Fendt Farmer 2D
Moderátor: DYK
Re: Fendt Farmer 2D
Aha tak u KD 10.5 to asi není. ČD=Času Dost
Zalepil jsem prasklinu v hlavě druhého válce lepidlem ZOL-KOV, vybrousil jsem tam drážku do V a odvrtal konce praskliny, zatím to drží.
Namontovaná nová vodní pumpa, teploměr s čidlem Zetor a termostat z polské Syreny.
Problém je že termostat neotevře, otevírací teplota je 83 C ale i když jsem motor ohřál na 95 tak byl pořád zavřený asi se to ochladí než dojde od čidla k termostatu. Plus velký okruh ten termostat zavírá komplet, není tam žádná dírka na minimální průtok takže v uzavřené části termostatu sedí studená voda což tomu asi taky nepomůže.
Pomůže mi v tomhle případě provrtat do termostatu dírky ať je tam minimální oběh velkým okruhem pořád? Nebo musím hledat termostat s menší otvírací teplotou?
Zalepil jsem prasklinu v hlavě druhého válce lepidlem ZOL-KOV, vybrousil jsem tam drážku do V a odvrtal konce praskliny, zatím to drží.
Namontovaná nová vodní pumpa, teploměr s čidlem Zetor a termostat z polské Syreny.
Problém je že termostat neotevře, otevírací teplota je 83 C ale i když jsem motor ohřál na 95 tak byl pořád zavřený asi se to ochladí než dojde od čidla k termostatu. Plus velký okruh ten termostat zavírá komplet, není tam žádná dírka na minimální průtok takže v uzavřené části termostatu sedí studená voda což tomu asi taky nepomůže.
Pomůže mi v tomhle případě provrtat do termostatu dírky ať je tam minimální oběh velkým okruhem pořád? Nebo musím hledat termostat s menší otvírací teplotou?
Re: Fendt Farmer 2D
Když nad tím dál přemýšlím tak si říkám že z toho termostatu takhle nemá jak utéct vzduch pokud se neotevře. Že by byl ten parafinový váleček napůl navzduchu a proto se dost neohřál a proto to neotvírá?
V té syreně je to jakoby na boku takže asi vzduch odejde do topení a odvzdušňuje se to tam?
Takže chci provrtat prodlouženým 2,5 mm vrtákem horní stranu přepážky mezi půlkami termostatu. Přes tu by se to mělo odvzušnit hned po nalití případně hned po nastartování celé zaplavit a víc ohřát.
Uvažuju správně?
V té syreně je to jakoby na boku takže asi vzduch odejde do topení a odvzdušňuje se to tam?
Takže chci provrtat prodlouženým 2,5 mm vrtákem horní stranu přepážky mezi půlkami termostatu. Přes tu by se to mělo odvzušnit hned po nalití případně hned po nastartování celé zaplavit a víc ohřát.
Uvažuju správně?
Re: Fendt Farmer 2D
těžko říct, tahle Syrenačico se u nás asi moc nevyskytuje.
Neměl bys jednodušší koupit hliníkový těleso termostatu ze Zetora UŘ1, visí taky na hadicích a stojí (polsko-indickej kus) pár stovek? A termostat do něj je za dvě stovky či tak nějak, obé běžně dostupné v prodejnách ND na Zetory...
Jinak o Fendt Farmer 2 jsem před pár lety taky uvažoval, bejvalo jich dost na německejch bazošserverech, jeden byl kousek za hranicema, s tečící vodní pumpou za asi tisíc ojro, už už jsem vymejšlel jak ho sem dopravit. Nakonec to tedy dopadlo jinak, jak vidno z mého loginu...
Neměl bys jednodušší koupit hliníkový těleso termostatu ze Zetora UŘ1, visí taky na hadicích a stojí (polsko-indickej kus) pár stovek? A termostat do něj je za dvě stovky či tak nějak, obé běžně dostupné v prodejnách ND na Zetory...
Jinak o Fendt Farmer 2 jsem před pár lety taky uvažoval, bejvalo jich dost na německejch bazošserverech, jeden byl kousek za hranicema, s tečící vodní pumpou za asi tisíc ojro, už už jsem vymejšlel jak ho sem dopravit. Nakonec to tedy dopadlo jinak, jak vidno z mého loginu...
Re: Fendt Farmer 2D
Aha teď koukám že to co jsem myslel že je na UŘ1 příruba na motor je vlastně příruba na druhou půlku krytu termostatu.
Akorát hadice asi nebudou 25/25/16? A nevím jestli by to tam s nějakýma redukcema délkově vyšlo.
Každopádně 2,5 mm dírku jsem tam včera provrtal. Dneska jsem s tím po ohřátí na 90 na volnoběh lítal 15 minut na trojku na 3/4 plynu po louce a ručička přelezla 90 max o 2-3 stupně takže zatím dobré. Uvažuju ještě ze to výstupní paroží z hlavy obalím kamennou vatou aby byl menší rozdíl mezi teplotou čidla a termostatu samotného.
Akorát hadice asi nebudou 25/25/16? A nevím jestli by to tam s nějakýma redukcema délkově vyšlo.
Každopádně 2,5 mm dírku jsem tam včera provrtal. Dneska jsem s tím po ohřátí na 90 na volnoběh lítal 15 minut na trojku na 3/4 plynu po louce a ručička přelezla 90 max o 2-3 stupně takže zatím dobré. Uvažuju ještě ze to výstupní paroží z hlavy obalím kamennou vatou aby byl menší rozdíl mezi teplotou čidla a termostatu samotného.
Re: Fendt Farmer 2D
Prdnul šroub co drží listové péra v ramenu a jak to kleslo tak se ohla tyč řízení. Otázka zní je u traktorů které nejezdí po cestě sbíhavost k něčemu? U aut se říká že to rozhašené za 500 km sežere gumy ale to je jiná situace. V jízdních vlastnostech po poli a louce jsem rozdíl nepoznal.
Jinak termostat ze Syreny nestíhal v plné palbě se sekačkou takže měním letní a zimní termostat. Mám na každém nachystané hadice takže jenom upustím chladivo povolím 6 pásek prohodím a dotáhnu.
Re: Fendt Farmer 2D
Akorát se opotřebení pneu neprojeví za 500km,ale za pár měsíců nebo let podle jak často jezdí. Myslím že oprava spojovačky a seřízení není tak složité.
Re: Fendt Farmer 2D
Výměna gufer hnacích hřídelí se silně zvrhla
Vyžrané drážky vstupní hřídele převodovky, v duté hřídeli vepředu u spojky zcela chybí jehlové ložisko, při povytažení hnacích hřídelů vypadlo vodící ložisko vepředu za spojkou tak rozpůleno znova o kus dál.
Chápete někdo jak má fungovat to jehlové ložisko na pozici 68? 69 je samomazné bronzové futro to chápu ale nechápu jak se má udržet mazivo v té 68? Žádná těsnění tam vyznačená nejsou a převodovka je zatěsněná až na konci hřídelů u pozice 62. Internet říká, že existují nějaké speciálně povlakované jehly pro provoz na sucho ale to asi v roce 1962 neexistovalo a výpis dílů taky nic speciálního neuvádí.
Vyžrané drážky vstupní hřídele převodovky, v duté hřídeli vepředu u spojky zcela chybí jehlové ložisko, při povytažení hnacích hřídelů vypadlo vodící ložisko vepředu za spojkou tak rozpůleno znova o kus dál.
Chápete někdo jak má fungovat to jehlové ložisko na pozici 68? 69 je samomazné bronzové futro to chápu ale nechápu jak se má udržet mazivo v té 68? Žádná těsnění tam vyznačená nejsou a převodovka je zatěsněná až na konci hřídelů u pozice 62. Internet říká, že existují nějaké speciálně povlakované jehly pro provoz na sucho ale to asi v roce 1962 neexistovalo a výpis dílů taky nic speciálního neuvádí.
Re: Fendt Farmer 2D
Ta pozice 62 to zatesnuje na povrchu te dute hridele a vnitkem te hridele se maze to jehlove lozisko rozstrikem oleje.