Identifikace elektromotoru
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace elektromotoru
Ano, čtyřpólový je, otáčky jsem změřil. Osová výška je tentokrát změřena přesněji 152 +-1 mm na středicí důlek. Takže se ten motor blíží spíš tomu většímu, pokud je ls osová výška. Šlo mi spíš o zapojení vinutí D/Y 220/380 V anebo taky 380/690 V s možností rozběhu.
Ten OR 47s-4 od ITS má právě jen pouze 380 V hvězdu plný výkon.
Ten OR 47s-4 od ITS má právě jen pouze 380 V hvězdu plný výkon.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Identifikace elektromotoru
ls je délka statorového paketu (mám tu jen tabulky vinutí, takže vnější rozměry ti neřeknu)
Motor 3kW, průměr vodiče 0,90 (D 380V), 2x0,85 (Y 220/380V)
Motor 4,4kW, průměr vodiče 2x0,75 (D 380V), 2x0,70 (Y 220/380V)
Jestli to jde nějak rozumně změřit, mělo by být jasno. Změřit délku statorového svazku bude asi snazší a zbytek rozlišit podle způsobu navinutí.
Motor 3kW, průměr vodiče 0,90 (D 380V), 2x0,85 (Y 220/380V)
Motor 4,4kW, průměr vodiče 2x0,75 (D 380V), 2x0,70 (Y 220/380V)
Jestli to jde nějak rozumně změřit, mělo by být jasno. Změřit délku statorového svazku bude asi snazší a zbytek rozlišit podle způsobu navinutí.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Identifikace elektromotoru
motor s parametry co postnul ITS
3kW/1440rpm mám v cirguli.
S nabroušeným 60cm kotoučem na ní řežu jakýkoliv palivo.
Bezproblému se rozbíhá na domovní síti.
3kW/1440rpm mám v cirguli.
S nabroušeným 60cm kotoučem na ní řežu jakýkoliv palivo.
Bezproblému se rozbíhá na domovní síti.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace elektromotoru
Tak jsem dnes vzal morůrek do opravny elektromotorů, borec na něj mrknul, změřil proud naprázdno a je to do hvězdy naplno (Y = 380 V) a jsou to 3 kW, staré "OR". Narazím to na hliníkový plíšek a bude jasno.
Tímto děkuji všem zastněným
Tímto děkuji všem zastněným
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace elektromotoru
Mám možnost odkoupit tento elektromotor: AF3 23/2A ..... 2,2 kW , 2840 /min. Potřebuji něco lehčího na kompresorek. Při kontrole hlučných ložisek mě ale překvapila barva vinutí. Vypadá to na hliník. Je to běžné, že tento AF3 z Mohelnice r 1966 je vinutý hliníkem a má to nějaká negativa? Nebo ho v horším případě někdo převinul z Cu na Al?
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Identifikace elektromotoru
Je to hliník, dělalo se to běžně (jestli vidím dobře je to r.v. 1988 - moderní motor). Pokud jsou dotažené konce vinutí ve svorkovnici, nic se tomu nestane. Kdyby shořel, bude mít po převinutí mědí o cosi větší výkon.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace elektromotoru
Díky, zkusím si ho nechat, je za 20 Kč/kg tj. 600,-
Zjistil jsem, že má prasklý obal po celé délce, patrně chybným utahováním patky. To by mohlo způsobovat špatný přechod tepla ven. Obal jsme stáhli svěrkou, vinutí zakryli a svařili. Snad bude OK.
Zapnul jsem ho na 30 min naprázdno a bez vrtulky, dostal se z 15 na 40 °C na obale,to není úplně málo. Možná je to ale 2p verzí, více otáček rotoru, více ztrát v železe. Rezavý ani smradlavý uvnitř nebyl.
Je opravdu z r. 66, je včetně papirku výstupní kontroly z MEZu.
Zjistil jsem, že má prasklý obal po celé délce, patrně chybným utahováním patky. To by mohlo způsobovat špatný přechod tepla ven. Obal jsme stáhli svěrkou, vinutí zakryli a svařili. Snad bude OK.
Zapnul jsem ho na 30 min naprázdno a bez vrtulky, dostal se z 15 na 40 °C na obale,to není úplně málo. Možná je to ale 2p verzí, více otáček rotoru, více ztrát v železe. Rezavý ani smradlavý uvnitř nebyl.
Je opravdu z r. 66, je včetně papirku výstupní kontroly z MEZu.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Identifikace elektromotoru
Osobně bych ho poslal do hutí a ve šrotě koupil jiný bez poškození. Těhle motorů (2800/2,2kW) je ve šrotech 12 do tuctu.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Identifikace elektromotoru
Jej, už byl stažen, svařen a ponechán. Kdyby zklamal, může se do šrotu kdykoliv vrátit
Zas tak moc jich není, tahle velikost jde na dračku, na menší hoblovky, kompresorky, cirgulky, čerpadla. Je tam hodně <= 1,1 kW, co na 3f už nemá moc význam a pak 5,5 kW a větší mamlasi, jejichž šrotová cena není zanedbatelná. Tohle byl jediný zdánlivě nepoškozený 2,2 kW.
Zkoušel jsem i jiné dva bez chlazení na 30 min naprázdno a s tou teplotou na tom byli celkem podobně, tak snad OK.
Zas tak moc jich není, tahle velikost jde na dračku, na menší hoblovky, kompresorky, cirgulky, čerpadla. Je tam hodně <= 1,1 kW, co na 3f už nemá moc význam a pak 5,5 kW a větší mamlasi, jejichž šrotová cena není zanedbatelná. Tohle byl jediný zdánlivě nepoškozený 2,2 kW.
Zkoušel jsem i jiné dva bez chlazení na 30 min naprázdno a s tou teplotou na tom byli celkem podobně, tak snad OK.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.