pomalši predok
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
pomalši predok
Zdravim ,chcem sa opytat ci sa budu napravy medzi sebou hadat ,a ci sa to da takto pouzivat ak predok by bol pomalsi o 0,5%.
Predna naprava prevod dif.- 5,15
Zadna naprava prevod dif.- 5,125
Kolesa v predu aj vzadu 7,50/r16
Predna naprava prevod dif.- 5,15
Zadna naprava prevod dif.- 5,125
Kolesa v predu aj vzadu 7,50/r16
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: pomalši predok
Mám Suzuki SX4 a někde jsem četl, že rozdíl tlaků předních a zadních pneu o 0,1 at představuje asi jako 1% rozdíl průměrů (za předpokladu stejně ojetých pneu). Takže bych více nafoukal zadek, případně na předek ojetější pneu. Ale to se bavíme o suché a rovné asfaltce. Cokoli mokrého nebo blátivého by určitě vyrovnalo podstatně větší rozdíl předku a zadku.
Re: pomalši predok
Předek MUSÍ být vždy rychlejší než zadek. Jinak to nemá smysl. Předek Tě
musi potáhnout...
musi potáhnout...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: pomalši predok
Mám rychlejší předek asi o 5%. Podle tehdejšího výpočtu. Musel jsem to udělat přez pohon řetězem. A dal jsem tam o jeden zub do rychla než 1:1. Pak jsem si udělal čáry na kolech a na podlaze a odtlačil 10m a spočítal otáčky a dopočítal poměr. Když nechám zaplej předek po silnici klepou se mi akorát přední blatníky, jainak nic. Jo a je to znát, že to maloučko brzdí. Když z kopečka vyřadím rychlost s a bez předku je to poznat v dojezdu. S předkem to je o maloučko míň. V lese v bahně je to znát kurevsky, že máš předek a maloučko táhne, když začneš hrabat. Zajedno jde i lepší žídit kolama. Ačkoli vždycky zahrabu víc zadek než předek i se závažím.
Re: pomalši predok
U kloubáku je to jedno, u přední řidiltelné nápravy MUSÍ být přední náhon rychlejší o cca 2-5%
Nutno si ještě uvědomit při stejném rozměru pneu zatížení náprav, které v konečném důsledku ovlivní obvodovou rychlost kola.
Stačí dát dopředu nové pneu dozadu 50% vzorek a mnohdy je problém vyřešen při konstrukci převodů 1:1
Nutno si ještě uvědomit při stejném rozměru pneu zatížení náprav, které v konečném důsledku ovlivní obvodovou rychlost kola.
Stačí dát dopředu nové pneu dozadu 50% vzorek a mnohdy je problém vyřešen při konstrukci převodů 1:1
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: pomalši predok
Urcite musi? Niva ma rovnaky
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: pomalši predok
Atlane, máš pravdu. Měl jsem Toyoty RAV4 - i přes mezinápravový diferák se špérou byl předek a zadek 1:1. Pohon 4x4 to mělo trvalý (tzv. Fulltime), Niva to má myslím taky tak. Teď mám Suzuki Jimny a Suzuki SX4 a tam je také 1:1. Tyto vozy kromě toho nemají mezinápravový diferenciál, takže 4x4 lze použít jenom mimo silnici v terénu, aby se to nehádalo při zatáčení nebo různém zatížení náprav. To jsou ovšem osobáky převážně na silnice a nějaké polní cesty.
Ale u traktoru v terénu, v poli či v lese, by mi celkem dávalo smysl, aby předek byl o něco rychlejší aby to "táhnul" šípákama v bahně a pomáhal udržet přímý směr. Akorát potom na suchým asfaltu by to chtělo předek odpínat, jinak by se asi více opotřebovávaly pneu. Ale jak tu psal MAT - problém s rychlejším předkem o 0,5% bych asi neřešil a šel do toho ( viz řešení s pneu jak píše Sniper )
Ale u traktoru v terénu, v poli či v lese, by mi celkem dávalo smysl, aby předek byl o něco rychlejší aby to "táhnul" šípákama v bahně a pomáhal udržet přímý směr. Akorát potom na suchým asfaltu by to chtělo předek odpínat, jinak by se asi více opotřebovávaly pneu. Ale jak tu psal MAT - problém s rychlejším předkem o 0,5% bych asi neřešil a šel do toho ( viz řešení s pneu jak píše Sniper )
Re: pomalši predok
Lada Niva má permanentní pohon 4x4 a k tomuto účelu je vybavena mezinápravovým diferenciálem. Takže tak. Pleteš jablka s hruškami...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: pomalši predok
Lenxe ten diferencial ide zamknut. Ty kompotar
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: pomalši predok
Uzavierka medzinapravoveho diferencialu sa u Lady 4X4 smie pouzivat, LEN na nespevnenom povrchu a prekonani tazko prejazdneho terenu a len na prekonanie prekazky. Po prekonani prekazky a pod. marastu sa ma medzinapravovy diferak odomknuť a nie na tom ist dalšich 10km polnačkou. Aspon tak to káže navod na pouzitie. Z vlastnych skusenosti s Nivou v praci (mame dva kusy) a tiez doma viem, ze ta Lada toho prejde dost a slušne aj bez pouzitia uzaveru medzidifu . Co sa tyka toho percentualneho zrychlenia predku voči zadku, sa tyka hlavne u klasika traktorov, kde su predne kolesa rozmerovo menšie oproti zadnym kolesam.
Re: pomalši predok
Mne vychadza predok pomalsi o 0,5% nie rychlejsi
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: pomalši predok
MAT, to právě popsal Sniper o pár příspěvků výš. Na předek lepší vzorek a víc nafoukat oproti zadku. Půl procenta je prd, to bych fakt neřešil.
Příklad u 800 mm průměru kola je půl procenta 4 mm, tedy 2 mm vzorku. Pokud tam budeš mít vzorek lepší o 4 mm než vzadu, už jsi půl procenta do plusu. Předpokládám, že mluvíme o šípákách. Tam není problém dosáhnout i většího rozdílu.
Příklad u 800 mm průměru kola je půl procenta 4 mm, tedy 2 mm vzorku. Pokud tam budeš mít vzorek lepší o 4 mm než vzadu, už jsi půl procenta do plusu. Předpokládám, že mluvíme o šípákách. Tam není problém dosáhnout i většího rozdílu.