Leštění hliníku
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?
Kdyby tazatel někdy viděl, jak to leštění probíhá od vlastní realizace by ustoupil. Leda by měl více než jedno zdraví. Podle mého se to pro pár kusů nevyplatí, člověk dá cenu zakázky jen za osobní ochranné pomůcky. Leda by chtěl dělat bez nich. Já dávám věci na motorky sem: http://www.chemickelesteni.cz/kontakt/ A vypadá to jako původní čistý hliník, nikoliv jako ultrahladký povrch, jaký v šedesátých letech na žádné Jawě nebyl.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4252
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?
otom není pochyb že to bude vypadat jinač akorád malý problém to má že pokud ten motor chce někdo vyčistit tak to bude muset zřejmě rozebrat do mrtě pak dát hnedle 4 litry a pak zase poskládat no a ktomu se musí vyjádřit majitel jaký postup či výsledný efekt hodlá podstoupit
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?
Tak nevím, 4000 se mi za to dát nechce. To radši investuju do repasi klikovky která je už dost dobitá.
Vypadá to pěkně to chemický čištění, já jen myslel jestli se to nedá udělat nějak levněji v domácích podmínkách, ale asi to nakonec nechám jak to je.
Vypadá to pěkně to chemický čištění, já jen myslel jestli se to nedá udělat nějak levněji v domácích podmínkách, ale asi to nakonec nechám jak to je.
Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?
V tom ceníku je jako příklad třistapadesátka, nikoliv dvěstěpadesátka. Ale to je jedno, je třeba rozmyslet, co od toho člověk chce. Já bych nebalotinoval, protože si myslím, že na stroji má být buď vidět patina nebo má být renovace historicky věrná a protože drsný povrch se špiní a já s těma strojema normálně jezdím, takže by mě to sralo.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- kenybz
- Příspěvky: 15213
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživení zašlého hliníku nemá někdo tip?
brusným rounem to vypucuješ za 10 minut
potom filc a zelenů pastu
potom filc a zelenů pastu
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Re: LEŠTĚNÍ HLINÍKU
mrkni sem, má top popsaný a i prodává kotouče a pasty Mi.
http://www.chromtechnik.cz/pages/obecne ... =90&Lang=1
Obecně doporučovaný sled operací pro leštění
Technologie - sled operací
a) Hrubování
Hrubuje se nástroji s brusivem č 40 až 80. Pro hrubování je vhodný jen nástroj tuhý, tj.brusný kotouč nebo pás s tuhým podložkovým kotoučem. Hrubují se součásti ze šedé litiny, lité oceli, výkovky, výlisky, svařence z hrubých plechů apod. Při hrubování se nástroj obvykle nemaže.
b) Hlazení
Hlazení je první operací při úpravě součástí z plechů válcovaných za studena. Hladí se odlitky lité do kokil a jiné předměty středně velkých nerovností. Brousí se brusným kotoučem s brusivem zrnitosti č. 100 až 150. Tvrdé materiály (oceli) se brousí nástroji přimazanými brusnými pastami.
c) Jemné hlazení
Jemným hlazením nástroji s brusivem č. 200 až 240 se vybrušují součásti z oceli určené pro galvanické pokovování. Podmínkou však je, aby lázeň měla dobré vyrovnávací účinky a aby se nanesený kov dobře rozlešťoval. Před pokovením se doporučuje zařadit ještě kartáčování. Pro menší součásti z hliníku, mědi nebo zinku může být jemné hlazení poslední operací před leštěním. Nástroje pro jemné hlazení se doporučuje mazat tukovou pastou (lojová).
d) Předleštění
Předleštění nástroji s brusivem č. 280 až 320 je poslední operací pod normální povlaky niklu, mosazi, stříbra atp. Součásti z ocelí se obvykle před pokovením kartáčují. Pro barevné kovy je předleštění poslední operací před leštěním. Nástroje pro předleštění se mažou tukovou pastou (lojová).
e) Jemné předleštění
Jemné předleštění je poslední operací broušení a používá se k němu nástrojů s brusivem č. 400 až 500. Nástroje pro jemné předleštění se vždy mažou tukovou pastou. Při jemném předleštění nástroji bez brusné vrstvy se látkové kotouče mažou brusnými pastami č. 320 nebo 240 nebo brusnou suspenzí. Jemné předleštění je poslední operací před leštěním nerezavějících a jiných slitinových ocelí. Může být také konečnou operací při úpravě jiných materiálů kovových a nekovových.
f) Kartáčování
Kartáčování rotačními kotouči z přírodních (sisalových) vláken mazaných brusnými pastami je téměř výhradně operace, kterou se upravují součásti určené pro galvanické pokovení. Kartáčováním se především sjednotí povrch součástí složitých tvarů a odstraní se kysličníky vzniklé při broušení. U některých materiálů nebo tvarovaných součástí může být kartáčování vhodným zpracováním před dalším leštěním (např.hliníku, nerezavějící oceli apod.).
g) Leštění
Leštěním se upravují buď základní materiály, nebo povlaky. Při galvanickém pokovování se však základní materiál neleští, ale leštění je mezioperací, kterou se upravují jednotlivé vrstvy. Leštěním se také upravují povlaky vadné nebo povlaky z jiných materiálů (např.nátěrové hmoty). Leští se obvykle ve dvou operacích. Při prvním leštění se leští kotouči mazanými mastnou pastou s hrubším leštícím prostředkem. Druhé leštění se provádí pastami suššími a jemnými, kterými se dosahuje vysokého lesku.
http://www.chromtechnik.cz/pages/obecne ... =90&Lang=1
Obecně doporučovaný sled operací pro leštění
Technologie - sled operací
a) Hrubování
Hrubuje se nástroji s brusivem č 40 až 80. Pro hrubování je vhodný jen nástroj tuhý, tj.brusný kotouč nebo pás s tuhým podložkovým kotoučem. Hrubují se součásti ze šedé litiny, lité oceli, výkovky, výlisky, svařence z hrubých plechů apod. Při hrubování se nástroj obvykle nemaže.
b) Hlazení
Hlazení je první operací při úpravě součástí z plechů válcovaných za studena. Hladí se odlitky lité do kokil a jiné předměty středně velkých nerovností. Brousí se brusným kotoučem s brusivem zrnitosti č. 100 až 150. Tvrdé materiály (oceli) se brousí nástroji přimazanými brusnými pastami.
c) Jemné hlazení
Jemným hlazením nástroji s brusivem č. 200 až 240 se vybrušují součásti z oceli určené pro galvanické pokovování. Podmínkou však je, aby lázeň měla dobré vyrovnávací účinky a aby se nanesený kov dobře rozlešťoval. Před pokovením se doporučuje zařadit ještě kartáčování. Pro menší součásti z hliníku, mědi nebo zinku může být jemné hlazení poslední operací před leštěním. Nástroje pro jemné hlazení se doporučuje mazat tukovou pastou (lojová).
d) Předleštění
Předleštění nástroji s brusivem č. 280 až 320 je poslední operací pod normální povlaky niklu, mosazi, stříbra atp. Součásti z ocelí se obvykle před pokovením kartáčují. Pro barevné kovy je předleštění poslední operací před leštěním. Nástroje pro předleštění se mažou tukovou pastou (lojová).
e) Jemné předleštění
Jemné předleštění je poslední operací broušení a používá se k němu nástrojů s brusivem č. 400 až 500. Nástroje pro jemné předleštění se vždy mažou tukovou pastou. Při jemném předleštění nástroji bez brusné vrstvy se látkové kotouče mažou brusnými pastami č. 320 nebo 240 nebo brusnou suspenzí. Jemné předleštění je poslední operací před leštěním nerezavějících a jiných slitinových ocelí. Může být také konečnou operací při úpravě jiných materiálů kovových a nekovových.
f) Kartáčování
Kartáčování rotačními kotouči z přírodních (sisalových) vláken mazaných brusnými pastami je téměř výhradně operace, kterou se upravují součásti určené pro galvanické pokovení. Kartáčováním se především sjednotí povrch součástí složitých tvarů a odstraní se kysličníky vzniklé při broušení. U některých materiálů nebo tvarovaných součástí může být kartáčování vhodným zpracováním před dalším leštěním (např.hliníku, nerezavějící oceli apod.).
g) Leštění
Leštěním se upravují buď základní materiály, nebo povlaky. Při galvanickém pokovování se však základní materiál neleští, ale leštění je mezioperací, kterou se upravují jednotlivé vrstvy. Leštěním se také upravují povlaky vadné nebo povlaky z jiných materiálů (např.nátěrové hmoty). Leští se obvykle ve dvou operacích. Při prvním leštění se leští kotouči mazanými mastnou pastou s hrubším leštícím prostředkem. Druhé leštění se provádí pastami suššími a jemnými, kterými se dosahuje vysokého lesku.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění hliníku
Tak se tu taky snažím o čištění hliníku.
Už jsem vyzkoušel všechno možný.
Jde mimo takové ty černé fleky zašle .
Zatím jsem nenašel chemii co by to zdolala.
Zkoušel jsem arvu,izopropan, kyselinu chlorovodíkovou , hydroxid sodný, různé přípravky na udírny a trouby, dokonce i ten odrezovač s fosforečnou kyselinou i kyselinu citronovou.
Zatím jsem měl úspěch pouze mechanickou cestou.
Dělám tu motor a chci si trochu pohrát.
Třeba tyhle věci celkem šli a to víko ventilů se dá i celkem dobře leštit....
Ale ten porovitej hliník moc nejde.
Nejhorší je vana. Navíc je samej záhyb a zákoutí.
Plochy by ještě šli.
Ale spíš mechanickou cestou broušením a kartáčováním.
Už jsem vyzkoušel všechno možný.
Jde mimo takové ty černé fleky zašle .
Zatím jsem nenašel chemii co by to zdolala.
Zkoušel jsem arvu,izopropan, kyselinu chlorovodíkovou , hydroxid sodný, různé přípravky na udírny a trouby, dokonce i ten odrezovač s fosforečnou kyselinou i kyselinu citronovou.
Zatím jsem měl úspěch pouze mechanickou cestou.
Dělám tu motor a chci si trochu pohrát.
Třeba tyhle věci celkem šli a to víko ventilů se dá i celkem dobře leštit....
Ale ten porovitej hliník moc nejde.
Nejhorší je vana. Navíc je samej záhyb a zákoutí.
Plochy by ještě šli.
Ale spíš mechanickou cestou broušením a kartáčováním.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Leštění hliníku
Já mám dobrou zkušenost s tryskáním jedlou sodou Je to šetrnější než balotina a přitom dostatečně účinné
Chemie metodou pokus omyl na hliník je
Možná by stálo za to oslovit firmu, co tryská pomocí CO2
Chemie metodou pokus omyl na hliník je
Možná by stálo za to oslovit firmu, co tryská pomocí CO2
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění hliníku
Teď jsem vyzkoušel ten carlan a ten teda válí.....
Umyje toho docela dost.
Posilovací box nemám a mám i dost problém v okolí sehnat někoho kdo má tuhle možnost.
Je tu sice borec co piskuje ale tak podvozky ... Maximálně disky .... Tyhle malé a choulostivé věci nedělá.
Už mi toho moc nechybi.
Umyje toho docela dost.
Posilovací box nemám a mám i dost problém v okolí sehnat někoho kdo má tuhle možnost.
Je tu sice borec co piskuje ale tak podvozky ... Maximálně disky .... Tyhle malé a choulostivé věci nedělá.
Už mi toho moc nechybi.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění hliníku
Tak dneska jsem myl motor na Avii a po odstranění toho nejhoršího jsem na to zkusil ten carlan..... A teda musím říct že velká paráda tak čistý jsem to nikdy neměl.
Vzal jsem to 3x po sobě a vždycky jsem to nechal třeba 5 -10 min působit.... Trochu jsem pomohl někde i štětcem.
Vzhledem k tomu že motor je už těsný a nic nikde neuniká tak jsem zvědav kdy se zapraší.
Vzal jsem to 3x po sobě a vždycky jsem to nechal třeba 5 -10 min působit.... Trochu jsem pomohl někde i štětcem.
Vzhledem k tomu že motor je už těsný a nic nikde neuniká tak jsem zvědav kdy se zapraší.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný