Hasičina a co k tomu patří
Re: Hasičina a co k tomu patří
Nevím kam to dát tak to dávám sem budem na obci prodávat tatru148 má už tu novější nástavbu a je pořád zařazena ve výjezdu kdyby byl zájem zjistím vice
Re: Hasičina a co k tomu patří
Prodano
Re: Hasičina a co k tomu patří
Ceterum autem censeo EU esse delendam.
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
Re: Hasičina a co k tomu patří
To Irčan už jsem tu kdysi psal v mojí rodné vesnici měli hasiči Zila. Strašně všichni nadávali že to bylo Ruské auto. Postupem času zjistili, že to zase tak špatné hasičské auto nebylo. Když hořelo na Židáku v chatařské oblasti jedninej Zil tam vyjel až k té hořící chatě. Ostatní zůstaly drahně daleko. Tatry, tambusy se dostaly tak do 1/3 kopce a uplně dole stála Karosa. Museli udělat dálkové vedení a toho Zila zásobovali vodou. Jinak by ty chaty spouchly všechny. Už jsem tu psal ten Zil měl kurevské čerpadlo. Dokázal nasát 3500l za 50 vteřin. Zkoušeli jsme to. Uměl třeba zajet do rybníka a sát rovnou z vody. Taky zkoušeno. Uměl brodit. Měl dělo, že když to voroštoval ulamovala voda větve stromů. Jediná nevýhoda byla ta spotřeba. Za rok se najelo třeba 300km. A spotřebovalo se 800l benzinu. Ale nebylo to tím ježděním, ale stříkáním, prací. Spotřebu měl cosi kolem 60l/100 km. Ale jak píšu vyjel neskutečně moc. Jestli to bylo posazením cisterny. Nevím. Teď po mnoha letech na něj staří chlapi vzpomínají. Jo kdyby jsme měli Zila, ten uměl! Hned by ho jako veterána brali všema deseti! Tuším jsem kdysi byl na dovolené v Suchém a tam ho měli taky. Viděl jsem ho jednou u toho rybníka tam.
To je on.
To je on.
Re: Hasičina a co k tomu patří
Měl jsem na vojně příležitost vyzkoušet i zmiňovaného Zila asi 131ku na tankodromu nedaleko Žatce. Nástavba (skříň) plná nějakejch náhr. dílů. Čuměl jsem jak neskutečné pohodlná jízda s tím po tankodromu byla. Tak jsme dali závod po určité trase s ešusem plným vody v jedné ruce řidiče kdo míň vybryndá. Vyhrál Zil před Uazem, Kraz, T-148, T-815, PV3S, T-55M.
Hodně pohodlné, průchod terénem parádní, ale jak píše Ota ta spotřeba benzínu obrovská.
Hodně pohodlné, průchod terénem parádní, ale jak píše Ota ta spotřeba benzínu obrovská.
Re: Hasičina a co k tomu patří
Na vojně jsem se dostal k Zilům, nebo Uralům. Měl jsem sice V3Sku jako moje vozidlo. Hotovostní řidič druhej rok. Což bylo dobré na ježdění. Ale hodně jsme měli všelijaké kondičky, jízdy terénem po bývalém tankodromu. Nebyl vubec problém si vyměnit auta a zajezdit si. Ural měl na sobě 10 tun nástavbu. Když se nařadilo co bylo třeba byl to tank v terénu. Vyjelo to neskutečně moc. Uměl brodit přez metr. Oproti mojí Vejdě to bylo jak v osobáku. Občas se jelo někam na opravu. Pamatuju se, kluci od ,,kaštanů" vezli Urala někam do opravy. Sundala se nástavba a jeli jen tak bez ní. Povídal kámoš že Ural jel 115 km/h a možná by šel ještě dál. Ale raději víc nejel bo by mohl být průser.
Zily jsme měli ty staré i ty novější. Ty 157 a pak i ty 131. Těm starejm 157 jsme říkali ,,Boford". Byl tam kluk a uměl opravovat motory. Jakýsi Paleček někde od Plzně a měl ten 6 válec řadovej tak seřízenej že chytal na kliku třeba jak stará oktávka. Párkrát otočil a pak za něj vzal a už šel. Když jsem točil tou klikou, přišlo mi to jako když to nemá žádnou kompresy. On měl i ty dva kohoutky jako měla 8 stříkačka, nalilo se do té mističky trochu benzinu, otevřel kohoutek a on si ,,cucnul" do válce. A pak ryc klikou a už šel. V zimě, v létě.
Zily jsme měli ty staré i ty novější. Ty 157 a pak i ty 131. Těm starejm 157 jsme říkali ,,Boford". Byl tam kluk a uměl opravovat motory. Jakýsi Paleček někde od Plzně a měl ten 6 válec řadovej tak seřízenej že chytal na kliku třeba jak stará oktávka. Párkrát otočil a pak za něj vzal a už šel. Když jsem točil tou klikou, přišlo mi to jako když to nemá žádnou kompresy. On měl i ty dva kohoutky jako měla 8 stříkačka, nalilo se do té mističky trochu benzinu, otevřel kohoutek a on si ,,cucnul" do válce. A pak ryc klikou a už šel. V zimě, v létě.
Re: Hasičina a co k tomu patří
Vidíš Oto měl jsem pořád tušení že mi ten jeden ruskej náklaďák jako vypad z paměti byl to Ural, těch bylo v kasinu asi jak Zilů. „Boford"je Amerika právě podle nich to okopčili. Jo a ten chudák v tanku měl ešus na klíně. No kdo byl na vojně ví jakejma akcema a pí..vinama se dá zabít čas.
Re: Hasičina a co k tomu patří
Zase něco k tématu. Abyjsme nedostali hubováno. Soused zprovoznil svojí Ifičku. Tři víkendy se v ní hrabal. Má najeto asi 25 000 km. A v posledních letech stála v garáži. Tak ji celou přešel a sjel na technickou. Prej je v pěkném stavu. A pak si vyjel na víkend na sraz hasičskejch aut. Má ještě jednu Ifu je z ní sundanej výsuvnej žebřík. Tu má spíš na díly. Nejde s ní jet, ani technickou nejde udélat. Není na ní ta nástavba.
No tuhle tu má vcelku v pěkném stavu. Pár čumkaret.
No tuhle tu má vcelku v pěkném stavu. Pár čumkaret.
Re: Hasičina a co k tomu patří
Jo, jo kvůli tomu hubování taky něco přidám. Tenhle stroj maj dobrovolníci pořád jako hasičskou stříkačku ve vedlejší vesnici. Byli poslední v řadě a tak nějak na ně nevyšla motorová, ale to je už tolik let zpátky, byl jsem ještě malej kluk. I když už maj motorovou 12ku, pořád jim to funguje a dost dobře.Dřív to tahali na soutěže jako raritu, na exhibici na poměřování výkonu, rychlosti sání a ty srandy co se na konci soutěží dělají, ale soutěžit s tím nesměli.
viewtopic.php?f=54&t=52849
viewtopic.php?f=54&t=52849
Re: Hasičina a co k tomu patří
Máme v práci taky za traktor stříkačku , s cisternou. Vyrobeno na Slovensku, Základem byla asi nádrž jako je na avii tankovačce. Už si zahasila, v létě je naplněná v pohotovosti, traktor se vždycky najde.
4011, 25 A, Zebra, Prcek