Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Moderátor: Lukashil
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Ahoj, rád bych se pochlubil naším Zetorem. Jedná se o typ 5545 s motorem Z5101 52 koní se starou kulatou boudou a ochranným rámem, kterých se v naší zemi moc nevyskytuje. Ovšem nejedná se o žádnou skládačku . Do provozu šel 8.2.1968 do jedné STS na Jižním Plzeňsku, kde údajně sloužil k popotahování strojů po areálu, sekání příkopů a podobně. Otec ho v roce 1987 odkoupil. V té době byl několik let po GO. Jezdil s ním můj děda a sloužil k pracem okolo domu, převážně dovoz palivového dříví a sena. Polních prací se nikdy nejspíše neúčastnil A využití bylo pouze několikrát do roka.
Kolem roku 1997 pro něj děda s tátou postavili dvoukolovou káru, základ rámu + náprava je v té době z dosluhujícího ŽUKa. S touto károu se vozilo vše co bylo potřeba.
V roce 2006 dostal nové přední pneumatiky značky Mitas.
V roce 2008 jsem si dodělal řidičák T a tak nějak jsem traktor převzal od svého dědy. V témže roce jsme provedli menší GO - jednalo se především o opravu brzd - staré nebrzdili vůbec takže vše nové, výměna dynama za alternátor, oprava starteru, nová elektroinstalace, výměna gufer předního náhonu, rozpohybování zapínání předního náhonu a nový lak.
V roce 2011 jsem si našel moji současnou přítelkyni , vlastnící 2,5 koně, drobné zvířectvo + její otec dojnou kravku a tele. Vše kolem těchto zvířátek děláno doposud převážně ručně... Tímto se pro traktor tak nějak našel nový smysl využití .
V roce 2012 se s ním odváželo seno, sláma, vozili kulaté balíky... Až jsem koncem roku došel k tomu že kára ze Žuka někdy svoji velikostí nestačí a hlavně nemá SPZ , takže jízda na větší vzdálenosti je takový risk, díky naším zákonům a četnictvu.
Přál jsem si proto k Vánocům jako kdysi, když jsem byl ještě malý velký vlek za traktor . Do vánoc se nic sehnat nepodařilo. Až moje přítelkyně jednoho dne objevila inzerát na 5tunu BSS P53s s TP za velice rozumnou cenu u Litoměřic . Neváhal jsem a hned volal, nebyl jsem první ale byl první kdo se zavázal že do týdne přijedu, případně že klidně zatím pošlu zálohu . Já i prodejce jsme svůj slib dodrželi a o víkendu se jelo s podvalníkem na auta pro vlek v -18°C . Vzhledově nic moc, ale kompletní a hlavně s papírama! . To se psal leden 2013. Jelikož ale nemáme pořádnou velkou dílnu kde by se nechalo v mraze pracovat tak se to nechalo až na jaro. Jak to tak u nás s tátou bývá když se do něčeho kuchne tak to dopadne tak, že je to z gruntu . 5tuna se nakonec rozebrala do šroubku, vše opravilo a složilo dohromady (to je na jiné povídání). Až se v červenci 2013 jelo s vlekem na STK, kde sklidil nebývalý obdiv . Vše je zdokumentováno na přiložených fotografiích.
Na jaře 2015 se hodně vozilo dříví z lesa tak se traktor pořádně proběhl a v létě se pak při stavbě přístřešku nemálo využíval. Přivezlo se prakticky vše: bedňáky, odvoz zemi od bagru, kameny z pole, štěrk z lomu, dlažba atd. Na konci roku jsem na bazoši koupil komplet nová ramena protože bohužel u traktoru chyběla.
Na začátku 2016 se mi málem vylomil portál z převodovky, z 6 šroubů se 2 vytočily a 2 ustříhaly. Naštěstí se na to přišlo doma, takže proběhla oprava . Na jaře jsem náhodou narazil na inzerát kde jeden pán v okolí prodával zbrusu nový závěs na zetora - ten sklápěcí co lze použít spolu s konzolí třetího bodu. Ihned jsem volal a odpoledne byl doma . Závěs jsem obrousil a nabarvil aby to nějak vypadalo...
Dále se mě v hlavě honila už dlouho myšlenka jak zefektivnit a ulehčit si práci při sběru a odvozu sena a případně slámy. Inspirací byl soused z vesnice který měl lis na hranaté balíky. Zas mi to nedalo a pár měsíců sledoval inzeráty. Měl jsem zálusk na lis hranatých balíků Fortschritt K442. Hledal jsem něco za slušný peníz a hlavně funkční. Až jsem narazil na inzerát pána nedaleko Berouna, tak jsme to jeli okouknout, vzhled nic moc ale cena, funkčnost + náhradní díly nás přesvědčili a o víkendu se jelo s přepravníkem pro novou mašinku . Doma na nás čekala 5tuna našlapaná senem z předešlého dne tak se druhý den testovalo. Problém bylo že jsme bohužel nedostali kardan na připojení do traktoru. Naštěstí sestra mé přítelkyně zajistila půjčení a mohlo se zkoušet . Jako stacionární stroj při testování fungoval výborně, až na pár nezavázaných balíčku, což se dá odpustit :-). Zbytek sena a domluvená sláma na poli se do konce sezóny sklízela už pouze lisem . Více v samostatném tématu.
Na konci roku 2016 jsem pořídil další dva stroje pro ulehčení práce. Od Strakonic český obraceč TON SP4-066 a za humny německý Fahr KH4. Oba funkční i s kardany. Původně jsme chtěli pouze TONa, naskytla se ale možnost koupit čtyř rotorový Fahr téměř zadarmo tak by byla škoda ho nevzít .
Kdo by měl zájem tak tady nabízím odkazy na kompletní fotogalerie. Fotky postupně doplňuji.
Zetor 5545
Vlek BSS P53s
Lis Fortschritt K442
Nahrabávač a obraceč TON
Obraceč sena Fahr KH4
Kolem roku 1997 pro něj děda s tátou postavili dvoukolovou káru, základ rámu + náprava je v té době z dosluhujícího ŽUKa. S touto károu se vozilo vše co bylo potřeba.
V roce 2006 dostal nové přední pneumatiky značky Mitas.
V roce 2008 jsem si dodělal řidičák T a tak nějak jsem traktor převzal od svého dědy. V témže roce jsme provedli menší GO - jednalo se především o opravu brzd - staré nebrzdili vůbec takže vše nové, výměna dynama za alternátor, oprava starteru, nová elektroinstalace, výměna gufer předního náhonu, rozpohybování zapínání předního náhonu a nový lak.
V roce 2011 jsem si našel moji současnou přítelkyni , vlastnící 2,5 koně, drobné zvířectvo + její otec dojnou kravku a tele. Vše kolem těchto zvířátek děláno doposud převážně ručně... Tímto se pro traktor tak nějak našel nový smysl využití .
V roce 2012 se s ním odváželo seno, sláma, vozili kulaté balíky... Až jsem koncem roku došel k tomu že kára ze Žuka někdy svoji velikostí nestačí a hlavně nemá SPZ , takže jízda na větší vzdálenosti je takový risk, díky naším zákonům a četnictvu.
Přál jsem si proto k Vánocům jako kdysi, když jsem byl ještě malý velký vlek za traktor . Do vánoc se nic sehnat nepodařilo. Až moje přítelkyně jednoho dne objevila inzerát na 5tunu BSS P53s s TP za velice rozumnou cenu u Litoměřic . Neváhal jsem a hned volal, nebyl jsem první ale byl první kdo se zavázal že do týdne přijedu, případně že klidně zatím pošlu zálohu . Já i prodejce jsme svůj slib dodrželi a o víkendu se jelo s podvalníkem na auta pro vlek v -18°C . Vzhledově nic moc, ale kompletní a hlavně s papírama! . To se psal leden 2013. Jelikož ale nemáme pořádnou velkou dílnu kde by se nechalo v mraze pracovat tak se to nechalo až na jaro. Jak to tak u nás s tátou bývá když se do něčeho kuchne tak to dopadne tak, že je to z gruntu . 5tuna se nakonec rozebrala do šroubku, vše opravilo a složilo dohromady (to je na jiné povídání). Až se v červenci 2013 jelo s vlekem na STK, kde sklidil nebývalý obdiv . Vše je zdokumentováno na přiložených fotografiích.
Na jaře 2015 se hodně vozilo dříví z lesa tak se traktor pořádně proběhl a v létě se pak při stavbě přístřešku nemálo využíval. Přivezlo se prakticky vše: bedňáky, odvoz zemi od bagru, kameny z pole, štěrk z lomu, dlažba atd. Na konci roku jsem na bazoši koupil komplet nová ramena protože bohužel u traktoru chyběla.
Na začátku 2016 se mi málem vylomil portál z převodovky, z 6 šroubů se 2 vytočily a 2 ustříhaly. Naštěstí se na to přišlo doma, takže proběhla oprava . Na jaře jsem náhodou narazil na inzerát kde jeden pán v okolí prodával zbrusu nový závěs na zetora - ten sklápěcí co lze použít spolu s konzolí třetího bodu. Ihned jsem volal a odpoledne byl doma . Závěs jsem obrousil a nabarvil aby to nějak vypadalo...
Dále se mě v hlavě honila už dlouho myšlenka jak zefektivnit a ulehčit si práci při sběru a odvozu sena a případně slámy. Inspirací byl soused z vesnice který měl lis na hranaté balíky. Zas mi to nedalo a pár měsíců sledoval inzeráty. Měl jsem zálusk na lis hranatých balíků Fortschritt K442. Hledal jsem něco za slušný peníz a hlavně funkční. Až jsem narazil na inzerát pána nedaleko Berouna, tak jsme to jeli okouknout, vzhled nic moc ale cena, funkčnost + náhradní díly nás přesvědčili a o víkendu se jelo s přepravníkem pro novou mašinku . Doma na nás čekala 5tuna našlapaná senem z předešlého dne tak se druhý den testovalo. Problém bylo že jsme bohužel nedostali kardan na připojení do traktoru. Naštěstí sestra mé přítelkyně zajistila půjčení a mohlo se zkoušet . Jako stacionární stroj při testování fungoval výborně, až na pár nezavázaných balíčku, což se dá odpustit :-). Zbytek sena a domluvená sláma na poli se do konce sezóny sklízela už pouze lisem . Více v samostatném tématu.
Na konci roku 2016 jsem pořídil další dva stroje pro ulehčení práce. Od Strakonic český obraceč TON SP4-066 a za humny německý Fahr KH4. Oba funkční i s kardany. Původně jsme chtěli pouze TONa, naskytla se ale možnost koupit čtyř rotorový Fahr téměř zadarmo tak by byla škoda ho nevzít .
Kdo by měl zájem tak tady nabízím odkazy na kompletní fotogalerie. Fotky postupně doplňuji.
Zetor 5545
Vlek BSS P53s
Lis Fortschritt K442
Nahrabávač a obraceč TON
Obraceč sena Fahr KH4
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
1. Na jaře nás čeká oprava ramen hydrauliky. Celá léta je nikdo nepoužíval. Sklápění vleku - vnější okruh hydrauliky funguje bez problémů. Zvedání ramen nefunguje ať dám páku nahoru nebo dolů (není ani slyšet že by čerpadlo tlačilo) zkrátka ani ťuk. Když ta ramena vezmu do rukou tak se s nima dá hýbat nahoru i dolů. Vím že bez rozebrání závadu nezjistím, ale přesto neví někdo čím by to mohlo býti?
2. A ještě mám jeden dotaz na přední nápravu. Je to lehká náprava a ještě nemá manžety zakrývající klouby takových moc není, ale je tam jakési těsnění na těch koulích, které netěsní. Klouby jsou mazané olejovou lázní. Toto těsnění jsem poptával už ve dvou obchodech a nikde nemají. Před pár lety jsem těsnění vystřihl z gumy ale není to ono, olej vytéká. Nemá někdo tip kde by se dalo sehnat? Na internetu jsem koukal a nic jsem nenašel. Případně z čeho vyrobit. Napadl mě tenký filc a přes to ještě krycí gumu. Bohužel ani nevím jak to bylo originál.
Budu rád za jakoukoli radu. Díky.
2. A ještě mám jeden dotaz na přední nápravu. Je to lehká náprava a ještě nemá manžety zakrývající klouby takových moc není, ale je tam jakési těsnění na těch koulích, které netěsní. Klouby jsou mazané olejovou lázní. Toto těsnění jsem poptával už ve dvou obchodech a nikde nemají. Před pár lety jsem těsnění vystřihl z gumy ale není to ono, olej vytéká. Nemá někdo tip kde by se dalo sehnat? Na internetu jsem koukal a nic jsem nenašel. Případně z čeho vyrobit. Napadl mě tenký filc a přes to ještě krycí gumu. Bohužel ani nevím jak to bylo originál.
Budu rád za jakoukoli radu. Díky.
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Pekny strojovy park . Co sa tyka toho stieracieho tesnenia tych "guli" tak sa skus popytat na niejakych strankach chlapcov co jazdia OFF ROAD a maju Nissany Patrol GR. Tam su tiez takto tesnene ti gule nabojov. Popytaj sa s coho to oni vyrabaju. Takto to malo riesene aj ARO M461 alebo aj GAZ 69. Tieito auta tam mali filcove tesnie s gumenym kruzkom.
- jurex
- Příspěvky: 1007
- Registrován: sob pro 13, 2008 10:41 am
- Bydliště: Jestřabí(zlínsko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Krásný traktor a super oprava vleku chtěl bych se zeptat jak tlusté jsou ty palubky na bočnice ? díky
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Musím se přidat..;) Traktor opravdu v super stavu...Takových se už moc nevidí...A ta pětituna je taky super
Zetor 5611 + Olimet TUR 3
Zetor 7245 HS
Rotačky TALEX 185, Vicon CM 240
Obraceč FELLA TH 520 D
Kombinovaný obraceč / shrnovač SW 60
Horal MV3-022
Pluh MASSEY FREGUSON 50
Vleky MELICHAR 3,5t, MV2-028 STS Humenné
Lis HESSTON rounder 5700
Zetor 7245 HS
Rotačky TALEX 185, Vicon CM 240
Obraceč FELLA TH 520 D
Kombinovaný obraceč / shrnovač SW 60
Horal MV3-022
Pluh MASSEY FREGUSON 50
Vleky MELICHAR 3,5t, MV2-028 STS Humenné
Lis HESSTON rounder 5700
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
To těsnění by mělo být stejné jako u Tatry 805, kupoval jsem je u p. Václav Jobák Plzeň
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
krasnej stroj
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Díky všem za chválu a rady!
K těm koulím: Koukal jsem na stránky té firmy Technická pryž Plzeň s.r.o. - 003/638 Gufero otočného čepu TATRA 805. A podle fotek je to přesně to co hledám a cena 481Kč je super, hlavní je, že se to dá koupit protože jezdit bez mazání by byla otázka času . V pondělí tam zajdu zjistit jestli bude sedět a případně hned koupím díky xlmen! Za tip od pavel sk též děkuji .
Co se týče vleku tak palubky jsou tl. 28mm z http://www.susenerezivo.cz a to konkrétně jsem kupoval tyto: Podlahové palubky borovice 28x146x5100mm 3balení 8,94m2 x 277,-Kč. Celkem v roce 2013: 2 964 Kč . Bývali bychom to udělali z prken ale zrovna doma nebylo co po psu hodit , tohle ale byla dobrá volba. Ty plechové lišty okolo sajten jsou UD profily na sádrokarton a přesně to na ty prkna vleze. Jediná nevýhoda je že ten plech je slabší, ale na to aby se neoštípalo prkno to stačí a hlavně stojí pár korun.
Plech na podlaze je 3mm. Schránka na nářadí co je pod korbou je svařená ze zbytku plechu z podlahy 0,5x2m. Vejde se tam krásně hever, nějaké nářadí a kurty.
Na zdejší fóru jsem chtěl přispět už několik let, ale nějak nebyl čas dát fotky dohromady. Nicméně inspiraci zde s otcem chytáme oba už hodně dlouho . Teď před sezónou nás čeká na traktoru hlavně rozchodit hydrauliku aby se v létě mohlo nahrabovat s TONem. Vyměnit gufero zadního vývodu a vývodu na předek, je to jako olejnička... Teď momentálně dávám do kupy oba obraceče. Táta staví bodovku svářečku, brusku-leštičku na drátěné, šmirglové a filcové kotouče takže pořád je co dělat :-).
Traktor byl v tom roce 2008 po laku výstavní, jenže asi 3 roky od jara do podzimu musel stát na větru a dešti, nebylo pro něj pod střechou místo a tak se to na něm trošku podepsalo a je lehce vyšůsován . Holt je to více stroj na práci a né na okrasu .
Pokud by někoho cokoliv zajímalo ptejte se. Když budu vědět tak poradím :-)
K těm koulím: Koukal jsem na stránky té firmy Technická pryž Plzeň s.r.o. - 003/638 Gufero otočného čepu TATRA 805. A podle fotek je to přesně to co hledám a cena 481Kč je super, hlavní je, že se to dá koupit protože jezdit bez mazání by byla otázka času . V pondělí tam zajdu zjistit jestli bude sedět a případně hned koupím díky xlmen! Za tip od pavel sk též děkuji .
Co se týče vleku tak palubky jsou tl. 28mm z http://www.susenerezivo.cz a to konkrétně jsem kupoval tyto: Podlahové palubky borovice 28x146x5100mm 3balení 8,94m2 x 277,-Kč. Celkem v roce 2013: 2 964 Kč . Bývali bychom to udělali z prken ale zrovna doma nebylo co po psu hodit , tohle ale byla dobrá volba. Ty plechové lišty okolo sajten jsou UD profily na sádrokarton a přesně to na ty prkna vleze. Jediná nevýhoda je že ten plech je slabší, ale na to aby se neoštípalo prkno to stačí a hlavně stojí pár korun.
Plech na podlaze je 3mm. Schránka na nářadí co je pod korbou je svařená ze zbytku plechu z podlahy 0,5x2m. Vejde se tam krásně hever, nějaké nářadí a kurty.
Na zdejší fóru jsem chtěl přispět už několik let, ale nějak nebyl čas dát fotky dohromady. Nicméně inspiraci zde s otcem chytáme oba už hodně dlouho . Teď před sezónou nás čeká na traktoru hlavně rozchodit hydrauliku aby se v létě mohlo nahrabovat s TONem. Vyměnit gufero zadního vývodu a vývodu na předek, je to jako olejnička... Teď momentálně dávám do kupy oba obraceče. Táta staví bodovku svářečku, brusku-leštičku na drátěné, šmirglové a filcové kotouče takže pořád je co dělat :-).
Traktor byl v tom roce 2008 po laku výstavní, jenže asi 3 roky od jara do podzimu musel stát na větru a dešti, nebylo pro něj pod střechou místo a tak se to na něm trošku podepsalo a je lehce vyšůsován . Holt je to více stroj na práci a né na okrasu .
Pokud by někoho cokoliv zajímalo ptejte se. Když budu vědět tak poradím :-)
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Moc pěkný strojový park s vozem sis vyhrál pěkně
Když traktor tak Zetor.............http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 36&t=60320
-
- Příspěvky: 799
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
U jobáka to maj skladem,je to nová výroba-pryž EPDM,dělá i manžety na 805tku.
Zetor 6245
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Tak dnes jsem byl u p. Jobáka pro gufera do přední nápravy vypají naprosto stejně . Už jen namontovat.
Napřed ale musíme vyřešit nefunkční ramena.
Díky za chválu s tátou jsme si na něm vyhráli a funguje ke spokojenosti .
Napřed ale musíme vyřešit nefunkční ramena.
Díky za chválu s tátou jsme si na něm vyhráli a funguje ke spokojenosti .
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Pred montazov tych novych tesneni riadne vylešti tie pologule. Ak tam bude hrdza alebo zvysky farby, tak to po case zase zacne tiect. Co mas s ramenami?
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Přesně tak musí to být čistý kovo . Až to budeme opravovat, tak se rovnou vymění ložiska v nábojích kol, už nejdou víc dotáhnout a mají vakl + čepy řízení.
Jan Dolák píše:1. Na jaře nás čeká oprava ramen hydrauliky. Celá léta je nikdo nepoužíval. Sklápění vleku - vnější okruh hydrauliky funguje bez problémů. Zvedání ramen nefunguje ať dám páku nahoru nebo dolů (není ani slyšet že by čerpadlo tlačilo) zkrátka ani ťuk. Když ta ramena vezmu do rukou tak se s nima dá hýbat nahoru i dolů. Vím že bez rozebrání závadu nezjistím, ale přesto neví někdo čím by to mohlo býti?
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz
- Jan Dolák
- Příspěvky: 123
- Registrován: stř led 11, 2017 3:35 pm
- Bydliště: Plzeň-Jih
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 5545, r.v. 1967 - Honza
Tak i přesto že se má o příštím víkendu vozit dříví z lesa tak mi otec přemluvil aby jsme konečně otevřeli tu hydrauliku a zjistili co a jak.
V sobotu jsem se zašel podívat na půdu kde parkoval dříve náš traktor a objevil jsem doslova poklady, sedačku, originál zadní okno, nové pakny, závěs i kulíkem, rychlospojku hydrauliky a dokonce i komplet konzolu 3bodu!!! Děda, měl vše potřebné nashromážděné . ještě že jsem jí nekoupil to bych si pak škubal vlasy .
Ohledně hydrauliky tak to šlo celkem snadno ven. Jen se objevil problém s naší žirafou - trojnožkou zdvihací. Je poněkud široká a nezajede mezi zadní kola traktoru , tak holt přišla na řadu ruční hrubá síla při vyndání víka hydrauliky... Záhada hlavolamu zdá se býti odhalena. Šoupátko rozvaděče co ovládá vnitřní okruh bylo jaksi zaražené a zatuhlé a tudíž se nevracelo zpět. Po rozhýbání jezdi hladce sem a tam. Ve válci je povrchová koroze z navzlínané vlhkosti, vypadá to ale že bude ok. Gumičky pístu jsou vcelku, ale vymění se rovnou taky. Jak jsem už psal tak se ramena za naší 30-letou éru nepoužívala a je to holt znát . Když jsem vloni chtěl pohnout s pákou druhu regulace (P,M,S) tak to nešlo, ale postupně sem jí rozhýbal jenom to už o něčem svědčí .
Pro ilustraci několik fotografií z minulého víkendu:
Jeden zdejší kolega mě požádal o nafocení mechanického posilovače spojky s možností montáže na 4011, tak pokud by to někomu hodilo:
V sobotu jsem se zašel podívat na půdu kde parkoval dříve náš traktor a objevil jsem doslova poklady, sedačku, originál zadní okno, nové pakny, závěs i kulíkem, rychlospojku hydrauliky a dokonce i komplet konzolu 3bodu!!! Děda, měl vše potřebné nashromážděné . ještě že jsem jí nekoupil to bych si pak škubal vlasy .
Ohledně hydrauliky tak to šlo celkem snadno ven. Jen se objevil problém s naší žirafou - trojnožkou zdvihací. Je poněkud široká a nezajede mezi zadní kola traktoru , tak holt přišla na řadu ruční hrubá síla při vyndání víka hydrauliky... Záhada hlavolamu zdá se býti odhalena. Šoupátko rozvaděče co ovládá vnitřní okruh bylo jaksi zaražené a zatuhlé a tudíž se nevracelo zpět. Po rozhýbání jezdi hladce sem a tam. Ve válci je povrchová koroze z navzlínané vlhkosti, vypadá to ale že bude ok. Gumičky pístu jsou vcelku, ale vymění se rovnou taky. Jak jsem už psal tak se ramena za naší 30-letou éru nepoužívala a je to holt znát . Když jsem vloni chtěl pohnout s pákou druhu regulace (P,M,S) tak to nešlo, ale postupně sem jí rozhýbal jenom to už o něčem svědčí .
Pro ilustraci několik fotografií z minulého víkendu:
Jeden zdejší kolega mě požádal o nafocení mechanického posilovače spojky s možností montáže na 4011, tak pokud by to někomu hodilo:
Zetor 5545, MOJE RAJČE - fotografie, Vlek BSS P53s, Fortschritt K442, Obraceč TON SP4-066, Obraceč Fahr KH4, www.JanDolak.cz