Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

převodové poměry, spárovaní převodovek s motory, řetězové a další převody, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Zdeněk 23
Příspěvky: 307
Registrován: pon zář 17, 2012 8:45 pm
Bydliště: Kutnohorsko

Re: spojení Avia Aro 240

#31 Nový příspěvek od Zdeněk 23 »

Lamelu dáš Áráckou, mají stejný průměr s Avií, ale jiné drážkování. A o tom zvonu bych pochyboval, že to půjde tak jednoduše. Jestli by nebylo jednodušší použít zvon z Aviáckého litinového 5ti q a spojit to s Aro převodovkou přes nějakou desku. Chtěl jsem to taky dělat, mám doma oba zvony, převodovku Aro, ale Avijáckej motor už je pryč. Třeba někdo poradí přesněji.

Uživatelský avatar
alek
Příspěvky: 1121
Registrován: sob říj 25, 2008 8:08 pm
Bydliště: Nětčice u Kroměříže

Re: spojení Avia Aro 240

#32 Nový příspěvek od alek »

Dík za odpověď ,ale trochu jsem zagoglil a vysledek je :: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=58656

Uživatelský avatar
alek
Příspěvky: 1121
Registrován: sob říj 25, 2008 8:08 pm
Bydliště: Nětčice u Kroměříže

Re: spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#33 Nový příspěvek od alek »

Tak konstrukteří nic vás nenapadá jestli to jde nebo neee???

Vlasta
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 12, 2010 10:21 pm
Bydliště: Březina / Šnekov

Re: spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#34 Nový příspěvek od Vlasta »

Nazdar
mám zvon z pěti-kvaltu a 12 mm silnou plotnu na spojení. Lamela zůstala z Avie, ale musel jsem jí nechat roztáhnout drážky.
Ať se Ti daří
PS: pošlu i foto, ale má velký obsah.

Vlasta
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 12, 2010 10:21 pm
Bydliště: Březina / Šnekov

Re: spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#35 Nový příspěvek od Vlasta »

Foto:
Obrázek

Obrázek

katro
Příspěvky: 1
Registrován: sob pro 02, 2017 7:02 pm
Bydliště: poltár

Re: spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#36 Nový příspěvek od katro »

alek píše:Kluci mám dotaz co je třeba proto aby šla spojit převodka ARo 240 s motorem Avia, to že zvon pasuje vím ale co lamela?? ,šruby zvonu stačí převrtat??,předlohova hřídel pasuje ?? dík za každý postřech ,odpovědí zatím Aleš
Ahoj Aleš doma mám aro m461 motor avia s prevodovkou aro 240. otec to prerábal ešte koncom 80.tich rokov dodnes funguje jazdí
to dnes jazdím na tom ja . V prvom rade je tam vyrobená príruba na spojenie motora a prevodovky kým fungovali ešte strojarne ,zotrvačník prítlačný tanier avia, lamela spojkové ložisko aro , zadný kardan povodna dlžka predný trochu skratený ,ak to ešte je aktualne
skusim poslať foto ako to mám ja
ahoj Katro.

jaro super50
Příspěvky: 308
Registrován: čtv bře 01, 2012 3:57 pm
Bydliště: kezmarok

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#37 Nový příspěvek od jaro super50 »

Ja som mal spojeni motor avie a prevodovka gaz 69 a isloto asi 6 rokou bes problemou ale potom somdal prevodovku avia 5kvalt prirubu mamdoma treba len prevrtat dieri na uchit prevodovky

mašina
Příspěvky: 74
Registrován: stř bře 20, 2013 8:40 pm
Bydliště: žďár nad sázavou

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#38 Nový příspěvek od mašina »

Čau..v rámci zkoumání nejlepší varianty co zvolit za pohonou jednotku do traktůrku, bych potřeboval obecně poradit. Původní plán jsem měl osadit prcafku motorem mercedes vito 2,3D nebo TD...i s převodovkou se zavařeným difem. Prostě takovej klasickej pohon jako třeba peugeot..nebo Š felicia 1.9d..a tím pohánět redukční převodovku z V3S-ky. Načež mě cvrnkl do nosa motor Avia turbo 85kW..řada D421 E2. Aj elikož jsem si sehnal i celou komplet převodovku z V3S-ky(jako dárce použít jen redukčku), tak mě napadlo se na to vy..srat a osadit ten motor z avie rovnou na převodovku V3S..bylo by to pak kompaktní pěkně těžky(váhu potřebuju). Jako nevýhodu jsem v tom vyděl že se bude muset jezdit jen na redukovanej stupeň v přídavce páč na silniční by to jezdilo 90km/h. Pro vysvětlení:použil jsem nápravu taky V3S s kolama 13,6-24. Což teda po konzultaci se sousedem(má to taky obdobně..akorát motor zetor a další zkoumání tady na foru, bych tento převodovej neduh asi skousl. Jenže nastal další a to fatalní konstrukční problém, motor avia a celá převodovka z V3S +minikardánek k nápravě a vepředu chladiče je strašně dlouhá záležitost. Motor 100cm+/-..převodovka 86cm..+kardánek a seš na 2 metrech což je moc. Traktůrek by pak měl předsazenej motor na přední nápravě (UAZ + kola 10,75-15,3) a to nechci. Takže nastala varianta kterou už jsem měl delší dobu v hlavě a chtěl bych slyšet názor na to jestli to nebude problém. Jde o to že se nechci už toho motoru avia zbavovat a navíc tu mám připravenou převodovku z mercedesu (2,2cdi 90kW vito) se zavařeným diferákem a spoustou dílů jako poloosy(pro pohon redukčky), kulisa řazení, válce spojky, celej setrvačník se spojkou taky z toho mercedesu, takže v rámci zástavbového místa na prcavce mě osvítila myšlenka nasadit tu převodovku z mercedesu na avia motor. Použil bych i spojku z mercedesu spíš jen lamelu a přítlačák. Dotaz defakto zní jestli si myslíte že to ta převodovka zvládne je to teda z vita 2,2CDi 90kW 300Nm a motor avia je D421.85 85kW 420Nm ? Aby prostě ten motor v krizový situaci nerozlouskl tu převodovku. Podle mě teda ta halmara samotná bez té frémy vypadá jak z tý ávie ne bo V3S-ky svojí velikostí a když jsem ji měl rozdělanou tak kola jsou na můj vkus dosti masívní srovnatelný s avíí. Váha tý převodovky s hliníkovým obalem je odhadem 50-60kg jako dosti macek..oproti převodovce třeba z peugeotu. Nebo teda se na to vyprdnout a sehnat ještě motor mercedes třeba 2,3D mám teď nabídku komplet motor za 7tis..což zase potřebuje sppousty jinejch konstrukčních dořešení ..jako třeba chladící vrtule, řemenice na olejový čerpadlo, držáky motoru, případně kompresor vzduchu. Toto všechno už na ávce už je...držáky pěkně 4..převodovku pak můžu nechat uloženou jen na tom morou...krásně kompaktní malej rozměr pohonu. tož poraďte.. :( :)

mašina
Příspěvky: 74
Registrován: stř bře 20, 2013 8:40 pm
Bydliště: žďár nad sázavou

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#39 Nový příspěvek od mašina »

..chlapi potřebuju poradit...pasuje lamela z avie na hřídel z V3S převodovky?

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7881
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#40 Nový příspěvek od Chose11 »

Příští týden kamarád doveze Aro 240 bez motoru a motor Avia zvlášť, převodovku 5q nemám abych z ní vzal zvon, jak se tu píše. Co jen nechat vypálit mezikus mezi motor a převodovku, nemáte někdo výkres? Jinak potom jiná past při výměně motoru není?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7881
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#41 Nový příspěvek od Chose11 »

škoda, doufal jsem že najdu konkrétní radu... :-/
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

stotun
Příspěvky: 2
Registrován: čtv pro 03, 2020 12:21 am
Bydliště: Snovídky

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#42 Nový příspěvek od stotun »

Dobrý den pánové, zkusím vás o něco poprosit a oživit toto téma aniž bych zakládal nové.
Mám Aro m461 s motorem Avia a31 a převodovkou z Ara 240. V terénu je to naprosto famózní stroj, nicnéně na něm trpí spojková lamela. Od minulé výměny to auto najelo tachometrových 3500 km terén i silnice a na lamele z avie s předělaným drážkováním se uplně vyhrkal ten "odpérovavný střední unašeč" (omlouvám se, ale nevím jak se to menuje) vůči lamele s obložením. Při této vůli spojka špatně vypínala a nedalo se dobře řadit. Stalo se toto už někdy taky? Je problém v kvalitě lamely nebo je celá ta sestava špatná, co myslíte? Za každý poznatek ohledně spojek budu rád, popřípadě mě třeba odkažte na téma kde se toto už řešilo.
Předem díky

Obrázek
Mara

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#43 Nový příspěvek od artemio »

To se občas stane i u originální sestavy. Pokud je to častější, tak jsou dvě hlavní příčiny: Špatně vystředěná příruba a motor s větším kroutícím motorem, než na jaký je lamela stavěná. Popř. kombinace obou.
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#44 Nový příspěvek od artemio »

V tvém případě je sice lamela z avie na motoru avie, takže se nabízí varianta s nepřesným sestavením motoru a převodovky. Ale podstatné je v jakém režimu otáček stroj jezdí v zátěži. A také v jaké zátěži. Pokud to jezdí v těžším terénu, plně naložené a třeba ještě s károu, občas je potřeba vyškubnout kmen apod, tak je štěstí, že v téhle sestavě povolila jen lamela. Pokud to jezdí spíš skoro prázdné a v lehčím terénu, tak bude chyba v souososti :-/
Chtělo by to více info o použití stroje apod, jinak jsou to spíš tipy :)
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

stotun
Příspěvky: 2
Registrován: čtv pro 03, 2020 12:21 am
Bydliště: Snovídky

Re: Spojení motor Avia a převodovka Aro 240

#45 Nový příspěvek od stotun »

Díky za odpověď, to auto jezdí výjmečně plně naložené, ikdyž se to někdy stane. Žádné trhání stromů ale nekoná. Taky mě někdo říkal, že podtáčení by na to mohlo mět vliv, na to bych si měl dávat do budoucna větší pozor. Auto má tunu a půl a motor ho udáhne hned od volnoběhu.
Další člověk měl nápad, že by rázy mohly jít od kol, protože zhruba třetina toho nájezdu byla na šípových pneu.
Jenom nevím jak by to mohla být špatná souosost, když to jde dobře smontovat, hnací hřídel do převodovky je podepřený ložiskem v setrvačníku a pak se vše točí lehce dvouma prstama.
Pak sem si všiml že lamely do zetorů někdy nemají ten odpétovaný náboj, tak sem si řekl, že kdyby se to takto znova takto vykvedlalo, dal bych tam lamelu bez pružin.
Mara

Odpovědět

Zpět na „Převodovky“