Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Vzhledem k tomu, že na internetu panují dva tábory lidí. Z nichž jedni elektromobily milují a druzí nenávidí rozhodl jsem se sám si to vyzkoušet.
Abych si hned koupil elektromobil na tak střelený zase nejsem. Nicméně domluvil jsem se na měsíčním zapůjčení Fiátka u firmy Protech-e z Prahy. Zatím s firmou skvělá komunikace. Pán v telefonu velice ochotný tak jsem zvědav na reálné setkání.
Fiat 500e neumožňuje rychonabíjení a dojezd v tomto počasí je reálně okolo 100km - cesta z Prahy do Ostravy prý trvá cca 12 - 14hodin. Tak mi zítra držte palce.
Postupně pak přidám sem do tématu zkušenosti a poznatky. Tak abych případně někomu pomohl se v tom vyznat. Případně uvítám vaše zkušenosti.
Sice mám něco nastudováno nicméně bude to boj - musím se naučit který kabel, kterou nabíjecí stanici, jak spustit nabíjení atd.
A proč Fiat 500e když se dá za stejných podmínek půjčit třeba e-Golf ? Protože když je vidíte vedle sebe tak Fiátek má duši, vypadá jako rebel, zatímco e-Golf je takový.... nudný Golf jako každý jiný.
Abych si hned koupil elektromobil na tak střelený zase nejsem. Nicméně domluvil jsem se na měsíčním zapůjčení Fiátka u firmy Protech-e z Prahy. Zatím s firmou skvělá komunikace. Pán v telefonu velice ochotný tak jsem zvědav na reálné setkání.
Fiat 500e neumožňuje rychonabíjení a dojezd v tomto počasí je reálně okolo 100km - cesta z Prahy do Ostravy prý trvá cca 12 - 14hodin. Tak mi zítra držte palce.
Postupně pak přidám sem do tématu zkušenosti a poznatky. Tak abych případně někomu pomohl se v tom vyznat. Případně uvítám vaše zkušenosti.
Sice mám něco nastudováno nicméně bude to boj - musím se naučit který kabel, kterou nabíjecí stanici, jak spustit nabíjení atd.
A proč Fiat 500e když se dá za stejných podmínek půjčit třeba e-Golf ? Protože když je vidíte vedle sebe tak Fiátek má duši, vypadá jako rebel, zatímco e-Golf je takový.... nudný Golf jako každý jiný.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
"suché" údaje později doplněny o poznatky
Fiat 500e se vyrábí pouze v Kalifornii a zde se dováží individuálně. Byl vyhlášen elektromobilem roku 2013. A často je prohlašován za nejzábavnější elektromobil na trhu. Zároveň patří k cenově nejdostupnějším. V Kalifornii je poskytována záruka na akumulátor 8 let nebo 150tis km. Za tuto dobu garantují, že kapacita akumulátoru nepoklesne o více než 20%.
Tabulkové hodnoty:
Výkon: 111Hp
Kapacita akumulátoru: 24kWh
Dojezd: léto 190km, zima 140km
Zrychlení 0-100km/h: 8,6s
Možnosti nabíjení: 230V 16A (běžná zásuvka) - 8 hodin, 400V (5kolík 32A) - 4,5hodiny (nabíjí pouze z jedné fáze), Mennekes Typ1 -YAZAKI - 4,5 hodiny nebo více (záleží na výkonu stojanu)
Aktualizace 07.12.2019 Jízda Praha Dětmarovice nezkrácená verze ZDE
Jízda Praha - Loket - ujeto 75km průměrnou rychlostí 62km/h zbývající kapacita 35%, spotřeba 15,2kWh/100km, dojezd dle PC ještě 51km (topení vypnuto, tempomat 85km/h)
1-ní. nabíjení ČEZ Loket - nabito na cca 85% za 1,5Hodiny - nutno mít čip ČEZ (stojí 500kč/měsíc bez omezení počtu nabíjení)
Jízda Loket - Jihlava - ujeto 55km průměrnou rychlostí 73km/h zbývající kapacita 40%, spotřeba 14,5kWh/100km, dojezd dle PC ještě 58km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
2-hé. nabíjení - bezplatná stanice v Bille - nabito cca 82% za 1,5hodiny - nutno být registrovaný na http://www.evmapa.cz + mít v telefonu internet přes který se stanice ovládá.
Jízda Jihlava - Velká Bítěž - ujeto 60km průměrnou rychlostí 67km/h zbývající kapacita 33%, spotřeba 14,7kWh/100km, dojezd dle PC ještě 52km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
3-tí. nabíjení - bezplatná stanice na náměstí v Bítěži - u stojanu stojí dost blbě dva fosilové, Spouštím přes evmapu nabíjení -Fiátek jen zabliká a napíše chyba nabíjení. Zkouším to ještě dvakrát pak se to chytá a nabíjí. Nicméně pomalu. Po 2,5hodinách se dostávám asi na 75% na což opravdu nemám nervy.
Jízda Velká Bítěž - Rousínov - ujeto 56km průměrnou rychlostí 70km/h zbývající kapacita 32%, spotřeba 14,0kWh/100km, dojezd dle PC ještě 42km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
4-té. nabíjení - Stojan ČEZ na Benzině v Rousínově - pohoda klídek za 1,5hodiny jsem na svých oblíbených 85% (opět na čip ČEZu)
Jízda Rousínov -Olomouc - ujeto 55km průměrnou rychlostí 78km/h zbývající kapacita 38%, spotřeba 14,0kWh/100km, dojezd dle PC ještě 52km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
5-té nabíjení - OC Haná Olomouc, stojan ČEZ - Nabíjím na 92%
Jízda Olomouc - Klimkovice - ujeto 87km průměrnou rychlostí 66km/h zbývající kapacita 22%, spotřeba 13,1kWh/100km, dojezd dle PC ještě 36km (topení většinu cesty vypnuté, tempomat 82km/h)
6-té. nabíjení - stojan ČEZ Klimkovice - Stojan na udaných souřadnicích není, nalezena u kina, baterka 22%, Fiátek píše doba nabíjení asi 9hodin. Po chvíli odjíždím s nabitými 2%
Jízda z Klimkovic do Ostravy - Baterka svítí nasraně červeně 16%. Nicméně na této trase jsem ujel z baterkou vybitou z 91% na 14% 101km za vlastně z celé cesty nejhorších podmínek (stoupání)
7-mé. nabíjení -stojan ČEZ Ostrava na Hornopolní - pohoda domů mám 22Km takže ve 45% odjíždím.
Dnes ráno s ním mamka jela trasu do obchodu a zpět. Ujela cca 11km stálo ji to 10% baterky. Vrátila se spokojená. Auto totiž topilo okamžitě.
Fiat 500e se vyrábí pouze v Kalifornii a zde se dováží individuálně. Byl vyhlášen elektromobilem roku 2013. A často je prohlašován za nejzábavnější elektromobil na trhu. Zároveň patří k cenově nejdostupnějším. V Kalifornii je poskytována záruka na akumulátor 8 let nebo 150tis km. Za tuto dobu garantují, že kapacita akumulátoru nepoklesne o více než 20%.
Tabulkové hodnoty:
Výkon: 111Hp
Kapacita akumulátoru: 24kWh
Dojezd: léto 190km, zima 140km
Zrychlení 0-100km/h: 8,6s
Možnosti nabíjení: 230V 16A (běžná zásuvka) - 8 hodin, 400V (5kolík 32A) - 4,5hodiny (nabíjí pouze z jedné fáze), Mennekes Typ1 -YAZAKI - 4,5 hodiny nebo více (záleží na výkonu stojanu)
Aktualizace 07.12.2019 Jízda Praha Dětmarovice nezkrácená verze ZDE
Jízda Praha - Loket - ujeto 75km průměrnou rychlostí 62km/h zbývající kapacita 35%, spotřeba 15,2kWh/100km, dojezd dle PC ještě 51km (topení vypnuto, tempomat 85km/h)
1-ní. nabíjení ČEZ Loket - nabito na cca 85% za 1,5Hodiny - nutno mít čip ČEZ (stojí 500kč/měsíc bez omezení počtu nabíjení)
Jízda Loket - Jihlava - ujeto 55km průměrnou rychlostí 73km/h zbývající kapacita 40%, spotřeba 14,5kWh/100km, dojezd dle PC ještě 58km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
2-hé. nabíjení - bezplatná stanice v Bille - nabito cca 82% za 1,5hodiny - nutno být registrovaný na http://www.evmapa.cz + mít v telefonu internet přes který se stanice ovládá.
Jízda Jihlava - Velká Bítěž - ujeto 60km průměrnou rychlostí 67km/h zbývající kapacita 33%, spotřeba 14,7kWh/100km, dojezd dle PC ještě 52km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
3-tí. nabíjení - bezplatná stanice na náměstí v Bítěži - u stojanu stojí dost blbě dva fosilové, Spouštím přes evmapu nabíjení -Fiátek jen zabliká a napíše chyba nabíjení. Zkouším to ještě dvakrát pak se to chytá a nabíjí. Nicméně pomalu. Po 2,5hodinách se dostávám asi na 75% na což opravdu nemám nervy.
Jízda Velká Bítěž - Rousínov - ujeto 56km průměrnou rychlostí 70km/h zbývající kapacita 32%, spotřeba 14,0kWh/100km, dojezd dle PC ještě 42km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
4-té. nabíjení - Stojan ČEZ na Benzině v Rousínově - pohoda klídek za 1,5hodiny jsem na svých oblíbených 85% (opět na čip ČEZu)
Jízda Rousínov -Olomouc - ujeto 55km průměrnou rychlostí 78km/h zbývající kapacita 38%, spotřeba 14,0kWh/100km, dojezd dle PC ještě 52km (topení v automatu 18C, tempomat 85km/h)
5-té nabíjení - OC Haná Olomouc, stojan ČEZ - Nabíjím na 92%
Jízda Olomouc - Klimkovice - ujeto 87km průměrnou rychlostí 66km/h zbývající kapacita 22%, spotřeba 13,1kWh/100km, dojezd dle PC ještě 36km (topení většinu cesty vypnuté, tempomat 82km/h)
6-té. nabíjení - stojan ČEZ Klimkovice - Stojan na udaných souřadnicích není, nalezena u kina, baterka 22%, Fiátek píše doba nabíjení asi 9hodin. Po chvíli odjíždím s nabitými 2%
Jízda z Klimkovic do Ostravy - Baterka svítí nasraně červeně 16%. Nicméně na této trase jsem ujel z baterkou vybitou z 91% na 14% 101km za vlastně z celé cesty nejhorších podmínek (stoupání)
7-mé. nabíjení -stojan ČEZ Ostrava na Hornopolní - pohoda domů mám 22Km takže ve 45% odjíždím.
Dnes ráno s ním mamka jela trasu do obchodu a zpět. Ujela cca 11km stálo ji to 10% baterky. Vrátila se spokojená. Auto totiž topilo okamžitě.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Tak tahle aktivita me opravdu zajima. O F500e uz premejslim skoro rok. Mam nejake propocty, ze pri najezdu aspon 15tkm rocne by se to auto melo zaplatit i pri porizeni na 5ti lety uver (oproti fosilu). Mam na mysli samozrejme ojetinu s cca 50tkm najezdem za cca 10.000EUR.
Ta tvoje Fiat 500e bude nova nebo taky ojeta? Pokud ojeta, tak zkus zjistit, jestli baterie jsou puvodni...
Ta tvoje Fiat 500e bude nova nebo taky ojeta? Pokud ojeta, tak zkus zjistit, jestli baterie jsou puvodni...
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Mělo by to mít najeto cca 71tis km. Zítra ráno ho přebírám tak pak budu chytřejší. Vlastně jsem rád, že to není úplně nové neboť mohu hodnotit i zbytek. Rozhodně už teď vím, že na dálnici to není.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
- elbarto
- Příspěvky: 1937
- Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Piš, piš, piš to je zajímavé téma. Jsem skeptikem, který by moc rád změnil názor.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
měl jsem taky půjčený, na dojezd 10 km do práce skvělé
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Já si říkám, jak bude pak "levný" provoz těchto autíček, protože do budoucnosti se prorokuje citelné zdražení elektriky. K tomu cena nových baterek. A jestli to pak zvládne rozvodná síť s energií.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Bud sledovat, pac z meho pohledu je to slepa cesta, ale uvidime. Akorat mam strach, ze mesic je malo a nevyprcha z tebe prvotni nadseni, kor kdyz tak nejak uvazujes o porizeni eletriky.
S cenou kw to dopadne stejne jako treba s cng, cena na trhu se nemeni, stat prisel na to ze je tu moc aut na cng, tak porad zvysuje spotrebku. Uz jsem pro jedno cng auto jel, a vecer jsem jeste guglil vyhody a nevyhody a nasel jsem vyvoj ceny, diky spotrebni dani se to pro me stalo nesmyslne. Myslim, ze to same se stane s eletrikou urcenou pro dobijeni aut.
Ale fandim ti za odvahu si to vyzkouset a jet pro to az do Praha.
Na dojizdeni par km asi supr vec, nenicis spalovak studenymi starty, ale jinak jsem spise skeptik.Vcera jsem si dal 3 kolecka kolem sidliste nez jsem nasel misto na zaparkovani. Dobijeni doma je tedy tady uz ted nesmysl.
No a na hovnovinkach na me hned po odeslani tohohle, vykouklo tohle.
https://www.garaz.cz/clanek/vzrustajici ... paign=null
Docela desiva situace.
S cenou kw to dopadne stejne jako treba s cng, cena na trhu se nemeni, stat prisel na to ze je tu moc aut na cng, tak porad zvysuje spotrebku. Uz jsem pro jedno cng auto jel, a vecer jsem jeste guglil vyhody a nevyhody a nasel jsem vyvoj ceny, diky spotrebni dani se to pro me stalo nesmyslne. Myslim, ze to same se stane s eletrikou urcenou pro dobijeni aut.
Ale fandim ti za odvahu si to vyzkouset a jet pro to az do Praha.
Na dojizdeni par km asi supr vec, nenicis spalovak studenymi starty, ale jinak jsem spise skeptik.Vcera jsem si dal 3 kolecka kolem sidliste nez jsem nasel misto na zaparkovani. Dobijeni doma je tedy tady uz ted nesmysl.
No a na hovnovinkach na me hned po odeslani tohohle, vykouklo tohle.
https://www.garaz.cz/clanek/vzrustajici ... paign=null
Docela desiva situace.
Naposledy upravil(a) Shrek dne pát pro 06, 2019 7:22 am, celkem upraveno 1 x.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Určitě se to vyplatí a bude se to vyplácet čím dál víc https://fdrive.cz/clanky/cez-zdrazuje-n ... -tolik-464
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Realne to vidim tak, ze pod kapotou optimalizovany spalovaci motor, pre nabijanie akumulatora, co umozni vykurovanie automobilu v zime, zvecsi dojazd,pohon zabezpecia eelktromotory.
Inak ak baterky, tak len vyhrievane sedacky a predne, zadne okno aby ste v zime nieco videli a nezamrzol vam zadok.
Inak ak baterky, tak len vyhrievane sedacky a predne, zadne okno aby ste v zime nieco videli a nezamrzol vam zadok.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
ad posmevacci: jste jak maly deti. Je snad jasny, ze je to mysleno jako druhy auto do rodiny na denni pocuky do 100km s nabijenim pres noc doma ze zasuvky ne?
Naposledy upravil(a) sita dne pát pro 06, 2019 10:55 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Máme doma 2 auta a nemusíme uvažovat jestli jsou nabitá nebo ne. Tankování stihnu za pár minut, takže mám jasno.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Jasny no, ja to mam ted taky tak, ale poctive si zapisuju kazdy tankovani a kazdou udrzbu fosilniho agregatu a vypada to, ze by se daly setrit zajimavy penize... To je duvod proc me to zajima...
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Šetřit? Kdo chce opici, musí mít i na banány. Klasický auto mi opraví na každém patníku a prakticky na počkání. S elektromobily to tak snadné nebude.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e
Britt: barak sis taky nezateploval a je ti jedno kolik protopis, protoze chces opici a mas na banany?