Radeho ZETOR 6340
Moderátor: Lukashil
Radeho ZETOR 6340
Zdarec
Tak i já jsem zařadil do této kategorie zetoráků.
Vzhledem k postupující kůrovcové kalamitě a starostí o též o manželky les jsme na jaře dospěli k rozhodnutí pořídit silnější traktor (Doposud jsem měl Zetor 25K).
Představu jsem od začátku poměrně jasnou s následujícími požadavky (některé jsou možná diskutabilní, ale já to tak měl):
* Zetor UŘI, který vyniká svou jednoduchostí a možností "snadné opravy" "kýmkoliv"
* Bude to 4x4
* Při občasném použití nebude problém s opětovným rozhýbáním (nové traktory jsou náchylné na kvalitu oleje, elektronika, atd.)
* Neměl by to být šrot, aby to bylo možné k "okamžitému" použití
* Nechtěl jsem velký traktor (UŘI) je nižší než ostatní typy a obratnější
* Rychlost min 30 km/hod, neboť do druhého lesa to mám 17 km
* Orstu na řízení
* Přední nápravu carraro z důvodu menšího odporu při jízdě po silnici a většímu rejdu oproti Havlíčkobrodské
* Pokud možno traktor ne ze zemědělství
* Pokud možno ne z dovozu, neboť na západě se o ty traktory neumějí starat, od moře je to zrezlé, většinou tomu chyběl vzduch, závaží a pod.
* Pořídit k tomu traktoru jsem plánoval vyvážečku
* Pořizovací cena do 400 tis. Kč
* Zprvu jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby to mělo čelní nakladač a byl bych ochoten si připlatit, ale pak jsem si říkal že by podle toho mohla být zrasovaná přední náprava
Z toho mi vyšlo, že jsem koukal po traktorech řady 63 - 7340.
Byl jsem několik traktorů od překupníků, které byly převážně z dovozu a byly většinou nějakým způsobem už šlechtěné barvou.
Nakonec jsem pořídil traktor z bazoše, který si tam možná někteří pamatují.
Líbilo se mi na něm:
* Byl na něm původní lak a zadní pneu - vypovídá o tom co má za sebou
* původní tapecírunk vcelku zachovalý
* když jsem do něj sednul, z hlediska jízdních vlastností se mi jevil dobře
* grammer sedačka
* traktor zakoupen v Čechách a jezdil v technických službách než ho koupil předchozí majitel a ten ho nevyužil
* maják zapsaný v TP
* Motor s čerpadlem s možností k předělání na turbo (dle čísla čerpadla)
Takže jsem ho po několika denním rozhodování vzal.
Stál něco přes 400 tis Kč.
Jel jsem s ním po ose domu 163 km a žádný problém se po cestě nevyskytl. Ani po příjezdu domů z toho nic nikde neteklo. Pán mluvil o nutnosti seřídit spojku, ale když jsem to dal místnímu opraváři k seřízení zjistil, že spojku bylo nutné dát novou a stejně nešlo dobře řadit. V převodovce byla na hřídeli vypadlá vidlička brzdičky. Netušili jsme jak se to mohlo stát, ale vzhledem k tomu, že na víku převodovky byl původní zetorácký hermetik, tak to vypadá, že se v převodovce doposud nikdo nevrtal. Vše v převodovce vypadalo jako velmi zachovalé.
Co mě překvapilo, že to nemá synchrony ani násobič. Zřejmě nějaká soc. verze, ale alespoň se na tom nemá co pokazit.
Trošku jsme byl natěšen, že tato poslední sedmá modernizace UŘ I bude mít čerpadlo hydrauliky na prsou, ale tento to nemá.
Má přední vývodový hřídel a konzoli pro přední hydrauliku bez pístnic.
Již při koupi jsem zjistil, že k přednímu vývodu chybí elektormagnetický spínač, adoma jsem ještě zjistil, že část kříže náhonového hřídele od kliky. Ten ale stejně využívat nehodlám, uvažuji, že k tomu pořídím konzolu pro přední závaží.
Foto traktoru při pořízení.
A cesta domů...
Zastávka na benzínce v půli cesty domů
Tak i já jsem zařadil do této kategorie zetoráků.
Vzhledem k postupující kůrovcové kalamitě a starostí o též o manželky les jsme na jaře dospěli k rozhodnutí pořídit silnější traktor (Doposud jsem měl Zetor 25K).
Představu jsem od začátku poměrně jasnou s následujícími požadavky (některé jsou možná diskutabilní, ale já to tak měl):
* Zetor UŘI, který vyniká svou jednoduchostí a možností "snadné opravy" "kýmkoliv"
* Bude to 4x4
* Při občasném použití nebude problém s opětovným rozhýbáním (nové traktory jsou náchylné na kvalitu oleje, elektronika, atd.)
* Neměl by to být šrot, aby to bylo možné k "okamžitému" použití
* Nechtěl jsem velký traktor (UŘI) je nižší než ostatní typy a obratnější
* Rychlost min 30 km/hod, neboť do druhého lesa to mám 17 km
* Orstu na řízení
* Přední nápravu carraro z důvodu menšího odporu při jízdě po silnici a většímu rejdu oproti Havlíčkobrodské
* Pokud možno traktor ne ze zemědělství
* Pokud možno ne z dovozu, neboť na západě se o ty traktory neumějí starat, od moře je to zrezlé, většinou tomu chyběl vzduch, závaží a pod.
* Pořídit k tomu traktoru jsem plánoval vyvážečku
* Pořizovací cena do 400 tis. Kč
* Zprvu jsem si říkal, že by bylo fajn, kdyby to mělo čelní nakladač a byl bych ochoten si připlatit, ale pak jsem si říkal že by podle toho mohla být zrasovaná přední náprava
Z toho mi vyšlo, že jsem koukal po traktorech řady 63 - 7340.
Byl jsem několik traktorů od překupníků, které byly převážně z dovozu a byly většinou nějakým způsobem už šlechtěné barvou.
Nakonec jsem pořídil traktor z bazoše, který si tam možná někteří pamatují.
Líbilo se mi na něm:
* Byl na něm původní lak a zadní pneu - vypovídá o tom co má za sebou
* původní tapecírunk vcelku zachovalý
* když jsem do něj sednul, z hlediska jízdních vlastností se mi jevil dobře
* grammer sedačka
* traktor zakoupen v Čechách a jezdil v technických službách než ho koupil předchozí majitel a ten ho nevyužil
* maják zapsaný v TP
* Motor s čerpadlem s možností k předělání na turbo (dle čísla čerpadla)
Takže jsem ho po několika denním rozhodování vzal.
Stál něco přes 400 tis Kč.
Jel jsem s ním po ose domu 163 km a žádný problém se po cestě nevyskytl. Ani po příjezdu domů z toho nic nikde neteklo. Pán mluvil o nutnosti seřídit spojku, ale když jsem to dal místnímu opraváři k seřízení zjistil, že spojku bylo nutné dát novou a stejně nešlo dobře řadit. V převodovce byla na hřídeli vypadlá vidlička brzdičky. Netušili jsme jak se to mohlo stát, ale vzhledem k tomu, že na víku převodovky byl původní zetorácký hermetik, tak to vypadá, že se v převodovce doposud nikdo nevrtal. Vše v převodovce vypadalo jako velmi zachovalé.
Co mě překvapilo, že to nemá synchrony ani násobič. Zřejmě nějaká soc. verze, ale alespoň se na tom nemá co pokazit.
Trošku jsme byl natěšen, že tato poslední sedmá modernizace UŘ I bude mít čerpadlo hydrauliky na prsou, ale tento to nemá.
Má přední vývodový hřídel a konzoli pro přední hydrauliku bez pístnic.
Již při koupi jsem zjistil, že k přednímu vývodu chybí elektormagnetický spínač, adoma jsem ještě zjistil, že část kříže náhonového hřídele od kliky. Ten ale stejně využívat nehodlám, uvažuji, že k tomu pořídím konzolu pro přední závaží.
Foto traktoru při pořízení.
A cesta domů...
Zastávka na benzínce v půli cesty domů
Re: Radeho ZETOR 6340
Jedním z prvního ježdění jsem odvážel z lesa zbytky dřeva...
V létě jsem pořídil starší vyvážečku FAO FAR s nosností 7 tun.
Namontoval jsem nové LED osvětlení dozadu a nový funkční maják s možností sundávání tak, aby ho neurvaly třeba větve.
A tady po tom, co jsem se naučil s vyvážečkou, první odvoz dřeva na pilu.
Vyvážečku jsem pak musel došlechtit a opravit brzdy a připravit na technickou, neboť i když nepodléhá registraci (nemá SPZ), tak jsem chtěl získat osvědčení pro provoz po pozemních komunikacích, takže jsem musel absolvovat evidenčku, což mě dalo hodně úsilí, protože nevěděli co chtějí na DI a papíry z Polska kde to bylo zakoupeno před osmi lety jim nestačily.
V létě jsem pořídil starší vyvážečku FAO FAR s nosností 7 tun.
Namontoval jsem nové LED osvětlení dozadu a nový funkční maják s možností sundávání tak, aby ho neurvaly třeba větve.
A tady po tom, co jsem se naučil s vyvážečkou, první odvoz dřeva na pilu.
Vyvážečku jsem pak musel došlechtit a opravit brzdy a připravit na technickou, neboť i když nepodléhá registraci (nemá SPZ), tak jsem chtěl získat osvědčení pro provoz po pozemních komunikacích, takže jsem musel absolvovat evidenčku, což mě dalo hodně úsilí, protože nevěděli co chtějí na DI a papíry z Polska kde to bylo zakoupeno před osmi lety jim nestačily.
Re: Radeho ZETOR 6340
Hezkej traktor, gratuluju ke koupi, koukám že jsme skoro sousedi a zeptám se, co to máš za vlečku, tu zelenou?
Re: Radeho ZETOR 6340
Zelenou vlečku jsem pořídil v roce 2014 za Zetora 25K a byla vyrobená na zakázku. Třístranná sklopka, chtěl jsem ji co nejnižší - výška ložné plochy 80 cm, nosnost 3 tuny, nájezdová brzda, má SPZ.
Re: Radeho ZETOR 6340
Na podzim jsem začal chodit do lesa, takže mám v traktoru stále naviják.
Není kdy fotit, ale najezdil jsem toho v celku dost a zatím v podstatě bez jediné závady.
Přidělal jsem přední pracovní osvětlení...
V lese jsem pak trávil hodně času, jen nebylo čas fotit...
Došlo i na noční práce
Překonával jsem tam i větší terénní vlnu...:-), ale pouze dolů, nahoru by to tamtudy nešlo...
Není kdy fotit, ale najezdil jsem toho v celku dost a zatím v podstatě bez jediné závady.
Přidělal jsem přední pracovní osvětlení...
V lese jsem pak trávil hodně času, jen nebylo čas fotit...
Došlo i na noční práce
Překonával jsem tam i větší terénní vlnu...:-), ale pouze dolů, nahoru by to tamtudy nešlo...
Re: Radeho ZETOR 6340
Pěkný traktor ať dobře slouží
Zetor 7011
Class Europa
ex-Zetor 5511
ex-Zetor 4011
Class Europa
ex-Zetor 5511
ex-Zetor 4011
Re: Radeho ZETOR 6340
Mas to pekne chlape
Re: Radeho ZETOR 6340
Díky všem.
Samozřejmě nějaké mouchy to má i vzhledové. Na fotkách to vypadá někdy lépe než ve skutečnosti. Postupně to dám do kupy.
Mám ale radost, že za půl roku používání se neobjevily žádné závažné závady a jsem s traktorem spokojen. Což při koupi starého traktoru je vždy loterie. Může vypadat pěkně, ale nikdo nevleze dovnitř.
Padá u toho hydraulika, což bych řekl, že to nebylo moc používané a budou manžety KO. To mi ale až tak nevadí, protože to zetormatic přizvedne a sílu to má.
Trošku by mohly jít lépe brzdy. Při zastavení v hodně prudkém kopci si musím pomoci ručkou, která brzdí skvěle ale nožní mi to nechce třeba udržet.
Postupně přidám další fotky.
Samozřejmě nějaké mouchy to má i vzhledové. Na fotkách to vypadá někdy lépe než ve skutečnosti. Postupně to dám do kupy.
Mám ale radost, že za půl roku používání se neobjevily žádné závažné závady a jsem s traktorem spokojen. Což při koupi starého traktoru je vždy loterie. Může vypadat pěkně, ale nikdo nevleze dovnitř.
Padá u toho hydraulika, což bych řekl, že to nebylo moc používané a budou manžety KO. To mi ale až tak nevadí, protože to zetormatic přizvedne a sílu to má.
Trošku by mohly jít lépe brzdy. Při zastavení v hodně prudkém kopci si musím pomoci ručkou, která brzdí skvěle ale nožní mi to nechce třeba udržet.
Postupně přidám další fotky.
Re: Radeho ZETOR 6340
Ahoj, hračky jsi pořídil pěkné, pro většinu z nás nereálné. S těmi synchrony je to divné, to by mě už při koupi docela zaráželo. A to tam není ani mezi 4;5? Toho čerpadla je taky škoda. No, ať slouží.
Re: Radeho ZETOR 6340
Také se na to složila celá rodina, ale po vyhodnocení rozsahu a stavu lesa to byla vcelku jasná volba.zdeník píše:hračky jsi pořídil pěkné, pro většinu z nás nereálné.
Je možné, že po dokončení těžby, odhaduju do pěti let, půjdou z domu, neboť pro ně nebudu mít využití.
Já to při koupi nevěděl, protože jsem to kupoval se špatnou spojkou, i když po cestě domů šlo řadit v pohodě. Pouze byl problém při stojícím traktoru zařadit tak, aby tak nezarachotil zub.zdeník píše: S těmi synchrony je to divné, to by mě už při koupi docela zaráželo. A to tam není ani mezi 4;5?
To že to nemá synchron jsem zjistil, až po sundání víka převodovky. Dnes mi ty synchrony nechybí.
Při koupi mě spíše zarazilo, že to nemá násobič. Myslel jsem, že se převodovky u těhle traktorů bez toho nedělaly.
Zdendo, a kdy se pochlubíš ty se svojí sedmdesátkou? Budu se muset vydat k tobě na exkurzi. Ještě ti dlužím klíč na regulátor k zetoru 25.
Re: Radeho ZETOR 6340
Pěkný traktor. Měl jsem za to, že všechny xx40 už mají čerpadlo hydrauliky na motoru. Zajímavé, možná to je jedna z prvních 6340, kdy ještě dobíhala výroba 7745, tak máš nějaký mezityp.
Počáteční investice je sice vyšší, ale traktor už neprošel českým JZD a jde to na něm poznat. Prostě jezdíš. Ať se daří.
Počáteční investice je sice vyšší, ale traktor už neprošel českým JZD a jde to na něm poznat. Prostě jezdíš. Ať se daří.
Re: Radeho ZETOR 6340
Podla mna to ma suvis s PVH.
Re: Radeho ZETOR 6340
Nezávislou hydrauliku měly až xxx1, ta měla přidaný okruhy.