Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Krasny fotky ,je videt kus prace
Zetor 7011
Class Europa
ex-Zetor 5511
ex-Zetor 4011
Class Europa
ex-Zetor 5511
ex-Zetor 4011
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Díky kluci za reakci . Uplynulý měsíc na Zetoru a vleku proběhla technická prohlídka. Už je to 4 roky co 5 tuna dostala GO to to letí ... Oba stroje prošli. Po dojetí na STK den předem jsme ještě na poslední chvíli dostali doporučení že je potřeba dodat nalepovací cedulku 25km/h a buď vyměnit nebo zrepasovat RZ. Zadní byla zohýbaná a trošku odloupaná barva to se jim prý nelíbí . Jelikož máme celkem protekční číslo tak jsem cedulku bleskurychle přes noc hodil do nového kabátu, jako nová . Holt když se teď i traktory musí fotit jako modelky tak to musí nějak vypadat.
Před STK se poladilo ještě pár věcí, naštíplá sajtna, nová přední světla na traktoru. Ty originál s kulovým obalem už měli rezavé paraboly a moc to nesvítilo. Koupili jsme ty co mají vzadu rovnou plošku na obale, svítí pěkně ale vypadají pěkně hnusně . Žárovky jsem nedal asymetrické, ale H4 s asymetrickou paticí a 55/60W svítí jinak než 40/45W . Vyměnil jsem těsnění pod skleničkou protože z ní kapala nafta a kape vesele dál protože je ještě pryč těsnění mezi čerpadlem a pumpičkou . Dále při mytí motoru jsem objevil prasklý šponovák na alternátor. Po STK došlo ještě na výměnu motorového oleje, vyčištění odstředivky, výměnu vzduchového filtru a dokonce i naftové filtry.
Obraceč Fahr KH4
Co se týká ostatní činnosti tak se ještě jednou lisovala sláma, tentokrát pšeničná. Na skladě máme cca 470 balíků slámy tak snad vystačí . Usušili jsme votavičku, byla to bída, asi jen 100 balíků na to z jaké to bylo plochy. Zanedbávaná louka postupně prokoukává, přes zimu se pohnojí uleželým hnojem a bude tam pěkná travka. Při lisování sena byla 100% úspěšnost zavázání. Na slámě to asi 10 balíků nezavázalo na jedné straně ale to jde na to že jich bylo asi 240 . Zhruba mám představu kolik je potřeba provázku na sezónu, je to něco málo přes 2 klubka provázku. Navázání klubek podle návodu funguje, nemusí se zastavovat a plynule se načne nový balík. Dvě klubka vystačí na 800-900 balíků délky 60cm.
Obraceč TON SP4-066
Lis Fortschritt K442/1 a skládací parta
Před STK se poladilo ještě pár věcí, naštíplá sajtna, nová přední světla na traktoru. Ty originál s kulovým obalem už měli rezavé paraboly a moc to nesvítilo. Koupili jsme ty co mají vzadu rovnou plošku na obale, svítí pěkně ale vypadají pěkně hnusně . Žárovky jsem nedal asymetrické, ale H4 s asymetrickou paticí a 55/60W svítí jinak než 40/45W . Vyměnil jsem těsnění pod skleničkou protože z ní kapala nafta a kape vesele dál protože je ještě pryč těsnění mezi čerpadlem a pumpičkou . Dále při mytí motoru jsem objevil prasklý šponovák na alternátor. Po STK došlo ještě na výměnu motorového oleje, vyčištění odstředivky, výměnu vzduchového filtru a dokonce i naftové filtry.
Obraceč Fahr KH4
Co se týká ostatní činnosti tak se ještě jednou lisovala sláma, tentokrát pšeničná. Na skladě máme cca 470 balíků slámy tak snad vystačí . Usušili jsme votavičku, byla to bída, asi jen 100 balíků na to z jaké to bylo plochy. Zanedbávaná louka postupně prokoukává, přes zimu se pohnojí uleželým hnojem a bude tam pěkná travka. Při lisování sena byla 100% úspěšnost zavázání. Na slámě to asi 10 balíků nezavázalo na jedné straně ale to jde na to že jich bylo asi 240 . Zhruba mám představu kolik je potřeba provázku na sezónu, je to něco málo přes 2 klubka provázku. Navázání klubek podle návodu funguje, nemusí se zastavovat a plynule se načne nový balík. Dvě klubka vystačí na 800-900 balíků délky 60cm.
Obraceč TON SP4-066
Lis Fortschritt K442/1 a skládací parta
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Opet dokonaly prispevek Sekacka za traktor neni v planu?
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Krásná práce
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Přetěsnění gufer náhonových hřídelí, oprava kardanu a výměna oleje
Práce na traktoru se trošku posunuly. Po té co jsem přišel na vypadlý šroub z krytu kardanové hřídele pro pohon předního náhonu jsem ze zvědavosti tento kryt sundal abych se podíval kde všude uniká olej. Při tom jsem narazil na zadrhávající se přední kloub a vyklepaný zadní kloub. Ten měl vypadané a rozmlácené jehličky na maděru . To je tak když se jenom jezdí . Údržba žádná . Nejspíš byli kardanové kříže v nesprávné poloze a kloub byl příliš namáhán. Naštěstí jeden křížek i s klouby byl po ruce náhradní.
Když už bylo u toho tak jsem vypustil olej z předního diferenciálu a hlavní převodové skříně, kde bylo díky únikům už jen asi 20l. Vyměnili jsme gufera předního náhonu, zadní vývodové hřídele a související O kroužky. Čerpadlo dostalo nové síto, jelikož ve starém byla protržená díra , cena nového originál sítka člověku hnedle vyrazí dech .
Olej jsme nikdy neměnili, tak převodovka a diferenciál předku má nový, dohromady tam vešlo 30l PP80. Po složení a nalití zatím nic nepropoučí, když jsem to zkoušel tak, předek podhrabuje hezky...
Co to bude chtít dál je vymezit vůli čepu přední nápravy, ložiska nábojů kol a konečně dát těsnění na "koule", kde olej teče vydatně. Také se budou muset prohodit přední pneumatiky mezi sebou aby se sjeli také z té druhé hrany.
Malá otázka pro zkušenější: Odklon předních kole asi příliš seřídit nejde? Něco málo se asi dá vyladit na spojovací tyči kol, ale nebude to ono řekl bych?
Co se týká rotačky, nebyla by vůbec marná, uvidíme co se přes zimu poštěstí, ale pššt...
Pár fotek pro zajímavost.
Práce na traktoru se trošku posunuly. Po té co jsem přišel na vypadlý šroub z krytu kardanové hřídele pro pohon předního náhonu jsem ze zvědavosti tento kryt sundal abych se podíval kde všude uniká olej. Při tom jsem narazil na zadrhávající se přední kloub a vyklepaný zadní kloub. Ten měl vypadané a rozmlácené jehličky na maděru . To je tak když se jenom jezdí . Údržba žádná . Nejspíš byli kardanové kříže v nesprávné poloze a kloub byl příliš namáhán. Naštěstí jeden křížek i s klouby byl po ruce náhradní.
Když už bylo u toho tak jsem vypustil olej z předního diferenciálu a hlavní převodové skříně, kde bylo díky únikům už jen asi 20l. Vyměnili jsme gufera předního náhonu, zadní vývodové hřídele a související O kroužky. Čerpadlo dostalo nové síto, jelikož ve starém byla protržená díra , cena nového originál sítka člověku hnedle vyrazí dech .
Olej jsme nikdy neměnili, tak převodovka a diferenciál předku má nový, dohromady tam vešlo 30l PP80. Po složení a nalití zatím nic nepropoučí, když jsem to zkoušel tak, předek podhrabuje hezky...
Co to bude chtít dál je vymezit vůli čepu přední nápravy, ložiska nábojů kol a konečně dát těsnění na "koule", kde olej teče vydatně. Také se budou muset prohodit přední pneumatiky mezi sebou aby se sjeli také z té druhé hrany.
Malá otázka pro zkušenější: Odklon předních kole asi příliš seřídit nejde? Něco málo se asi dá vyladit na spojovací tyči kol, ale nebude to ono řekl bych?
Co se týká rotačky, nebyla by vůbec marná, uvidíme co se přes zimu poštěstí, ale pššt...
Pár fotek pro zajímavost.
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Po delší odmlce pár fotek. Traktor má od srpna vyměněný olej, naftové filtry - nepamatuju že by někdo z nás měnil a vzduchový filtr .
Jinak technika zazimovaná, do té doby než napadne sníh je potřeba dopravit zbylé dříví z lesa. Je to tam docela fuška, kopec jako na Šumavě , ale za to pěkné dříví to stojí.
Stihl jsem zmulčovat zahrady co se podruhé nesekali, pro lepší pocit. Přes zimu snad vyjde a odvezeme tam trošku uleželého hnoje...
Jinak technika zazimovaná, do té doby než napadne sníh je potřeba dopravit zbylé dříví z lesa. Je to tam docela fuška, kopec jako na Šumavě , ale za to pěkné dříví to stojí.
Stihl jsem zmulčovat zahrady co se podruhé nesekali, pro lepší pocit. Přes zimu snad vyjde a odvezeme tam trošku uleželého hnoje...
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Janči , máte to parádné..
Kukám že by sa u Vás možno aj špalíkovač uživil..Nerozmýšľal si nad ním???
Kukám že by sa u Vás možno aj špalíkovač uživil..Nerozmýšľal si nad ním???
Mihi
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Ďakujem . Špalíkovač by se jistě hodil, hmota na zpracování se vždycky najde, křovisek a stromů je okolo pozemků co sekáme dost . Jak říkám třeba se někdy poštěstí a nějakej pořídíme za rozumnou cenu ...
Pro dlouhé zimní večery, krátká rekapitulace z podzimu a pokus o sestříhání jednoho profuněného pátečního dovolenkového dne :
Pro dlouhé zimní večery, krátká rekapitulace z podzimu a pokus o sestříhání jednoho profuněného pátečního dovolenkového dne :
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Vysokozdvih
Po dlouhé době pár fotek. Moc se toho přes zimu neděje. Domů jsem přitáhl vysokozdvih do ramen nejspíše z elektrického Balkancaru. Byl k němu 3 cestný rozvaděč, pístnice do 3.b. jedna funkce zvedáni, druhá naklápění a třetí byla na vyklápění lžíce, která k tomu nebyla. Bohužel byl bez vídlí, ale to už jsem napravil .
Jinak se sváží z lesa hromádky co tam na nás čekají od loňska. Na konci listopadu jsem dokončil stavbu roku - menší dřevník . Ten, jak se ukázalo je poněkud malý protože už je zcela zaplněn . Asi se projektant sekl při výpočtu . Dále se tvoří takové blbosti viz. foto. Plánujeme stavbu vyklápěcí lopaty k vysokozdvihu pro usnadnění práce když je potřeba něco naložit a převézt, nebo jen přemístit... Kdyby měl někdo nějaký tip co a jak je dobré, čemu se vyvarovat tak sem s ním :-).
Po dlouhé době pár fotek. Moc se toho přes zimu neděje. Domů jsem přitáhl vysokozdvih do ramen nejspíše z elektrického Balkancaru. Byl k němu 3 cestný rozvaděč, pístnice do 3.b. jedna funkce zvedáni, druhá naklápění a třetí byla na vyklápění lžíce, která k tomu nebyla. Bohužel byl bez vídlí, ale to už jsem napravil .
Jinak se sváží z lesa hromádky co tam na nás čekají od loňska. Na konci listopadu jsem dokončil stavbu roku - menší dřevník . Ten, jak se ukázalo je poněkud malý protože už je zcela zaplněn . Asi se projektant sekl při výpočtu . Dále se tvoří takové blbosti viz. foto. Plánujeme stavbu vyklápěcí lopaty k vysokozdvihu pro usnadnění práce když je potřeba něco naložit a převézt, nebo jen přemístit... Kdyby měl někdo nějaký tip co a jak je dobré, čemu se vyvarovat tak sem s ním :-).
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Ta (koza) na kterej řežete fošinky se mě líbí.
Asi bych měl taky něco takovího udělat.
Asi bych měl taky něco takovího udělat.
Naposledy oživil Jan Dolák v čtv dub 26, 2018 1:13 pm