Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Zdravím všechny! Před pár lety jsem zakoupil jakš takš provozuschopný Zetor 25A. Postupně ladím mouchy (vůle, brzdy, elektriku, atd) a moc jsem zatím nenajezdil - vlastně jen pár kondičních jízd z důvodu špatných brzd. Letos bych rád vyměnil olej (stále je tam olej od původního majitele), ale minulý majitel si nebyl jistý, zda-li je v motoru M6A nebo M6AD.
Vzhledem k detergentním složkám se obecně výměna za M6AD, i při pouhém podezření na minulou náplň M6A, nedoporučuje. S tím naprosto souhlasím. Napadla mě jedna věc - pokud by byl traktor delší dobu provozován na M6A, mohl bych nalít M6AD za současné výměny origo filtrů za plnoprůtokový s kartuší? Kartuše by pak filtrovala přímo olej, který jde do mazacích kanálků a říkám si, že by se kanálky bordelem z karteru nemusely zacpat. Mohl by se Traktor zadřít uvolněným karbonem jen z kanálků? Je to reálné? Před nalitím M6AD bych se snažil motor co nejvíce mechanicky dekarbonovat, při provozu pak výměna filtru po pár MTH. Předem díky za případné rady a jestli máte někdo zkušenost s přechodem na AD, budu moc rád
Jinak, nejsem odpůrcem oleje M6A, ale když by byla možnost lepšího oleje, šel bych do toho
Vzhledem k detergentním složkám se obecně výměna za M6AD, i při pouhém podezření na minulou náplň M6A, nedoporučuje. S tím naprosto souhlasím. Napadla mě jedna věc - pokud by byl traktor delší dobu provozován na M6A, mohl bych nalít M6AD za současné výměny origo filtrů za plnoprůtokový s kartuší? Kartuše by pak filtrovala přímo olej, který jde do mazacích kanálků a říkám si, že by se kanálky bordelem z karteru nemusely zacpat. Mohl by se Traktor zadřít uvolněným karbonem jen z kanálků? Je to reálné? Před nalitím M6AD bych se snažil motor co nejvíce mechanicky dekarbonovat, při provozu pak výměna filtru po pár MTH. Předem díky za případné rady a jestli máte někdo zkušenost s přechodem na AD, budu moc rád
Jinak, nejsem odpůrcem oleje M6A, ale když by byla možnost lepšího oleje, šel bych do toho
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Nedávno tu někdo ukazoval zadřeného supera 35 po GO, dal tam aditivovaný olej, ucpaly se mazací otvory v klice.
Většinou se to čistí vrtákem.
Prostě rozebrat motor vyčistit vrtákem .
Většinou se to čistí vrtákem.
Prostě rozebrat motor vyčistit vrtákem .
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
No tak v tom případě to nebyl Super po GO
Na internetu je plno instrukcí a návodů, jak bezpečně přejít na aditivovaný olej, já těch přechodů udělal na strojích už mraky.
Vždy je to hlavně o kvalitní filtraci a takový přechod si můžu dovolit pouze u motoru, který nemá centimetrové nánosy.
Navíc je dobré přecházet pozvolna, olej klidně míchat v poměru a hlavně měnit filtry. Takový přechod může trvat roky, motor se čistí od karbonu pomalu.
A tu M6AD bych si už rozmyslel, je to jednorozsahový olej na letní provoz.
Já všude dávám M7 ADS lll, dostalo i dost zakarbobované modré Kačko, rozpouštění si hlídám.
On ten karbon se uvolňuje ve formě kalu postupne, zřídka kdy se stane, že se ulomí kus a přicpe mazací kanál na klice, ale stát se může. Zase je dobré kontrolovat tlak oleje.
Takže vyčistit co jde, nálet 1:1 olej M6A s aditivovaným olejem, pijezdit cca 20-30 hodin a ven i s filtry. Toto opakovat několikrát.
Dříve se při výměně mot. oleje používaly proplachovací oleje, ty byly silně aditivované, motory se vymývaly petrolejem a vše se přežilo a to bylo karbonu až hrůza.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Psal jsem ti SZ, tak se ozvi.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Tady máš odkaz na Roba, nabízí spoustu věcí, pokud budeš ještě něco chtít vědět, piš na Whatsapp, nebo sms.
https://www.facebook.com/groups/9214955 ... 0113413026
https://www.facebook.com/groups/9214955 ... 0113413026
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Sada na vzduchový filtr
https://www.facebook.com/photo?fbid=560 ... 3521667649
Sada na olej
https://www.facebook.com/photo/?fbid=56 ... 4638380204
https://www.facebook.com/photo?fbid=560 ... 3521667649
Sada na olej
https://www.facebook.com/photo/?fbid=56 ... 4638380204
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
hmm vysoce aditivovaný s neaditivovaným olejem není dobré to spíše už m6ADSniper píše: ↑sob úno 24, 2024 1:48 pmNo tak v tom případě to nebyl Super po GO
Na internetu je plno instrukcí a návodů, jak bezpečně přejít na aditivovaný olej, já těch přechodů udělal na strojích už mraky.
Vždy je to hlavně o kvalitní filtraci a takový přechod si můžu dovolit pouze u motoru, který nemá centimetrové nánosy.
Navíc je dobré přecházet pozvolna, olej klidně míchat v poměru a hlavně měnit filtry. Takový přechod může trvat roky, motor se čistí od karbonu pomalu.
A tu M6AD bych si už rozmyslel, je to jednorozsahový olej na letní provoz.
Já všude dávám M7 ADS lll, dostalo i dost zakarbobované modré Kačko, rozpouštění si hlídám.
On ten karbon se uvolňuje ve formě kalu postupne, zřídka kdy se stane, že se ulomí kus a přicpe mazací kanál na klice, ale stát se může. Zase je dobré kontrolovat tlak oleje.
Takže vyčistit co jde, nálet 1:1 olej M6A s aditivovaným olejem, pijezdit cca 20-30 hodin a ven i s filtry. Toto opakovat několikrát.
Dříve se při výměně mot. oleje používaly proplachovací oleje, ty byly silně aditivované, motory se vymývaly petrolejem a vše se přežilo a to bylo karbonu až hrůza.
Proplachovací oleje měly jiné složení hlavně to byl základový olej bez aditivace , nesměl se motor honit, nebyl teplotně odolný.
Aditiva nepotřebuješ na 15min ani detergenty.
Píšeš ptákoviny
Monogradový olej s multigradovým olej fakt tomu pomůžeš.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Jasně
Zatím co ty jsi hotový inženýr
Konec hlášení.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Můj názor, do oleje 2L nafty, nebo starého petroleje, nechat klapat, nebo lehce projet. Vypustit, vana dolů, vše umýt, častěji měnit nový olej, hlídat tlak mazání. Dle tazatele víko ventilů není plné marastu, jak bývá v případě áčkového oleje, je velká šance že vše proběhne hladce. Olej určitě jak psal Sniper.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Tohle je nejrychlejší cesta k zadření, rozhodně nedoporučuji motorový olej ředit palivem
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Pavle, to je léty odzkoušená věc, ale samozřejmě nesmíš tomu dát céres.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Léty odzkoušená věc, že se díky ředění oleje palivem běžně zadírají motory na Tatrách a to tam té nafty je procentuálně méně
Od toho jsou jiné přípravky.
Na druhou stranu, ať si každý se svým strojem dělá co uzná za vhodné
Od toho jsou jiné přípravky.
Na druhou stranu, ať si každý se svým strojem dělá co uzná za vhodné
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
A co ty koktejly na proplach motoru? Smrdí směsí nafty a petroleje a v poho se nalejí do oleje před výměnou. Kdybych to několikrát osobně nezkusil a neslyšel radu od starých fachmanů, tak bych to neradil. Nastartuji motor, zahřeji, chcípnu, naleji naftu a nastartuji, hlídám mazání a nechám par minut klapat, pak nechám vše zchládnout a vlažné vypustím. Testováno jak na benzínových, tak i naftových motorech. Ale je to tak jak píšeš, ať si to dělá jak kdo chce, tisíc lidí-tisíc názorů.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Mmm ale petrolej starých fachmanů už nekoupíš. Totalně se změnilo složení i olejů
Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr
Původní petrolej se ještě vyrábí, ale běžně se koupit nedá, kdysi tu někdo na to dával odkaz, jdu pohledat. Vím že ten moderní a ekologický už moc karbon nerozpouští.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.