Jardův traktor II
Re: Jardův traktor II
To víš že ne....
Byl jsem 9. z 18ti v této kategorii - domácí výroba.
Co si budeme povídat, spousta těchto "traktorů" této kategorie je stavěných jen na tyto závody s traktorem to nemá moc společnýho.
Jsou to spíš takový traktorbuginy, všechna kola odpružená atd. s tím nemá smysl soupeřit. Trať byla hodně hrbolatá a vyjetý koleje od velkých traktorů a
já jel dost na pohodu - bylo mi proti srsti pustit do těch děr traktor naplno.
A dnes po zábavě zase nějaká práce:
Byl jsem 9. z 18ti v této kategorii - domácí výroba.
Co si budeme povídat, spousta těchto "traktorů" této kategorie je stavěných jen na tyto závody s traktorem to nemá moc společnýho.
Jsou to spíš takový traktorbuginy, všechna kola odpružená atd. s tím nemá smysl soupeřit. Trať byla hodně hrbolatá a vyjetý koleje od velkých traktorů a
já jel dost na pohodu - bylo mi proti srsti pustit do těch děr traktor naplno.
A dnes po zábavě zase nějaká práce:
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Jardův traktor II
Ahoj Jardo,
chtel bych se zeptat jak velke silentbloky jsi pouzil na uchyceni motoru a jestli by to fungovalo kdybych ty silentbloky dal nalezato.
A jeste me zajima uchyceni predni napravy jestli mas nejake pouzdra nebo loziska a jak velky je vykyv.
Jinak pekne masiny jsi sestrojil.
chtel bych se zeptat jak velke silentbloky jsi pouzil na uchyceni motoru a jestli by to fungovalo kdybych ty silentbloky dal nalezato.
A jeste me zajima uchyceni predni napravy jestli mas nejake pouzdra nebo loziska a jak velky je vykyv.
Jinak pekne masiny jsi sestrojil.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jardův traktor II
Ked ich chces davat na lezato, tak ich tam nemusis mat vobec alebo to podloz len gumou efekt bude rovnaky asi cca 15% ucinosti oproti spravnemu umiestneniu.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Jardův traktor II
Silentbloky jsem použil na š 120 ale tvrdé určené pro sportovní účely: http://www.obautodily.cz/tvrdy-silentbl ... 6674cz187/
Původní měkký se mi neosvědčily, protože když se jelo rychleji z kopce po nerovnostech, tak se motor příliš klepal a měl tendenci se ulejvat. Řešení je buď dát motor natvrdo,
čímž utrpí komfort a držáky motoru budou více namáhány, nebo použít zmíněné tvrdé silentloky.
Jejich umístění naležato, podle mě není dobrá volba, protože motor sebou bude příliš mrskat. Dobrý řešení by možná bylo dát na každý straně jeden naležato a jeden nastojato.
Ale to už je jednodušší to udělat podobně jako jsem to udělal já.
U přední nápravy jsem žádný pouzdra nepoužil. Do prostředka jeklu nápravnice jsem vyvrtal díru, do ní zavařil kulatinu a tu provrtal na průměr středového čepu.
Jako středový čep jsem použil čep oje na devítitunu. Jen jsem ho doplnil vývrtem s mazničkou,
aby šlo mazat přímo otočný uložení a čep je taky v rámu aretovanej tak, aby se to točilo pouze v nápravnici.
Výkyv jsem udělal takovej co dovolilo použitý řízení z felicie, tzn. takovej aby se v žádný poloze rejdu nedostaly kulový čepy nadoraz. Na velikost traktoru je zcela dostatečný.
Původní měkký se mi neosvědčily, protože když se jelo rychleji z kopce po nerovnostech, tak se motor příliš klepal a měl tendenci se ulejvat. Řešení je buď dát motor natvrdo,
čímž utrpí komfort a držáky motoru budou více namáhány, nebo použít zmíněné tvrdé silentloky.
Jejich umístění naležato, podle mě není dobrá volba, protože motor sebou bude příliš mrskat. Dobrý řešení by možná bylo dát na každý straně jeden naležato a jeden nastojato.
Ale to už je jednodušší to udělat podobně jako jsem to udělal já.
U přední nápravy jsem žádný pouzdra nepoužil. Do prostředka jeklu nápravnice jsem vyvrtal díru, do ní zavařil kulatinu a tu provrtal na průměr středového čepu.
Jako středový čep jsem použil čep oje na devítitunu. Jen jsem ho doplnil vývrtem s mazničkou,
aby šlo mazat přímo otočný uložení a čep je taky v rámu aretovanej tak, aby se to točilo pouze v nápravnici.
Výkyv jsem udělal takovej co dovolilo použitý řízení z felicie, tzn. takovej aby se v žádný poloze rejdu nedostaly kulový čepy nadoraz. Na velikost traktoru je zcela dostatečný.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Jardův traktor II
A myslis ze kdybych dal jen po jednom silentbloku ze by to bylo malo?mam 70/45 M10 a jsou oproti originalu dost tvrde.
Ja vim,nejlip vyzkouset a uvidi se.......
Kazdopadne moc diky.
Ja vim,nejlip vyzkouset a uvidi se.......
Kazdopadne moc diky.
Re: Jardův traktor II
Nevíš jaky máš rozměr mezi účkama pod motorem.chtěl bych to vyřešit podobným způsobem jako ty a když už to tobě funguje a sedí tak nemá cenu vymýšlet něco nového.
Re: Jardův traktor II
Mezi účkama pod motorem je 44 cm.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jardův traktor II
To si ma nepotesil stym ulievanim karburatora.Jarda-k píše:Silentbloky jsem použil na š 120 ale tvrdé určené pro sportovní účely: http://www.obautodily.cz/tvrdy-silentbl ... 6674cz187/
Původní měkký se mi neosvědčily, protože když se jelo rychleji z kopce po nerovnostech, tak se motor příliš klepal a měl tendenci se ulejvat. Řešení je buď dát motor natvrdo,
čímž utrpí komfort a držáky motoru budou více namáhány, nebo použít zmíněné tvrdé silentloky.
Jejich umístění naležato, podle mě není dobrá volba, protože motor sebou bude příliš mrskat. Dobrý řešení by možná bylo dát na každý straně jeden naležato a jeden nastojato.
Ale to už je jednodušší to udělat podobně jako jsem to udělal já..
Mam v plane pouzit silentblok co drzi prevodovku z boku (ten amo pozeram na svojom traktore nemas) aj pod motor.
Tak mam obavy ze ci sa to nebude velmi triast. Je pravda ze ten jednovalec ma 33kg. Zase drzat to bude na 3 miestach, 2 na prevodovke. Jedno pod motorom
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Jardův traktor II
Atlan píše:To si ma nepotesil stym ulievanim karburatora.Jarda-k píše:Silentbloky jsem použil na š 120 ale tvrdé určené pro sportovní účely: http://www.obautodily.cz/tvrdy-silentbl ... 6674cz187/
Původní měkký se mi neosvědčily, protože když se jelo rychleji z kopce po nerovnostech, tak se motor příliš klepal a měl tendenci se ulejvat. Řešení je buď dát motor natvrdo,
čímž utrpí komfort a držáky motoru budou více namáhány, nebo použít zmíněné tvrdé silentloky.
Jejich umístění naležato, podle mě není dobrá volba, protože motor sebou bude příliš mrskat. Dobrý řešení by možná bylo dát na každý straně jeden naležato a jeden nastojato.
Ale to už je jednodušší to udělat podobně jako jsem to udělal já..
Mam v plane pouzit silentblok co drzi prevodovku z boku (ten amo pozeram na svojom traktore nemas) aj pod motor.
Tak mam obavy ze ci sa to nebude velmi triast. Je pravda ze ten jednovalec ma 33kg. Zase drzat to bude na 3 miestach, 2 na prevodovke. Jedno pod motorom
Tak namontuješ silentbloky tvrdší,určené pro Š130. Ale hlavně by bylo potřeba ctít a dodržovat zásadu montáže karburátoru plovákovou komorou ve směru jízdy,což tady nevidím. V autě je motor jinak.Při jízdě do kopce pak dochází k nepatrnému obohacení směsi a při jízdě z kopce k ochuzení.
Re: Jardův traktor II
Š 130 měla téměř stejný silentbloky jako š 120. Tyto co jsem použil jsou určený pro sportovní účely a jsou výrazně tvrdší než ty původní.
Co se týče tý orientace karbecu, tak je třeba si uvědomit, že v autě jsou daleko větší odstředivý síly při jízdě zatáčkou, nebo při brždění než v traktoru.
Nehledě na to, že spoustu tunerů zabudovala motor favorit do š 120 a s nějakým otáčení karburátoru se nikdo nezatěžoval. Ti důkladnější alespoň vyrobily
klínovou podložku pod karbec aby vyrovnali odlišný zástavbový úhel motoru. Někteří ale nechali karbec tak jak je a v dojmech po výměně motoru psali, že se to
nijak negativně neprojevuje. A pokud víš jak je favo karbec konstruovanej, tak pochopíš, že orientace tohoto barburátoru má na bohatost směsi zanedbatelný vliv,
oproti např. karbecu ze š 120, kde jsou trysky po straně plovákový komory.
V mém případě byl problém v tom, že při rychlejší jízdě po hrbolaté cestě se motor tak pajtloval, že se benzín z karbecu spojovacím otvorem
dostal až do prostoru vzduchového filtru a následně příliš obohatil směs. Nejvíc to vadilo když byl motor v malém zatížení.
Tvrdý silentbloky tento problém odstranily.
Co se týče tý orientace karbecu, tak je třeba si uvědomit, že v autě jsou daleko větší odstředivý síly při jízdě zatáčkou, nebo při brždění než v traktoru.
Nehledě na to, že spoustu tunerů zabudovala motor favorit do š 120 a s nějakým otáčení karburátoru se nikdo nezatěžoval. Ti důkladnější alespoň vyrobily
klínovou podložku pod karbec aby vyrovnali odlišný zástavbový úhel motoru. Někteří ale nechali karbec tak jak je a v dojmech po výměně motoru psali, že se to
nijak negativně neprojevuje. A pokud víš jak je favo karbec konstruovanej, tak pochopíš, že orientace tohoto barburátoru má na bohatost směsi zanedbatelný vliv,
oproti např. karbecu ze š 120, kde jsou trysky po straně plovákový komory.
V mém případě byl problém v tom, že při rychlejší jízdě po hrbolaté cestě se motor tak pajtloval, že se benzín z karbecu spojovacím otvorem
dostal až do prostoru vzduchového filtru a následně příliš obohatil směs. Nejvíc to vadilo když byl motor v malém zatížení.
Tvrdý silentbloky tento problém odstranily.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Jardův traktor II
Už mlčím a motor ze Š120 ani z Favorita sem nikdy neviděl
Re: Jardův traktor II
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jardův traktor II
Cscs do zajtra sa roztopi ale ked sa chces vozit preco nie. A ked si to natlacis na kopu aj frezu mozes pouzit
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Jardův traktor II
Jardo ako máš vyriešené kopírovanie terenu? Ja keď som mal vpredu radlicu stále som bol o niečo zapretý ,alebo keď som ju nadvihol tak zase nič nebrala.