Trabant - předělání elektriky na 12 V

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepanzjzd
Příspěvky: 133
Registrován: pát lis 20, 2009 7:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Trabant - předělání elektriky na 12 V

#1 Nový příspěvek od pepanzjzd »

co je vše potřeba udělat s elektrikou když jí chci předělat na 12 v.
ZETOR 6718

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: trabant 12 v.

#2 Nový příspěvek od CBS »

12V štartér, nejaký alternátor s reglerom, indukčné cievky, motorček stieračov, prerušovač smeroviek, trúba (húkačka) a žiarovky, doplňte ak som na niečo zabudol :)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: trabant 12 v.

#3 Nový příspěvek od ota »

Ahoj, já mám předělanej Trabant z 6 na 12 Voltů. Dal jsem tam alternátor ze škodovky, relátko ze škodovky. Potom jsam vyměnil všechny žárovky za 12V. Dále jsem vyměnil přerušovač směrových světel. Cívky taky přehodit na 12 V a houkačku jsem taky dal 12 V. Motorek stěračů jsem nechal 6V a starter taky 6 V. Ty stěrače akorát choději dost rychle, motorek 12 V jsem neměl, tak je tenhle dobrej. Starter mám 6 V a ten parádně točí. Stalo se mi, že jsem měl vodu v benzinu a nechtělo to chytnout ani boha. Nemusíš mít strach, starter jsem nespálil. Kámoš ho má v traktůrku taky 6 V na 12 V rozvodu a vyflákal baterku startováním a starter byl uplně vpohodě. Takže to měnit a schánet nemusíš. Jo a odstřikovač mám taky původní 6 V. Zatím funguje bez stráty kytičky. Takhle to mám zapojený asi 7 roků a jezdím denně do práce a pohoda. V zimě oceníš ten starter, točí jako vítr a chytne to natošup! Když se do toho pustíš, máš to přehozený za sobotu a máš pokoj. Mě trabant svítí lepší, než jiný novější auta. Mám tam 12 V halogeny H 4 a pěkný nevyšusovaný paraboly a svítí to jeko blesk fakt.

Uživatelský avatar
Rudy
Příspěvky: 235
Registrován: stř dub 15, 2009 5:43 pm
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Re: trabant 12 v.

#4 Nový příspěvek od Rudy »

S tím má ota pravdu. Kdysi dávno sem měl tráboše jen tak do pole a měl sem tam 12v baterku a vpoho :) Starter s tím točil parádně :)

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: trabant 12 v.

#5 Nový příspěvek od petr j »

je to tak, starter se nechává šestivoltovej. jen ty stěrače nejsou to pravé vořechové. když jsem je poprvé po předělání pustil na tu rychlou polohu, vylétli mi gumičky z rámínek a už jsem je nenašel. pokud tě to bude moc trápit, dej tam z warťase ale myslím, že je to zbytečná investice. na těch 6V je to šikovné v zimě - rychlejc se prošrábou námrazou na skle :)
do podsvícení tachometru a kontrolek se daj nacpat objímky žárovek z předních obrysových světel - drží tam za ten malej průměr, co v něm drží žárovka.

Uživatelský avatar
pepanzjzd
Příspěvky: 133
Registrován: pát lis 20, 2009 7:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: trabant 12 v.

#6 Nový příspěvek od pepanzjzd »

já tam dám asi traktorovou baterku aby to bylo pořádný :321: :driver:
ZETOR 6718

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: trabant 12 v.

#7 Nový příspěvek od ota »

To Ti zvládne normální baterka. Když tam vrazíš velkou baterku, bude ji potřeba i víc dobíjet. Potom Ti bude víc zatěžovat motor. U trabanta je to znát. Ráno vyjedu před barák, zavřu vrata a když zapnu světla, tak mi trabik někdy i chcípne, hlavně v zimě. Je to znát, že ten alternátor trochu motor spomalí. On když ráno chytne, tak se sotva drží, aby nechcípnul. Potom když ujedu třeba kilák, tak už je to dobrý a jde dobře. Ono když je - 15 C tak v něm vrže a motor po nastartování jde jen že se udrží. Ale zase nikdy se mi nestalo, co trabanty mám, že by ráno nenastartoval. Tenhle co mám teď startuje na poprvé, sice chvilinku musím zatočit, asi 3 -5 vteřin a pak chytne. V létě je to na převalení. Nejlepší je, když v práci v létě nechám na kopečku a sednu a on na dvojku stačí aby jel jek šnek, třeba na půl metru a drc a jede. Mám ho jako pracovní vozidlo. Jo baterku mám sice taky větší asi 65 Ah, dal mi ji kámoš co ji vyndal z dodávky a byla asi tři roky stará a já ji tam asi další tři roky mám. Zatím jsem nepostřehl, že by nějak byla špatná, nebo nedržela. Když Ti dobře dobijí altík a dobrý relátko, tak není problém.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: trabant 12 v.

#8 Nový příspěvek od CBS »

Väčšia baterka (kapacitou) nemá vplyv na dobíjanie, či spotrebu. Energia ktorá je obsiahnutá v elektrolyte akumulátora sa musí obnoviť pri dobíjajúcom vozidle či je akumulátor 40 Ah, alebo 100 Ah, len s tým rozdielom, že pri ťažkom štarte akumulátor s vyššou kapacitou ponúka vyšší štartovací prúd a viac energie na štart (ktorú však po štarte musí doplniť alternátor).

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: trabant 12 v.

#9 Nový příspěvek od majo258 »

Ahojte.
Mal som tiez trabika, ktoreho som mal na 12V a starter, motorcek stieracov ostali na 6V.
Bezproblemove starty a svietenie, paraboly pasuju zo skody 100, mali by mat tie pliesky na nastavenie. Co sa tyka zimnych, ale aj letnych startov, pred odstavenim som pridal plyn a vypol zapalko, tym si motor nasal zmes a ak je dobre zapalovanie aj v mrazoch na sup naskocil.
A namiesto dynama 6V som dal dynamo 12V, myslim ze z nejakeho vysokozdvizneho vozika, ale nebolo to ono. To dynamo nebolo stavane na tie otacky, cize by bolo lepsie zo strasburga, ten altik tam pod motor dost vycnieva a je tam riziko utrhnutia, inac dobijanie na dynamo bez problemu a ak by sa stalo ze baterka je ko, nastartuje na dynamo.
Tot moje skusenosti s trabikom, zlate to stroje, skoda ze sme nedoviezli aj stvortakty.
Cawte.

P.s. ozaj baterka bola len 44 alebo podobna do skodovky, uplne staci a samozrejme netocit dlho so startrom.

pech.
Příspěvky: 585
Registrován: pát říj 24, 2008 7:22 am

Re: trabant 12 v.

#10 Nový příspěvek od pech. »

přesně jak říkají kolegové, starter to v pohodě vydrží - měl jsem to tak i na spartakovém motoru, točil jako utrženej ze řetězu a jezdí dodnes...

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: trabant 12 v.

#11 Nový příspěvek od namor »

Taky mám trabiho v domadělu a v něm 12V elektriku a starter 6V. Snad i ve fabrice, když začali dělat 12 voltovýho, nechali stejnej starter, akorát na něj dali 12V spínač (cívku). Alespoň jsem to tak slyšel. A baterky používám vyřazený co kde seženu a nikdy nebyl problém.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: trabant 12 v.

#12 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, startér 6V používám na 12V rozvod řadu let, akorát je dobré nahradit stykač (cívku) 12V, protože původní stykač svojí razantností při zasouvání vymlátí věnec a taky odchází volnoběžka, ale věnec se dá otočit 4x, tak to taky chvíli vydrží, horší je to s volnoběžkou, je dost drahá. Standa.

Uživatelský avatar
Lojza.
Příspěvky: 5
Registrován: pát lis 27, 2009 12:43 pm

Re: trabant 12 v.

#13 Nový příspěvek od Lojza. »

Oto, taky plánuju předělat Trabanta na 12V. Chci se zeptat jestly jsi dělal něco se zapalováním? Vydrží to 12V? A Z čeho jsi použil cívky? ze škodovky?

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: trabant 12 v.

#14 Nový příspěvek od chobotek »

Až ty Trabanty předěláte, pošlete mi, prosím, na dobírku původní čerpadla ostřikovače, cyklovače, atp. Děkuji :-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Lojza.
Příspěvky: 5
Registrován: pát lis 27, 2009 12:43 pm

Re: trabant 12 v.

#15 Nový příspěvek od Lojza. »

Nic proti klidně bych poslal, ale chci to předělat na "trošku" upravenýp trabantu :jazyk:
Přílohy
271120101985.jpg

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“