Bubnové brzdy Octavia I
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Bubnové brzdy Octavia I
čau lidi
nevíte někdo, jakou maximální tloušťku obložení mohou mít pakny na zadní nápravě Octavia I tak, aby se vešly do nového bubnu a zároveň nedrhly ?
Dostal jsem se do situaci, kdy mám ne příliš jeté bubny, pakny taky pěkné, ale prostě už na buben nedosáhnou tak, jak by měly. Zvažuji proto, že nechám udělat obložení na míru. Ale nevím kolik......
nevíte někdo, jakou maximální tloušťku obložení mohou mít pakny na zadní nápravě Octavia I tak, aby se vešly do nového bubnu a zároveň nedrhly ?
Dostal jsem se do situaci, kdy mám ne příliš jeté bubny, pakny taky pěkné, ale prostě už na buben nedosáhnou tak, jak by měly. Zvažuji proto, že nechám udělat obložení na míru. Ale nevím kolik......
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Ahoj,a nemáš zatuhlý samostav nebo to automatické nastavení vůle? Když koupíš nové obložení a nové bubny musí to sedět
Libor :-)
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Bubnové brzdy Octavia I
co je ne příliš jeté bubny?
Určitě má ten buden max možný průměr a k tomu budou pasovat normálně kupované pakny
Určitě má ten buden max možný průměr a k tomu budou pasovat normálně kupované pakny
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Bubny jsou tam max 30 000 - 40 000km, jsou prakticky jako nové, protože moc nebrzdí, auto naložený taky nejezdí, natož s vlekem. Takže většinu odtahají předky. Právě, že ten samoštel je až na maximu, prasátka se vysunou taky na max,ale prostě to nestačí. Nový je celý vnitřek, vše chodí jak má, akorát to málo brzdí. Jako kdyby byl buben o číslo větší než jsou pakny, což je jasně nesmysl, ale popisuje to nejlíp současný stav.
Tak si říkám když je vnitřek ok, bubny v pohodě, nechám udělat tlustší obložení a musí to chodit.
Nechce se mi vyhazovat nový věci jen proto, že např. třeba ty nový bubny jsou díky výrobním tolerancím trochu větší a pakny na ně nedosánou. Hlavně vyhazovat věc, která je ok, když nevím, kde je problém. Může to skončit tak, že vyházím celý brzdy a za pár tisíc km budu v situaci co dnes.
Tak si říkám když je vnitřek ok, bubny v pohodě, nechám udělat tlustší obložení a musí to chodit.
Nechce se mi vyhazovat nový věci jen proto, že např. třeba ty nový bubny jsou díky výrobním tolerancím trochu větší a pakny na ně nedosánou. Hlavně vyhazovat věc, která je ok, když nevím, kde je problém. Může to skončit tak, že vyházím celý brzdy a za pár tisíc km budu v situaci co dnes.
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Tak je to třeba proměřit...kolik mají pakny při ztaženém stavu a kolik má buben ....
Libor :-)
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Bubny mají rozměr 230mm, max povolený rozměr je 231.5mm
víc asi k tomu nemám.
víc asi k tomu nemám.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Dík moc, tak bych se mohl už dopočítat.
Pokud dobře chápu, tak nový buben má 230 mm, nové pakny při max. roztažení 231,5 mm.
Takže změřím průměr bubnu, to bude jako rozměr nového, zvětším o 1,5 mm, to bude maximálka paken.
Pak šířku přes pakny přes nejširší místo při max. roztažení, odečtu od maximálky paken, a půlka z rozdílu by mělo být to, kolik obložení mi chybí.
Pokud dobře chápu, tak nový buben má 230 mm, nové pakny při max. roztažení 231,5 mm.
Takže změřím průměr bubnu, to bude jako rozměr nového, zvětším o 1,5 mm, to bude maximálka paken.
Pak šířku přes pakny přes nejširší místo při max. roztažení, odečtu od maximálky paken, a půlka z rozdílu by mělo být to, kolik obložení mi chybí.
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Nedají se pakny navařit? Je to prasárna v době kdy se dá všechno sehnat, ale kdysi jsme tak auta dělávali.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Bubnové brzdy Octavia I
Navařit jdou, je to normální železo. Jen hledám řešení, který bude "trvanlivější, odbornější".
Sice se dá vše sehnat, ale když často příšerné kvality, a to i u značek, kde by to člověk nečekal.
Sice se dá vše sehnat, ale když často příšerné kvality, a to i u značek, kde by to člověk nečekal.