Motorové pily

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Slávek55
Příspěvky: 590
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#8806 Nový příspěvek od Slávek55 »

Vladimíre,takže pila chcípla náhle v řezu,bez nějakého nepravidelného chodu ? To by signalizovalo poruchu zapalování.Ale svíčka je suchá,to je porucha směsi benzínu.
Částečně jsi začal svíčkou.Chtělo by to sundat kryt starteru a vyčistit nalepené nečistoty na zapalovací cívce,hlavně kolem kabelu co jde k vypínači.Za druhé prověřit kabely a funkci vypínače,nejlépe proměřením.Vše odmastit.Zkusit start.
Když to nepomůže,udělat kontrolu nádrže,filtru,hadičky až ke karburátoru.Karburátor píšeš že je zánovní,ale to neznamená,že je dobrý.Když nenastartuje ani po vstříknutí do válce,začal bych kompletní rozborku.
Přece jenom je to 30 let stará pila,navíc z druhé ruky,takže pokud chceš,aby ještě pár let fungovala,udělej celkovou kontrolu s výměnou gufer a ložisek,případně gumových částí a bude klid.To,že vidíš naproti výfuku dobrý válec neznamená,že je dobrý celý.On je vždy přidřený u výfuku,protože tam je největší teplo.Tam nevidíš.A co s ní dělal předchozí majitel nevíš.
Když by se ti ji povedlo nastartovat a měla by problém s nízkýma otáčkama a přechodem do vysokých,může přisávat falešný vzduch,tedy chudá směs a chudá směs znamená málo oleje a může dojít k zadření.
Je to stará pila,chtěla by zkontrolovat celá.

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Motorové pily

#8807 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Dneska jsem s pilou nic nedělal, jen jsem sehnal ten šroub.
Pila byla v řezu, řezal jsem bukový větve 15-25cm průměr, žádný náročný a dlouhý honění pily se nekonalo, nezablbla, prostě zhasla a už nešla natočit.
Když jsem přišel domů a vyndal svíčku, byla úplně suchá.
Zítra ještě zkusím stříknout benzín do válce a uvidím.
Filtr v nádrži i vnitřek nádrže úplně čistý.
Já vím, že je to letitá pila co má svoje za sebou, řezala a fungovala bez problémů celou dobu co jsem ji měl. Jen asi před dvouma rokama začly houpat otáčky či co. Dal jsem ji do servisu, vyměnili celej karburátor se zdůvodněním, že ten původní už nejde naštelovat. Od tý doby zase jel jako dřív.
Nechci se pouštět do výměny válce, pístu, ložisek... s tím že netuším, proč nejde teď. Že má už slabší kompresi tak nějak tuším ale i tak by si měla aspoň plivnout.

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Motorové pily

#8808 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Tak dneska: Stříknutí benzínu do válce - nic. To samý když jsem stříknul do sání. Po sundání výfuku jsem zkusil nehtem kroužky, vystupujou nad rovinu pístu. Vyndal jsem karburátor. Nad vrchní membránou trochu pilin ale membrána OK. Spodní taky. Po vyčíštění od pilin zase nic. Zkoušel jsem i nasát benzín z hadičky od nádrže - bez problémů. Vyčištění, teda vyfoukání zapalování jen pro dobrej pocit. Pila jiskru hází, benzín tam jde takže se naskýtá otázka : při jakýmže poklesu komprese už si pila ani neškrtne? Trochu si pohrávám s myšlenkou, že ten chybějící šroub mohl mít vliv na ztrátu části paliva, tím pádem chudší směs a postupný zadírání... Blbost nebo ne? Furt si myslím, že kdyby to tak bylo tak že by pila aspoň škytla nebo mizerně běžela jenže ona vůbec nic... K žádnýmu zadření "natvrdo" nedošlo. Po tom chcípnutí jsem se ji hned snažil nastartovat, odpor při startování podle mýho stejný jako když běžela.
Další postup - kompletní rozebrání s tím že netuším, co se s ní mohlo stát.

Uživatelský avatar
Čárls
Příspěvky: 14522
Registrován: sob kvě 28, 2016 1:22 pm
Bydliště: Dvůr Králové n/L

Re: Motorové pily

#8809 Nový příspěvek od Čárls »

Je potřeba odtlakovat klikovou skříň nemusí jít podtlak do karburátoru a tím pádem nesaje benzín Kdysi jsem měl zadřenou jonseredku a ta i s mázlým pístem prostě chytla a že byl vyrychtovanej Odtlakování klikový skříně ukáže příčinu I gufero dokáže prostě prasknout anebo je prasklý krk a hadička ke karbci Nevím Jen odhaduji
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2241
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: Motorové pily

#8810 Nový příspěvek od winch »

By som pozrel na tej strane, kde ti chýbal ten šrob, či neni vytlačené gufero. Príp, len pre dobrý pocit, ak by mal niekto rovnakú pilu- prehodiť zapalovanie.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

Joe66
Příspěvky: 1645
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Motorové pily

#8811 Nový příspěvek od Joe66 »

Skor to vidim na membrany v karburatore. Niekedy je sviecka sucha a niekedy aj ked je trochu benzinu vo valci ale je to nedostatocne . A pohladom zistit stav membrany je nemozne . Par krat som vymenil membrany ci cely karburator pre istotu lebo niekedy aj ked sa vymenili mebrany tak to nebolo ono pri startovani. A pila ide dalej ako za mlada. Konkretne stalo sa mi to u dvoch kusoch stihl ms290 :)

Slávek55
Příspěvky: 590
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#8812 Nový příspěvek od Slávek55 »

Vladimíre,chce to trochu logicky postupovat.Cestu benzínu máš již vyzkoušenou až ke karburátoru.OK.Ale,když jsi měl vyndaný karburátor,kouknout na membrány nestačí.Prověřil jsi alespoň zda otevírá jehla? Ta bývá přilepená nečistotou.Když už je karburátor venku,chce to prostříknout čističem všechny cesty,kde proudí palivo.Hlavně šroub L.Vyndat a prostříknout a čistič musí stříkat hlavně ze třech miniaturních otvorů-jeden před škrtící klapkou a dva za klapkou.Kontroloval jsi dobře membránu palivového čerpadla.Nebyly nějak zvlněné ty dva jazýčky co uzavírají sání a výtlak.A když se karburátor zkompletuje,je potřeba ho natlakovat,zda nepropouští jehla a také ho celý ponořit do stlanice s benzínem,natlakovat a pozorovat,zda nejdou někde bublinky.Mohl jsi napsat,co tam máš za karburátor.A než ho namontuješ zpět,tak prověřit to pryžové hrdlo,zda nemá prasklinu,jak psal Čárls.A udělat tlakovou zkoušku klikové skříně před montáží karburátoru by vše objasnilo.Asi ale nemáš čím ji udělat.Nedávno jsem dával obrázek do tohoto vlákna- Fortschritt E930/931
No,za chvíly zjistíš,že kompletní rozborka by vyřešila vše.A když se k ní odhodláš,tak nezapomeň že spodní víčko klikové skříně je přišroubované z boku svorníkem,co drží lištu.
Ještě ta komprese-když naměříš 9 barů a více,tak je to OK.Když 6-7 barů,tak je to špatný.

Slávek55
Příspěvky: 590
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Motorové pily

#8813 Nový příspěvek od Slávek55 »

Mám tam překlep a to,že karburátor je třeba celý ponořit do SKLENICE s benzínem,natlakovat a pozorovat,zda nejdou někde bublinky.Ze začátku pár bublinek půjde,až zavře jehlička tak přestanou,nebo jen občas nějaká vyskočí.Tedy z otvorů před a za škrticí klapkou.
Když se vstříkne benzin pod svíčku či do karburátoru,stačí 3-5 kapek,tak startovat bez sytiče.

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Motorové pily

#8814 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Dneska další "pokrok" v určení diagnozy. Už poslední. Nemám měřák na tlaky ale známý mi zapůjčil měřák co měl na dílně pro měření tlaků v autech a co sice neměří ale má ventilek jako u auta a svíčkový šroubení. Vyntal jsem karburátor, dal píst skoro až nahoru a dírou od karburátoru jsem ho podšprajcoval šroubovákem. Napojil jsem hadici místo svíčky a fouknul tam vzduch z kompresoru. Ten mám nastavenej na asi 6 barů. Fičelo to jako když tam vůbec žádná těsnost není. Na vršek pístu jsem pak nalil olej. Možná tak dvě vteřiny nic, pak to začlo foukat zase.

chobotek
Příspěvky: 11656
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Motorové pily

#8815 Nový příspěvek od chobotek »

No dobře a teď už se pacient chystá do márnice nebo ho ještě oživíš? Akorát mě není jasné, jaktože „odpor při startování podle mýho stejný jako když běžela”. Jestli to olej protlačí za 2s, musí tam být poněkud větší dirka.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2655
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Motorové pily

#8816 Nový příspěvek od krajan »

nechcem ti kazit radost . Presne tento problem som mal ked sa mi podarilo naliat benzin od znameho . Vysledok - pridreta pila .
Co som sa natrapil z karburatorom , to sa neda ani opysat . Dokonca aj par krat odpalila , ked som ju prechlastal .
Po vymene piesta a valca to islo na prvu dobru .
Zhodit dolu valec nie je tak casovo narocne ....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

gepoting
Příspěvky: 253
Registrován: sob pro 24, 2011 3:22 pm
Bydliště: 38773

Re: Motorové pily

#8817 Nový příspěvek od gepoting »

než to začneš rozebírat změř tu kompresi pořádným měřákem.U mě je ta hranice 8.Ještě můžeš udělat takovou jednoduchou zkoušku,podrž pilu za ten knipl co jí startuješ a pust ji volně dolů,jestli sjede bez nějakýho odporu,tak můžeš začít s rozborkou,ale jistota je ten měřák.Ty co opravujou auta ho mají,tak bud půjčí nebo jí vem sebou a oni ti to změří.

Sadra17
Příspěvky: 6346
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Motorové pily

#8818 Nový příspěvek od Sadra17 »

Nemáte někdo tip na měrku na omezováky ? koupil jsem tuhle a zdá se mi že bych to vzal až moc a pila by už ten záběr neutáhla :'(
Obrázek
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Čárls
Příspěvky: 14522
Registrován: sob kvě 28, 2016 1:22 pm
Bydliště: Dvůr Králové n/L

Re: Motorové pily

#8819 Nový příspěvek od Čárls »

zkoušel jsem dvě a nakonec zvitězila bruska na řetězy posuvka a 0,4 nebo 0,5 plech posuvka na vrch na zuby a plech na nastavení na odbroušení točím 3 řetězy a omezováky beru tak po 3 - 4 broušení docela se mi osvědčil stihl 2v1 ale jak je řetěz na konci životnosti už to nejni tak docela ono jo řežu tvrdý listnatý takže mám raději 0,4 snížení omezováku

nebo si vyfrezuj svoji jen Z o a drážku o tu svoji míru docela slušný je toto kombi maj dvě možnosti https://www.proprofiky.cz/sada-na-brous ... 7400066438 a dělá se na všechny dělení a druhy řetězů
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Motorové pily

#8820 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

chobotek - asi budu oživovat, dneska to rozeberu a uvidím. Ten pocit že šlo startovat se stejným odporem je asi fakt jen o pocitu, kterej se dost dobře změřit nedá.
krajan - žádnou radost z toho nemám takže se ani nedá zkazit.
gepoting - zkoušení už bylo dost. Na šňůře ta pila i bez lišty, řetězu a krytu řetězky trhavě sjede dolů, a to dost rychle. Mám ještě starší Sachs Dolmar 114, ta se dvakrát pomalu překulí a v půlce zůstane stát, to samý malá HQ40.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“