Isuzetor 2108
Re: Isuzetor 2108
Tak kryt už je konečně na dvě půlky Ve středu jsem vlítnul na frézku a kryt se pilkou rozříznul kam až to dovolil frézovací trn. Zbytek jsme dořízli pilkou.
Z těsnícího papíru jsem vyříznul podložky, které vymezí materiál odebraný pilovým kotoučkem. Původně jsem chtěl půlky sešroubovat tak, že šrouby by byly zašroubované přímo do plastu, ale pak jsem od toho upustil, protože by se po pár rozebrání snadno strhly závity. Namísto toho jsem vyvrtal větší díry a zalisoval do plastu závitové vložky.
Včera proběhla montáž krytu na řetězovou spojku, tak jsem trnul, aby se tam vešla a naštěstí jsem to vyměřil dobře Bohužel se ale ukázalo, že závitové vložky nebudou stačit, poněvadž při šroubování půlek k sobě se na jedné straně obě vložky vytáhly - holt mačkání o-kroužků je docela špona a vložky nemají takové vroubky aby to vydržely. Náprava naštěstí bude velice snadná. Díry na šrouby provrtám i skrz druhou půlku a stopkovou frézou udělám rovnou dosedací plochu na matku a bude to sešroubované skrz na skrz - to už bude 100% spolehlivé
Z těsnícího papíru jsem vyříznul podložky, které vymezí materiál odebraný pilovým kotoučkem. Původně jsem chtěl půlky sešroubovat tak, že šrouby by byly zašroubované přímo do plastu, ale pak jsem od toho upustil, protože by se po pár rozebrání snadno strhly závity. Namísto toho jsem vyvrtal větší díry a zalisoval do plastu závitové vložky.
Včera proběhla montáž krytu na řetězovou spojku, tak jsem trnul, aby se tam vešla a naštěstí jsem to vyměřil dobře Bohužel se ale ukázalo, že závitové vložky nebudou stačit, poněvadž při šroubování půlek k sobě se na jedné straně obě vložky vytáhly - holt mačkání o-kroužků je docela špona a vložky nemají takové vroubky aby to vydržely. Náprava naštěstí bude velice snadná. Díry na šrouby provrtám i skrz druhou půlku a stopkovou frézou udělám rovnou dosedací plochu na matku a bude to sešroubované skrz na skrz - to už bude 100% spolehlivé
Re: Isuzetor 2108
Nič, veď už sa s tým seriem od marca a furt nie je hotový Ale snaď už čoskoro.....
Re: Isuzetor 2108
Tak už se ke mě donesly nějaké výtky, že jsem o víkendu nic nepřidal Abych objasnil situaci - máme teď dovolenou a zatím jsem (spíš než dovolenkoval) makal jako ďas Mám spoustu fotek i videí, tak Vám to sem budu postupně hrnout Jako první bych měl zmínit, že kryt řetězové spojky už je vyřešen a namontován na traktoru Někdy minulý týden jsem si byl zase zamakat na frézce a upravil kryt tak, že jdou skrz něj šrouby M6 a půlky jsou sešroubované dohromady - to už nepovolí
Než vrátím víko hydrauliky zpět na traktor, chci do něj zabudovat elmg. ventil, který bude pouštět vzduch do sedačky....to víte již z nedávné minulosti, kdy jsem vyráběl ten třmen z černého plastu. Donutilo mě to dokonce vysoustružit si svoje vlastní šroubení, protože já mám na sedačce 6mm trubičky (PA6), které jsou na šroubení M12x1,5mm. Ventil má ale vývody M14x1,5 a M16x1,5 a než tam kombinovat nějaké redukce, vzal jsem radši 14mm mosazný šestihran (větší bohužel nemám) a vysoustružil jsem si vlastní koncovky, kde jedny konce pasují do ventilu (M10x1 a M14x1mm) a druhé jsou předělané na mých M12x1,5mm Ventil s třmenem jsou již zabudované ve víku a dokonce jsem tam narouboval i plastové průchodky - na dvě trubičky + kabel. Když jsem to vrtal v radiálce, dokonce jsem musel i otočit kostku o 180°, jinak by to bylo moc blízko sloupu a vřeteníkem bych se nedostal tak blízko....
No a v neposlední řadě jsem ještě pracoval na úpravě řemenice klikové hřídele. Změna spočívá v tom, že jsem na ni narouboval ještě jednu malinkatou řemeničku, která bude přes řemínek hnát tachodynamo, abych mohl měřit otáčky motoru včetně motohodin. Při výrobě jsem nenašel vhodný "kulatý" materiál, tak jsem si vyříznul čtverec z plechu a udělal to z "hranantýho" Vzniklé mezikruží jsem nalepil na řemenici klikové hřídele (podobně jako její střed). Drážky jsem soustružil tvarovým nožem vybroušeným z radeca. Protože bylo nutné soustružit v těsném prostoru, nůž jsem volil malinký (8x8mm) a taky jsem si na něj musel vyrobit vlastní nožový držák. Ten vzniknul z 20mm plechu, do kterýho jsem na soustruhu vyfrézoval drážku (poprvé jsem frézoval na soustruhu ) a nůž v něm držel za pomoci 3ks červíků M4. Když jsem poprvé upnul řemenici do mého čtyřpaknového, nesousledného sklíčidla málo jsem to utáhnul a tak při vyrovnávání hodinkami řemenice vylítla za soustruh (je to vidět i na videu). Samotné soustružení jsem ani nenatáčel, protože to byl docela porod a hodně jsem se na to soustředil. Vřeteno jelo 80ot/min (úzký nůž), přísuv jsem jel ručně - vždy jen pár setinek na otáčku a valil tam hodně chladící kapaliny. Všechno šlo pěkně a když jsem byl 2,5 desetiny od finální hloubky, nůž si najednou nabral větší šponu (podle mě vada materiálu) a protože řemenice držela jen za kousek, opět vylítla ven Nůž to naštěstí přežil, jen ho to vyhnulo z držáku (poslední tři fotky). Další den mě osvítil duch svatej a napadlo mě použít jednu z mých lícních desek - tu bez paken, univerzální (do tý lze vrtat díry dle libosti ). Protože jsem ji měl na soustruhu poprvé, docela házela....tak jsem ji musel nejdřív srovnat S tímto nastavením už se zadařilo Ještě musím poladit řemínek, protože nemá konstantní šířku.....popisuju to i ve videu
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
Jinak mám připraveno ještě spousty foto a video dokumentace, ale to zveřejním až to bude hotové jako celek Ale určitě je na co se těšit - dělal jsem dokonce (mimo jiné) ze soustruhu horizontální vyvrtávačku
Než vrátím víko hydrauliky zpět na traktor, chci do něj zabudovat elmg. ventil, který bude pouštět vzduch do sedačky....to víte již z nedávné minulosti, kdy jsem vyráběl ten třmen z černého plastu. Donutilo mě to dokonce vysoustružit si svoje vlastní šroubení, protože já mám na sedačce 6mm trubičky (PA6), které jsou na šroubení M12x1,5mm. Ventil má ale vývody M14x1,5 a M16x1,5 a než tam kombinovat nějaké redukce, vzal jsem radši 14mm mosazný šestihran (větší bohužel nemám) a vysoustružil jsem si vlastní koncovky, kde jedny konce pasují do ventilu (M10x1 a M14x1mm) a druhé jsou předělané na mých M12x1,5mm Ventil s třmenem jsou již zabudované ve víku a dokonce jsem tam narouboval i plastové průchodky - na dvě trubičky + kabel. Když jsem to vrtal v radiálce, dokonce jsem musel i otočit kostku o 180°, jinak by to bylo moc blízko sloupu a vřeteníkem bych se nedostal tak blízko....
No a v neposlední řadě jsem ještě pracoval na úpravě řemenice klikové hřídele. Změna spočívá v tom, že jsem na ni narouboval ještě jednu malinkatou řemeničku, která bude přes řemínek hnát tachodynamo, abych mohl měřit otáčky motoru včetně motohodin. Při výrobě jsem nenašel vhodný "kulatý" materiál, tak jsem si vyříznul čtverec z plechu a udělal to z "hranantýho" Vzniklé mezikruží jsem nalepil na řemenici klikové hřídele (podobně jako její střed). Drážky jsem soustružil tvarovým nožem vybroušeným z radeca. Protože bylo nutné soustružit v těsném prostoru, nůž jsem volil malinký (8x8mm) a taky jsem si na něj musel vyrobit vlastní nožový držák. Ten vzniknul z 20mm plechu, do kterýho jsem na soustruhu vyfrézoval drážku (poprvé jsem frézoval na soustruhu ) a nůž v něm držel za pomoci 3ks červíků M4. Když jsem poprvé upnul řemenici do mého čtyřpaknového, nesousledného sklíčidla málo jsem to utáhnul a tak při vyrovnávání hodinkami řemenice vylítla za soustruh (je to vidět i na videu). Samotné soustružení jsem ani nenatáčel, protože to byl docela porod a hodně jsem se na to soustředil. Vřeteno jelo 80ot/min (úzký nůž), přísuv jsem jel ručně - vždy jen pár setinek na otáčku a valil tam hodně chladící kapaliny. Všechno šlo pěkně a když jsem byl 2,5 desetiny od finální hloubky, nůž si najednou nabral větší šponu (podle mě vada materiálu) a protože řemenice držela jen za kousek, opět vylítla ven Nůž to naštěstí přežil, jen ho to vyhnulo z držáku (poslední tři fotky). Další den mě osvítil duch svatej a napadlo mě použít jednu z mých lícních desek - tu bez paken, univerzální (do tý lze vrtat díry dle libosti ). Protože jsem ji měl na soustruhu poprvé, docela házela....tak jsem ji musel nejdřív srovnat S tímto nastavením už se zadařilo Ještě musím poladit řemínek, protože nemá konstantní šířku.....popisuju to i ve videu
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
Jinak mám připraveno ještě spousty foto a video dokumentace, ale to zveřejním až to bude hotové jako celek Ale určitě je na co se těšit - dělal jsem dokonce (mimo jiné) ze soustruhu horizontální vyvrtávačku
Re: Isuzetor 2108
Máš to super. Jen k sedačce např liaz je ventyl v sedačce ,který při propružení dofoukne a při odlehčení odfoukne. Jinak si činnost předtavuju jako hopik . A jen taková zkušenost. Ten elmg. ventil rád zlobí. Když jsem jezdil s T 815 měnilo se to každou chvíli. Ale vozil se repas jestli máš novej tak vydrží. A připravíš se o ruční ovládání. Ale to bych jako problem neviděl.
Re: Isuzetor 2108
Ahoj No ta moje sedačka Klepp to má udělaný tak trochu zvláštně. Ona má taky zabudovaný ventil, ale jen na odpouštění. Co se týče přifouknutí měchu, tak má vyvedený kabel ven, takže ventil je právě externí - nevím proč to tak je
Jo tyhle magnetky z tater jsou tím známe.....no já to tak neprožívám, je to jenom na sedačku No a až odejde....aspoň bude další důvod se rochat v traktoru Díky za reakci
P.S.: Všiml jsem si, že videa nejdou spustit (ukazuje se jen černý náhled). Nevím jestli to je jen u mě nebo je to globální problém Možná je to Youtubem nebo fórem, protože se neukazují náhledy ani u starších videí. Snad se to brzy samo zpraví - pro jistotu dávám přímý odkaz na video.
Jo tyhle magnetky z tater jsou tím známe.....no já to tak neprožívám, je to jenom na sedačku No a až odejde....aspoň bude další důvod se rochat v traktoru Díky za reakci
P.S.: Všiml jsem si, že videa nejdou spustit (ukazuje se jen černý náhled). Nevím jestli to je jen u mě nebo je to globální problém Možná je to Youtubem nebo fórem, protože se neukazují náhledy ani u starších videí. Snad se to brzy samo zpraví - pro jistotu dávám přímý odkaz na video.
Re: Isuzetor 2108
s těma videama potvrzuju, dělá mi to asi 3 dny, ale je to jen tady na traktorech, jinde mi to funguje
jinak tu Tvou sedačku mám v práci v kloubovým nakladači a ty područky jsou silně návykový, už je mám dodělaný i v autě
jinak tu Tvou sedačku mám v práci v kloubovým nakladači a ty područky jsou silně návykový, už je mám dodělaný i v autě
Re: Isuzetor 2108
Dnes nechám promluvit fotky a video......je to vlastně výroba přípravku na výrobu dalšího přípravku (a možná ještě pár dalších).....ale někde na konci bude hotový produkt - výfukové svody
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
P.S.: a protože se ještě nevyřešil problém s videi tady na fóru, přikládám přímý odkaz na video
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
P.S.: a protože se ještě nevyřešil problém s videi tady na fóru, přikládám přímý odkaz na video
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: úte čer 15, 2010 7:46 pm
- Bydliště: Letohrad
Re: Isuzetor 2108
úžasná videa, na vide jsem koukal se zatajeným dechem až do konce ....... no je vidět že tě to baví......za chvíli budeš mít stejný počet odběrů jako ABOM79 :-))
jen by mě zajímalo kde na to bereš tolik času, ono jen to video postříhat musí zabrat hafo času
Čím jsi mazal ten závit při řezání? Máš něco vyzkoušenýho co dobře funguje?? Já používám řepkový olej.....
Tu sadu důlčiků do díry si musím také obstarat.........
přeji mnoho sil do další práce.....už se těším na další videa..
jen by mě zajímalo kde na to bereš tolik času, ono jen to video postříhat musí zabrat hafo času
Čím jsi mazal ten závit při řezání? Máš něco vyzkoušenýho co dobře funguje?? Já používám řepkový olej.....
Tu sadu důlčiků do díry si musím také obstarat.........
přeji mnoho sil do další práce.....už se těším na další videa..
To se musí kalit co to dá....
- Ondras83
- Příspěvky: 10067
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Isuzetor 2108
na radu myho dedy pouzivam na rezani zavitu normalni veprovy sadlo a zavity se netrhaji
Re: Isuzetor 2108
Ale jdi....s Adamem (Abom79) mě nemůžeš vůbec srovnávat No a co se týče toho střihání videa - teď to samozřejmě šlo snáž, když mám dovolenou. Tohle video (i další díl) jsou docela pestrá a hodně členitá, takže videa střihám postupně. Prostě když jeden den něco natočím, hned to večer v rychlosti připravým, jinak bych se pak z toho zvencnul No a na závity používám neředěný Katol PP
Re: Isuzetor 2108
Tak zítřkem mi končí dovolená a jdu zase do rachoty Sice jsme původně s tchánem měli v úmyslu vyjet s traktorem ven a dělat trochu jiné práce, ale nakonec to nedopadlo.....nicméně jsem udělal dost práce na výfukových svodech a jiných věcech + jsem stihnul ještě jeden soustružnický melouch pro kamaráda Svody nejsou ještě úplně hotové, ale pořádně jsem s nimi pohnul - posuďte sami
Ještě musím vymyslet něco s tou měrkou oleje....asi ji zkrátím, ale mám strach, aby to nebylo pod úrovní oleje a nehrnul se mi olej ven Taky chci tu přírubu na pár místech naříznout, protože se bude mít tendence roztahovat a smršťovat (vzhledem ke změnám teplot - na rozdíl od původní litinové). Ten hranatý komín je poměrně těžký, takže koleno s přírubou hodlám podepřít - s výhodou využiji závit v bloku motoru, který je přímo pod kolenem Aby se mi ten výfuk při jeho váze vibracema neutrhl
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
Ještě musím vymyslet něco s tou měrkou oleje....asi ji zkrátím, ale mám strach, aby to nebylo pod úrovní oleje a nehrnul se mi olej ven Taky chci tu přírubu na pár místech naříznout, protože se bude mít tendence roztahovat a smršťovat (vzhledem ke změnám teplot - na rozdíl od původní litinové). Ten hranatý komín je poměrně těžký, takže koleno s přírubou hodlám podepřít - s výhodou využiji závit v bloku motoru, který je přímo pod kolenem Aby se mi ten výfuk při jeho váze vibracema neutrhl
ZDE VE VELKÉM ROZLIŠENÍ (DOPORUČUJI)
- Míša Bourák
- Příspěvky: 605
- Registrován: úte črc 17, 2012 7:58 pm
- Bydliště: Znojmo
Re: Isuzetor 2108
... pěkná práce, akorát mi uniká podstata proč tak silný a těžký ty svody jsou? A to na ně jdeš s TIGem?
Běžně dělám svody s trubky o síle stěny 1,5mm max. 2mm (podle toho na co to je; benzín, diesel popř. turbo benzín) a příruby 8mm plechu a je to OK
Ale je vidět že tě to baví, jen tak dál
Běžně dělám svody s trubky o síle stěny 1,5mm max. 2mm (podle toho na co to je; benzín, diesel popř. turbo benzín) a příruby 8mm plechu a je to OK
Ale je vidět že tě to baví, jen tak dál
ZETOR TRACTORS a.s. Brno-Líšeň
Re: Isuzetor 2108
No je to dělaný jako do tanku přece Jak jsem psal, ten komín je pořádně těžkej a když se má traktor trmácet někde v terénu, je lepší, když i ten svod je pořádně udělanej, ne? Originální svod je v místě příruby tlustý skoro 40mm (proto z bloku trčí tak dlouhý štefty) a tenkrát před 2 roky, když jsem vyráběl přírubu sáhnul jsem po matroši, co byl po ruce - 20mm pásovina. Světlost kolen jsem přizpůsobil otvorům v bloku motoru - jsou to varná kolena vnější průměr 48,3mm (síla stěny 2,6mm), sběrné potrubí má průměr 60mm (síla stěny 4mm - jiná nebyla) a výstupní koleno jdoucí ze sběrného potrubí do příruby výfuku je taky varné koleno průměr 60,3mm (síla stěny 2,9mm). Svod pár kilo mít bude a aspoň pomůže dotížit traktor A proč TIGem? No protože můžu a chci Nikde není psané pravidlo, že metoda TIG je jenom na slabé věci nebo jo? Vždyť TIGem se vaří i kořenové vrstvy na ropovodech a jiných potrubích větších tlouštěk a proč? No ze stejného důvodu, proč i já si zvolil tuto metodu - je to krásně pomalý proces, mám obrovskou kontrolu nad svarovou lázní a průvarem Vždyť těch 2,6mm je dost málo i na "dvojku elektrodu", tam by se člověk po pár cm sváru propadnul...ze začátku to jde, ale jak se teplo akumuluje..... To radši šáhnu po TIGu a úspěch je předem zaručen Autogen mám sice taky, ale to je proces zase moc pomalý a vnesl by tam příliš tepla, že by se ta příruba prohnula mnohem víc. Navíc při ceně acetylenu....to radši obětuji ten argon Každopádně díky za reakci
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Isuzetor 2108
To raci sezeru s chlebem nez to davat na kovOndras83 píše:na radu myho dedy pouzivam na rezani zavitu normalni veprovy sadlo a zavity se netrhaji