pomalši predok

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MAT
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 09, 2016 4:43 pm
Bydliště: Slovensko

pomalši predok

#1 Nový příspěvek od MAT »

Zdravim ,chcem sa opytat ci sa budu napravy medzi sebou hadat ,a ci sa to da takto pouzivat ak predok by bol pomalsi o 0,5%.
Predna naprava prevod dif.- 5,15
Zadna naprava prevod dif.- 5,125
Kolesa v predu aj vzadu 7,50/r16

Borivoj2006
Příspěvky: 851
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: pomalši predok

#2 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Mám Suzuki SX4 a někde jsem četl, že rozdíl tlaků předních a zadních pneu o 0,1 at představuje asi jako 1% rozdíl průměrů (za předpokladu stejně ojetých pneu). Takže bych více nafoukal zadek, případně na předek ojetější pneu. Ale to se bavíme o suché a rovné asfaltce. Cokoli mokrého nebo blátivého by určitě vyrovnalo podstatně větší rozdíl předku a zadku.

ibanez5
Příspěvky: 1593
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: pomalši predok

#3 Nový příspěvek od ibanez5 »

Předek MUSÍ být vždy rychlejší než zadek. Jinak to nemá smysl. Předek Tě
musi potáhnout... :)
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20887
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: pomalši predok

#4 Nový příspěvek od ota »

Mám rychlejší předek asi o 5%. Podle tehdejšího výpočtu. Musel jsem to udělat přez pohon řetězem. A dal jsem tam o jeden zub do rychla než 1:1. Pak jsem si udělal čáry na kolech a na podlaze a odtlačil 10m a spočítal otáčky a dopočítal poměr. Když nechám zaplej předek po silnici klepou se mi akorát přední blatníky, jainak nic. Jo a je to znát, že to maloučko brzdí. Když z kopečka vyřadím rychlost s a bez předku je to poznat v dojezdu. S předkem to je o maloučko míň. V lese v bahně je to znát kurevsky, že máš předek a maloučko táhne, když začneš hrabat. Zajedno jde i lepší žídit kolama. Ačkoli vždycky zahrabu víc zadek než předek i se závažím.
:(

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9072
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: pomalši predok

#5 Nový příspěvek od Sniper »

U kloubáku je to jedno, u přední řidiltelné nápravy MUSÍ být přední náhon rychlejší o cca 2-5%
Nutno si ještě uvědomit při stejném rozměru pneu zatížení náprav, které v konečném důsledku ovlivní obvodovou rychlost kola.
Stačí dát dopředu nové pneu dozadu 50% vzorek a mnohdy je problém vyřešen při konstrukci převodů 1:1 8)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9531
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: pomalši predok

#6 Nový příspěvek od Atlan »

Urcite musi? Niva ma rovnaky :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Borivoj2006
Příspěvky: 851
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: pomalši predok

#7 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Atlane, máš pravdu. Měl jsem Toyoty RAV4 - i přes mezinápravový diferák se špérou byl předek a zadek 1:1. Pohon 4x4 to mělo trvalý (tzv. Fulltime), Niva to má myslím taky tak. Teď mám Suzuki Jimny a Suzuki SX4 a tam je také 1:1. Tyto vozy kromě toho nemají mezinápravový diferenciál, takže 4x4 lze použít jenom mimo silnici v terénu, aby se to nehádalo při zatáčení nebo různém zatížení náprav. To jsou ovšem osobáky převážně na silnice a nějaké polní cesty.
Ale u traktoru v terénu, v poli či v lese, by mi celkem dávalo smysl, aby předek byl o něco rychlejší aby to "táhnul" šípákama v bahně a pomáhal udržet přímý směr. Akorát potom na suchým asfaltu by to chtělo předek odpínat, jinak by se asi více opotřebovávaly pneu. Ale jak tu psal MAT - problém s rychlejším předkem o 0,5% bych asi neřešil a šel do toho ( viz řešení s pneu jak píše Sniper 8) )

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9072
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: pomalši predok

#8 Nový příspěvek od Sniper »

Atlan píše: sob pro 09, 2023 11:45 am Urcite musi? Niva ma rovnaky :D
Lada Niva má permanentní pohon 4x4 a k tomuto účelu je vybavena mezinápravovým diferenciálem. Takže tak. Pleteš jablka s hruškami...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9531
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: pomalši predok

#9 Nový příspěvek od Atlan »

Lenxe ten diferencial ide zamknut. Ty kompotar :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

pavel sk
Příspěvky: 12849
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: pomalši predok

#10 Nový příspěvek od pavel sk »

Uzavierka medzinapravoveho diferencialu sa u Lady 4X4 smie pouzivat, LEN na nespevnenom povrchu a prekonani tazko prejazdneho terenu a len na prekonanie prekazky. Po prekonani prekazky a pod. marastu sa ma medzinapravovy diferak odomknuť a nie na tom ist dalšich 10km polnačkou. Aspon tak to káže navod na pouzitie. Z vlastnych skusenosti s Nivou v praci (mame dva kusy) a tiez doma viem, ze ta Lada toho prejde dost a slušne aj bez pouzitia uzaveru medzidifu 8) 8) 8) . Co sa tyka toho percentualneho zrychlenia predku voči zadku, sa tyka hlavne u klasika traktorov, kde su predne kolesa rozmerovo menšie oproti zadnym kolesam.

Uživatelský avatar
MAT
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 09, 2016 4:43 pm
Bydliště: Slovensko

Re: pomalši predok

#11 Nový příspěvek od MAT »

Mne vychadza predok pomalsi o 0,5% nie rychlejsi

Borivoj2006
Příspěvky: 851
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: pomalši predok

#12 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

MAT, to právě popsal Sniper o pár příspěvků výš. Na předek lepší vzorek a víc nafoukat oproti zadku. Půl procenta je prd, to bych fakt neřešil.
Příklad u 800 mm průměru kola je půl procenta 4 mm, tedy 2 mm vzorku. Pokud tam budeš mít vzorek lepší o 4 mm než vzadu, už jsi půl procenta do plusu. Předpokládám, že mluvíme o šípákách. Tam není problém dosáhnout i většího rozdílu.

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“