Zdravím, věděl by někdo vysvětlit jak dojde v tomto hydraulickém obvodu ke spojení čerpadel? V kroužku je vyznačena část, která tuto funkci zajišťuje. Nějak mně pořád nedochází jak se to tam přestaví.
Dekuji
Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
Ten bílý kroužek a ohyb papíru zakryl některé čáry. A také není jasné, zdali je v tom kroužku propoj těch silných čar, nebo tam ta tečka není ( u toho označení R11/2).
Nejzajímavější je ta čárkovaná čára, která asi vede tím zlomem papíru a dává impuls tomu pravému čerpadlu od čerpadla levého - asi.
Někdy jsou ta schémata bez znalosti okolí nevyluštitelná.
Už funkce těch rozvaděčů S9,S10 je zvláštní. Jako by nějaký tlumič náběhu. A rozvaděč S11, tak o jeho funkci se mě bude zdát i ve spaní.
Nejzajímavější je ta čárkovaná čára, která asi vede tím zlomem papíru a dává impuls tomu pravému čerpadlu od čerpadla levého - asi.
Někdy jsou ta schémata bez znalosti okolí nevyluštitelná.
Už funkce těch rozvaděčů S9,S10 je zvláštní. Jako by nějaký tlumič náběhu. A rozvaděč S11, tak o jeho funkci se mě bude zdát i ve spaní.
Re: Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
S9,S10 jsou značeny jako chod naprázdno (Stand by tlak). S11 spojení cerpadel
Re: Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
Ranní pohled na věc :
Přestal jsem si být jistý, na kterou stranu fungují zpěťáky 15.1 a 15.2. Obrázek je nekvalitní.
Ale teoreticky - 15.1 je průchozí zleva a 15.2 zprava. Takže při klidovém stavu S11 jsou obě čerpadla rozpojena, pokud kterékoliv tlačí ( podle trysky 1mm lze soudit, že se to hlavně řídí podle chodu levého čerpadla) . Kuželka je impulsem přitláčena do sedla. Pokud se aktivuje S11, pak tlak z kuželky uteče do obvodu pravého čerpadla. Pokud je v tomto obvodu nižší tlak, než v obvodu levého čerpadla, tak dojde ke spojení, které trvá jen do chvíle, kdy se tlaky vyrovnají. Pak i při aktivované S11 dojde k rozpojení. A také zřejmě ten impuls, který vede ve zlomu papíru vypíná pravé čerpadlo - pokud tam je nakreslený.
Přestal jsem si být jistý, na kterou stranu fungují zpěťáky 15.1 a 15.2. Obrázek je nekvalitní.
Ale teoreticky - 15.1 je průchozí zleva a 15.2 zprava. Takže při klidovém stavu S11 jsou obě čerpadla rozpojena, pokud kterékoliv tlačí ( podle trysky 1mm lze soudit, že se to hlavně řídí podle chodu levého čerpadla) . Kuželka je impulsem přitláčena do sedla. Pokud se aktivuje S11, pak tlak z kuželky uteče do obvodu pravého čerpadla. Pokud je v tomto obvodu nižší tlak, než v obvodu levého čerpadla, tak dojde ke spojení, které trvá jen do chvíle, kdy se tlaky vyrovnají. Pak i při aktivované S11 dojde k rozpojení. A také zřejmě ten impuls, který vede ve zlomu papíru vypíná pravé čerpadlo - pokud tam je nakreslený.
Re: Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
Dobrý den.
Omlouvám se předem, že vůbec nerozumím traktorům. Taky z předloženého výřezu schéma lze jenom usuzovat souvislosti.
Usuzuji, že by propojení čerpadel mělo fungovat takto :
(Ještě předpoklad: nemůžu najít vámi zmiňovaný magnet S11, ale vidím magnet vpravo nahoře, označený "S..").
Popis situace :
- výtlak levého čerpadla je pojištěný ventilem 13.2, výtlak pravého je pojištěný ventily 13.1,
- obě čerpadla se propojují otevřením logického ventilu "16", přitom otvírací tlak ventilu "16" je daný řídicím tlakem, který je přivedený přes clonu 0,8mm.
- magnet "S.." určuje, při jakém tlaku se má ventil "16" otevřít/zavřít.
Fungování jestliže je tlak na 13.2 >menší než> tlak na 13.1 :
- pak když na "S.." NEBUDE na magnet přivedeno napětí,
- zůstane ventil "16" zavřený (1) a do kanálů "P" bude proudit pouze olej z pravého čerpadla.
poznámka (1): zavírací tlak je přivedený od 13.2 přes 15.1
- pak když na "S.." BUDE na magnet přivedeno napětí,
- tzn na ventil "16" se připojí menší řídicí tlak, protože "S.." se přesune a připojí tak tlakový ventil 13.1
- v důsledku toho se ventil "16" otevře a do kanálů "P" bude proudit olej z pravého, ale i z levého čerpadla.
Pokud jsem se trefil, jsem rád, jestli ne, prosím nekamenovat.
S přáním Pokoje, Valdoco.
Omlouvám se předem, že vůbec nerozumím traktorům. Taky z předloženého výřezu schéma lze jenom usuzovat souvislosti.
Usuzuji, že by propojení čerpadel mělo fungovat takto :
(Ještě předpoklad: nemůžu najít vámi zmiňovaný magnet S11, ale vidím magnet vpravo nahoře, označený "S..").
Popis situace :
- výtlak levého čerpadla je pojištěný ventilem 13.2, výtlak pravého je pojištěný ventily 13.1,
- obě čerpadla se propojují otevřením logického ventilu "16", přitom otvírací tlak ventilu "16" je daný řídicím tlakem, který je přivedený přes clonu 0,8mm.
- magnet "S.." určuje, při jakém tlaku se má ventil "16" otevřít/zavřít.
Fungování jestliže je tlak na 13.2 >menší než> tlak na 13.1 :
- pak když na "S.." NEBUDE na magnet přivedeno napětí,
- zůstane ventil "16" zavřený (1) a do kanálů "P" bude proudit pouze olej z pravého čerpadla.
poznámka (1): zavírací tlak je přivedený od 13.2 přes 15.1
- pak když na "S.." BUDE na magnet přivedeno napětí,
- tzn na ventil "16" se připojí menší řídicí tlak, protože "S.." se přesune a připojí tak tlakový ventil 13.1
- v důsledku toho se ventil "16" otevře a do kanálů "P" bude proudit olej z pravého, ale i z levého čerpadla.
Pokud jsem se trefil, jsem rád, jestli ne, prosím nekamenovat.
S přáním Pokoje, Valdoco.
Re: Obvod hydrauliky - spojení cerpadel
.... no vidíte a už po odeslání vidím ve svém textu chybu.
můj předpoklad byl samozřejmě, že tlak na 13.2 je větší než na 13.1
omlouvám se. v.
můj předpoklad byl samozřejmě, že tlak na 13.2 je větší než na 13.1
omlouvám se. v.