Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2716
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#16 Nový příspěvek od zde »

v tomto vlakne su moje fotky viewtopic.php?f=6&t=14174
alebo tuna viewtopic.php?f=6&t=11799

alebo tuna tam su zadne ramena a nakres ramien viewtopic.php?f=6&t=14446

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#17 Nový příspěvek od michelink »

jak koukam tak jsou doma dělaný ??

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2716
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#18 Nový příspěvek od zde »

orginal na tom traktore je len motor ,gumy,prevodovka kardan ,ostatne vsetko vyrabane :) a este odkaz na spojku ,lebo v tom motore nebol zotrvak ,vykres som daval sem
viewtopic.php?f=2&t=11865&start=60

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#19 Nový příspěvek od michelink »

také jsem přemýšlel že do předu udelam svuj diferák ze 120 co mam v garaží ale to dvojté uložení hnacího hřidele

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2716
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#20 Nový příspěvek od zde »

v tych diferakoch su vlozene kolesa z prevodovky skoda 105 alebo 120 teraz neviem ktora lebo rozdiel je tam tusim v zuboch kolesa prevod je tusim 1 : 4.4 zvisla prevodovka ktora je napojena na prevodovku 1203 ma prevod 1:5 /tam je modul 3 sirka zubov 30MM ,vyvod na prednu a zadnu napravu ,zajtra naskenujem obal prevodovky

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#21 Nový příspěvek od michelink »

dík zajíma mě jak je to řešení s tím uložením :)

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#22 Nový příspěvek od michelink »

a co jsi myslite o tomto zpusobu http://www.uzaverky.unas.cz/ :shock:

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#23 Nový příspěvek od sferos »

Čo si myslím, že sa nedoplatíš, radšej zožeň V3S a skráť ju, alebo kúpiš hotovú o moc lacnejšie a budeš spokojný.

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#24 Nový příspěvek od sferos »

Pokiaľ to bude na traktor ako tuhá náprava, tak by sa dala upraviť časť skrine diferenciálu označená čislom 2. Nechal by som vyrobiť asi novú prírubu (2) s predĺženým uloženia pre ložisko a vyfrézovať zubovú spojku. Vyrobiť s inej o moc hrubšej poloosi novú poloos s osadením zubovej spojky. Prerobiť veko ložiska označene číslom 30 s uchytením vidličky.
Pokiaľ to majú byť výkyvné polnápravy, tak treba trochu viac uvažovať, ale tu sa to dá doriešiť jedine na prírube č.2. To predĺženie troch viac ako som nakreslil a zvrchu presúvnu spojku, ktorá zapadne do drážok pre vodiace hranoly ( kamene poloosy )
Problém je len klzný krúžok 4, krúžok č.11 a poistný krúžok 12 na planétovom kole, ktoré sa budú musieť odstrániť. Ale myslím si, že by to šlo aj bez uvedených časti.
Přílohy
skenovat0003.jpg
skenovat0002.jpg
skenovat0001.jpg

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#25 Nový příspěvek od josip »

ja to mam tiez presne tak urobene ako pise sferos a poloosi mam vyrobene z jedneho kusa a material je poloos z v3s
Přílohy
Bez názvu.jpg

Uživatelský avatar
michelink
Příspěvky: 629
Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203

#26 Nový příspěvek od michelink »

Sferos, zkusím to tak Dík

Uživatelský avatar
kejmls
Příspěvky: 94
Registrován: stř pro 28, 2011 8:43 pm
Bydliště: Klatovy

Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203

#27 Nový příspěvek od kejmls »

Zdravim, chci si udělat uzáverku diferenciálu zadní nápravy z Š1203. Už jsem to tady na foru někde viděl, ale nemohu to najít. Jinak jsem si teda stáhl ty fotky , takže vím jak by to asi tak mohlo být :) (některé jsem dám pro znázornění... doufám, že se autor nebude zlobit :) ). Diferenciál už jsem rozebral a hned jsem narazil na první problém: z fotek mi příde, že jednotlivé segmenty (nebo jak bych to nazval) jsou poměrně mohutné, ale vrtá mi to hlavou, protože kotouč (talířového ozubeného kola) má stěny dost slabé cca. 5 mm (myslím v místě, kde budou segmenty, takže při výrobě nového kotouče by to bylo stejné (průměr pro ložisko (70 mm) a planetové kolo (60 mm) je "pevně" daný). Při počtu 6 segmentů a jejich výšce pouhých 5 mm mi to příde dost slabé. Samozřejmě záleží také na jejich šířce, ale ta je zase limitována průměrem (menší průměr 60 mm) na kterém budou => tak aby do sebe dobře zapadaly to znamená cca. 10 mm. No a jejich hloubka (směr: osy kol) nevím jestli se volí v jákem vztahu k šířce,..., ale viděl bych to tak kolem cca. 6-8 mm. No pokud někdo máte jáké postřehy, či zkušenosti, tak se o ně podělte :) . klidně i jiné konstrukční řešení, ale takhle je to jednoduché. Nerad bych něco začal dělat, a při prvním uzavření by se mi segmenty odlámaly. Jinak motor je stará octávka, takže dimenzování segmentů volit asi tak jako ten diferenciál :) .
Přílohy
DOMEK%~1.JPG
ZMKY%2~15.JPG
ZMKY%2~1.JPG
UZVRA%~1.JPG

fikejz
Příspěvky: 6172
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203

#28 Nový příspěvek od fikejz »

Ahoj ty fotky jsem sem dával já, je to v technických problémech, kola a pneu, téma "jak na rozbahněnou cestu". Nejsou tam segmenty ale v podstatě jen dva protikusy se zámky. oba mají dutý válcový průřez. Ten v difu je rozšířen do tvaru krempy klobouku a za tu je uchycen k talířovému kolu. Pokud se dobře podíváš na posledním fotu je vidět zřetelně větší ložisko a i upravená skříň difu na straně uzávěrky. Původní unašeč poloosy vlastně prochází tímhle válcem. Protikus je suvně uložen na tisícihranu navařeném na poloose, při uzavření se nemůže protáčet poloosa proti talířovému kolu a tím se nemohou protáčet ani polosy proti sobě. Pokud potřebuješ nějaké další fotky mohu posloužit, ale jen tím co jsem nafotil při GO, teď už to chodí a rozebírat to nehodlám :)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
kejmls
Příspěvky: 94
Registrován: stř pro 28, 2011 8:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203

#29 Nový příspěvek od kejmls »

Zdarvim. Jo tak se mi to nezdálo. A já si myslel, že to klamou ty fotky. Tak ono je tem opravdu větší ložisko. Tak to je pro mě dosti komplikované. Zvětšovat díru pro ložisko ve skříní diferenciálu je dosti nereálné, takže asi budu bez uzávěrky :( . Při zachování původního ložiska je to dosti slabé. No... i tak díky za vysvětlení.

fikejz
Příspěvky: 6172
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203

#30 Nový příspěvek od fikejz »

Už se to tady řešilo a pěkně jsou možnosti výroby rozepsané a nafocené tady: viewtopic.php?f=6&t=24007
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“