Brzdy MT8-050

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
naftak
Příspěvky: 188
Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Brzdy MT8-050

#16 Nový příspěvek od naftak »

frgal píše:Mám stejný problém, taky mě čeká GO. Obložením které máš na fotce ještě něco vydrží, tím to není. Chyba je v hydrosystému. Pokud nic neteče a traktor nebrzdí je v systému malý tlak. (samozřejmě vylučuju možnost že bylo mastné brzdové obložení) Možnosti poruchy jsou - vzduch, stará kapalina, špatně zafixovaný váleček na brzdění vlečky, zarezlé prasátka nebo vydřený hlavní brzdový válec, v nejhorším případě rez v trubkách ale to asi ne. Můj traktor má vše původní, takže nebudu hledat chybu, ale zrovna vymněním brzdové válce a prasátka za nové a musí brzdit aj se sjetým obložením. Samozřejmě obložení vymněním také. :)
Kedze ma to uz trapi dlhsie a nevedel som cim by to mohlo byt tak, som brzdy rozobral vsetko precistil, vymenil tesnenia na prasiatkach, dal nove valceky, vymenil kvapalinu. Ale zlepsenie som nepocitil.
Uz ostava vymenit prasiatko na prives. Potom uvidim.
A myslim si spravne ked si myslim ze by hlavny valec tiekol keby bol vydraty?
Zatial som nespozoroval ze by to niekde tieklo.

Uživatelský avatar
frgal
Příspěvky: 577
Registrován: úte lis 20, 2007 11:47 pm
Bydliště: Valašsko - u Vsetína

Re: Brzdy MT8-050

#17 Nový příspěvek od frgal »

Když neteče, tak by měl být dobrý. Zkus odpojit "prasátko" vlečky přímo na hlavním brzdovém válci. Holendr zaslep a pokud máš vše ostatní dobré, musí brzdit. Pokud brzdit nebude, tak si myslím že je v háji hl. brzdový válec, který nedokáže vivinout potřebný tlak.

Uživatelský avatar
naftak
Příspěvky: 188
Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Brzdy MT8-050

#18 Nový příspěvek od naftak »

To: Frgal
A ty si neskusal odvzdusnit prasiatko na príves? Pomohlo to či nie?
Asi ani nie ked ides robit GO brzdového systému.

Uživatelský avatar
frgal
Příspěvky: 577
Registrován: úte lis 20, 2007 11:47 pm
Bydliště: Valašsko - u Vsetína

Re: Brzdy MT8-050

#19 Nový příspěvek od frgal »

mělo by to pomoct, ale já ho mám úplně zatuhlé.
Jinak opravy dělám většinou systémem GO, ať už se k tomu nemusím vracet. Traktor má 20 roků, dnes opravím prasátka a za rok se posere třeba válec, tak ho opravím a další rok zas něco.... Takovým způsobem ležíš pořád pod traktorem. Pro mě je lepší vyměnit vše najednou, nejlépe za nové věci a mám pokoj, klid a pokoj.

Uživatelský avatar
naftak
Příspěvky: 188
Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Brzdy MT8-050

#20 Nový příspěvek od naftak »

Ok. mali ste pravdu. Odpojil som vetvu na brzdenie vleku, odvzdusnil a je to lepsie. Zatial bola liba mala skuska. Čas to preveri.
Este raz vdaka

kubax
Příspěvky: 83
Registrován: ned lis 16, 2014 7:37 pm
Bydliště: Turnov

Re: Brzdy MT8-050

#21 Nový příspěvek od kubax »

Ahoj , nevite jestli je nejaka nahrada za hlavni brzdovy valec na MT8 050? nepasuje tam z nejaky skodovky napr 120tky nebo 1203? diky za postrehy.
MT8-050

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11618
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy MT8-050

#22 Nový příspěvek od Milhauss »

Hlavní brzdový válec je přímo ze škoda 1203. Naroubovat se toho nechá víc,už to taky někdo tady na foru dělal

Uživatelský avatar
quidospacek
Příspěvky: 130
Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Brzdy MT8-050

#23 Nový příspěvek od quidospacek »

Pánové, jaký je machanizmus, kterým se brzdový váleček u MT8-150 vrací zpět?
U bubnových brzd, jak je znám (klasické prasátko) byla vždy proti nějaká pružina, která sevřené brzdy rozevírala.
Rozebral jsem brzdy na MT8-150. Po sešlápnutí brzdy váleček povyjede, ale zpět ho silou ruky nemůžu zatlačit zpět. Nevím jakou silou by měl jít zpět.
Možná jsem s tím měl začít, ale brzdy jsem rozebíral právě proto, že brzdy brzdily stále. Po ujetí pár set metrů byly žhavé.
Pomůže váleček rozebrat a přetesnit? Nový váleček jsem na netu našel jen na agroad.cz za těžko uvěřitelných 1800 Kč (jeden).

Uživatelský avatar
deniels
Příspěvky: 2047
Registrován: sob pro 10, 2011 12:22 pm
Bydliště: OSTRAVA

Re: Brzdy MT8-050

#24 Nový příspěvek od deniels »

Ten pístek co je v té "želvičce" tak se dá koupit v mototechně za cca 80korun. Pasuje to z předních brzd ze staré škodovky

https://www.skodaveteran.com/tym-motors ... vD_BwE#122

Jsou ale asi dva druhy. Ja vzal ten pístek a koupil ho u nás v dílech. měli aji sadu těsnění na to.

Chce to změřit ten pístek

Tady prachovka
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... e-246.html
Kroužek co je v té želvičce.
https://www.oldskodateamlipna.cz/krouze ... -d1290.htm

Mi to taky na 050 brzdilo furt. Ten pístek z té želvičky jsem nemohl vytáhnout ručně a ani pootočit. Nový pístek se krásně hýbal.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent

Uživatelský avatar
quidospacek
Příspěvky: 130
Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Brzdy MT8-050

#25 Nový příspěvek od quidospacek »

Díky za radu.
Želvičku jsem rozebral a ukázalo se, co jsi naznačil. Pístek (zejména pravý) je nakorodovaný tak, že nemohl ani při vší vůli hladce chodit. Levý je o hodně lepší, ale stejně jsem objednal dva.

Za pístky bylo v brzdovce dost "sedliny". Myslíte, že bude stačit vyměnit brzdovou kapalinu, nebo je nutné nějak vyplachovat či čistit rozvody? Skoro bych řekl, že ta brzdovka tam byla od výroby...
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
deniels
Příspěvky: 2047
Registrován: sob pro 10, 2011 12:22 pm
Bydliště: OSTRAVA

Re: Brzdy MT8-050

#26 Nový příspěvek od deniels »

osobně bych ji jenom vyměnil. Mi se prodřela brzdová trubka a uvnitř byla jak nová, a taky jsem si říkal že to bude zasrané.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent

Uživatelský avatar
quidospacek
Příspěvky: 130
Registrován: sob bře 07, 2009 5:02 pm
Bydliště: Znojmo

Re: Brzdy MT8-050

#27 Nový příspěvek od quidospacek »

Díky za rady. Válečky a kroužky jsou na cestě. Nová brzdová kapalina připravená.

Jak tak čtu manuál, vrátil jsem se ke kapitole 5.3.6 Seřízení vůle brzdového pedálu.
5.3.6 Seřízení vůle brzdového pedálu
Správná vůle mezi pístnicí kratšího ramene pedálu provozní brzdy a pístem hlavního válce je 1 až 2 mm, což odpovídá volnému chodu pedálu 10 mm při odpojené tažné pružině. Seřízení této vůle se dosáhne úpravou dorazu pedálu brzdy vpravo na plošině (za bočním krytem).
Tak jsem odstranil kryty a ať jsem hledal, jak jsem hledal, nenašel jsem nic jako doraz pedálu brzdy.

Obrázek
Obrázek

Analogický problém mám na levé straně u spojky. Manuál v kapitole 5.3.9 Seřízení vůle spojkového pedálu praví:
5.3.9 Seřízení vůle spojkového pedálu
Při seřizování spojky dbejte na to, aby vzdálenost mezi spojkovým ložiskem a paprsky membránové spojky byla 2+1 mm. Kontroluje se volným pohybem ovládací páky spojky při odpojené tažné pružině. Vzdálenost 2+1 mm mezi spojkovám ložiskem a paprsky membránové spojky odpovídá volný pohyb konce ovládací páky 5 až 6 mm.
Požadovaná vůle se seřizuje:
a) (...) u typů MT8-050, MT8-150.11, MT8-150.12.
b) u ostatních typů - vyšroubováním nebo zašroubováním pístní tyče pracovního válečku po uvolnění kontramatice. Po nastavení potřebné délky nastavenou polohu opět zajistíme kontamaticí.
Opět jsem hledal matici na pístní tyči pracovního válečku (pod manžetou), ale nenašel.
Obrázek
Obrázek

Závěrem dotaz nesouvisející s brzdami: Na poslední fotce jsou ve dně nádrže hydraulického oleje dva velké šrouby. Jsou vypouštěcí? Proč jsou dva? Brzdy se chystám na výměnu hydraulického oleje a měl jsem v plánu odpojovat hadici hned u nádrže.
A ještě poddotaz :zapomel: když se mění hydraulický olej, řeší se nějak ten zbytek v hadicích, čerpadle atd, nebo se vymění obsah nádrže a hotovo? S vyčištěním "filtru" v nádrži počítám.
Díky za odpovědi.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“