Zetor 8011 modrák 1972
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Neboj se toho, jestli máš motor ok tak jedna baterka stačí. Mám v 8011 taky jednu malou 110 v jednom kastlíku a v pohodě i v zimě. Drží už minimálně 6 let a startér už pojede 15 sezonu. Dělají už i malé 110Ah se startovacím proudem 950A. Já mám konkrétně od výrobce Exide a jsem spokojen.
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Děkuji, mám Continental 110Ah (960A). Kastlik má 48cm a baterka 39cm. Když jsem hledal větší kapacitu baterie, tak byla moc dlouhá, nebo vysoká. Kastlik chci nechat origo. Jedna baterka v kondici bude určitě lepší, než dvě postarší co se navzájem ovlivňují (vybíjejí).
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Za mě jedna baterka a startér s reduktorem úplně v pohodě. Předtím podle ampérmetru altík pořád nabíjel a baterky to neudržely. Teď jde ampérmetr do plusu jen chvilku po startu a pak se většinou motá kolem nuly. Startuje to v pohodě
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Crystal chodí jako hodiny, ale zábavu si na něm najdu vždycky . Konečně jsem vyměnil i poslední křížový kloub na hřídeli řízení, tentokrát ve sloupku řízení, hned u volantu. To už byla poslední drobná vůle v celé sestavě .
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Hezký večer,
Měl bych dotaz k nádrži Crystal, klasika nahoře. V tom šroubení co je kohout by údajně měla být nějaká trubička co saje naftu blíže ke kabině ...? Nebyl by nějaký náčrtek prosím . Nebo jak to tam je ?
Díky.
Měl bych dotaz k nádrži Crystal, klasika nahoře. V tom šroubení co je kohout by údajně měla být nějaká trubička co saje naftu blíže ke kabině ...? Nebyl by nějaký náčrtek prosím . Nebo jak to tam je ?
Díky.
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Ne, saje z levý půlky, ta je níž než druhá strana. Nevím jak u 6v ale u 4v to je vidět přes hrdlo.
Re: Zetor 8011 modrák 1972
To by bylo logické...je tam i odkalovací šroub u kabiny. Každopádně hrdlem jsem tu trubičku zatím neviděl.
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak trubička v nádrži baterkou objevena - přesně jak jsi psal, vede do hlubší části nádrže vlevo. Nádrž jsem vypustil, na zbytek nafty najel na hromadu hlíny a po sundání kohoutu jsem hrdlo šroubení projel 7mm. vrtákem. Né skrz do nádrže, ale jen to zprůchodnilo to napojení trubičky. Přímo skrz do nádrže jsem udělal menší dírku (5mm.) a ta saje přímo z nádrže a tak zpomalila sání trubičkou, která se teď už nezanáší. Protože je druhá dírka menší, tak i když je v nádrži jen na dně a už to saje vzduch, tak motor běží, protože čerpadlo pořád dokáže sát mix vzduchu a nafty trubičkou že dna . Funguje to skvěle a případné nečistoty to nasaje do skleničky, ale neucpe přívod. (pro úplnost uvádím, že nádrž je vypraná štěrkem, ale občas se ještě něco uvolní)
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tím jsi ale v podstatě tu trubku zrušil. Jestli se ti ucpávala trubka něco v ní cestuje... v bejvalý práci byl od někoho konec tý trubičky ohnutej nahoru... nasálo to nějakou širší slaminu a ta cestovala mezi ohyby a jednou za čas to ucpalo. Ničím to nešlo vyfouknout ven ani kompresorem, ani čerpadlem v protisměru... musela se nádrž otevřít(odbrousit to přední víko) a vyšťourat to drátem ven, znovu zavařit...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Teď na to trubka není sama. Není tam tak rychlý průtok a tak nenasaje hned vše. Díky rozdílným průměrům a odporům ale trubička pořád saje víc, než nová menší přímá dírka. Jde o to, že když byl Crystal na servisu, tak jsem nechal odrezit a vyčistit nádrž... bohužel byl použit jemný štěrk i s pískem. Já bych použil spíš kovové matičky. No nic, několikrát jsem nádrž odkalil, propláchnul, ale občas mi to naftu přicpalo. Vážně je otravné stát u pangejtu 3x za hodinu Takže o 1mm. zvětšeny dírky v palivovém kohoutu (z výroby jsou tam otřepy). Podobně to vypadalo ve spojení trubičky a šroubu z nádrže... takže zvětšeno na průměr 7mm. Prostě to co dokáže trubička nasát, tak musí projít skrz až do skleničky (tu pravidelně čistím a nečistoty ubývají). Samozřejmě filtry mám nové. Od této úpravy není problém s palivem a mám ověřeno, že původní trubička dokáže vysát nádrž do dna. Navíc pokud už je přímá dírka na suchu, tak mě varují bubliny ve skleničce - ale motor stále běží. Za mě úplně super
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Dnes jsem "opravil pístní čep" za 3 minuty . Na studeném motoru jsem měl podezření na vůli pístního čepu a nakonec stačila silikonová podložka pod kryt sběrného potrubí výfuku... . Fakt to znělo úplně stejně
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Zase zajímavý "zážitek" . Během jízdy i po rovině ztráta výkonu, nepravidelný kouř... nafta Ok. , brzdy v pohodě, maže, teplotu má... Takže sání, myslím na to, jak tady někomu udělali vosi hnízdo ve filtru, opatrně otvírám filtr a je černý, vyfouklý a protržený. Vloni byl nový (mám papírovou vložku). Domů jsem musel dojet bez filtru. Vše jsem rozebral, vyčistil vše průchozí - žádné hnízdo, ani zvíře. Měl jsem nový výfuk s injektorem na odsávání nečistot ... a to je podle mě ten problém. Místo odsávání do výfuku, šly saze do sání, až zanesly filtr. Řešení: zaslepil jsem přírubu k injektoru . Vaše zkušenosti ?
Díky
Díky
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Výfuk s injektorem? Můžu vědět o co jde?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Maji to hlavne kombajny zkratka od vzduchoveho filtru vede trubka do vyfuku ve smeru toku spalin, aby volne poletavy prach odletel vyfukem a filtr se tak necpal.
Mnohokrat jsem to mel na kombajnu uplne uladovane.....
Mnohokrat jsem to mel na kombajnu uplne uladovane.....
Stydím se za tuto zem
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Komínek taky krásnej novej s injektorem. Jak ho dovezl dom, namastil vnitřek injektoru tmelem a namáčkl špunt. Tuším kus kulatiny odřízl a namazal ho taky tmelem a zrovna ten injektor zaslepil.
Filtr máme už ten jinej s tou vložkou říkáme tomu ,,senosláma" vložka. Bez sebemenšího problému. Teď jsme stejnej typ filtru napasovali i na Z 4611. Akorát bacha, ten novej kompletní filtr je už jinej. Nepasuje tam skoro nic. Koupili jsme starší a ten je cajk. U té 4611 to dost foukalo do oleje filtru a pořát bylo pod filtrem černo z oleje. U Crystala se vyměnila ta vložka a je to OK!
Ten novej filtr nemá už na tu hadici nátrubek.
Tomas6 zítra Ti můžu vyfotit.
Filtr máme už ten jinej s tou vložkou říkáme tomu ,,senosláma" vložka. Bez sebemenšího problému. Teď jsme stejnej typ filtru napasovali i na Z 4611. Akorát bacha, ten novej kompletní filtr je už jinej. Nepasuje tam skoro nic. Koupili jsme starší a ten je cajk. U té 4611 to dost foukalo do oleje filtru a pořát bylo pod filtrem černo z oleje. U Crystala se vyměnila ta vložka a je to OK!
Ten novej filtr nemá už na tu hadici nátrubek.
Tomas6 zítra Ti můžu vyfotit.