Jawa
Re: Jawa
Otec ma povodne kyvačku s roku 1958 350-354. Zamykanie má v krku na fab zámku. Iné sú aj dolné okuliare. Skrinky sa otvárajú na šrobovák sedlo šrobovákom na M6 srobku. Nádrž bola so spinackou+ampermeter. Akurát za tie roky prešla úpravou čo sa týka motora podsedlovych plechov, nádrže a volantu a pár drobnosti.Inak zvyšok je povodny tak ako ju kúpil, teda kolesa, blatníky, rám, maska svetla,predná vidlica. Cca. okolo roku 1971 si ju on prekopal na 250-559 so znakmy kyvačky. Vtedy kúpil v mototechne nový motor panelky a tiež to na doprave papierovo ošetril. Vtedy to išlo prepisat s väčšej kubatúry na menšiu, ale opacne už nie. Pôvodný motor 350-354 šiel niekde na diely do sveta. Ono je to za tie roky čo kus, to original
Re: Jawa
No keď som už začal túto tému...... išiel som k policajtom prezistiť to číslo rámu a div sa svete, motorka bola kedysi registrovaná v Nitre a dostal som aj potvrdenie o vyradení, takže po absolvovaní KO a STK ju môžem opätovne prihlásiť....A zaujímavé je, že je vedená ako Jawa 250..... žiadny typ napr.559 som sa nedozvedel.Kedze viacej dielov k nej mám panelkových,tak ju budem richtovať týmto smerom...
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Jawa
Nemam po ruke vhodny mikrometer aby som to pomeral presne. A posuvkov tie rozdiely asi presne nezmeriam. Lebo tabulku rozdielov A B C tried som nasiel v knihe. P znaci ze je to pravy piest. Len ta jednotka mi neni jasna Ale je to mozne ze je to prvy vybrus
Re: Jawa
U Jawy 350 písmeno na pístu-P pravý, L levý.
Výbrusy se značí číslicí-bez čísla je originál, číslo 1 až 4 značí výbrus.
V kroužku-MH značí výrobce-METAZ HRADEC.
Písmena A,B,C značí výrobní toleranci.Liší se vždy o 0,01 mm,tedy jednu setinu milimetru.Tedy rozdíl A až C je 0,03 mm.
Písmeno X značí průměr pístního čepu.Může být i písmeno Y. Písmeno X v tomto případě značí větší průměr pístního čepu.
Šipka na pístu značí směr k výfuku.
Výbrusy se značí číslicí-bez čísla je originál, číslo 1 až 4 značí výbrus.
V kroužku-MH značí výrobce-METAZ HRADEC.
Písmena A,B,C značí výrobní toleranci.Liší se vždy o 0,01 mm,tedy jednu setinu milimetru.Tedy rozdíl A až C je 0,03 mm.
Písmeno X značí průměr pístního čepu.Může být i písmeno Y. Písmeno X v tomto případě značí větší průměr pístního čepu.
Šipka na pístu značí směr k výfuku.
Re: Jawa
To značení X a Y si vysvětluješ špatně.To se týká průměru 15mm ale i 18mm.
Když si dobře prohlédneš pístní čep z obou stran když koukáš směrem do díry v čepu,tak na tom mezikruží jsou vypáleny elektrickou jehlou buď 1 nebo 2 čárky-rysky.
Do pístu označeného X se montuje čep označený dvěma čárkama,do označeného Y se montuje čep označený jednou čárkou.
Čepu se dvěma čárkama se říkalo abnormální a je průměrem nepatrně větší.
Čep s jednou čárkou-ryskou-má průměr 15,05mm,čep se dvěma ryskama má průměr 15,10mm.
Když si dobře prohlédneš pístní čep z obou stran když koukáš směrem do díry v čepu,tak na tom mezikruží jsou vypáleny elektrickou jehlou buď 1 nebo 2 čárky-rysky.
Do pístu označeného X se montuje čep označený dvěma čárkama,do označeného Y se montuje čep označený jednou čárkou.
Čepu se dvěma čárkama se říkalo abnormální a je průměrem nepatrně větší.
Čep s jednou čárkou-ryskou-má průměr 15,05mm,čep se dvěma ryskama má průměr 15,10mm.
Re: Jawa
Ahojte.... chystám sa prvýkrát na STK s jawou 250 (opätovne ju dávam na papiere) a mám otázku.... kryt reťaze musí byť namontovaný?A celkovo... keď mi to svieti, brzdí,trúbi a mám obidve pneu nové , dúfam že mi tam nebudú robiť problémy... Aké máte skúsenosti??
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Jawa
Podľa technika.... Inak, mne merajú regloskopom svetlo aj na kývačke, ktoré ešte nie je usmernené. Že musia. Samozrejme, že to ukáže hovadinu, ale na kamere je, že to kontroloval. A dávajú mi kývačku na valce. Našťastie tá potvora brzdí dobre.
Re: Jawa
Šak toto....na akého de.ila človek natrafí..... Predné svetlo mám celé nové, akurát sa mi zdá že svieti moc hore,ale nemôžem ani za nič pohnúť s tým chrómovým šrobom na nastavenie sklonu ....A nezdrbe sa technik aj s moto, keď skúša brzdy na valcoch??
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Re: Jawa
Bol som v lete na STK s mojou vojandou 350-360. Zalezi od technika. Mne kontroluju svetla len štylom svieti- nesvieti. Regloskopom mi kontrolovali svetla len raz aj to uz davno a na inej STK. Kryt retaze musi byt. Musia byt dve spätne zrkadla. Brzdy riadne na valce. A ci sa zdrbe alebo nie je uz na jeho schopnostiach Ak by s to stalo tak by som ho za uši vytahal Technici tieto stare motorky maju radi, lebo na nich vlastne ani neni poriadne co kontrolovat
Re: Jawa
Hmm takže musím zohnať kryt reťaze .....a zrkadlo mám len jedno,myslel som, že stačí...
,,Pilní hospodár má pamatovať, abi rozeznal dobru zem od zléj..." Juraj Fándly
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/
Ťapík 25 http://vladman.rajce.idnes.cz/Zetor_25_A/