Slavia 1st120
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Slavia 1st120
Dobrý deň, kúpil som traktor s motorom Slavia 1st120, traktor dlho stál, takže bude určite treba pomeniť náplne a filtre. Palivový filter je originál a neviem v akom stave je vložka a či sa bude dať zohnať, každopádne ten ma až tak netrápi, vymenil by som ho za nehaký univerzálny filter. Čo bude problém si myslím je vložka olejového filtra vôbec neviem na internete dohľadať aká vložka tam je a či je možné ju niekde zohnať, ak by mi niekdo poradil bol by som vďačný.
Re: Slavia 1st120
To už se dnes nevyrabí zkusit koupit podle rozmeru https://filtron.eu/cz/najit-filtr.html
https://www.rajce.idnes.cz/dawe5/album/prirucka-1st120
https://www.rajce.idnes.cz/dawe5/album/prirucka-1st120
Re: Slavia 1st120
Ďakujem, ono dlho to stálo je tam nejaký olej ale je čierny jak bota, dostanem sa k tomu až cez víkend a pred tým než to budem štartovať som chcel v tom vymeniť olej a filter. A nevieš ako vyzerá tá vložka ktorá by tam mala byť? Či je papierová alebo plstená že by som tam nalial zatiaľ len čistý olej a skúsil to nahodiť, diki.
Re: Slavia 1st120
Myslím že ten filter nebude nič extra. Buď tam bude nejaké sitko , lamelový alebo odstredivý filter. Určite rozobrať a vyčistiť.
Tu je príručka k motoru. Kvalita nič moc ale možno pomôže
https://www.rajce.idnes.cz/dawe5/album/prirucka-1st120
Tu je príručka k motoru. Kvalita nič moc ale možno pomôže
https://www.rajce.idnes.cz/dawe5/album/prirucka-1st120
Re: Slavia 1st120
To by bolo super by som to prepral v benzíne a časom zohnal nejakú vložku. Rozmýšľam aký olej tam dať mám tu 15w50 ktorý lejem do octavkoveho motora ale ten asi nebude vhodný a ani asi m6ad, dať tam m6a?
Re: Slavia 1st120
Kdysi jsem měl doma tento motor akorát 2ST120. Tedy dvouválec. Jinak je stejný. Teď přemýšlím, co tam bylo za filtr. Ale měnil jsem ho určitě. Protože byl motor připečený na kroužkách. Rozebral jsem ho a opravil. Vyčistil. Ten filtr jsem tenkrát sehnal novej. Ale vůbec si nemůžu upamatovat jakej tam byl. Na 100% byl originál. Do motoru jsem pak na radu výrobce dal olej M6Ad.
Jen co si tak vzpomínám, válce, hlavy jsou stejné s Tatrou 138. Dával jsem je na motor. Kámoš mi dovezl z Tatrovky z motoru. Kroužky pasovaly z ŠT 180.
Co si vzpomínám, tak jsem dodatečně musel rozebrat a vyčistit ventyl tlaku oleje. Byla tam jakási kulička a byla zatuhlá. Manometr šel ručičkou dokola, až znovu na 0. Tedy velký tlak oleje od čerpadla. Vyčistil jsem a nastavil tlak dle návodu.
Pak ještě si vzpomínám, že jsem myslím čerpal informace z Napajedel. Oni ty motory používali k nějakým čerpadlům na vodu a měli k tomu dost podkladů. Ale je to dost roků naspátek.
Jen co si tak vzpomínám, válce, hlavy jsou stejné s Tatrou 138. Dával jsem je na motor. Kámoš mi dovezl z Tatrovky z motoru. Kroužky pasovaly z ŠT 180.
Co si vzpomínám, tak jsem dodatečně musel rozebrat a vyčistit ventyl tlaku oleje. Byla tam jakási kulička a byla zatuhlá. Manometr šel ručičkou dokola, až znovu na 0. Tedy velký tlak oleje od čerpadla. Vyčistil jsem a nastavil tlak dle návodu.
Pak ještě si vzpomínám, že jsem myslím čerpal informace z Napajedel. Oni ty motory používali k nějakým čerpadlům na vodu a měli k tomu dost podkladů. Ale je to dost roků naspátek.
Re: Slavia 1st120
A nemôže mi ten aditivovaný olej rozpustiť nejaký karbón a upchať mi nejaký mazací kanál? Lebo fakt neviem čo tam teraz je. Bývam v práci do neskorého večera ale cez víkend sa k tomu dostanem, teším sa z toho traktora ako malé decko, sám som zvedavý ako na tom bude ten motor, nemal som čas si ho poriadne ani obzrieť. Budem fotiť a budem a písať keď sa k tomu dostanem, zatiaľ diky všetkým.
Re: Slavia 1st120
No takhle, nikdo to neřekne, jestli se nerozpustí karbon. No já jsem měl ten motor a uvnitř bylo černidlo, kolomaz. Ale já jsem ho vyčistil to kam jsem se dostal. Myslím si, že tam předtím byl M6A. A já tam dal AD. A nic se nestalo.
Stejné to máme u Zetoru 4611. Jezdil na kravíně a tam dolívali z kanistru vyjeťák. Nic jinýho neměli. A když přišel k nám, udělal se 2x výplach nějakým výplachovým olejem podle návodu. Humus tekl z motoru. Pak se nalil M6 AD a jednou v zimě nám při -16°C vyletěly těsnění pod bandaskou. Tak jsme vyměnili olej za M7ADS3. Ale co jsem se bavil kdysi s výrobcem, pro tahle staré konstrukčně motory doporučují tu M6AD. Je prej hustší a vhodnější pro tahle motory.
Stejné to máme u Zetoru 4611. Jezdil na kravíně a tam dolívali z kanistru vyjeťák. Nic jinýho neměli. A když přišel k nám, udělal se 2x výplach nějakým výplachovým olejem podle návodu. Humus tekl z motoru. Pak se nalil M6 AD a jednou v zimě nám při -16°C vyletěly těsnění pod bandaskou. Tak jsme vyměnili olej za M7ADS3. Ale co jsem se bavil kdysi s výrobcem, pro tahle staré konstrukčně motory doporučují tu M6AD. Je prej hustší a vhodnější pro tahle motory.
Re: Slavia 1st120
Olejový filtr by podle návodu co dal saano měl být klasická čočková sítka jako se používali ve starých Zetorech,případně byl ten samý u mazutových kotlů.Stačí rozebrat a dobře umýt.
https://postimg.cc/Ty0qcDK1
Výměna oleje je jak napsal Ota.Je to sázka -přežije nebo nepřežije.V každém případě je třeba sundat olejovou vanu a podívat se,co tam je na stěnách nalepeno.
https://postimg.cc/Ty0qcDK1
Výměna oleje je jak napsal Ota.Je to sázka -přežije nebo nepřežije.V každém případě je třeba sundat olejovou vanu a podívat se,co tam je na stěnách nalepeno.
Re: Slavia 1st120
K tomu oleji - nebál bych se toho. Vyčistit co jde, nalít AD, za kratší dobu vyměnit. Pak ještě jednou a mělo by to být cajk.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: Slavia 1st120
Já jsem tu někde kdysi psal. U té Z 4611 když jsme dělali rozvody sundali se prsa. Špachtlí jsem musel oškrábat nános humusu. Když se sundaly víčka ventylů vůbec nebyly poznat štelovací šrouby na koníkách. Očistil jsem co šlo. Tak 1,5 cm nános! Co jsem dostal vyčistil a nalil se olej M7ADS3 a jezdilo se. Mazalo to normálně. Teď když se dělala generálka, blok se vmyl párou i ostatní věci kolem. Zadní vložka byla uplně zarostlá v bloku. A ten ,,marast" z oleje! Generálka se dělalo proto, protože byla prorezlá první vložka za chladičem a klikovka cestovala sem a tam na axiálech. Které tam nebyly, když se to rozebralo a závaží na klikovce u dvou válců už mělo vyběhanou cestičku v bloku. Jak bylo volné.
Re: Slavia 1st120
Tak motor šľape jak hodiny drží aj nízke otáčky akurát m6ad som nezohnal mali iba m7ad, môžem ho tam dať?
Re: Slavia 1st120
No vidíš paráda hoď ešte nejaké foto stroja prípadne video nech si popsieme oči
Re: Slavia 1st120
Mě tenkrát doporučili právě ten M6AD. Prej je vhodnější pro starej typ motoru a tenhle motor je nízkootáčkovej a že v létě je tenhle olej vhodnější. Že je hustší.
Teď jsem dovezl motor na Zetror 25 a generálkovna vysloveně doporučila olej M6AD. Teoreticky je to hodně podobný motor jako ta Slávie. Akorát Slávie je vzducháč.
Vlastně je to původně v základu motor Tatra. Takže by se dalo od někoho kdo jezdil s Tatrou 138 vyzvědět co dával za olej. Ale určitě bych nešel do oleje A. I když se dá koupit. Ale přecijen ty AD jsou už lepší.
Teď jsem dovezl motor na Zetror 25 a generálkovna vysloveně doporučila olej M6AD. Teoreticky je to hodně podobný motor jako ta Slávie. Akorát Slávie je vzducháč.
Vlastně je to původně v základu motor Tatra. Takže by se dalo od někoho kdo jezdil s Tatrou 138 vyzvědět co dával za olej. Ale určitě bych nešel do oleje A. I když se dá koupit. Ale přecijen ty AD jsou už lepší.