Stránka 1 z 2

Rozborka převodovky Ford Escort 1,8D

Napsal: stř dub 22, 2009 1:13 pm
od Libor
Nazdárek kolegové.
Potřebuji poradit s rozebráním převodovky z :FORD ESCORT 1,8D r,v,cca 1986,5tikvalt,typ převodovky tuším BAA(nebo podobně).Vyšrouboval jsem šrouby co spojují frémy k sobě,převodovku rozpůlil,ale jen 2cm a dál to nejde-někde to tam drží kola........ :-/ Potřebuji zavařit diferák,abych to použil v trakturku :'( :'( :'( Tak mi poraďte,máte-li někdo zkušenost.Předem děkuji!!!!!!!! 8) :friends:

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: stř dub 22, 2009 9:14 pm
od Jiřin
Tak tuhle prevodovku jsem pulil :) a jestli si se dostal do faze, ze jsi ji rozdelal pouze na cca 2 cm, tak jsi slusne receno v perdeli.

Ale ........... aby ti to nebylo lito, tam jsem byl taky :) :) :) Takze vo co de. Aby se ta prevodovka dala rozdelat, musi tam byt zarazena zpatecka. Dale sundas ten deklik, ktery chrani soukoli 5 rychlostniho stupne a staci, kdyz povolis tu tycku razeni z vidlicky razeni tak, aby ta tycka sla vysunout). Kdyz budes mit tyto dve veci udelane, tak tu prevodovku rozdelas. Jinak ne. Zustane to viset na radicim mechanismu. Je tam takovy trmen ktery se chytne o radici vidlicky a dal to nejde. Celkem dost casu jsem stravil nad tim, nez jsem ty rychlosti rozuzloval a az zcela nahodne se to rozkocilo. Pri zpetne analyze jsem dosel prave k tomu, ze tam musi byt zpatecka :)

Pri sestavovani je to taky trosku porod. Jde o to, ze je tam jedno valeckove lozisko, ktere ma klec z plastu. Kdyz to potom spoustis na sebe, stava se, ze ti hridel sedne na valecek a ten se vychyli a uz to do sebe nedostanes. Ja si pomahal tim, ze jsem to lozisko vymazal vazelinou a valecky se tim padem castecne zablokovaly. Tu prevodovku jsem rodelal snad asi stokrat kvuli takove blbosti .......... ve chvili, kdy jsem ji mel slozenou a dotahl jsem tam par sroubu, tak s tim kramem neslo radit. Sem si rikal, ze je tam neco spatne, takze rodelat, slozit sesroubovat a zase nic. Nakonec jsem zjistil, ze ta skrin je z vyroby asi trosku mrskla, takze kdyz 2 srouby kolem toho radiciho mechanismu nejsou dotazene nadoraz, radit slo :) :) Ted uz to kamaradovi slouzi v trakturku.

Jo a jeste jsem si vzpomel. Dalsi celkem slozity problem je s tim radicim mechanismem, kdyz se to dava dokupy. Ten trmen, ktery aretuje radici vidlicky se v urcite fazi musi sroubovakem vystredit jinak si to nesedne. Doporucuji si to napred nacvicit nasucho a az teprve potom tam dat tesneni a maznout to silikonem.

Kruci a jeste jedna vec. To kolecko zpatecky se musi ve vhodnou chvili malinko nadzvednout, aby tam sedla ta radici vidlicka (no, on je to spis jen cep na pace). Mam dokonce i takovy pocit, ze jsem tam to kolecko daval az malou chvili pote, co jsem zacal sestavovat prevodovku. Tohle si uz moc nepamatuji.

Nejlepe je na to jit ve dvou. Jeden drzi prevodovku a spousti ji na tu druhou polovinu a druhy tam sroubovakem ladi ten segment.

A jeste jedna vec. Na stole me lezela ta vetsi cast (to co se pasuje k motoru). Chvili jsem se zlobil s tim diferencialem, protoze to tam nechtelo sednout na zuby s predlohovou hrideli. Tak jsem se nastval a dif jsem dal do te mensi poloviny skrine (tu co jsem drzel v rukach) a zajistil jsem to tim, ze jsem tam do difu zarazil jedu cast poloosy. Ta to podrzela, aby dif nevypadl. Pak se to skladalo o moc lip i kdyz to bylo tezsi.

Tak mnoho zdaru :)

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: sob dub 25, 2009 4:34 pm
od Libor
:potlesk: 8)
Sláva,díky za radu 8) Včera jsem se konečně k tomu dostal.Povolil tu vidličku a najednou hup a bylo to.Jenže mi z toho vypadl ten bazmek co zajišťuje vidličky.Olej ho přilepil k vrchní části a pak spadl.No a to zpátečkové kolo taky hup ven.Prvotní radost mě hned přešla,neboť jsem si nedokázal představit kam se ten třmen může v převodovce asi tak hodit.Tak jsem chvíli zmáhal vztek,žal a lítost a najednou mě to osvítilo a hned jsem povolal maminu a zkusmo jsme to začly cvičně skládat.Při třetím pokusu už mamina zručně vsunula zpátečkové kolo,do jeho drážky vidličku a jen u toho segmentu má malé nedostatky,které musí trochu vyladit.Špatně se jí k té převodovce v šestém měsící ohýbá :smich: :smich:
Ale jinak je to holka šikovná a trpělivá.Víc jak já :smich: :smich: :smich: Diferák při sestavování malinko zlobil,ale to ložisko vůbec.Spíš ta tyčka k řazení 5ky.Ještě to párkrát natrénuji a snad to bude v pohodě.

Takže mnohokrát děkuji za cenné instrukce a ochotu se o ně podělit 8) :friends:

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon dub 27, 2009 6:31 am
od Jiřin
8) ........... s tim segmentem - ja ho pridrzoval sroubovakem a pak v posledni fazi ho lehkym poklepanim sroubovaku usadil do spravne polohy.

A taky by me zajimalo, jak ti jde radit po sestaveni. Dotahoval jsi to sroubama? Jde ti radit dobre?

S tou tyckou razeni 5-ky je to trosku na pytel. Ja ji mel zasazenou v te dolni polovine prevodovky a nasazoval jsem tam na ni tu horni polovinu. Jenze, po x-tem pokusu se to uz zacalo pridirat, takze mazat a mazat :)

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: úte dub 28, 2009 8:06 pm
od Libor
No,přiznám se,že jsem to jen zkusil sesadit.Jenže před úplným rozebráním jsem zapomněl našroubovat zpět,předem vymontovanou aretaci řazení.........................................................takže jsem to sesadil jen na zkoušku.Při třetím pokusu se to jakžtakž podařilo úplně,ale neřadilo-zajela mi tyčka a vyřadila mi zpátečku.Potom už další pokusy nebyly,spousta práce okolo baráku a na zahradách.Dám ti vědět jak dopadnou další snahy,ale teď nás čeká dovolená,takže bohužel práce bude stát :'(

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon kvě 04, 2009 8:31 pm
od Libor
Čau Jiřine :pistol: :typek: :jazyk: :rohy:
Včera navečer před šestou bylo volněji a protože u mě byl návštěvou synek,jenž zrovna letos dělá závěrečky v oboru automechanik,nenapadlo mě nic lepšího,než jít na tu převodovku :vysmech: :vysmech: :vysmech: To byl nápad 8) 8) :shock: Za celou dobu učení to neviděl,tak jsem mu ji chtěl ukázat a taky lepší pomoc od něj,než těhotné manželky(jsem si CHYBNĚ)myslel :nene: Nicméně práce probíhaly poměrně dobře-výroba papírového těsnění,zkouška sesazení bez diferáku a vysvětlení co po něm budu chtít,povešení půlky převodovky na navijáček pro lepší smontování no a v osm bylo hotovo-sesazeno na zkoušku.Ješitně jsem se před synáčkem nafukoval................... :smich: :smich: Tak,že to rozhodíme,dáme těsnění a šup šup hop hop znovu sesadíme,ozkoušíme řazení,podmáznem silikonem a hotovo :smich: :smich: :smich:
Při rozebírání mi vypadl trn,co se na něj nasazuje ten segment.Po půl hoďce jsem ho vrátil zpět,po další převodovka sesazena-nešlo s ní točit.Další pokus,vynadal jsem mu,že špatně spouští,porád se mi nevedlo nasadit vidličku na zpátečkové kolo.Po sesazení neřadila a vzteky jsem ho vyhnal spát :vztek: :vztek: :vztek: Po cigárku poslední pokus,sám jsem to sesadil ve třičtvrtě na deset ...........řádí 1-4,na 5 a zpátečku se netočí diferák :pistol: :pistol:
Takže mi asi zase vypadla ta vidlička.Nemám tam,ale tu vidličku co jsi mi radil,jak bránila demontáži a držela ty frémy 2-3cm od sebe.
Tak co mi na to povíš?Nejraději bych to hodil........,ale zase na druhou stranu to chci zdolat :prace: :prace:

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon kvě 04, 2009 10:05 pm
od Jiřin
Ty prevodovky Ford jsou asi zaklete :( ............. ja si s tim taky skusil sve a uz nekolikrat jsem byl ve stavu, kdy bych do ni kopl, ale .......... jednak jsem to nechtel vzdat a zadruhe ten motor je na trakturek fajn a tak bych na nej musel pasovat jinou prevodovku :)

To co tu prevodovku drzelo ty 2 cm od sebe byla kombinace toho aretacniho segmentu a "smerovych zoubku" na tyckach razeni. Kdyz se ten segment natoci, tak v jeho zarezu muze chodit prave jen jedna tycka razeni, ostatni tycky jsou pomoci tech "aretacnich zoubku" zablokovany. Takze kdyz se ta prevodovka rozdelavala s jinym kvaltem nez zarazenou zpateckou, tak se to trosku rozevrelo, ale zustalo to viset na radicich vidlickach ostatnich rychlosti.

Ta zpatecka je tam dost blbe resena, paka, ktera zasouva to kolecko je rek bych hodne nesikovna. Jen pro upresneni - pri pohledu na prevodovku - prostor pro spojku lezi na stole - pak se tam to kolecko nasouva ve smeru, kdy drazka pro kolik, ktery s koleckem presouva je dole, zuby nahore.

Myslim, ze se me taky parkrat stalo, ze to nechtelo radit na 5. Pokusim se vzpomenout jeste jednou, jak jsem to sestavoval.
1) tu tycku razeni, se kterou se kvaltuje 5 stupen jsem nasadil na spodni dil prevodovky.
2) soukoli diferencialu jsem usadil do horniho dilu prevodovky a proti vypadnuti zajistil narazenim poloosy
3) ten vystup z prevodovky na ktery se montuje radici mechanismus - tahlo jsem usadil do polohy zarazena zpatecka, otvorem v te kulatine jsem prostrcil delsi asi M6 sroub a ten jsem oprel o skrin prevodovky a lehce na nej tukl kladivem. Vychazelo to zrovna tak pekne, ze se to tam malinko zaklinilo a zpatecka tam zustala zarazena i kdyz se manipulovalo s prevodovkou
4) zacal jsem nasazovat horni dil prevodovky - tj. musel jsem se trefit do diry v horni polovine skrine. tam se to zacalo postupem casu zadirat, takze mazat :)
5) pomalinku se zacal spoustet horni dil prevodovky dolu. Pri te prilezitosti se uz od zacatku zacal pridrzovat segment v jeho optimalni poloze (tj. aby tim prochazely i ostatni tycky razeni a soucasne jeho zarez umoznil pruchodu tycky razeni 5 rych. stupne.
6) nasledovalo nasazeni kolecka zpatecky (vodici drazkou dolu, zuby nahoru) - to se mam ten pocit muselo udelat relativne brzy, protoze potom tomu cosi vadilo v zasunuti
7) popustit niz a zasprcnout vodici drazku do cepu v pace razeni zpatecky
8 ) trosku poladit aretacni segment
9) v poloze uz cca 2 cm pred spojenim sroubovakem lehce prizvednout kolecko zpatecky - pozvedaval jsem to o tu paku razeni - je to tam mam pocit na pruzince, takze to stacilo malinko prizvednout
10) aretacni segment uz sedel na plose u spodniho dilu prevodovky, pak jsem ho sroubovakem natocil do smeru, kdy zaaretoval ty zoubky v ostatnich radicich vidlickach a zustal pruchod jen pro tu tycku 5 rychl. stupne
11) horni dil prevodovky dosedl a nasledne sesroubovani
12) a jeste jsem si vzpomel na dulezitou vec. Pred razenim je potreba jeste pritahnout tu radici vidlicku na 5 rychlostnim stupni. Kdyz se s tim bude radit driv, tak mam takovy pocit, ze to muze vyskocit tim, ze se ta tycka pootoci.

Ta tycka 5 rychl. stupne ma v tom miste, kde se na ni dotahuje radici vidlicka 5-ky (uplne na konci prevodovky) zarez - jako kdyby na sroubovak. Kdyz to budes mit rozlozene, tak se podivej, v jake poloze ten zarez musi zustat, aby ti sla radit zpatecka. Si pamatuji, ze s tim stacilo malinko pootocit a pak tam vypadl ten aretacni zoubek ze sve pozice a uz s tim neslo radit 5 ani zpatecka. Takze pri celem montaznim postupu si pohlidej, aby se to nepootocilo.

Uz je to nejaka ta chvile a ma pamet neni nejlepsi. Mozna jsem na neco zapomel, kdyz tak hod fotky ............ ale hlavne vytrvej! :)

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: čtv kvě 07, 2009 5:43 pm
od Libor
12) a jeste jsem si vzpomel na dulezitou vec. Pred razenim je potreba jeste pritahnout tu radici vidlicku na 5 rychlostnim stupni. Kdyz se s tim bude radit driv, tak mam takovy pocit, ze to muze vyskocit tim, ze se ta tycka pootoci.

To je ono!!!!!!!!V pondělí po šichtě mi to nedalo,zapojil jsem trochu mozek a přesně tohle jsem si uvědomil. :D Zřejmě už jsem ji několikrát úspěšně složil,ale takhle zachyboval :vysmech: :smich: Takže teď už převodovka funguje jak má :jazyk: :jazyk: 8)
Díky moc za rady a ochotu se o ně podělit :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :friends:

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon čer 06, 2011 9:10 pm
od jurijgagarin
Tak prikladám moju skôsenosť k tejto prevodovke. Hneď na začiatku musím povedať, že hroznejšiu prevodovku som zatiaľ nerozoberal. :vztek: Nakoniec som ju nejak rozobral. Radostne som zavaril diferencial. No a prišlo skladanie. Ešte pred samotným skladaním som celý systém fungovania prevodovky preskúmal, apovedal som si, že to bude brnkačka. No nebola, :vztek: Aj napriek tomu, že som si tu všetko naštudoval krok po kroku, tak som ani po troch hodinách prevodovku nezložil. Musím povedať, že už som plakal od zlosti a konštruktér tejto prevodovky, hádam ani nezaspal čo som ho spomínal. No nezložil som ju. Dnes som zvolil iný postup. Všetko som si pekne pripravil na stol, dal so si navijáčik a skladal som to, tak aby sa postupne jednotlivé segmenty do seba zasúvali. Všetko to šlo pekne, no pred koncom asi cca 1cm, už to nešlo, a tak ma napadlo, že to stiahnem šrobami a to som nemal robiť. :vztek: Odlomil som si ten výstupok čo radí rýchlosti a je na tom železe v prevodovke. :shock: No a čo teraz? Dá sa to nejak zavariť, alebo mám po prevodovke. Už rozmýšlam, že tam zaradím dvojku, zablokujem ju a zložím a rýchlosti budem radiť len na druhej prevodovke. No neviem asi je to v kely :( :vztek: :-/ Kto vie nech poradí, alebo do mojho traktorčeka budem musieť vrátiť motor z 1202 čo som z tade vybral.

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon lis 07, 2011 7:19 am
od motork
Zdravím všechny
Stavíme traktorek s motorem ford 1.8d i s převodovkou a k tomu zadní náprava V3S. Řešili jsme stejný problém jak zavařit diferák v převodovce a po přečtení tady těch příspěvků mě to odradilo od rozebírání převodovky a nakonec jsme to udělali jinak a vubec jsme to nerozebírali tu převodovku. Do převodovky jsme vyvratali díry v místě hned vedle nahonu na tachometr a z teto díry tatík ten diferák zavařil. Díra se potom překryla kouskem plechu a zalepila tmelem. Díra stačí tak velká aby se tam vešla elektroda a aby tam bylo něco vidět při svařování. Traktor ještě nejezdí protože musíme dořešit další věci ale myslím že je to jednoduší zpusob než to rozebírat. Měli jsme to hotove cca za 3 hodky a z toho jsme se hodinu hádali kde tu díru udělat. Kdyby někdo chtěl tak pošlu fotky.

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon lis 07, 2011 6:13 pm
od josip
no ale to moze mat za nasledok ze sa ti moze prevodovka zadriet alebo to mepreziju loziska lebo zo zvarania ti napada bordel struska a ine male ciastocky a to je pre loziska smrt :prace: :'(

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon lis 07, 2011 7:45 pm
od gastly
Ten BLB co to vymyslel (převodovku ford ) nepředpokládal ,že to někdo rozdělá a hlavně se pokusí složit jinak,než logicky. To se harmara položí na stůl na zvon spojky, SUNDÁ se pětkový soukolí. (to je ten deklík, světe div se nahoře). Pak se to rozšroubuje o patro níž a sundá se obal (malé kus hliníku). Tím se odkryjí ložiska usazený v podkúvkách. Ty podkůvky se vytáhnou.(což uvolní ložiska v obalu) Pak se to rozšroubuje u zvonu a sundá se obal . Všecky kolečka včetně héblštéblů stojej v tom koši. Smontovává se to obráceně.Jediné problém může být v použití stahováku na jedno ze dvou pětkovéch kol. Když započítám i čas na schládnutí svarů je to tak na hoďku až až hoďku a půl.Dovolím si podotknout že se tak kuchá skoro každá harmara. Pepa.

Josip klid. Ale vzals mě to z huby. ale třeba má spešl elektrody se samomaznó struskó.

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon lis 21, 2011 5:11 pm
od romie
dá se ten stahovák nějal vyrobit?? Nebo to jinak obelstít?? :)

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: pon lis 21, 2011 6:55 pm
od gastly
Dvou,nebo třípackové,malé ale PEVNÉ by to měl zvládnout,max to bude potřeba nahřát. Originál je trubka s podkůvkou.Když sundáš ten horní dekl,tak narazíš na pětkový kola.Jedno jde samo dolů (bacha na rozsypání synchronu) a to druhý má nálitek s drážkou průměr (hrubým odhadem) cca 5cm a drážka asi tak 4x4 mm.To tam většinou drží hodně fest. Jak máš kola dole,rozšroubuješ obal, odjistíš ložiska a pak už je to brnkačka. Pepa.

Re: ROZBORKA PŘEVODOVKY FORD

Napsal: čtv lis 24, 2011 5:23 pm
od romie
brnkačka to byla rozložit, ale složit se mi to ještě nepovedlo. udržet tu tyčku 5tky a šmrdlat s kolečkem spátečky neni moc jednoduchý. Ještě na to kouknu, a promyslim to...