Řazení Renault
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Řazení Renault
Zdravím. Stavím strojek z motorem Renault 1,6D se zavařeným difem. Celkem mi to odsýpá, ale zadrhnul jsem se na řazení. Snažil jsem se něco okoukat tady na fóru, ale zatím se mi nedaří. V tom stavu jak je je hřídel na fotkách tak je v neutrálu. Zasunutím do převodovky se dostane mezi 1 a 2 a posledním zasunutím nadoraz je směrem k jedničce zpátečka. Vysunutím z převodovky a překonáním odporu pružiny se směrem k jedničce řadí 5. ten tisícihran jsem tam provizorně navařil a zasouvám do něho protikus s pákou. Ten pohyb páky v předozadním směru do jednotlivých kvaltů není problém, jde mi o to jak vyřešit to zasouvání a vytahování ze skříně Většina má Favority,Fordy, nebo Peugeoty a tam je to kapánek jinak. Přecejen víc hlav víc ví... , a já jsem už v intelektuální krizi. Disponuju jak kulisou s lanovody z Fábie, tak i origoš kulisou z Renaultu Rapid. Díky
Pár fotek pro názornost:
Pár fotek pro názornost:
Re: Řazení Renault
Jak říkáš pozdě... S lehkým popostrčením od uživatele africanxrv už to mám. nakonec to mám trochu jinak než on, ale řadím jako v autě. Přitom to bylo tak jednoduché... . Ale stejně díky.
Re: Řazení Renault
ahoj daj foto ako si to urobil
Re: Řazení Renault
jack30: Sorry že to tak dlouho trvalo, ale nebyl čas.
Jde o to, že jsem vytvořil páku na hřídeli řazení kolmou na podélnou osu rámu. Na kulatinu 14 mm jsem přivařil část kosti řízení z Citroenu C5 a tu jsem přichytil přes pohyblivý element na výše uvedenou páku. Teď mám řazení stejné jako v autě. Předozadní pohyb tyče je z neutrálu 3 a 4 a pootočením tyče úplně doprava zasunu hřídel řazení do převodovky na maximum a řadím zpátečku. Pod tím je 1 a 2. Pootočením tyče doleva zase povytáhnu hřídel řazení z převodovky a řadím 5. Ideální se mi k tomu jeví kulida z Š 120. Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelněji.
Jde o to, že jsem vytvořil páku na hřídeli řazení kolmou na podélnou osu rámu. Na kulatinu 14 mm jsem přivařil část kosti řízení z Citroenu C5 a tu jsem přichytil přes pohyblivý element na výše uvedenou páku. Teď mám řazení stejné jako v autě. Předozadní pohyb tyče je z neutrálu 3 a 4 a pootočením tyče úplně doprava zasunu hřídel řazení do převodovky na maximum a řadím zpátečku. Pod tím je 1 a 2. Pootočením tyče doleva zase povytáhnu hřídel řazení z převodovky a řadím 5. Ideální se mi k tomu jeví kulida z Š 120. Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelněji.
Re: Řazení Renault
No a pak že to nedáš. S tou řadičkou bych měl jisté pochybnosti, protože máš čtyři kvalty do předu (R,1,3,5) a dva (2,4) dozadu. Proč nepoužiješ originál i s blokací proti nechtěnému zařazení zpátečky?
Re: Řazení Renault
paja52: Mám i originál kulisu, ale ta škodovácká se mi jeví lepší z několika důvodů:
1. je na ní lepší aretace v neutrálu a je delší.
2. při výkyvu páky do stran se díky přepákování pod kulisou točí řadící tyč kolem své podélné osy, což přesně potřebuju, aby to bylo jak v autě. Zatím co originál žádné přepákování nemá a dole dochází spíš k výkyvu a kvalty by se tak obrátily, tzn. jednička by byla od sebe a dopředu.
Pojistku proti nechtěnému zařazení zpátečky bych snad taky vykoumal. V rozdílném počtu rychlostí by snad problém být neměl, protože ta škodovácká kulisa má dostatečně velký výkyv do stran, jen by bylo možná potřeba trochu upravit ten vodící plech zespodu kulisy.
Zatím to je tak 60 ku 40 ve prospěch té škodovky, ale ještě uvidím.
1. je na ní lepší aretace v neutrálu a je delší.
2. při výkyvu páky do stran se díky přepákování pod kulisou točí řadící tyč kolem své podélné osy, což přesně potřebuju, aby to bylo jak v autě. Zatím co originál žádné přepákování nemá a dole dochází spíš k výkyvu a kvalty by se tak obrátily, tzn. jednička by byla od sebe a dopředu.
Pojistku proti nechtěnému zařazení zpátečky bych snad taky vykoumal. V rozdílném počtu rychlostí by snad problém být neměl, protože ta škodovácká kulisa má dostatečně velký výkyv do stran, jen by bylo možná potřeba trochu upravit ten vodící plech zespodu kulisy.
Zatím to je tak 60 ku 40 ve prospěch té škodovky, ale ještě uvidím.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon dub 27, 2020 8:45 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Řazení Renault
Ahoj riešime momentálne ten istý problém aký si mal aj ty, tá istá prevodovka.... Len by som chcel vidieť /vedieť ako to máš celé dopojene na kulisy. Zohnal som si kulisu zo 130 Rapidky 5kvalt no chcel by som dáku inšpiráciu ako to odpojiť.
Re: Řazení Renault
Ahoj,
pokud jsem to pochopil, tak by se ti mohl hodit můj níže použitý způsob,ač je starý 40 let.
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
nebo: traktory domácí výroby 4x2, strana 10, OXYGEN a v druhém příspěvku poslední fotografie.
Zdraví Pája52.
pokud jsem to pochopil, tak by se ti mohl hodit můj níže použitý způsob,ač je starý 40 let.
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
nebo: traktory domácí výroby 4x2, strana 10, OXYGEN a v druhém příspěvku poslední fotografie.
Zdraví Pája52.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon dub 27, 2020 8:45 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Řazení Renault
Ahoj, riešili sme radenie na tej istej prevodovke podľa tvojho návodu. Prosím ťa máme problém že nám vyskakuje alebo lepšie povedané sa nám zasekne prevodovka.... Napr. ide traktor normálne dopredu dozadu idem sa otočiť s vlečkou potiahnem dopredu idem zaradiť spiatočku a nič tvrdá saltpaka, mali sme to asi 6x rozobrane zložené a už nevieme čo to čím to môže byť,,, už sme z toho celkom na prášky..