Von by asi nejel naplno, pripadne jsem vymyslel vzduchovy ovladani plynu. S rostoucim tlakem se bude ubirat plyn a nakonec zacne odfukovat. Jak pujde tlak dolu, pruzina zas prida plyn
to vypadá jako brilantní řešení
nějakou malou vzduchovou pístnici, klidně jednočinnou (návrat pružinou), možná posilovač brzd z auta
utáhne to motor z volnoběhu bez odstředivý spojky?
tvrdý polohy pro karburátor, plynulé ubírání otáček = průser pro odstředivou spojku
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
To jde řešit krokově, zen píst není pevně spojen s plynem, ale provlečený, když klesne tlak víc na tom průvleku je doraz který začne přidávat, nebo misto dorazu měkká pružinka aby to bylo .
Obdoba jako když hlidas hladinu vody diferenčním spínáním čerpadla.
Nebo podtlaková regulace otáček jako mam na sekačce samočinná dle zátěže.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
jj ten píst ovládající karbec vlastně ani moc velký být nemusí, posilovač z auta je blbost.
Stačilo by cosi jako ruční pumpička pro cyklisty - ta ovšem nepřežije uvažované tlaky.
Co pumpička na ruční dočerpání nafty?
Nebo válec rovnou vyrobit, pro potřebný průměr zvládne každý soustružník...
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Diky za odpovedi,
Nemam to vyzkouseny jaky min otacky by byly potreba, to vsechno teprve prijde ;) a potom by nemel bejt problem omezit chod pistu na potrebnou dylku. Prumer myslim nebude potreba velkej, bude to hlavne o pruzine proti. Packa plynu velkej odpor nebude mit. Stejne tak to nechci honit na plnej knedl kvuli hlucnosti, takze taky vyzkousim. Na elektriku je to tak 50/50 vypnuto/zapnuto. Co myslite ze bude rikat kompresor na nizsi otacky? Hlavne mazani? A proc myslite, ze neni dobry plynule regulovat? To by snad melo bejt jedno, stejne si reguluje podle zatizeni...
Edit blbe jsem si to precet, smrt pro spojku. To by se me netykalo, tohle bych resil napinanim remenu
napínání řemenu ručně? To obnáší 1 živou sílu která to bude dělat, pak nemusí povolovat řemen ale muže rovnou stahnout otáčky.
Myslím že kompresoru nemůžou malé otáčky vůbec nijak vadit. Možná trochu problem s chlazením válce.
místo spojky napínat řemen? To jde taky - jak dlouho?
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Povolit jen pro start, potom uz by byl porad v zaberu a reguloval bych otacky - na cca 10 atm by bylo co nejmin aby se motor netrapil a pak by zacal odfukovat regulator.
to by mohlo fungovat za předpokladu že spalovák na volnoběh utáhne kompresor, že se nezadusí.
Když se bude dusit bude potřeba mezi kompresor a vzdušník dobudovat zpětnou klapku + odlehčovací ventilek.
Případně i "startovací ventilek". Toto mají úplně všechny kompresory poháněné klasicky elektromotorem.
Elektromotor nedokáže rozběhnout kompresor který stojí a má natlakovaný prostor nad pístem.
Proto mě furt zajímá výkon toho spalováku na volnoběh.
Odlehčovací ventilek určitě půjde snadno přidat k tomu válečku který bude regulovat (dle tlaku) karburátor.
Klapka + ventilek pro start pracují automaticky a jsou to haléřové položky.
I ventilek odlehčovací je haléřová položka, nebo ho lze vykuchat z nějakého sešrotovaného kompresoru který má
klasický el. stykač.
Při zabudování těchto prvků nebude potřeba povolovat řemen pro start, půjde to i s připojeným kompresorem.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Takto uz laboroval kamarat a nakoniec to skoncilo s odfukovacim ventilom a motor isiel na plne otacky a ked nebolo potreba tolko vzduchu tak sa ubrali otacky na motore.Motor bol 13konova kopia hondy z anglicka kupeny a slabsi motor 6konovy nestihal + nemal plynulu regulaciu otacok packou .Pohanal inak 2valec a ked to skusal takymi hokusmi pokusmy+ aj spojkou z klimakompresora tak ten karburator nestihal reagovat tak rychlo ked bola poziadavka na viac vzduchu