Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1546
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#61 Nový příspěvek od mape »

Já to tady trochu oživím... Trochu jsem se zasmál při pročtení... já jsem to totiž prošel opačně. Mel jsem všechnamožná auta a nakonec jsem skončil u avie. i přez drahé povinné ručení je v provedení nosič kontejnerů nesmrtelná a nenahraditelná. mám turbo už s bosch rotačním řerpadlem a kouř z výfuku vedle mě nehledejte... Ranní starty v pohodě, vzduchové brzdy, Vyborně topí,v kabině ticho... Mám ji teda udělanou.
Co se provozu týká tak největší problém je pneu... radiální na předek jsou drahé a starší nejsou. uvezu papírově 2,5 tuny a mužu to vozit celej den,celej tyden,mesíc silnice,skládka... to se u dodávek valníku prostě nedá. Pokud nemáte vzadu tupláky s peknejma ceckovejma pneu tak jakmile začnete jezdit s nákladem na hranici nosnosti tak už šetřete peníze.... Tahat velké vleky ..... vubec ne...
Pokud pořídíte valník s dobrou nosností...(ford transit 350 ) tak máte nosnost skoro 2 tuny. když ho budete pod temito zátěžemi provozovat pripravte si cisternu.... pujde do něho klidně i 15-18 litru.
pravda mel jsem i starší ducato..to nežralo ale dostalo na záda 1,5 tuny a lezlo kopce trojkou .
Já jezdím s avii 10-15 litru po dálnici umím 80 normálně a vezu klidně 3 tuny,sklápím a natahuju a sundavám,mením kontejnery atd....A kdekdo mi potvrdí že už jen sklápení je super funkce.
Obcas na skládce musím popotáhnout nekladáčky typu fuzo,daf na 17,5kách kolech nové avie.... A to ti potvrdí i spousta provozovatelů nových aut... avie byla hrob ale díky 20 kolum všude projela.Kontejnerka má navíc dobré rozložení hmotnosti takže i prázdná jede.
co se týká cen tak dneska za peknej valník aby to za něco stálo dáte 100 tisíc jako nic.Ale za kontejnerovou avii klidně i 200 tisíc.
Jen nastavba se totiž pohybuje 80-120 tisíc. Sklápečky jsou vetšinou levné ale v hrozném stavu od přetěžování .... a to je právě věc která avie pohřbila. kdekdo na tom vozil i 5 tun... to je přetížení skoro 2X... zkuzte jezdit s ducatem celej tyden setřema tunama....
Jeden známej mel stavebniny a koupil mazdu 2200 super nákladáček. uvete 2,3 i 4 tuny jako nic.... a ejhle na stk objevili rozlámanej rám nahadry.... treba ducato umí praskat tesně za kabinou tam kde koncí rám pod korbou a je jen ten základní profil.
A k tem opevovaným ivekám... super auto do 3,5 tuny... fakt drzák...
Ale treba pán odkterého jsem koupil avii tak si koupil práve toto iveco... 7,5 tuny celková takze jako nosič kontejneru skoro 4tuna ...
Tuhle jsem ho potkal a povídá... auto parádní ale vzomínáme na avii. máme na ivecu už 3X dělané torzky na přední náprave. stačí trochu víc naloženej kontejner a když ho natahuješ tak to na auto cvakneš rychleji a jen cítíš že to není dobře. a za tyden děláš torzky....A to je pán co má svoje auta rád a i ta avie přesto že to byl na pohled vrak tak po technickéstránce byla absolutně v porádku.
ono 2tuny se zdá že to není nic....a kdekdo řekne ze to vozí v káře za autem... já mám tu zkušenost teda trochu jinou... uveze se lecos ale nekdy ty následky jsou k pláči.
Všechno má svoje,každej máme nejakou zkušenost...
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Sadra17
Příspěvky: 6346
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#62 Nový příspěvek od Sadra17 »

jezdil jsem s boxerem (boudou) 3.0hdi 2-3 tuny byl běžnej denní náklad spotřeba průměrně 10 ale s tim že jsem v klidu držel krok s provozem :-/
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1546
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#63 Nový příspěvek od mape »

Ale po silnici z bodu A do bodu B....
Jak bys s tím někde Drbal po stavbě a skládkách možná by ses divil.
Ale jak říkám... Každej máme zkušenost.
Já mám doma T5 Multivan... Prazdnej klidně i po Praze kolem 8 litrů. A zapojíme vlek a začnu nakládat a je tam 12 .
Měl jsem Octavii 1,9 tdi 66kw(legenda venkova)
To auto jezdilo prázdné za 4 litry. Ale dal se vercajk do kufru a zapřáhla se kara a začalo se nakládat a byla na 8 litrech ...a to se nesmělo šlapat ( ona to teda nepotřebovala)a nejezdit moc rychle. Když jsem s ní táhnul kamarádovi z Chorvatska obytnak protože se mu tam rozbilo auto a muselo do Čech na podvalu(ten jsem taky táhl) tak si vzal taky 8-10l....
Legenda :D :D
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Montano
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 18, 2020 9:23 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#64 Nový příspěvek od Montano »

Po letech opět oživím téma. O provozu Avie vím kulové, tak se tu zkusím potkat jak to tedy je. Zajímají mě hlavně poplatky.
Přemýšlím koupit avii sklápěč, protože každou chvíli potřebuju neco převézt a většinou i sklopit a do budoucna budu mít tuto potřebu kolem domu víc a víc. Našel jsem A30 rok 1975. Pojistka tam je do 2 tis. Zajímají mě další poplatky, které bych měl platit..? Silniční daň po mě někdo bude chtít nebo jak to funguje. A s mýtem je to jak? Když budu jezdit kolem komína, kde mýtné brány ani nejsou..? Tachograf je potřeba mít?
Předem dík za odpovědi ;-)

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1546
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#65 Nový příspěvek od mape »

Pokud nemáš v okolí zpoplatněné silnice mýtem tak mytnou krabici mít nemusíš ale jinak Mýto je pořád celkem v pohodě....
Povinné ručení ti řekne pojišťovák.....
Pokud je to atmosféra tak počitek s tím že ta sklapecka když bude naložená tak klidně kopce i jednotkou,
Nejsou na to pneumatiky ..... Navíc i nové gumy jsou tragédie..... Brzdy žádnej zázrak..... 1km dlouhý kopec dolů naložený a dole už to není.jak zastavit.....
Náhradní díly jsou ale kvalita taky tragická .....
Třeba brzdové prasátka klidně neprezijou sezónu a začnou téct.... Takže pak i pakny ....
Avie je super auto ..... Sám ji provozují ale už tam mám jiné brzdy , motor jediné turbo , s kabinou jsem si pohrál aby to nehnilo před očima..... Listová pera stále ještě jsou jako díly ale už chtěli ta list klidně 1000 korun.....
Praskání celkem běžné..... Za 8.let co jí provozují tak jsem vyměnil už asi 8 listů.....
Řízení určitě servo a pomocné čepy předělat na ložiska jinak je to buď na závodníka nebo s tím někam zarejdovat vyžaduje dost sil.....
Je to prostě výzva
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

pavel sk
Příspěvky: 13445
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#66 Nový příspěvek od pavel sk »

Avia s roku 1975? To je len uz do muzea. Pre tvoju potrebu co popisujes kup cokolvek ine, len nie Aviu. Pokial niesi masochista. Racej budem naraz opravovat dve V3S-ky a dve Liazky, ako jednu Francuzsku pomstu od Avie :pistol: :pistol: :pistol:

Montano
Příspěvky: 19
Registrován: ned říj 18, 2020 9:23 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#67 Nový příspěvek od Montano »

Tak jsem nakonec pořídil avii a31 kontejner, r.v. 1987 od jedné firmy. Chtěl bych se zeptat..? Firma měla samozřejmě tachograf. Já budu mít jen pro sebe, tedy mám ji psanou na RČ. Tachograf je součástí přístrojovky, myslím, protože to vypadá jako jeden celek. Tachometr ukazuje rychlost na tachografu, ale na ukazateli rychlosti na přístrojove ne,jako by byl odpojený. Dotaz zní, zda mám tachograf nechat a neřešit to nebo ho odmontovat? Avie nebude jezdit po silnicích, kde se má platit mýto, mám tu jen dva úseky, kterým se jde vyhnout.
Předem děkuji za odpovědi😉💪🙂

J.A.Y.
Příspěvky: 2168
Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
Bydliště: Okr. Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#68 Nový příspěvek od J.A.Y. »

tachograf a mýto nemaj nic společnýho, jestli tacho nežere baterku tak ho tam imho nech (nebo jen odpoj přívod el.) a jen tam nebudeš dávat kolečka, no. Aspoň nebudeš mít díru do palubky :-/

red.bill
Příspěvky: 2270
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#69 Nový příspěvek od red.bill »

Pokud je auto tachografem vybavený, musíš ho používat, tj. kolečka atd... nevím jak je to s cejchováním, normálně je co 2roky, pak někde 5let... nejlíp si napiš dotaz na MD, nebo se zastav v autoškole kde dělají profesáky, tam ti taky jistě poradí... tam ti i zrovna řeknou jak to budeš mít s dokládáním odpočinku, tam se to nějak lomí 7,5t. Nad 7,5t musíš dokládat 28dní zpátky(zachvíli 56). Do 7,5t nevim jak to je s tím jsem nikdy nejezdil...

Tomas6
Příspěvky: 5987
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#70 Nový příspěvek od Tomas6 »

Pokud ji má pro sebe, třeba jako osobák,žádný výdělek, tak kolco nemusí
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8846
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#71 Nový příspěvek od bourač »

Montano píše: pát zář 27, 2024 10:25 pm Silniční daň po mě někdo bude chtít nebo jak to funguje. A s mýtem je to jak?
Silniční daň paní Schilerová z hnutí ANO zrušila již před dvěma lety.
U některých kategorií vozidel zůstala, ale sazba je 0,- a přiznání se nepodává.

Mýto je opruz, výše poplatku se určuje dle motoru vozidla (Euro 1,2,3 atd) a času kdy vozidlo jede po silnici.
V případě atmosferové Avie to v mém případě bylo v pátek odpoledne 9Kč/km - slovy devět korun za kilometr. :evil:
Vyhýbal sem se zpoplatněným silnicím dokud to šlo. Co mi zpoplatnili silnici I. třídy č. 38 kterou jezdím do světa odstavil sem Furgona a dal RZ do depositu. Mýtné brány jsou vypnuté. Mýto se účtuje prostřednictvím satelitu + krabička v autě.
Dopravu řeším osobním fosilem + těžkotonážní kára. :321:
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

chobotek
Příspěvky: 11656
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#72 Nový příspěvek od chobotek »

Ty brány nejsou vypnuté všechny, některé jsou stále funkční jako reference (proč to tak je přesahuje rámec fóra).
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1546
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia 15, 20 , 21 - valník - vyplatí se provozovat

#73 Nový příspěvek od mape »

Mýto byla vražda.....
Ale pak to upravili a jezdilo se s autem do 7,5 tuny za 5,5 haléřů km......
To byla pohoda..... Se třema stovkama na předplatné jsem jezdil skoro 3 roky......
Teď to na rok 2024 zase zvedly celkem dost ale pořád je to v Klidu..... Vychází to na nějakých 75 haliru km......
Dnes už nejsou do euro4 ani rozlišené emisní třídy takže jestli máš e0 nebo e4 je úplně jedno....
Mě se to zpevněním tehdy v roce 2020 nebo kdy to přesně bylo hooodne ulevilo.....
Dokonce jsem jeden čas měl toho jezdeni po dálnici dost a liboval jsem si že je to levnější než dálniční známka...... Dokonce jsem měl rozestavěné obytné auto že po Čechách budu jezdit s minimálním nákladem na poplatky za komunikaci.......
Dokonce i mnozí dopravci přetypováli svoje Avie D90 na d75 ...... Byl rozdíl platit 5,5 haliru nebo skoro Korunu......
Teď už tam je rozdíl cca dvojnásobek .....
Jinak poplatek se skládá z několika částí.....
Užívání dálnice, hluk, znečištění ovzduší,atd....
Na stránkách mytocz.eu ..... Stačí stáhnout sazebník...... Teď jsou nové ceny myslím od března 2024.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“