život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
V Hustkách byl na traktorce kombajnér Hönig:
http://www.agris.cz/clanek/91070
Když byly mokré roky, tak "vynalezl" pásový kombajn - místo předních kol "naordinoval" pásy. Už si nepamatuji, v kterém roce to bylo, ani to nelze dohledat na netu...
Další z historie žní:
http://lont.bloger.cz/Udalosti-20-stole ... E-516?pg=1
http://www.agris.cz/clanek/91070
Když byly mokré roky, tak "vynalezl" pásový kombajn - místo předních kol "naordinoval" pásy. Už si nepamatuji, v kterém roce to bylo, ani to nelze dohledat na netu...
Další z historie žní:
http://lont.bloger.cz/Udalosti-20-stole ... E-516?pg=1
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
V Mikulově na STS taky někdo dostal metál Hrdina socialistické práce. Ale co se tehdy povídalo, tak už se nevěřilo, komu tento metál se dá ještě dát.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
pasove na predku uz byly sk4 nivy i kolosy chodilo to tak zruska jen to nikdo nechtel
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Zajímavé
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Já byl tuhle za dobrou spolupráci pozván na předakci vyklízení starého skladu náhradních dílů do družstva. Mohl jsem si v regálech vybrat co používám pro různé opravy. Nebo co použiju pro případnou výrobu náhradních dílů. Naložil jsem převážně hřídele a nějaké jiné věci. Vše ostatní pak po dalších návštěvách jiných liďí šlo do kontejneru na železo. No ale některé věci měly na sobě karťičku. Jako asi skladovou kartu. Sem tam bylo k čemu ta věc je a i cena uvedena. Hřídele RU5 cena 120 Kč. Nebo různé jiné hřídele 150 Kč. Kardan 230 Kč. Kuláky na spojovačku 96 Kč. Atd. Dneska krouťíme hlavou, to snad neni ani pravda. A ty věci pocťiví komunistický. Žádná levná náhražka z nočníků.
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
U našich jezedáků taková akce byla již před léty, jen zvolili hned a na první dobrou tu posladní variantu. Barko.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
V dobách reálného socialismu bylo problémem , že se nakupovalo ne to co zrovna bylo potřeba , ale to co zrovna nedostatkového měli v UPZT - neboli Ustředním podniku zemědělské techniky. Takže pokud sousedi přijeli že by potřebovali některý díl půjčit že to zmizelo /a to bylo každou chvíli/ ze skladů , tak nákupčí zavětřil a pokud na díl narazil vzal radši dva.No a systém se "posral" a v každém JZD ty díly měli na skladě. Bolševici se mohli zbláznit ale vysvětlit jim že za to nemoho lidé v JZD ale nerovnoměrnost zásobování díly bylo nad síly obyčejného plebsu. Obvyklá reakce na školení - to je soudruhu demagogie- ale nakrmit a podojit se muselo jinak to odsraly krávy - záněty a vyšetřování - málem sabotáž. Když po týdnu vysvitlo sluníčko tak se muselo sklízet..... Děli se občas věci neuvěřitelné.....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Dnes se nenakupuje "na sklad". V dílnách se stroj nejprve rozebere a pak se jede pro náhradní díly. Mezitím se čeká až bude požadavků víc, aby se vyplatila cesta. Takže třeba kvůli prasklé pružině v hodnotě 20ti Kč, mašina stojí i 14 dní... (Osobní zkušenost, když jsem ještě chodil do práce v Babišově)
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
u nás základ na zetory byl ve skladu jinak se kupovalo podle potřeby
pamatuju si když o žních praskl expanzka na kombajnu tak pro ní jeli až někam do zlína 200km jedna cesta jen aby kombajn jel a to už vyráželi v noci aby odpoledne bylo opraveno
pamatuju si když o žních praskl expanzka na kombajnu tak pro ní jeli až někam do zlína 200km jedna cesta jen aby kombajn jel a to už vyráželi v noci aby odpoledne bylo opraveno
malej traktorista v malým traktoru
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Hobr - ano tomu se říká manažerské řízení . Někdo rozhoduje o tom o čem toho moc neví a jeho prioritou je vykázat úspory lidem výš , kteří žel bohu o reálném provozu toho moc nevědí taky. Na druhou stranu jim ty "rozkuchané" mašiny musí chybět v provozu ale to není třeba zrovna priorita, tou je momentálně šetření....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Tyhle logiky šetření nechápu ani u nás Pokud něco náhradní díl objednáš a zaplatíš máš jej do tří dnů Pokud na dobírku tak druhý den
Autopraváři běžné díly druhý den montují Tj večer objednají a pokud je skladem druhý den je mají a montují
U nás ve fabrice objednali vrták a čekalo se na něj 3 týdny Jen sem mrk na net a a byl by na dobírku druhý den o 100 Kč dražší ale neobjednají šetří se a že jim stojí výroba na jedný mašině jim neva Holt logika těch študovaných mladých bez praxe
Autopraváři běžné díly druhý den montují Tj večer objednají a pokud je skladem druhý den je mají a montují
U nás ve fabrice objednali vrták a čekalo se na něj 3 týdny Jen sem mrk na net a a byl by na dobírku druhý den o 100 Kč dražší ale neobjednají šetří se a že jim stojí výroba na jedný mašině jim neva Holt logika těch študovaných mladých bez praxe
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
Takhle se opravují autobusy, dodání dílu do druhého dne se nevyžaduje, klidně čekáme 3 dny a jezdí se zálohou, a někdy je odstavených vozů víc než záložních a pohoda, přece nebudeme nic měnit, takhle je to správně.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
U těch strojů hrozně záleží i na firmě co vyrábí stroje. Když jsem dělal ve firmě, bylo tam více výrobců mašin. Třeba ohraňovací lis byl Švédské výroby. Servis tady velmi špatnej. Servisák se scháněl pokaždý nějakej jinej. Ale díly na opravu dodávali ze skladů ve Švédsku tak nějak normálně třeba do 14 dnů. Zato Trumatic. Ráno zapnu mašinu a na displei hlaška. Zavolal jsem do servisu mobilem od mašiny. Vykoktal co je tam napsáno. Když to nebylo nic těžkýho, navigoval mě servisák přímo. Když jsem to nezvádl, třeba do hodiny byl servisák u mašiny. Když se nám jednou zjebal palec co dotlačuje matrici, zavolal servisák rovnou do Němec do skladu. Z původního palce nadiktoval číslo. Na druhé straně potvrdili, že součástka je někde v Němcích ve skladu. Ihned ji posílají. Asi v 23 hodin byla v Práglu kam ji jel séf vyzvednout. Normálně mu ji předal taxikář. Ráno v 6 hodin stál servisák u mašiny a montoval palec do upínače. Takhle to funguje i u zemědělskejch strojů. Někdy mají mašinu rozebranou 14 dní kvůli nějakýmu čučku. A od jiného výrobce to servisák opravuje do noci, dokud to znovu zase nejede. Teď ve žních zlobil kombajn. Přijel kluk a zjistil že řídící jednotka je špatná. Objednal ji a druhej den montoval. Ještě potřebovali udělat naftové věci kolem a to zavolali servisáka přez mechaniku v neděli večer a za chvíli tam stál a už to montoval. Ráno kombajn valil na pole jako by nic.
Re: život v zemědělském družstvu nebo v státním statku
no jistě že to jde, otázkou jsou finance pokud firma šetří tak hold čeká
malej traktorista v malým traktoru