PA 80 Diamon
Moderátor: DYK
PA 80 Diamon
Ahoj,
získal som rotavátor PA 80 Diamon r.v. 1994. Potreboval by som radu ohladne paliva doňho.
Kolega mi poradil 37:1 benzín olej. Po čase rotovátorovania, keď som ho vypol, nedal sa naštartovať. Nemôže to byť palivom??
Benzin som dal 95 , olej nejaký lubrikant T2 je na fľaške ( to mi poradili na benzinke)
získal som rotavátor PA 80 Diamon r.v. 1994. Potreboval by som radu ohladne paliva doňho.
Kolega mi poradil 37:1 benzín olej. Po čase rotovátorovania, keď som ho vypol, nedal sa naštartovať. Nemôže to byť palivom??
Benzin som dal 95 , olej nejaký lubrikant T2 je na fľaške ( to mi poradili na benzinke)
- sttanleycz
- Příspěvky: 56
- Registrován: stř říj 22, 2008 12:50 pm
- Bydliště: Děčín
Re: PA 80 Diamon
olej jen znackovy do vysokootackovich motoru
Re: PA 80 Diamon
Poraďte mi, kde asi môže byť problém, podla vyššie uvedeného príspevku. Rotavátor nejde naštartovať. Sviečka hádže iskru. S plynom som robil možné aj nemožné. Benzín tečie cez filter . Je tam nejaká páčka, tú som dával do obidvoch polôh. Proste som vyskúšal asi všetky kombinácie, čo ma napadli. Skúste mi prosím Vás poradiť, čo by som mal vyskúšať. Veľká vďaka.
Re: PA 80 Diamon
Po pár protočeních skus vyšrobovat svíčku a podivat se jestli je mokrá. Jinak příčin může být mnoho, třeba malá komprese, nebo špatný gugera na klice, nebo špatně seřízený zapalování..
Re: PA 80 Diamon
Je mokrá. Ale ako som písal v prvom príspevku, rotavator šiel. Lenže benzín v ňom bol už namiešaný. Bojím sa, že som to pokazil tým benzínom, čo som tam dal ja( viď prvý príspevok.)štěpa píše:Po pár protočeních skus vyšrobovat svíčku a podivat se jestli je mokrá. Jinak příčin může být mnoho, třeba malá komprese, nebo špatný gugera na klice, nebo špatně seřízený zapalování..
Re: PA 80 Diamon
No benzínem jsi to určitě zkazit nemohl. Ideální by bylo kdyby ti někdo poradil jaká tam má přijít správná svíčka myslim si že to že ti to nešlo teplý nastartovat by mohlo bejt špatnou tepelnou hodnotou svíčky, nobo právě špatný gufera na klice, když se ohřejou tak přestanou těsnit. Já sem ten tvůj stroj nikdy v životě neviděl tak se ti snažim poradit obecně. Jaký to má zapalování?
Re: PA 80 Diamon
Neboj, nepokazil. Pokud ti teče benzín přes filtr, máš vysokou hladina a nebo ti nezavírá plovák (zaseknutý, vymačkaná jehla). Na PA 51/81 se dost často ucpává výfuk (vypálit, vyčistit). N a vzhledem k věku můžeš předpokládat, že tě čeká výbrus. Tyhla motory nejsou stavěné na takovou zátěž jako je rotavátor a dost rychle na nich odchází kroužky a píst. Válec nebývá zadřený ale vyběhaný do oválu. Pak se stává dost často, že studený jakž takž chytne, ale po zahřátí a roztažení už moc netěsní a nechce chytat. Ta páčka co píšeš je vzduchová klapka - sytič. Nahoru je zavřený, dolů otevřený. Benzín klasika - 95 natural a olej pro 2T, nemusí být vysokootáčkový, ten motor netočí víc jak 5 500 ot/min. Podle starého manuálu se míchal 1:33 a lepší oleje 1:40, na záběh doporučovali 1:25.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: PA 80 Diamon
Zapalování je na tom tyristorové z Babety. Ono vůbec - PA 51 je komplet motor Babeta (válec, píst, kroužky) a PA 81 má jen větší vrtání a zdvih. Karburátor je na tom Jikov jako na Terra/Vari s jiným otryskováním a jiným regulátorem.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
- milanko25
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon říj 26, 2009 7:05 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PA 80 Diamon
Mna by zaujimalo ci ak vychladol motor ci isiel natočit. Moze to byt vela dôvodov ake tu uz spominali ostatny.Ja davam do agzatu benzin riedeny 1:40 a olej pouzivam stihl.Ta pačka ktoru si spominal bude pravdepodobne sitič pouziva sa pri štarte studeneho motoru potom prepnes do druhej polohy a nastartujes Pri zohriatom motore nepotrebujes pri novom starte prepinat na sitič inak to presaješ a neštartne to.Pozry najprv sviečku ta ma svoju tepelnu hodnotu ako tu pisal stepa/nezačal strielat do vyfuku?/.Ale asi by bolo najlepsie hodit to do servisu alebo to zverit nejakemu sikovnemu majstrovy.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PA 80 Diamon
Take bych to videl na svicku, bud spatny typ ( tepelna hodnota) nebo uz ma neco za sebou a izolator to uz nezvlada...
Zkus novou spravneho typu.
Zkus novou spravneho typu.
Re: PA 80 Diamon
milanko25 : Keď vychladol nešiel tiež natočiť.
Dnes som bol na zahrade, tak som to nafotil. Ta páčka je označená...
V akej polohe ju mám mať pri štartovaní???.
Skúsim v pondelok aj výmenu tej sviečky...zatiľ ďakujem.
Dnes som bol na zahrade, tak som to nafotil. Ta páčka je označená...
V akej polohe ju mám mať pri štartovaní???.
Skúsim v pondelok aj výmenu tej sviečky...zatiľ ďakujem.
Re: PA 80 Diamon
Na druhej fotke to vyzera ako by si mal spadnutu pruzinu z regulatora otacok.
- milanko25
- Příspěvky: 76
- Registrován: pon říj 26, 2009 7:05 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PA 80 Diamon
Nielen pruzina ale aj tiahlo tam nevidim pozri ako to mam ja na agzate tu je odkaz na moje foto viewtopic.php?f=22&t=12538&start=15 .A ten sitič by sam mal aj v tvojom pripade zapinat otočenim pačky hore ale s istotou to zistis tak ked odpojis nasavanie vzduchu od karbika a pozrieš co to roby.Malo by ti to privriet privod vzduchu do karburatora klapkou.Este pozri ci neje spinavy filter a na spodu nadrzky vzduch.filtra by mal byt olej na zachitavenie nečistot.Mozno ze je upchaty aj karburator.A ked si ho startoval mala ta masina aspon snahu chitit.
-
- Příspěvky: 195
- Registrován: stř říj 22, 2008 2:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PA 80 Diamon
V polohe, ako si oznacil tu packu je sitic vypnuty, ked ju otocis na hore je zapnuty. Dnes sa pozriem aku tam mam sviecku, ale myslim ze tam mam Brisku 17-ku ale niesom si isty. Skus vycistit ten vzduchovy filter, odsrubovat plavakovu komoru pod karburatorom a vycistit trisku,medzi srubom nastavovania bohatosti zmesi a kohutikom na privood paliva je Ihla, vysrubuj ju a prefukni, pozri ci ked mas otvoreny ventil na privod paliva ci tadial ten bennzin tecie- mne sa stalo ze to bolo zaseknute, poklepal som po tom trosku srobovakom a uz to islo, prípadne skús este vypalit vyfuk.
Ak mas nejake otazky tak sa pytaj, mam tiez PA 80-ku.
Michal
Ak mas nejake otazky tak sa pytaj, mam tiez PA 80-ku.
Michal
Re: PA 80 Diamon
Ďakujem všetkým. Našiel som na záhrade sviečky, tak som vymenil. A podarilo sa. Dúfam, že už to bude v pohode. Dal som tam Brisku 17 N. Ešte raz všetkým ďakujem.