Leštění hliníku

pouze technický problém, pro který zde není kategorie.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#31 Nový příspěvek od chobotek »

Kdyby tazatel někdy viděl, jak to leštění probíhá od vlastní realizace by ustoupil. Leda by měl více než jedno zdraví. Podle mého se to pro pár kusů nevyplatí, člověk dá cenu zakázky jen za osobní ochranné pomůcky. Leda by chtěl dělat bez nich. Já dávám věci na motorky sem: http://www.chemickelesteni.cz/kontakt/ A vypadá to jako původní čistý hliník, nikoliv jako ultrahladký povrch, jaký v šedesátých letech na žádné Jawě nebyl.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
pepa.traktor
Příspěvky: 4252
Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
Bydliště: táborsko

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#32 Nový příspěvek od pepa.traktor »

otom není pochyb že to bude vypadat jinač akorád malý problém to má že pokud ten motor chce někdo vyčistit tak to bude muset zřejmě rozebrat do mrtě pak dát hnedle 4 litry a pak zase poskládat no a ktomu se musí vyjádřit majitel jaký postup či výsledný efekt hodlá podstoupit
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745

zbynek_
Příspěvky: 144
Registrován: ned úno 10, 2013 5:18 pm
Bydliště: Humpolec

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#33 Nový příspěvek od zbynek_ »

Tak nevím, 4000 se mi za to dát nechce. To radši investuju do repasi klikovky která je už dost dobitá.
Vypadá to pěkně to chemický čištění, já jen myslel jestli se to nedá udělat nějak levněji v domácích podmínkách, ale asi to nakonec nechám jak to je.

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#34 Nový příspěvek od Japa »

V domácích podmínkách to můžeš opískovat balotinou, já používám B112 a vypadá to takhle:
Obrázek

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#35 Nový příspěvek od chobotek »

V tom ceníku je jako příklad třistapadesátka, nikoliv dvěstěpadesátka. Ale to je jedno, je třeba rozmyslet, co od toho člověk chce. Já bych nebalotinoval, protože si myslím, že na stroji má být buď vidět patina nebo má být renovace historicky věrná a protože drsný povrch se špiní a já s těma strojema normálně jezdím, takže by mě to sralo.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?

#36 Nový příspěvek od kenybz »

brusným rounem to vypucuješ za 10 minut
potom filc a zelenů pastu
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
miloslal
Příspěvky: 202
Registrován: stř úno 16, 2011 6:24 pm
Bydliště: Jicinsko

Re: LEŠTĚNÍ HLINÍKU

#37 Nový příspěvek od miloslal »

mrkni sem, má top popsaný a i prodává kotouče a pasty Mi.
http://www.chromtechnik.cz/pages/obecne ... =90&Lang=1


Obecně doporučovaný sled operací pro leštění
Technologie - sled operací

a) Hrubování
Hrubuje se nástroji s brusivem č 40 až 80. Pro hrubování je vhodný jen nástroj tuhý, tj.brusný kotouč nebo pás s tuhým podložkovým kotoučem. Hrubují se součásti ze šedé litiny, lité oceli, výkovky, výlisky, svařence z hrubých plechů apod. Při hrubování se nástroj obvykle nemaže.

b) Hlazení
Hlazení je první operací při úpravě součástí z plechů válcovaných za studena. Hladí se odlitky lité do kokil a jiné předměty středně velkých nerovností. Brousí se brusným kotoučem s brusivem zrnitosti č. 100 až 150. Tvrdé materiály (oceli) se brousí nástroji přimazanými brusnými pastami.

c) Jemné hlazení
Jemným hlazením nástroji s brusivem č. 200 až 240 se vybrušují součásti z oceli určené pro galvanické pokovování. Podmínkou však je, aby lázeň měla dobré vyrovnávací účinky a aby se nanesený kov dobře rozlešťoval. Před pokovením se doporučuje zařadit ještě kartáčování. Pro menší součásti z hliníku, mědi nebo zinku může být jemné hlazení poslední operací před leštěním. Nástroje pro jemné hlazení se doporučuje mazat tukovou pastou (lojová).

d) Předleštění
Předleštění nástroji s brusivem č. 280 až 320 je poslední operací pod normální povlaky niklu, mosazi, stříbra atp. Součásti z ocelí se obvykle před pokovením kartáčují. Pro barevné kovy je předleštění poslední operací před leštěním. Nástroje pro předleštění se mažou tukovou pastou (lojová).

e) Jemné předleštění
Jemné předleštění je poslední operací broušení a používá se k němu nástrojů s brusivem č. 400 až 500. Nástroje pro jemné předleštění se vždy mažou tukovou pastou. Při jemném předleštění nástroji bez brusné vrstvy se látkové kotouče mažou brusnými pastami č. 320 nebo 240 nebo brusnou suspenzí. Jemné předleštění je poslední operací před leštěním nerezavějících a jiných slitinových ocelí. Může být také konečnou operací při úpravě jiných materiálů kovových a nekovových.

f) Kartáčování
Kartáčování rotačními kotouči z přírodních (sisalových) vláken mazaných brusnými pastami je téměř výhradně operace, kterou se upravují součásti určené pro galvanické pokovení. Kartáčováním se především sjednotí povrch součástí složitých tvarů a odstraní se kysličníky vzniklé při broušení. U některých materiálů nebo tvarovaných součástí může být kartáčování vhodným zpracováním před dalším leštěním (např.hliníku, nerezavějící oceli apod.).

g) Leštění
Leštěním se upravují buď základní materiály, nebo povlaky. Při galvanickém pokovování se však základní materiál neleští, ale leštění je mezioperací, kterou se upravují jednotlivé vrstvy. Leštěním se také upravují povlaky vadné nebo povlaky z jiných materiálů (např.nátěrové hmoty). Leští se obvykle ve dvou operacích. Při prvním leštění se leští kotouči mazanými mastnou pastou s hrubším leštícím prostředkem. Druhé leštění se provádí pastami suššími a jemnými, kterými se dosahuje vysokého lesku.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění hliníku

#38 Nový příspěvek od mape »

Tak se tu taky snažím o čištění hliníku.
Už jsem vyzkoušel všechno možný.
Jde mimo takové ty černé fleky zašle .
Zatím jsem nenašel chemii co by to zdolala.
Zkoušel jsem arvu,izopropan, kyselinu chlorovodíkovou , hydroxid sodný, různé přípravky na udírny a trouby, dokonce i ten odrezovač s fosforečnou kyselinou i kyselinu citronovou.
Zatím jsem měl úspěch pouze mechanickou cestou.
Dělám tu motor a chci si trochu pohrát.

Obrázek
Třeba tyhle věci celkem šli a to víko ventilů se dá i celkem dobře leštit....
Ale ten porovitej hliník moc nejde.
Nejhorší je vana. Navíc je samej záhyb a zákoutí.

Obrázek

Plochy by ještě šli.

Obrázek

Ale spíš mechanickou cestou broušením a kartáčováním.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Leštění hliníku

#39 Nový příspěvek od artemio »

Já mám dobrou zkušenost s tryskáním jedlou sodou 8) Je to šetrnější než balotina a přitom dostatečně účinné :)
Chemie metodou pokus omyl na hliník je :pistol:
Možná by stálo za to oslovit firmu, co tryská pomocí CO2
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění hliníku

#40 Nový příspěvek od mape »

Teď jsem vyzkoušel ten carlan a ten teda válí.....
Umyje toho docela dost.
Posilovací box nemám a mám i dost problém v okolí sehnat někoho kdo má tuhle možnost.
Je tu sice borec co piskuje ale tak podvozky ... Maximálně disky .... Tyhle malé a choulostivé věci nedělá.
Už mi toho moc nechybi.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Leštění hliníku

#41 Nový příspěvek od mape »

Tak dneska jsem myl motor na Avii a po odstranění toho nejhoršího jsem na to zkusil ten carlan..... A teda musím říct že velká paráda tak čistý jsem to nikdy neměl.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vzal jsem to 3x po sobě a vždycky jsem to nechal třeba 5 -10 min působit.... Trochu jsem pomohl někde i štětcem.
Vzhledem k tomu že motor je už těsný a nic nikde neuniká tak jsem zvědav kdy se zapraší.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“