TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Moderátor: DYK
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Choď od hydraulického čerpadla na motore po sacej trubke smerom dozadu. Keď nájdeš kde tá trubka končí, tak budeš vedieť odkiaľ ťahá hydraulické čerpadlo olej. Ak z dna prevodovky, tak je to jasné.
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Konečně trocha vlastní iniciativy a selského rozumukubina1213 píše: ↑úte dub 30, 2024 8:59 am Tak tabuľku som našiel nie pod kapotou, ale za sedačkou.
vypustím to, a uvidím, či je spoločná s tou, čo je vzadu (prevodovka, hydraulika), ak áno, tak super, ak nie, tak zistím, koľko odtiaľ vyšlo, a tak či tak dolejem to MOL Farm NH Ultra.. idem podľa tabuľky.
Hinomoto N249
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Dobry den,
Vlastním Yanmar AF15, motor diesel trojvalec. Začal som mat problem s kolísaním otáčok pri zohriatom motore. Prejavuje sa to tak, že ak dám ručný plyn na plné otáčky a nechám tak, otáčky sa začnú samovoľne meniť od cca 2700 klesnú na voľnobežné a znova stúpajú na maximum. toto sa samovoľne opakuje.Na traktore sú vymenené všetky filtre (olej, vzduch, palivový). Rozobral som celý palivový filter a prefúkal všetky hadičky od nádrže, nič nebolo špinavé ani zanesené. Pridal som do nafty aditivum na čistenie palivového sstému. Žiadna zmena. Vie mi prosím niekto poradiť čo by to mohlo byť? Ďakujem.
Vlastním Yanmar AF15, motor diesel trojvalec. Začal som mat problem s kolísaním otáčok pri zohriatom motore. Prejavuje sa to tak, že ak dám ručný plyn na plné otáčky a nechám tak, otáčky sa začnú samovoľne meniť od cca 2700 klesnú na voľnobežné a znova stúpajú na maximum. toto sa samovoľne opakuje.Na traktore sú vymenené všetky filtre (olej, vzduch, palivový). Rozobral som celý palivový filter a prefúkal všetky hadičky od nádrže, nič nebolo špinavé ani zanesené. Pridal som do nafty aditivum na čistenie palivového sstému. Žiadna zmena. Vie mi prosím niekto poradiť čo by to mohlo byť? Ďakujem.
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Těžko říct jak je na tom čerpadlo.... Ale já bych zkontroloval ještě palivový systém,jestli Ti to někde nepřisává vzduch...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Tak som presiel cely palivovy system, vymenil som jednu jemne prasknutu hadicku ktora privadzala naftu zo zdvihovacieho cerpadielka priamo do vstrekov, inak som nic problematicke nenasiel Ziadna zmena. Je tam evidentne nejaka tepelna zavislost. Maju tieto motori nejaky regulator otacok, vahu vzduchu alebo nieco podobne?
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Nie, palivovy a vzduchovy filter som vymenil este predtym ako zacali problemy. Palivovy filter az potom.
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
opravujem, olejovy filter vymeneny pred objevenim problemu, vzduchovy a palivovy potom
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
odvzdušnění nádrže?
Když to padá z otáček do volnoběhu, tak motor je bez zátěže? Jak to vlastně kolísá? Při jízdě nebo na místě?
Když to padá z otáček do volnoběhu, tak motor je bez zátěže? Jak to vlastně kolísá? Při jízdě nebo na místě?
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Po nejakom čase začnú otáčky oscilovať od voľnobežných po maximálne a je jedno ci traktor stojí alebo ide. Prefukal som kompresorom všetky hadičky do nádrže, ked to začalo oscilovať tak som otvoril uzáver nádrže aby som eliminoval podtlak, žiadna zmena.
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Poslední co mě napadá, než se pustíš do čerpadla, je sítko dole v nádrži. Teda myslím, že tam je. Když odděláš filtr teče nafta proudem? Já mám pod nádrží ještě kohout. V něm bude určitě taky nějaké těsnění. Na Jawách se mi mockrát stalo,že tam byla stará guma a skoro nepropouštěla. Projevovalo se to dost podobně. Při profouknuti se to taky zdálo OK,ale benzín sotva tekl. Pak taky můžeš odpojit trubky od vstriků a protočit startér abys viděl jak to z toho lítá. Jinak tyhle motory žádnou váhu vzduchu nemají.
Hinomoto N249
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Áno, toto bude posledné čo skúsim potom už len cerpadlo asi. Na amerických fórach so našiel podobný problém, bol to síce motor na člne ale presne rovnaké príznaky ako mám ja. Problém bolo upchate sitko v nádrži. Ak motor išiel na vysoke otáčky tak sa prisal odpad na sitko a otáčky klesly. Ked klesly tak sa znížil ťah na odtoku, odpad sa trochu uvoľnil a otáčky išli znova hore a tak sa to opakovalo. Zajtra sa k tomu pokúsim nejako dostať, pripadne odsat zbytky nafty z nádrži silnejším čerpadlom a uvidím..
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
ak by bolo poškodené, tak to robí väčšie problémy ako padanie z vysokých otáčok do voľnobehu, myslím si, že podávacie čerpadlo to nebude
tú olejovú mierku tam máš o to ovládanie plynu zaseknutú náhodou?
tú olejovú mierku tam máš o to ovládanie plynu zaseknutú náhodou?
Re: TECHNICKÉ PROBLÉMY JAPONSKÝCH STROJŮ - obecně
Nie nič nie je zaseknuté, už fak neviem čo to môže byt