jazde vpred, je zmysel otacok zhodny aj u motorovej , aj u pojazdovej zavislosti , ale lisi sa to hlavne v pocte otacok. Vysvetlim to nasledovne : pri jazde vpred na 1. prevodovy stupen, pri otackach motora 2400 ot/min., su otacky vyvodoveho hriadela pri pojazdovej zavislosti 139 ot/min a pri motorovej zavislosti 900 ot/min. . Inymi slovami, keby si mal na prednej naprave zaradeny 1. prevodovy stupen a na zadnej ako keby bol "4.prevodovy stupen"(otacky vyvodoveho hriadela motorovej zavislosti a a pri IV prevodovom stupni su podobne) . Preto je potrebne pri pouzivani vyvodoveho hriadela s motorovou zavislostou mat odpojenu zadnu napravu. Nic to ale nemeni na tom, ze ak sa pouzije pri jazde motorova zavislost a zadna naprava zostane zapojena, v lepsom pripade zhasne motor a v tom horsom sa rozsype prevodovka. Co sa tyka odpojovaca prednej napravy, pravdepodone ho maju vsetky verzie , ktore maju na konci typoveho oznacenia C. Teda napr. T4K10C - tento typ mam doma , a ma aj odpojovac prednej napravy. Tak isto mam aj MT8 132.2 a tento odpojovac prednej napravy nema. Prakticky som odpojovac prednej napravy nikdy nevyuzil . Podla navodu na pouzitie je to urcene, ako stacionarny pohon externeho naradia, s tym, ze sa odpoja obe napravy a vyuzivaju sa rozne otacky vyvodoveho pri vyuzivani I. - IV prevodoveho stupna prednej prevodovky.
K tomuto prikladam tiez tabulku pre otacky vyvodoveho hriadela podla motorovej a pojazdovej zavislosti, ktoru som si spocital podla udajov v navode pre MT8 132.2. Vyuzivam to hlavne pri postrekovani vinice. Pomoze to hlavne pri vypocte a davkovani postrekov.
K tomuto prikladam tiez tabulku pre otacky vyvodoveho hriadela podla motorovej a pojazdovej zavislosti, ktoru som si spocital podla udajov v navode pre MT8 132.2. Vyuzivam to hlavne pri postrekovani vinice. Pomoze to hlavne pri vypocte a davkovani postrekov.
- Přílohy
-
[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
Re: Poruchy převodovek
Mě se stalo, že se mi šprajcla rychlost v mezipoloze tak, že nebyl zařazen rychlostní stupeň, ale nešlo s řadící pákou pohnout. Motorová závislot+zapnutý náhon zadní nápravy a opatrně sem dojel domů...
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/
Re: Poruchy převodovek
Ano Georg, na tej mojej T4k10c som to skusal tiez(vtedy som mal pre istotu aj odpojenu prednunapravu, cize mi fungovala iba zadna naprava). Ak je stvorrychlostna prevodovka v neutrali da sa ist na motorovu zavislost, ak je zapojena zadna naprava. Ale rychlost je skoro ako keby bol zaradeny 4 prevodovy stupen. Ale komu nieje celkom jasne pouzivanie motorovej zavislosti to neodporucam. Moze si narobit vela skody a zbytocne.
Re: Poruchy převodovek
To můžu potvrdit, že je rychlost velká... Ale 2-vál na nízký otáčky má sílu a jel sem celkem pomalu... Každopádně máš pravdu, že by tomu měl člověk trochu rozumětOrešanec píše:Ano Georg, na tej mojej T4k10c som to skusal tiez(vtedy som mal pre istotu aj odpojenu prednunapravu, cize mi fungovala iba zadna naprava). Ak je stvorrychlostna prevodovka v neutrali da sa ist na motorovu zavislost, ak je zapojena zadna naprava. Ale rychlost je skoro ako keby bol zaradeny 4 prevodovy stupen. Ale komu nieje celkom jasne pouzivanie motorovej zavislosti to neodporucam. Moze si narobit vela skody a zbytocne.
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/
- Holder
- Příspěvky: 1543
- Registrován: úte říj 21, 2008 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Poruchy převodovek
Co se týká odpojování přední nápravy jak napsal pan OREŠANEC . Tak stím moc nesouhlasím . Měli ho frézy M-6 a novější TJ-6,5 , které měli stejnou převodovku jako TK . Pak to také měli T-4K-10 , T-4K-12 , T-4K-14 a od roku 1972 se začali dělat TZ-4K-14 - A už to asi neměli . Proč to přestali dělat nevím. Také by mě to zajímalo?
- Tata
- Příspěvky: 2946
- Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Ostrava Nová Bělá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy převodovek
Mam takový dojem kvuli zlevnění, protože určite ne všichni využijí vypnutí přední napravy
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx
- Karel
- Příspěvky: 774
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:15 am
- Bydliště: Poličná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy převodovek
Já vypinání přední nápravy používam docela často. KDyž zapřihnu UNHZ 500 tak zařadim 3st. a vyřadim obě napravy a přes kardan točim s čerpadlem na nakladaču. Kdybych tam dal motorovou zavislost tak to toči strašně rychle a čerpadlo jen kviči.
Zkuste si najit kus ledu najet tam s TK a zapnout motorovou zavislosta mit zařazenou třeba dvojku. Předek se bude točit podle kvaltu a zadni podle kardanu takže skoro to same jako 4st. Ale zkoušet poravdu jen na ledu bo na cestě nebo na louce by se kola nemusely protočit a protočily by se ty oz. kolečka vevnitř
Zkuste si najit kus ledu najet tam s TK a zapnout motorovou zavislosta mit zařazenou třeba dvojku. Předek se bude točit podle kvaltu a zadni podle kardanu takže skoro to same jako 4st. Ale zkoušet poravdu jen na ledu bo na cestě nebo na louce by se kola nemusely protočit a protočily by se ty oz. kolečka vevnitř
- Holder
- Příspěvky: 1543
- Registrován: úte říj 21, 2008 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Poruchy převodovek
Karle co tomu říká TK , když se stím nakládá . Popravdě neumím si to představit , protože s traktorama při nakládání např. (6911) to pěkně cvičí.