kompresory
Re: kompresory
ta vule by mela bejt dobra nemas zacpanej kanalek v karteru na vzduch co se dostane pod valec
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: kompresory
O žádným kanálku nevím. Odvzdušnění spodku kompresoru předpokládám vyrovná ten nalejvací kanálek na olej co je přikrytej jen nasazenou kovovou čepičkou. Žádný velký tlaky tam nemůžou bejt, je to dvouválec. Asi to nechám bejt jaká hladina oleje se vytvořila. Ojnice se do oleje namáčí tak se nějakej olej rozprská tak co, že jo.
Re: kompresory
Tlaky tam budou profukem kroužků.
Čím větší podtlak, resp nižší tlak pod písty (v bloku), tím větší účinnost kompresoru (nebo motoru) pokud dokážeš odvetrat prostor klikové skříně do sání s účinnou separací olejové mlhy a zpětným odkapem oleje, máš vyhráno, kompresor bude méně žrát, a nejspíš tě přežije.
Na separací muzes použít oil catch tank (oct), jednoduchá bandaska, obdobná jako třeba vodní dýmka, separací muzes jeste pomoct napr filtrem ze sintrovaneho bronzu. Výsledný podtlak můžeš redukovat průměrem hadice do sání nebo osazením reszriktiru do ní.
Čím větší podtlak, resp nižší tlak pod písty (v bloku), tím větší účinnost kompresoru (nebo motoru) pokud dokážeš odvetrat prostor klikové skříně do sání s účinnou separací olejové mlhy a zpětným odkapem oleje, máš vyhráno, kompresor bude méně žrát, a nejspíš tě přežije.
Na separací muzes použít oil catch tank (oct), jednoduchá bandaska, obdobná jako třeba vodní dýmka, separací muzes jeste pomoct napr filtrem ze sintrovaneho bronzu. Výsledný podtlak můžeš redukovat průměrem hadice do sání nebo osazením reszriktiru do ní.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: kompresory
Fizz- dík za rady, nechám si to projít hlavou.
Jinak zatím nalezená jiná závada - píst tlačí vzduch skrz podložku (prostě ocelový kolečko 17mm v průměru a půl mm tloušťky) a ta podložka má kousek odlomenej tak to netěsní a ještě k tomu je nad podložkou prasklá pružinka, která mačká podložku dolů když tam profoukne vzduch. Takže jsem vlastně foukal jen jedním válcem. Snad jsem to popsal srozumitelně. Má někdo ponětí, jestli se ta podložka s pružinkou nechá někde sehnat? Kompresor je stopro starší než já, osazen motorem Baťa asi pár roků po válce...
Jinak zatím nalezená jiná závada - píst tlačí vzduch skrz podložku (prostě ocelový kolečko 17mm v průměru a půl mm tloušťky) a ta podložka má kousek odlomenej tak to netěsní a ještě k tomu je nad podložkou prasklá pružinka, která mačká podložku dolů když tam profoukne vzduch. Takže jsem vlastně foukal jen jedním válcem. Snad jsem to popsal srozumitelně. Má někdo ponětí, jestli se ta podložka s pružinkou nechá někde sehnat? Kompresor je stopro starší než já, osazen motorem Baťa asi pár roků po válce...
Re: kompresory
Jinak treba takto...
Jednoduché a velmi efektivní, na zacatek trubky ještě v plechovce dáš toto:
[url=https://postimages.org/][/url
Není to motor, takže i když ti část mlhy projde nebudeš mít problém neboť stejně budeš odkalovat a ta špetka oleje vršku kompresoru neublíží spíš naopak.
Jednoduché a velmi efektivní, na zacatek trubky ještě v plechovce dáš toto:
[url=https://postimages.org/][/url
Není to motor, takže i když ti část mlhy projde nebudeš mít problém neboť stejně budeš odkalovat a ta špetka oleje vršku kompresoru neublíží spíš naopak.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: kompresory
Zdarec kluci,prosím o radu.Kompresor Scheppach HC 25,po natlakování neodfoukne odlehčovací ventil,vyměnil jsem celý tlakový spínač právě včetně odlehčovacího ale bez úspěchu a navíc tím odlehčovákem mi uniká vzduch,nechce se mi kvůli takovému ventilku kupovat celý nový kompresor,díky za rady.
Re: kompresory
To mi dělal starousek taky, nakonec to stačilo vyčistit a trošku maznout grafitem.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: kompresory
Ahoj skladam kompresor co jsem sehnal ze šrotu, konečně jsem vše co chybělo dokoupil, aby bylo možné vyzkoušet, ale zjistil jsem, že jeden válec asi špatně tlačí a hlavně když vypnu tak jde přes sani tlak zpatky z vzduchojemu co by mohlo být špatně pístní kroužky ???
Jednotka je atmos 2,2 nadrž jsem sehnal 90l a dokoupil tlakový spinac apod. snad to mám dobře
Jednotka je atmos 2,2 nadrž jsem sehnal 90l a dokoupil tlakový spinac apod. snad to mám dobře
Re: kompresory
Mezi agregátem a nádobou musíš mít zpětný ventil, kroužky nikdy na 100% těsnit nebudou... Pokud ti to uniká více (řekněme slyšitelně), tak ti spíš než kroužky netěsní ventily v hlavě. Dále bys měl mít na té trubce mezi tím chybějícím zpětným ventilem a agregátem ještě odlehčovací ventil, aby se kompresor nerozbíhal do tlaku. Ten dnes bývá součástí tlakového spínače...
Re: kompresory
dotaz na olej, koupil jsem vysokotlaký kompresor kvuli přepravě bez oleje v návodu je prd tak jsem koupil kompresorový olej VG100 ale na jiných stránkách kde prodávají tyhle kmpresory píšou že se má použít jen VG48 bude ta 100 nějaký problém nebo je jen "zbytečně dobrá" a stačil by i horší
malej traktorista v malým traktoru
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: kompresory
Ahoj, "zbytečně dobrá" bych neřekl, VG 100 je o dva stupně viskóznějsí "hustší", než VG 48. Mrkni na tabulku: https://www.oleje.cz/clanek/Znaceni-vis ... vych-oleju
VG 46 je zhruba, jako motorové značení Sae 15W nebo 20W, ale VG 100 je jako motorový SAE 30 a tam už není popsaná minimální teplota čerpatelnosti. Mohl by být problém s rozběhem ztuhlého kompresoru v nízkých teplotách a mazáním.
Pokud to nemáš v mraze a rozbíhá se to, nechal bych to tam pár motohodin na proplach a pak tam nalil, co tam patří, nejlíp podle návodu k obsluze a podle výrobce, ten to přece musí vědět.
VG 46 je zhruba, jako motorové značení Sae 15W nebo 20W, ale VG 100 je jako motorový SAE 30 a tam už není popsaná minimální teplota čerpatelnosti. Mohl by být problém s rozběhem ztuhlého kompresoru v nízkých teplotách a mazáním.
Pokud to nemáš v mraze a rozbíhá se to, nechal bych to tam pár motohodin na proplach a pak tam nalil, co tam patří, nejlíp podle návodu k obsluze a podle výrobce, ten to přece musí vědět.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: kompresory
Ahoj, mám kompresor z Tatry 138 (?), 148 , ale je zpřevodovaný moc dopomala a se slabým motorem, rád bych ho využil na maximum. Jaký příkon a otáčky by mohl mít?
Otáčky na autě má motor jmenovité 2000 /min, podle fotek je převod 1 nebo lehounce dopomala (Tatru nemám).
Tuším, že tady psal Lars nebo někdo, že tyto kompresory je dobré točit tak na 1700 /min (?), ale příspěvek mi nejde najít. Otáčky by snad byly, ale co výkon elektromotoru?
Zdvihový objem nevím, zatím jsem zjistil jenom vrtání 65 mm, když to bude nutné, rozdělám a změřím zdvih.
Otáčky na autě má motor jmenovité 2000 /min, podle fotek je převod 1 nebo lehounce dopomala (Tatru nemám).
Tuším, že tady psal Lars nebo někdo, že tyto kompresory je dobré točit tak na 1700 /min (?), ale příspěvek mi nejde najít. Otáčky by snad byly, ale co výkon elektromotoru?
Zdvihový objem nevím, zatím jsem zjistil jenom vrtání 65 mm, když to bude nutné, rozdělám a změřím zdvih.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: kompresory
Ahoj, 1700 bude asi max. Motor ma 2200 max otacky a remenovy prevod je jemne dopomala.
„Čím viac spoznávam ľudí, tým viac milujem svoje psy.“ (A.H.)
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: kompresory
Tak vrtání je 65 a zdvih 60 mm. Překvapuje mě "škodný prostor" 5 mm nad horní úvratí a to tam nebylo žádné těsnění pod hlavou, ale na autě to asi stačí.
Tedy zdvihový objem na otáčku 199 cm^3.
Pokud se to dá takhle jednoduše přepočítat, tak sací minutový průtok by byl při 1700 /min: 1700×0,199= 338 l/min vzduchu. Ale kvůli objemu nad pístem v HÚ to bude míň, při rostoucím tlaku.
Fotka, píst v HÚ a DÚ
Našel jsem typ pod barvou JIKOV 928B1 ; do T148 jako náhradní už jde koupit jen JIKOV 4152 hranatější žebra, objem nevím.
Tedy zdvihový objem na otáčku 199 cm^3.
Pokud se to dá takhle jednoduše přepočítat, tak sací minutový průtok by byl při 1700 /min: 1700×0,199= 338 l/min vzduchu. Ale kvůli objemu nad pístem v HÚ to bude míň, při rostoucím tlaku.
Fotka, píst v HÚ a DÚ
Našel jsem typ pod barvou JIKOV 928B1 ; do T148 jako náhradní už jde koupit jen JIKOV 4152 hranatější žebra, objem nevím.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: kompresory
v mrazu nejni nikdy, s rozběhem problémy nejsou návod je kapitola sama pro sebe, tam nejni lautr nic o tom jen jak zkontrolovat hladinu
malej traktorista v malým traktoru