Převodovka Praga V3S - oddělení hlavní a přidavné převodovky
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Převodovka Praga V3S - oddělení hlavní a přidavné převodovky
Pokud se řešilo omlouvám se předem.
Chtěl jsem se optat zda olej z hlavní proniná do přídavný,nebo je u hlavní někde gufero?
jde mi o to že jednu jsem oddělil demontáží ,klíčema ,což byla práce na 2,5hodiny bez použití flexi,hřídel hlavní vyškubneš celou,jak to vypadá uvnitř velké nevím.
Při tomto postupu musíš nechat udělat víko,stočit hřídel a osadit domkem s gufery.
Teď mám před sebou v dílně kompletní ,bohužel měl jsem za to ,že bude mít vývod na navyják....no nemá,má vývod na hlavní převodovce asi na vývěvu.
Když na ni tak koukám je jiná trochu,než ta co jsem demontoval tenkráte.
Když budu demontovat odřezáním od hlavní,odpadne mi výroba víka a osazení pro gufero?
Asi né co?
Tu hlavní hodím do šmelcu, je vylámaná uvnitř ,a ten vývod na co se dá použít?Dík za info
Chtěl jsem se optat zda olej z hlavní proniná do přídavný,nebo je u hlavní někde gufero?
jde mi o to že jednu jsem oddělil demontáží ,klíčema ,což byla práce na 2,5hodiny bez použití flexi,hřídel hlavní vyškubneš celou,jak to vypadá uvnitř velké nevím.
Při tomto postupu musíš nechat udělat víko,stočit hřídel a osadit domkem s gufery.
Teď mám před sebou v dílně kompletní ,bohužel měl jsem za to ,že bude mít vývod na navyják....no nemá,má vývod na hlavní převodovce asi na vývěvu.
Když na ni tak koukám je jiná trochu,než ta co jsem demontoval tenkráte.
Když budu demontovat odřezáním od hlavní,odpadne mi výroba víka a osazení pro gufero?
Asi né co?
Tu hlavní hodím do šmelcu, je vylámaná uvnitř ,a ten vývod na co se dá použít?Dík za info
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Žiadne gufero tam nieje! Pri prvích prevodovkach tam bol nejaky tesniaci labirint, ale kvoli odvzdušnieniu hlavnej prevodovky sa prestal montovať.
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
takže je uplně jedno zda odřežu či odmontuju?
domeček mě čeká tak jako tak..
domeček mě čeká tak jako tak..
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Zdarec, zrovna teď řeším něco podobného a nevím vůbec jak na to. Mám jednu převodovku s bočním vývodem a bez navijáku a druhou s navijákem a bez bočního vývodu (i bez díry na něj). Demontoval jsem zezadu co šlo a hřídel navijáku nende vytáhnout a na té druhé mám jen takvej závit. Čili na radu Daddyho je zřejmě nutno tedy prohodit ty hlavní převodovky tak, abych měl jednu s vývodem na boku a s navijákem a jednu bez ničeho do šmelcu nebo na prodej nevim ?. Prosím jak a kde s e to odděluje ty převodovky?
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Ahoj,napiši ti můj dvou a půl hodinový postup na šroťáku s nouzovým vybavením.
Takže jsem sundal všechny unašeče,vcelku to šlo,pak pásovou brzdu,táhla.
Olej tam nebyl, takže jsem začal povolovat všechny ty šrouby co drží ty dvě půlky přídavky k sobě.
Šroubovákem jsem odrazil a po vyndání té půlky vyndal střeva.ta druhá půlka je přišroubovaná zevnitř k hlavní.
Tu hlavní hřídel vycukneš rukou jen to chce vždy prudce škubnout a na podesáté sjelo ložisko a hřídel byla venku.Někdo řeže ale je to zbytečné.....
Ale pokud budeš měnit ,tak tu hřídel-hlavní nevyndávej,ať si nepřiděláš práci.
Je to brnkačka ale pamatuj si jak to jde po sobě:)
Takže jsem sundal všechny unašeče,vcelku to šlo,pak pásovou brzdu,táhla.
Olej tam nebyl, takže jsem začal povolovat všechny ty šrouby co drží ty dvě půlky přídavky k sobě.
Šroubovákem jsem odrazil a po vyndání té půlky vyndal střeva.ta druhá půlka je přišroubovaná zevnitř k hlavní.
Tu hlavní hřídel vycukneš rukou jen to chce vždy prudce škubnout a na podesáté sjelo ložisko a hřídel byla venku.Někdo řeže ale je to zbytečné.....
Ale pokud budeš měnit ,tak tu hřídel-hlavní nevyndávej,ať si nepřiděláš práci.
Je to brnkačka ale pamatuj si jak to jde po sobě:)
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Aha,ale myslím si že hlavní hřídel jde vyndat až po demontování celé přídavky,ale jistej si nejsem.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Zdarec, aha, čili musím tu přídavku rozpůlit, otebřít, vyndat hřídel, odmontovat zbytek deklu přídavky a prohodit to celý a pak poskládat stejným způsobem? Polopatě teda řečeno..
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Ta hřídel až jako poslední.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
achjojojojo, to asi nezvládnu ..chjo no příští tejden na to vlítnu, tak uvidím no..
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Ale zvládneš. Chce si věci skládat podle pořadí, jak je budeš rozebírat a pro jistotu fotit a fotit. Když si nebudeš následně jistý, koukneš na obrázek a hned uvidíš, jak to bylo.
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Ten bočný vývod sa dá použiť na vývod na kardan.Na ňom sú stále otáčky a nemenia sa ako na zadnom vyvode.Ale to je pre teba asi nie podstatne ked potrebuješ iba pridavnu.
To chce klid!
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
nene potzřebuju celou hlavní i přídavnou, ale boční vývod bude pohánět hydr. čerpadlo a vývod na kardan bude pohánět šestidrážkový hřídel na nářadí...tedy snad někdy v daleké budoucnosti.
P.S.: hehe, tak mě napadá, že se nemůžu přestat holit během stavby traktůrku, (jak třeba hokejisti během play off) protože než to dodělám tak bych měl bíbra až na zem
P.S.: hehe, tak mě napadá, že se nemůžu přestat holit během stavby traktůrku, (jak třeba hokejisti během play off) protože než to dodělám tak bych měl bíbra až na zem
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
Ale keď stlačiš spojku tak ti čerpadlo nepôjde.Nebolo by lepšie dať čerpadlo na motor ?Ja som dal na ten bočný vyvod ešte jednu prevodovku 1:2,7 na spomalenie a zmenu otáčok.Zo zadného vyvodu mám pohanany navijak.
P.S.:Ja by som sa potom neholil tri roky
P.S.:Ja by som sa potom neholil tri roky
To chce klid!
Re: Převodovka V3S s přídavkou-oddělení
To mě neva (snad), na motor dám jen malý čerpadlo na řízení a půjde to furt, čerpadlo hydrauliky ramen a spol. bude v provozu jenpoud nebude zmáčknutá spojka. Naviják ještě budu řešit, ale asi posléze udělám do třetího bodu a poháněnej kardanem ze šestidrážky. Jen nebudu mít naviják na vyproštení furt u sebe (na stroji)..uvidím, zatím jsou to jen úvahy, sháním a kompletuju zatím díly.