Zdravím, potřeboval bych poradit. mám tady starší naftové topení vymontované ze starého berlinga - nevyndával jsem si ho sám
no a potřeboval bych ho nalákat na traktor na studené starty a mám problém s elektrikou. je to typ Webasto thermo top Z/C-D výkon 5 KW, dále jsem tam našel čísla 021131 a ještě 65987F ale to budou asi jen sériová čísla. potřeboval bych ho připojit, vede z něj pět kabelů - dva silné - hnědý a červený, to bude asi napájení - a + no a potom žlutý, černý a hnědý s černým pruhem.
je to samostatná jednotka, takže to bude asi nějaké buzení, vodní čerpadlo ....
na googlu už jsem byl, nic moc jsem toho nenašel a když tak v řeči které nerozumím
děkuji za každé info, zima se blíží
naftový bufík Webasto
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: naftový bufík Webasto
Tenhle typ jsem naposled spouštěl podle youtube. Ale měl jsem k tomu origo hodinky. Šlapalo to perfektně. Ty tři dráty měly konektor do hodinek. Všechno ostatní si hlídá jednotka v topení
Re: naftový bufík Webasto
na VW fóre je vela popisu a literatúry k týmto bufikom. Treba pozrieť
Re: naftový bufík Webasto
Trochu po funuse, ale mozno to niekomu pomoze do buducna.
Ak je to podobne ako model D5W (aj ked toto je Eberspcherer myslim), tak dva silnejsie su samozrejme napajaci silovy +/-, a dalsie tri tensie su (akoze signalne) 2x+ a 1x-.
https://dieselpower.cz/downloads/docs/b ... sharan.pdf
Silove tam idu nonstop, RJ rozbehne bufik ked dostane signalne plusy (v pripade D5W to znamena, ze je nastartovany motor a teplota cidla vonkajsiej teploty je nizsia ako +10 stupnov ... Bimetal je zopnuty).
Naparoval som to takto do sharana spolu s nejakymi hodinami na ovladanie cohokolvek (napajanie 12V, spina cokolvek ine, kludne aj 230V) ... Ma to kalendar, startuje do pondelka do piatku v konstatnych casoch (ked idem do alebo z prace).
Cca 20 minut pred jazdou sa to zopne a vypne, a ja odchadzam ako kral ... (teply motor, start na pol otacky startera).
Ak to treba ovladat ihned, mam pri radii vytiahnuty prepinac, ktorym nanutim start okamzite (nezavisle na ne/nastartovanom aute alebo vonkajsich podmienkach).
Nechce sa mi studovat, ci tato verzia ma alebo nema v sebe aj pomocne obehove cerpadlo, ak nie, tak by som nad nim porozmyslal, inac sa ti bude Webasto prehrievat a vypinat ...
Ak je to podobne ako model D5W (aj ked toto je Eberspcherer myslim), tak dva silnejsie su samozrejme napajaci silovy +/-, a dalsie tri tensie su (akoze signalne) 2x+ a 1x-.
https://dieselpower.cz/downloads/docs/b ... sharan.pdf
Silove tam idu nonstop, RJ rozbehne bufik ked dostane signalne plusy (v pripade D5W to znamena, ze je nastartovany motor a teplota cidla vonkajsiej teploty je nizsia ako +10 stupnov ... Bimetal je zopnuty).
Naparoval som to takto do sharana spolu s nejakymi hodinami na ovladanie cohokolvek (napajanie 12V, spina cokolvek ine, kludne aj 230V) ... Ma to kalendar, startuje do pondelka do piatku v konstatnych casoch (ked idem do alebo z prace).
Cca 20 minut pred jazdou sa to zopne a vypne, a ja odchadzam ako kral ... (teply motor, start na pol otacky startera).
Ak to treba ovladat ihned, mam pri radii vytiahnuty prepinac, ktorym nanutim start okamzite (nezavisle na ne/nastartovanom aute alebo vonkajsich podmienkach).
Nechce sa mi studovat, ci tato verzia ma alebo nema v sebe aj pomocne obehove cerpadlo, ak nie, tak by som nad nim porozmyslal, inac sa ti bude Webasto prehrievat a vypinat ...
Re: naftový bufík Webasto
Medo díky za info. Tohle webasto se mi taky doma povaluje. Bál jsem se těch drátů.
Eště to zatím nebudu vyhazovat a časom to zprovozním.
Eště to zatím nebudu vyhazovat a časom to zprovozním.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: naftový bufík Webasto
Díki Meďo
Tiež mám sharana, toto by sa mi páčilo, ale nemám odvahu sa do toho púšťať. Po tomto roku som rád že zase ide Inak asi si musel pridávať aj ďalšiu batériu pod sedadlo?
Tiež mám sharana, toto by sa mi páčilo, ale nemám odvahu sa do toho púšťať. Po tomto roku som rád že zase ide Inak asi si musel pridávať aj ďalšiu batériu pod sedadlo?
Re: naftový bufík Webasto
Ak ma pamet neklame, dalsia bateria tam bola hlavne kvoli tomu, ak sa pouzival bufik aj na ohrev interieru (prepaja sa pomocou ovladacieho panela klimy, vtedy sa zopnu interierove vetraky - a tie si vedia potiahnut nejake Ampere).
Nie, pouzivam vyhradne vonkajsiu velku bateriu, odber je v podstate minimalny, nazhavi sa sviecka (Asi 2 minuty), bafne to, subezne sa rozbieha pomocne cerpadlo za bateriou (je priplacnute o tapacir) a uz len pocujes cvakanie pomocneho cerpadla na naftu a hukot vrtulky v bufiku.
Vdaka nie velmi vykonnemu cerpadielku sa to aj tak prehreje a vypne (dosiahne 85 stupnov), takze pripadne casove spinanie treba volit co najblizsie k startovaniu auta, az vyuzijeme tu naakumulovanu teplotu. (ak je motor-vstreky v horsom stave, vyrazne to v zime pomaha, nehovoriac o tom, ze motor nedostane facku, menej starter trapi bateriu, teply olej sa hned dostane kam treba, a da sa ofukovat celne sklo).
Aj som to meral, bez zhavenia do 0.3A (bez zaruky, uz to je nejaky rok)... Ked uvazis, ze ti aj v krutych mrazoch staci 25min, tak to je nic ... Rozhodne je to pre bateriu energeticky zaujimavejsia operacia ako startovat studeny motor.
Co sa tyka nejakych problemov konkretne s D5W, asi najcastejsie pricina su zodrate uhliky v tom pomocnom vodovodnom cerpadle, kde jeho nefunkcnost sposobi prehriate bufika a jeho vypnutie - na to si dava pozor elektronika samotneho bufika). Riesenim je rozobratie cerpadla (nic zlozite, su tam len zahnute kovove vystupky), vytiahnutie rotora, vymena uhlikov za nove (cca 5x6mm, dlzka neviem kolko, daju sa kupit aj hrubsie a normalne to doma na pilniku zrazit kolko treba podla starych). Trochu zabava je s osadenim rotora spet, nakolko uhliky zavadzaju v ceste. Postupov je niekolko, od mraziaceho spreju atd .. Ja tam strcim miesto rotora maly orech z goly (8, 10 ?, neviem teraz z hlavy), uhliky zakvapnem vodou, strcim do mrazaka, za 20 minut vyberiem, orech bleskovo von a hned rotor naspet ... Je to trochu casovo obmedzena operacia, ale na 3-ti pokus to date :-) (pri dalsej vymene uhlikov uz na prvy).
Niekto to spina pomocou DO (Ak na to vidi, resp. ma dosah), niekto pomocou GMS. Hodiny boli (pre mna) najlahsie riesenie (nie som extra zdatny elektrotechnik).
Hlavne su autonomne, a myslia za mna (ak uvazujeme o konstatnej dobe pouzivania auta, co bude ale asi vecsina pripadov).
Podla navodu som to spatlal presne v prahu lavy zadnych dveri, a este som to vytunil naviac tak, ze som sa pripojil na niektore rele, ktore spina po tych 2 minnutach aj vodnu pumpu (v navode to myslim nie je), takze to funguje ako aj v reali ... Nepametam si, ktore rele to je, ale je samizda vecsie ako ostatne, a nachadza sa az v druhom rade relatok (za poistkami su 2 rady relatok, a tie dolezitejsie su ako na potvoru v zadu (napr. asi 5 eurove rele zhavenia, vdaka ktoremu neodidete z miesta - preventivne vymenit, ked uz as tam clovek hrabe).
Nie, pouzivam vyhradne vonkajsiu velku bateriu, odber je v podstate minimalny, nazhavi sa sviecka (Asi 2 minuty), bafne to, subezne sa rozbieha pomocne cerpadlo za bateriou (je priplacnute o tapacir) a uz len pocujes cvakanie pomocneho cerpadla na naftu a hukot vrtulky v bufiku.
Vdaka nie velmi vykonnemu cerpadielku sa to aj tak prehreje a vypne (dosiahne 85 stupnov), takze pripadne casove spinanie treba volit co najblizsie k startovaniu auta, az vyuzijeme tu naakumulovanu teplotu. (ak je motor-vstreky v horsom stave, vyrazne to v zime pomaha, nehovoriac o tom, ze motor nedostane facku, menej starter trapi bateriu, teply olej sa hned dostane kam treba, a da sa ofukovat celne sklo).
Aj som to meral, bez zhavenia do 0.3A (bez zaruky, uz to je nejaky rok)... Ked uvazis, ze ti aj v krutych mrazoch staci 25min, tak to je nic ... Rozhodne je to pre bateriu energeticky zaujimavejsia operacia ako startovat studeny motor.
Co sa tyka nejakych problemov konkretne s D5W, asi najcastejsie pricina su zodrate uhliky v tom pomocnom vodovodnom cerpadle, kde jeho nefunkcnost sposobi prehriate bufika a jeho vypnutie - na to si dava pozor elektronika samotneho bufika). Riesenim je rozobratie cerpadla (nic zlozite, su tam len zahnute kovove vystupky), vytiahnutie rotora, vymena uhlikov za nove (cca 5x6mm, dlzka neviem kolko, daju sa kupit aj hrubsie a normalne to doma na pilniku zrazit kolko treba podla starych). Trochu zabava je s osadenim rotora spet, nakolko uhliky zavadzaju v ceste. Postupov je niekolko, od mraziaceho spreju atd .. Ja tam strcim miesto rotora maly orech z goly (8, 10 ?, neviem teraz z hlavy), uhliky zakvapnem vodou, strcim do mrazaka, za 20 minut vyberiem, orech bleskovo von a hned rotor naspet ... Je to trochu casovo obmedzena operacia, ale na 3-ti pokus to date :-) (pri dalsej vymene uhlikov uz na prvy).
Niekto to spina pomocou DO (Ak na to vidi, resp. ma dosah), niekto pomocou GMS. Hodiny boli (pre mna) najlahsie riesenie (nie som extra zdatny elektrotechnik).
Hlavne su autonomne, a myslia za mna (ak uvazujeme o konstatnej dobe pouzivania auta, co bude ale asi vecsina pripadov).
Podla navodu som to spatlal presne v prahu lavy zadnych dveri, a este som to vytunil naviac tak, ze som sa pripojil na niektore rele, ktore spina po tych 2 minnutach aj vodnu pumpu (v navode to myslim nie je), takze to funguje ako aj v reali ... Nepametam si, ktore rele to je, ale je samizda vecsie ako ostatne, a nachadza sa az v druhom rade relatok (za poistkami su 2 rady relatok, a tie dolezitejsie su ako na potvoru v zadu (napr. asi 5 eurove rele zhavenia, vdaka ktoremu neodidete z miesta - preventivne vymenit, ked uz as tam clovek hrabe).