TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Som tu na fóre nový. Vlastním malotraktor RABA 15 ( motor Lombardini a podvozok TK ) - max spokojnosť . Napadla ma jedna myšlienka - prestavba malotraktora na pásy. Viem, že už existuje ale nikde nikto o tom nepíše, má to istý pán z okolia Žiliny ( neviem meno ani adresu ) - raz reagoval na moj inzerát - bubnová kosa za malotraktor a uviedol, že to uvažuje za TK. Pri rozhovore uviedol ako má poriešenú prestavbu TK na pásy s ATV ( trojuholníkové pásy zo štvorkolky ) je to zaujímavé riešenie a v kopcoch nemá problémy. Zaujímajú ma vaše reakcie a či už niekto neuvažoval s prestavbou na pásak-systém pásov ako na UNC,Bobcat... Nejaké výroby pásakov už bežia aj v iných témach ale TK na pásoch by bol zaujímavý pokus využiť jeho trakčné vlastnosti v kopcovitom terény v kombinácii s kardanom ( mulčovač, kosačka,rotavátor, viničný rosič a iné náradie ) - pohon od predných kolies, pevný rám - ostrániť kĺb, tým pádom by kardan fungoval na motorovej závislosti. Ďakujem za všetky reakcie a foto prestavieb.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Ahoj nie je to síce TK ale je to pekné video : http://www.profistroje.cz/video.asp?vid=83
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Zatáčení smykem... musel bys zrušit kloub a místo bubnů udělat nějaké směrové spojky. Buď na všechny čtyři kola nebo zrušit jednu nápravu (u TK by stálo za úvahu zrušit zadní nápravu a tím pádem bys nemusel řešit problémy s pohonem kardanu). Na přední nápravu na každou stranu směrové spojky, hnací kolo, dozadu dát jen pojezdové a nějaký pás. Když nad tím přemýšlím, tak to už by bylo jednodušší na tohle přestavět buď M6 nebo Tj 6,5 a udělat tu zadní část celou novou, bez kloubu, bez pohonu nápravy, jen prodloužení kardanu a upevnění pojezdových kol.
Co se týče trojúhleníkových pásů - je to jednodušší ale za ty prachy co to stojí bys měl myslím plnou garáž TKček
Co se týče trojúhleníkových pásů - je to jednodušší ale za ty prachy co to stojí bys měl myslím plnou garáž TKček
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Podle me to je blobst, TK ma salaby motor na pasy a MT8 si mysim ze taky.Dat to tak na vegu nebo vineu 36hp nebo 47 tak to pak jo
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
MT8-132.2
TZ-4K-14
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
MT8-132.2
TZ-4K-14
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Tohle: http://cs.wikipedia.org/wiki/PT-10 mělo 9 benzínových koníků. Je jasné, že to nebude jezdit na 4. Celé se to bude moct pohybovat maximálně na 3, na 4 by to potřebovalo buď dvouválec, nebo nějaký menší nafťáček z auta. (Samozřejmě u jednoválce je jasné, že by tam musela být devadesátka, ta osmdesátka by na to opravdu byla slabá
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
v téme - traktory domácej výroby riešili pásak cez diferák bez stranových spojok len s pribrzďovaním jednotlivých strán. Motor neriešim ten sa dá dnešnej dobe nahradiť výkonnejším. Pásy na ATV sú dostupné sada 4 kusov za 1800,- EUR - výhoda stačí zhodiť kolá, namontovať pásy, ale nevyriešim nezávislý kardan pri 4x4. Pri pásovom podvozku typ UNC by náhon bol od predných kolies a zadná čast ako vodiace kolá. Takže nikto nemá takúto úpravu a ani nad tým neuvažuje ? A čo sa týka výkonu motora - keď to zvládne zetor 2023 s dvojvalcom pri podstatne väčšej hmotnosti.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Nikto nič nevidel, nepočul a nemá záujem riešiť.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
A to chceš fakt na práci nebo jen tak na hraní? Kdyby to mělo být na práci, zdá se mi mnohem jednodušší sehnat cosi takového už hotového než se jebat s přestavbou půl století starého stroje.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
To je pravda. Jedného pekného dňa to všetko drbnem na bazos a kúpim niečo normálne nad 25K s náhonom na všetky kolá, lebo niekedy nestačia dve ruky a nohy pri ovládaní. V dnešnej dobe sú úž malotraktory nad 25k v normálnej cene cca 10000,-EUR a je ktomu záruka, financovanie, servis atď.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
No nemyslel jsem zrovna něco nového, ale třeba ten zmiňovaný Zetor 2023 (ten má bývalý soused a vždycky se mi líbilo, když s ním na podzim oral) byl za poslední rok aspoň dvakrát v inzerci okolo 50tis. A kdybys trval na chlazení vzduchem, Slavia 2S95 se do něj dá nacpat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
A co Bolgar? Rozumná velikost za rozumnou cenu. S ND to taky nebude nijak špatné
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Pokud si vzpomínám, tak někdo se tady kdysi chlubil levnou koupí nějakého malého pásáka ve Francii.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Měl jsem takovej stroj. Bohužel fotky nemám.Motor 175skůtr se startérem 6 kol bantam propojených řetězy,převodovka warťas a kotouče na poloosách,řídilo se to přibržďováním poloos.Fungovalo to.Škoda že už tenkrát nebyly takový ty gumový pásy.marekch píše:v téme - traktory domácej výroby riešili pásak cez diferák bez stranových spojok len s pribrzďovaním jednotlivých strán. Motor neriešim ten sa dá dnešnej dobe nahradiť výkonnejším. Pásy na ATV sú dostupné sada 4 kusov za 1800,- EUR - výhoda stačí zhodiť kolá, namontovať pásy, ale nevyriešim nezávislý kardan pri 4x4. Pri pásovom podvozku typ UNC by náhon bol od predných kolies a zadná čast ako vodiace kolá. Takže nikto nemá takúto úpravu a ani nad tým neuvažuje ? A čo sa týka výkonu motora - keď to zvládne zetor 2023 s dvojvalcom pri podstatne väčšej hmotnosti.
Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.
Gumové pásy sú dnes na každom rohu, ale jeden pár stojí od 1000€ do 3000€ a tam už končí sranda.
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.