Tz4k14 problem s olejom
Tz4k14 problem s olejom
Zdravím. Stal som sa majitelom Tz4k14 a pre zaciatok by som si chcel overit jednu informaciu. Jedna sa mi o to, ze potrebujem doliat olej do motora a docital som sa ze sa tam dava m6ad. Avsak neviem aky olej tam bol dolievany doteraz a bolo mi povedane ze pokial tam teraz dam m6ad tak mi to uvolni karbon a zadre motor. Je to pravda alebo sa nemusim obavat vymeny oleja? Viac menej som rozhodnuty to risknut a stary olej vypustit a dat tam m6ad kedze bez oleja jazdit nemozem. Dakujem za odpovede. Ak sa pytam somarinu ospravedlnujem sa ale radsej si necham poradit od skusenejsich. Prikladam foto traktora
- rimmerworld
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon lis 21, 2016 9:43 pm
- Bydliště: Presov
Re: Tz4k14 problem s olejom
Ja som tam tusim nalial m7adx...a kto vie co tam bolo pred tym...a islo to...teraz uz ten motor nemam..kto vie..co s nim je...
Re: Tz4k14 problem s olejom
Můžeš použít proplachovací Paramo V2 ISO VG 32 , 15 minut na vyšší volnoběh víc plynu ne. Nejdříve vyčisti olejový plstěný filtr . http://www.tz4k14.sk/olejovy-filter-TZ- ... escription https://eshop.agroad.cz/eshop-cistici-v ... -plst.html, je na boku hrníček s křídlovým šroubem.
Nejlepší vyzpovídat majitele pokud to není pozůstalost.
Ano M6AD SAE 30 jaro podzim , M6AD SAE 40 Api:CB letní tropické teploty . Tenkrát nic nebylo , ale dnes je dobré na mazaní lišty a řetězu u motorové pily.
Funguji ješte na vyšší kvalitu oleje než tu psal rimmerworld, ale šel jsem postupně až na SAE 30 , API:CF
Motor je dvoutaktní diesel, polozrátovým mazáním částečně recykluje použitý olej, přes plstěný filtr.
Takže se musí měnit olej, když ztmavne do temně hnědé.
Nejlepší vyzpovídat majitele pokud to není pozůstalost.
Ano M6AD SAE 30 jaro podzim , M6AD SAE 40 Api:CB letní tropické teploty . Tenkrát nic nebylo , ale dnes je dobré na mazaní lišty a řetězu u motorové pily.
Funguji ješte na vyšší kvalitu oleje než tu psal rimmerworld, ale šel jsem postupně až na SAE 30 , API:CF
Motor je dvoutaktní diesel, polozrátovým mazáním částečně recykluje použitý olej, přes plstěný filtr.
Takže se musí měnit olej, když ztmavne do temně hnědé.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Fildo
Kľudne tam dolej olej M 6AD, nič tým nepokazíš. Ak by si náplň oleja náhodou menil, tak kľudne použi M6AD, pokým stroj nechceš používať najmä v zime....
Kľudne tam dolej olej M 6AD, nič tým nepokazíš. Ak by si náplň oleja náhodou menil, tak kľudne použi M6AD, pokým stroj nechceš používať najmä v zime....
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Tz4k14 problem s olejom
Ten karbon se uvolnuje postupně takže stačí kontrolovat a čistit filtr.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Zdravím mám taky problém , neví někdo čím to je že čerpadlo nedává olej přitom nádržka je plná, při točení motoru ani kapka ale při vyndaném čerpadlu venku pomocí Aku vrtačky se zdá být všechno ok.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Přidám se s dotazem.Pokud bude olej udržován na maximu,vydrží motor dlouhodobě náklon 40-50'?Když jsem si to zhruba promítl do řezu motoru,mazací čerpadlo je na spodu,dojde tam k odlití oleje docela rychle.Aby si to nenasálo vzduch a nejelo bez oleje.Má někdo zkušenost?
Re: Tz4k14 problem s olejom
Tom1214: profoukat trubky kompresorem, jsou tenké rády se přicpou. Pak naplnit výstupní trubku olejem pomocí stříkačky, jde to dost blbě kvůli tomu malému průřezu a povrchovému napětí oleje. Nejlíp naplnit mimo traktor rychle namontovat dole než olej vyteče a pak pokud se nechce riskovat běh na sucho, točit startérem s vyšroubovaným držákem doutnáku. Ono to dávkuje dost malé množství a když se to nenaplní předem tak to dost trvá než se olej dostane nahoru.
Ready: Maximální svahová dostupnost je dle příručky 8-12 stupňů dle rozchodu kol. Předpokládám že ty myslíš procenta, asi ti nepomůže ale víme, že s takovým použitím výrobce nepočítal a zvážil bych jestli je vhodné i z hlediska převrácení jezdit v krpálu co je 200% povolené hodnoty.
Ready: Maximální svahová dostupnost je dle příručky 8-12 stupňů dle rozchodu kol. Předpokládám že ty myslíš procenta, asi ti nepomůže ale víme, že s takovým použitím výrobce nepočítal a zvážil bych jestli je vhodné i z hlediska převrácení jezdit v krpálu co je 200% povolené hodnoty.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Převrácení se nebojím.Mám jen motor,původně jsem ho plánoval prodat,leč zájemce se nenašel,takže bych ho rád aspoň nějak využil a namontoval do samodomo traktůrku dělaného právě na extrémní svahy-roky přibývají a za bubnovkou a obracečkou to bude horší a horší.Je to nízké a velmi široké.TK motor usadím velmi nízko,vylepšil by svou metrákovou váhou těžiště.Teď tam mám motor z Jawy 350,tam náklony neřeším,bo je mazaný směsí,leč spotřeba je alarmující.Výměna na naftu by byla dobrá.
Proto se zajímám,jaké možnosti náklonu jsou u samotného motoru s náplní mazacího oleje na max,jestli někdo neví.Svažitost celého TK je jasné,to by se u nás chytalo maximálně tak s dvojmontážkou a to kdoví jestli.
Proto se zajímám,jaké možnosti náklonu jsou u samotného motoru s náplní mazacího oleje na max,jestli někdo neví.Svažitost celého TK je jasné,to by se u nás chytalo maximálně tak s dvojmontážkou a to kdoví jestli.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Někde jsem zahlídnul úpravu vany motoru pro takovéhle svahy - byla zmenšená a v prostřední části naopak prohloubená. Sání bylo vedeno do nejhlubšího místa. Vycházely pak docela extrémní náklony, než by si motor nasál místo oleje vzduch.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Jo,mně napadlo něco podobného,pod vanou udělat nějakou jímku a natáhnout sání do čerpadélka odtamtud.2 deci by stačilo bohatě,při otáčení pro cestu zpět na konci svahu se olej přelije náklonem na druhou půlku a zase by tu jímku doplnil.
Ideál by byl předělat to na suchou skříň,ale to by asi nerozdýchal regulátor a spol,určitě se tam bude projevovat i rozstřik.
Nicméně než do toho začnu vrtat,zkouším,jestli někdo neví,kolik by motor zmákl bez úprav.Sklonoměr(taková ta klasika,co se používá na lodích) jsem dostal na 40-45'klasických úhlových stupňů-ono se na to blbě dívá,když na tom člověk visí jak netopýr,karbec to zvládá na hraně,ale pak už stejně kloužu,gumy to neudrží,leda dát hrotové travňáky.Ale to už doseču pěšky.Inu Valašsko
Někdy asi budu muset natočit video,kde jezdím
Sorry za román,jen jsem chtěl vysvětlit,co mně k myšlence maxima náklonu vede.
Ideál by byl předělat to na suchou skříň,ale to by asi nerozdýchal regulátor a spol,určitě se tam bude projevovat i rozstřik.
Nicméně než do toho začnu vrtat,zkouším,jestli někdo neví,kolik by motor zmákl bez úprav.Sklonoměr(taková ta klasika,co se používá na lodích) jsem dostal na 40-45'klasických úhlových stupňů-ono se na to blbě dívá,když na tom člověk visí jak netopýr,karbec to zvládá na hraně,ale pak už stejně kloužu,gumy to neudrží,leda dát hrotové travňáky.Ale to už doseču pěšky.Inu Valašsko
Někdy asi budu muset natočit video,kde jezdím
Sorry za román,jen jsem chtěl vysvětlit,co mně k myšlence maxima náklonu vede.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Aha takže 100% stoupání. No to je ještě horší.
https://postlmg.cc/bSzPNgH7
Co zkusit ten motor naklonit do toho úhlu a testovat to se sáčkem napůl plným vody/oleje, možná by byla jednodušší varianta právě ten prostor vpravo eliminovat nějakým přišroubovaným blokem silonu nebo tak něco aby se ten olej neměl kam odlít.
https://postlmg.cc/bSzPNgH7
Co zkusit ten motor naklonit do toho úhlu a testovat to se sáčkem napůl plným vody/oleje, možná by byla jednodušší varianta právě ten prostor vpravo eliminovat nějakým přišroubovaným blokem silonu nebo tak něco aby se ten olej neměl kam odlít.
Re: Tz4k14 problem s olejom
A to taky výborný nápad,sebrat mu místo,kam by mohl jít.Děkuju.
Já jsem si právě vytiskl obrázek řezu motoru a nakláněl jsem si to,ale realita může být jinak.Přes zimu bych to rád vyřešil,pokud se zadaří,určitě dám nějaký report jako inspiraci a zkušenost pro druhé.
Děkuju za rady.
Já jsem si právě vytiskl obrázek řezu motoru a nakláněl jsem si to,ale realita může být jinak.Přes zimu bych to rád vyřešil,pokud se zadaří,určitě dám nějaký report jako inspiraci a zkušenost pro druhé.
Děkuju za rady.
Re: Tz4k14 problem s olejom
Trubky jsou čisté, když odpojím trubky od čerpadla a točím startérem tak na vývodech neklapne ani kapka. Teď mám čerpadlo venku napojené vývodní trubky pomocí Aku vrtačky tak to olej vytlačí do trubek ale na traktoru jako by to ani netlačí lo jediný co můžu zkusit tak to vyzkoušet podobnými otáčky tak jako když se točí motor.