Motorové pily
Re: Motorové pily
Vladimíre,takže pila chcípla náhle v řezu,bez nějakého nepravidelného chodu ? To by signalizovalo poruchu zapalování.Ale svíčka je suchá,to je porucha směsi benzínu.
Částečně jsi začal svíčkou.Chtělo by to sundat kryt starteru a vyčistit nalepené nečistoty na zapalovací cívce,hlavně kolem kabelu co jde k vypínači.Za druhé prověřit kabely a funkci vypínače,nejlépe proměřením.Vše odmastit.Zkusit start.
Když to nepomůže,udělat kontrolu nádrže,filtru,hadičky až ke karburátoru.Karburátor píšeš že je zánovní,ale to neznamená,že je dobrý.Když nenastartuje ani po vstříknutí do válce,začal bych kompletní rozborku.
Přece jenom je to 30 let stará pila,navíc z druhé ruky,takže pokud chceš,aby ještě pár let fungovala,udělej celkovou kontrolu s výměnou gufer a ložisek,případně gumových částí a bude klid.To,že vidíš naproti výfuku dobrý válec neznamená,že je dobrý celý.On je vždy přidřený u výfuku,protože tam je největší teplo.Tam nevidíš.A co s ní dělal předchozí majitel nevíš.
Když by se ti ji povedlo nastartovat a měla by problém s nízkýma otáčkama a přechodem do vysokých,může přisávat falešný vzduch,tedy chudá směs a chudá směs znamená málo oleje a může dojít k zadření.
Je to stará pila,chtěla by zkontrolovat celá.
Částečně jsi začal svíčkou.Chtělo by to sundat kryt starteru a vyčistit nalepené nečistoty na zapalovací cívce,hlavně kolem kabelu co jde k vypínači.Za druhé prověřit kabely a funkci vypínače,nejlépe proměřením.Vše odmastit.Zkusit start.
Když to nepomůže,udělat kontrolu nádrže,filtru,hadičky až ke karburátoru.Karburátor píšeš že je zánovní,ale to neznamená,že je dobrý.Když nenastartuje ani po vstříknutí do válce,začal bych kompletní rozborku.
Přece jenom je to 30 let stará pila,navíc z druhé ruky,takže pokud chceš,aby ještě pár let fungovala,udělej celkovou kontrolu s výměnou gufer a ložisek,případně gumových částí a bude klid.To,že vidíš naproti výfuku dobrý válec neznamená,že je dobrý celý.On je vždy přidřený u výfuku,protože tam je největší teplo.Tam nevidíš.A co s ní dělal předchozí majitel nevíš.
Když by se ti ji povedlo nastartovat a měla by problém s nízkýma otáčkama a přechodem do vysokých,může přisávat falešný vzduch,tedy chudá směs a chudá směs znamená málo oleje a může dojít k zadření.
Je to stará pila,chtěla by zkontrolovat celá.
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Motorové pily
Dneska jsem s pilou nic nedělal, jen jsem sehnal ten šroub.
Pila byla v řezu, řezal jsem bukový větve 15-25cm průměr, žádný náročný a dlouhý honění pily se nekonalo, nezablbla, prostě zhasla a už nešla natočit.
Když jsem přišel domů a vyndal svíčku, byla úplně suchá.
Zítra ještě zkusím stříknout benzín do válce a uvidím.
Filtr v nádrži i vnitřek nádrže úplně čistý.
Já vím, že je to letitá pila co má svoje za sebou, řezala a fungovala bez problémů celou dobu co jsem ji měl. Jen asi před dvouma rokama začly houpat otáčky či co. Dal jsem ji do servisu, vyměnili celej karburátor se zdůvodněním, že ten původní už nejde naštelovat. Od tý doby zase jel jako dřív.
Nechci se pouštět do výměny válce, pístu, ložisek... s tím že netuším, proč nejde teď. Že má už slabší kompresi tak nějak tuším ale i tak by si měla aspoň plivnout.
Pila byla v řezu, řezal jsem bukový větve 15-25cm průměr, žádný náročný a dlouhý honění pily se nekonalo, nezablbla, prostě zhasla a už nešla natočit.
Když jsem přišel domů a vyndal svíčku, byla úplně suchá.
Zítra ještě zkusím stříknout benzín do válce a uvidím.
Filtr v nádrži i vnitřek nádrže úplně čistý.
Já vím, že je to letitá pila co má svoje za sebou, řezala a fungovala bez problémů celou dobu co jsem ji měl. Jen asi před dvouma rokama začly houpat otáčky či co. Dal jsem ji do servisu, vyměnili celej karburátor se zdůvodněním, že ten původní už nejde naštelovat. Od tý doby zase jel jako dřív.
Nechci se pouštět do výměny válce, pístu, ložisek... s tím že netuším, proč nejde teď. Že má už slabší kompresi tak nějak tuším ale i tak by si měla aspoň plivnout.
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Motorové pily
Tak dneska: Stříknutí benzínu do válce - nic. To samý když jsem stříknul do sání. Po sundání výfuku jsem zkusil nehtem kroužky, vystupujou nad rovinu pístu. Vyndal jsem karburátor. Nad vrchní membránou trochu pilin ale membrána OK. Spodní taky. Po vyčíštění od pilin zase nic. Zkoušel jsem i nasát benzín z hadičky od nádrže - bez problémů. Vyčištění, teda vyfoukání zapalování jen pro dobrej pocit. Pila jiskru hází, benzín tam jde takže se naskýtá otázka : při jakýmže poklesu komprese už si pila ani neškrtne? Trochu si pohrávám s myšlenkou, že ten chybějící šroub mohl mít vliv na ztrátu části paliva, tím pádem chudší směs a postupný zadírání... Blbost nebo ne? Furt si myslím, že kdyby to tak bylo tak že by pila aspoň škytla nebo mizerně běžela jenže ona vůbec nic... K žádnýmu zadření "natvrdo" nedošlo. Po tom chcípnutí jsem se ji hned snažil nastartovat, odpor při startování podle mýho stejný jako když běžela.
Další postup - kompletní rozebrání s tím že netuším, co se s ní mohlo stát.
Další postup - kompletní rozebrání s tím že netuším, co se s ní mohlo stát.
Re: Motorové pily
Je potřeba odtlakovat klikovou skříň nemusí jít podtlak do karburátoru a tím pádem nesaje benzín Kdysi jsem měl zadřenou jonseredku a ta i s mázlým pístem prostě chytla a že byl vyrychtovanej Odtlakování klikový skříně ukáže příčinu I gufero dokáže prostě prasknout anebo je prasklý krk a hadička ke karbci Nevím Jen odhaduji
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Motorové pily
By som pozrel na tej strane, kde ti chýbal ten šrob, či neni vytlačené gufero. Príp, len pre dobrý pocit, ak by mal niekto rovnakú pilu- prehodiť zapalovanie.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.
Re: Motorové pily
Skor to vidim na membrany v karburatore. Niekedy je sviecka sucha a niekedy aj ked je trochu benzinu vo valci ale je to nedostatocne . A pohladom zistit stav membrany je nemozne . Par krat som vymenil membrany ci cely karburator pre istotu lebo niekedy aj ked sa vymenili mebrany tak to nebolo ono pri startovani. A pila ide dalej ako za mlada. Konkretne stalo sa mi to u dvoch kusoch stihl ms290
Re: Motorové pily
Vladimíre,chce to trochu logicky postupovat.Cestu benzínu máš již vyzkoušenou až ke karburátoru.OK.Ale,když jsi měl vyndaný karburátor,kouknout na membrány nestačí.Prověřil jsi alespoň zda otevírá jehla? Ta bývá přilepená nečistotou.Když už je karburátor venku,chce to prostříknout čističem všechny cesty,kde proudí palivo.Hlavně šroub L.Vyndat a prostříknout a čistič musí stříkat hlavně ze třech miniaturních otvorů-jeden před škrtící klapkou a dva za klapkou.Kontroloval jsi dobře membránu palivového čerpadla.Nebyly nějak zvlněné ty dva jazýčky co uzavírají sání a výtlak.A když se karburátor zkompletuje,je potřeba ho natlakovat,zda nepropouští jehla a také ho celý ponořit do stlanice s benzínem,natlakovat a pozorovat,zda nejdou někde bublinky.Mohl jsi napsat,co tam máš za karburátor.A než ho namontuješ zpět,tak prověřit to pryžové hrdlo,zda nemá prasklinu,jak psal Čárls.A udělat tlakovou zkoušku klikové skříně před montáží karburátoru by vše objasnilo.Asi ale nemáš čím ji udělat.Nedávno jsem dával obrázek do tohoto vlákna- Fortschritt E930/931
No,za chvíly zjistíš,že kompletní rozborka by vyřešila vše.A když se k ní odhodláš,tak nezapomeň že spodní víčko klikové skříně je přišroubované z boku svorníkem,co drží lištu.
Ještě ta komprese-když naměříš 9 barů a více,tak je to OK.Když 6-7 barů,tak je to špatný.
No,za chvíly zjistíš,že kompletní rozborka by vyřešila vše.A když se k ní odhodláš,tak nezapomeň že spodní víčko klikové skříně je přišroubované z boku svorníkem,co drží lištu.
Ještě ta komprese-když naměříš 9 barů a více,tak je to OK.Když 6-7 barů,tak je to špatný.
Re: Motorové pily
Mám tam překlep a to,že karburátor je třeba celý ponořit do SKLENICE s benzínem,natlakovat a pozorovat,zda nejdou někde bublinky.Ze začátku pár bublinek půjde,až zavře jehlička tak přestanou,nebo jen občas nějaká vyskočí.Tedy z otvorů před a za škrticí klapkou.
Když se vstříkne benzin pod svíčku či do karburátoru,stačí 3-5 kapek,tak startovat bez sytiče.
Když se vstříkne benzin pod svíčku či do karburátoru,stačí 3-5 kapek,tak startovat bez sytiče.
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Motorové pily
Dneska další "pokrok" v určení diagnozy. Už poslední. Nemám měřák na tlaky ale známý mi zapůjčil měřák co měl na dílně pro měření tlaků v autech a co sice neměří ale má ventilek jako u auta a svíčkový šroubení. Vyntal jsem karburátor, dal píst skoro až nahoru a dírou od karburátoru jsem ho podšprajcoval šroubovákem. Napojil jsem hadici místo svíčky a fouknul tam vzduch z kompresoru. Ten mám nastavenej na asi 6 barů. Fičelo to jako když tam vůbec žádná těsnost není. Na vršek pístu jsem pak nalil olej. Možná tak dvě vteřiny nic, pak to začlo foukat zase.
Re: Motorové pily
No dobře a teď už se pacient chystá do márnice nebo ho ještě oživíš? Akorát mě není jasné, jaktože „odpor při startování podle mýho stejný jako když běžela”. Jestli to olej protlačí za 2s, musí tam být poněkud větší dirka.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Motorové pily
nechcem ti kazit radost . Presne tento problem som mal ked sa mi podarilo naliat benzin od znameho . Vysledok - pridreta pila .
Co som sa natrapil z karburatorom , to sa neda ani opysat . Dokonca aj par krat odpalila , ked som ju prechlastal .
Po vymene piesta a valca to islo na prvu dobru .
Zhodit dolu valec nie je tak casovo narocne ....
Co som sa natrapil z karburatorom , to sa neda ani opysat . Dokonca aj par krat odpalila , ked som ju prechlastal .
Po vymene piesta a valca to islo na prvu dobru .
Zhodit dolu valec nie je tak casovo narocne ....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Motorové pily
než to začneš rozebírat změř tu kompresi pořádným měřákem.U mě je ta hranice 8.Ještě můžeš udělat takovou jednoduchou zkoušku,podrž pilu za ten knipl co jí startuješ a pust ji volně dolů,jestli sjede bez nějakýho odporu,tak můžeš začít s rozborkou,ale jistota je ten měřák.Ty co opravujou auta ho mají,tak bud půjčí nebo jí vem sebou a oni ti to změří.
Re: Motorové pily
Nemáte někdo tip na měrku na omezováky ? koupil jsem tuhle a zdá se mi že bych to vzal až moc a pila by už ten záběr neutáhla
malej traktorista v malým traktoru
Re: Motorové pily
zkoušel jsem dvě a nakonec zvitězila bruska na řetězy posuvka a 0,4 nebo 0,5 plech posuvka na vrch na zuby a plech na nastavení na odbroušení točím 3 řetězy a omezováky beru tak po 3 - 4 broušení docela se mi osvědčil stihl 2v1 ale jak je řetěz na konci životnosti už to nejni tak docela ono jo řežu tvrdý listnatý takže mám raději 0,4 snížení omezováku
nebo si vyfrezuj svoji jen Z o a drážku o tu svoji míru docela slušný je toto kombi maj dvě možnosti https://www.proprofiky.cz/sada-na-brous ... 7400066438 a dělá se na všechny dělení a druhy řetězů
nebo si vyfrezuj svoji jen Z o a drážku o tu svoji míru docela slušný je toto kombi maj dvě možnosti https://www.proprofiky.cz/sada-na-brous ... 7400066438 a dělá se na všechny dělení a druhy řetězů
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Motorové pily
chobotek - asi budu oživovat, dneska to rozeberu a uvidím. Ten pocit že šlo startovat se stejným odporem je asi fakt jen o pocitu, kterej se dost dobře změřit nedá.
krajan - žádnou radost z toho nemám takže se ani nedá zkazit.
gepoting - zkoušení už bylo dost. Na šňůře ta pila i bez lišty, řetězu a krytu řetězky trhavě sjede dolů, a to dost rychle. Mám ještě starší Sachs Dolmar 114, ta se dvakrát pomalu překulí a v půlce zůstane stát, to samý malá HQ40.
krajan - žádnou radost z toho nemám takže se ani nedá zkazit.
gepoting - zkoušení už bylo dost. Na šňůře ta pila i bez lišty, řetězu a krytu řetězky trhavě sjede dolů, a to dost rychle. Mám ještě starší Sachs Dolmar 114, ta se dvakrát pomalu překulí a v půlce zůstane stát, to samý malá HQ40.