Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Ahojte, chcem sa opýtať na radu ohľadom klasického prívesného vozíka. Robil ste niekto dotazy na náprave a máte nejaké foto? Mal som vozík z listovymi perami a tam keď bol preťažený sadol na dotazy a fajn ale teraz mám ten novší s gumovými pásmi v náprave a bojím sa že pri preťažení sadne a richtig nová náprava. Ďakujem za rady
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Nápravy jsou dělané na různé zatížení. Když nápravu na 750 kg přetížíš o 200-250 kg, nic se nestane. A víc stejně nesmíš tahat.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Radsej by som cely vozik vyztuzil a do naprav sa da zasunut gulatina a privarit.Potom to viac vydrzi pri pretazeni. Inak tiez mam jeden podobny vozik -som ho vyztuzil uz Unicol by mal byt od nas z Vranova hoci od neho voziky som nekupoval este
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
O tej gulatine som už počul ale neviem si to predstaviť náhodou nejaká fotka by nebola 🫣? Ďakujem veľmi pekne
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Mám Unikol rok výroby 2006. Náprava do 750kg, vlastná hmotnosť 163kg , joklový rám, otváracie predné čelo, ložná plocha 125x200cm. Raz mi naložili 1150kg mokrého piesku a vozík to dal. Už mi povozil cca 100-120 ton a furt drží. Menil som len gulovú spojku a vidlicu na kábel. Perfektný vozík
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Naprava na 750 kilo sa moc pretazovat neda, tie gumy sa vymackaju, ked sa moc pretazuje. Tak max tych 250 kilo, jak pisal Lisak. Vlastna skusenost. Inak su dobre gumove bloky, co sa davali pod betonove panely. Korba si na to sadne a potom to uz peruje na pneumatikach.
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Ale tam idú ramená nápravy mimo korby takže tam treba tie dorazy vysunúť von. Tiež sa na to chystám, ale ako vždy
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Oco13, ono sa to pri jednorazovej opatrnej jazde neposkodi. Ale tahaj s tym 1,5t melonov 3x tyzdenne na Stredne Slovensko celu sezonu a uvidis . Neznicitelna je naprava z felicie/favorita, to dlhodobo znesie 2t. Ale dnes sa asi vlastny vozik postavit neda.
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Ale do naprav ktore su z trubiek alebo hrubeho jokla sa zasunie z kazdej strany gulatina-najviac ako sa da zasunut.Tak hruba aby isla natesno a privari sa to vonku . A potom vozik na 750kg 1 tonu musi davat v pohode.A na gumy v nej sa uz potom kasle Len treba vozik vyztuzit + dat c-ckove gumy -ideal 185 A inak u nas voziky do 750kg nebrzdene nemusia absolvovat stk.Ze silnejsiu napravu nie je problem tam nabastit ked to nik nebude kontrolovat. Ale tahat nebrzdeny vozik nad 750kg to uz chce poriadne suv alebo dodavku
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Gumy prekvapivo problem nie su, obycajne matadorky 165/70 s udanou nosnostou tusim 434 kilo (nejak tak) to vydrzia ovela dlhsie, akoby clovek cakal. Vlastne sa za tie roky nezodrali. A to povozili bez prehanania cez 100 ton. Treba fukat aspon na 3-3,5 bar, ked je vo voziku cez 1,5 tony. Co ja viem, tak najviac sme odviezli 2,7 tony dokopy s vozikom a kolesa to dali. Naprava z favorita pred faceliftom (4x98mm roztec srobov na disky). Neuveritelne, co to vydrzi.
Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/ Nebrzdeny vozik som mal najviac nalozeny na 1,5 tony a to nebolo soferovanie, ale krotenie divej selmy. S formanom, nedalo sa ist viac ako 60, potom to neslo ani zabrzdit, ani ukarovat. A to v tom formane bolo pol tony dlazby, zasterky som suchal po zemi.
Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/ Nebrzdeny vozik som mal najviac nalozeny na 1,5 tony a to nebolo soferovanie, ale krotenie divej selmy. S formanom, nedalo sa ist viac ako 60, potom to neslo ani zabrzdit, ani ukarovat. A to v tom formane bolo pol tony dlazby, zasterky som suchal po zemi.
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Ale aj ked pneumatiky viac nafukas tak 165alebo175 sa viac ,,rozplasti,, ako taka 185 . A plati to aj o C-ckovych gumach co znesu vacsie zatazenie .
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Ved ja ti neprotirecim, len pisem, co sme kedysi vyvadzali a co na tom realne bolo pouzite. Takze pevnejsia guma bude len lepsia. K traktorceku som si zvaril podobny vozik s napravou z felicie, kazda guma ina znacka aj rozmer, ale taham to len po svojom pozemku rychlostou chodze. Aj tak je to uz premlcane (90. roky), tak to uz mozem napisat, vozik na papieroch bol taky, ako ma tazatel s pruzenim gumou a znacky so stitkom sa prehadzovali na pevny domorobo s favoritovou napravou. Mala brzdu ovladanu zavazim. Vtedy sa dali tahat aj velke naklady. Bez tej brzdy to bolo peklo, forman na mokrom siel smykom a zastavenie trvalo vecnost. Moc nebezpecne. Na tahanie sa kupovali auta s kratkym zadnym previsom, aby bolo tazne co najblizsie k naprave. Kombiky boli uplne nahovno.
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
zaujimave čítanie............jean píše: ↑pát bře 01, 2024 9:30 pm
Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/
Re: Prívesný vozík Unicol vylepšenie
Veru ďakujem začítal som sa do tohojean píše: ↑pát bře 01, 2024 9:30 pm Gumy prekvapivo problem nie su, obycajne matadorky 165/70 s udanou nosnostou tusim 434 kilo (nejak tak) to vydrzia ovela dlhsie, akoby clovek cakal. Vlastne sa za tie roky nezodrali. A to povozili bez prehanania cez 100 ton. Treba fukat aspon na 3-3,5 bar, ked je vo voziku cez 1,5 tony. Co ja viem, tak najviac sme odviezli 2,7 tony dokopy s vozikom a kolesa to dali. Naprava z favorita pred faceliftom (4x98mm roztec srobov na disky). Neuveritelne, co to vydrzi.
Pre istotu, nikoho nenavadzam na zle, aby to nedopadlo takto https://pacholek.com/den-1-konec/ Nebrzdeny vozik som mal najviac nalozeny na 1,5 tony a to nebolo soferovanie, ale krotenie divej selmy. S formanom, nedalo sa ist viac ako 60, potom to neslo ani zabrzdit, ani ukarovat. A to v tom formane bolo pol tony dlazby, zasterky som suchal po zemi.