Převodový poměr
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Převodový poměr
Ahoj traktoristi
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc s přestavbou malotraktoru na 4x4.
Můj stroj - malotraktor - domácí výroba v 80tkách.
Motor Trabant, bez druhé převodovky( zřejmě nějaká úprava).
Přední náprava GAZ 69 kola 5,0/12.
Zadní náprava Š 1203 kola 6,5/16.
Nápravy poháněny z diferenciálu převodovky Trabanta.
Můj problém je že když přijde stoupání tak to začne hrabat na předek. K tomu je nainstalována kotoučová brzda na kardanu přední nápravy. Když začnou přední kola prokluzovat, tak se přední náprava přibrzdí a pošle se účinek na zadní nápravu. To bohužel snižuje výkon, zkrátka to není ono.
Jako řešení se nabízí vyměnit zadní nápravu za GAZáckou, dát na předek stejná kola jako vzadu a zavařit diferák na Trabantu.
Pro mě schůdnější varianta je dle výpočtu převodového poměru, změnit rozměr předních kol na 6,5/15 http://www.mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky- ... -15_4pr_tt a zavařit diferenciál. Jen si nejsem jist převodovým poměrem, dle výpočtu bude přední náprava o 0,3 % pomalejší.
Takže dotaz zní, zda výše uvedený rozdíl převodového poměru bude použitelný.
Děkuji všem za rady...
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc s přestavbou malotraktoru na 4x4.
Můj stroj - malotraktor - domácí výroba v 80tkách.
Motor Trabant, bez druhé převodovky( zřejmě nějaká úprava).
Přední náprava GAZ 69 kola 5,0/12.
Zadní náprava Š 1203 kola 6,5/16.
Nápravy poháněny z diferenciálu převodovky Trabanta.
Můj problém je že když přijde stoupání tak to začne hrabat na předek. K tomu je nainstalována kotoučová brzda na kardanu přední nápravy. Když začnou přední kola prokluzovat, tak se přední náprava přibrzdí a pošle se účinek na zadní nápravu. To bohužel snižuje výkon, zkrátka to není ono.
Jako řešení se nabízí vyměnit zadní nápravu za GAZáckou, dát na předek stejná kola jako vzadu a zavařit diferák na Trabantu.
Pro mě schůdnější varianta je dle výpočtu převodového poměru, změnit rozměr předních kol na 6,5/15 http://www.mitas-pneu.cz/ts-pneumatiky- ... -15_4pr_tt a zavařit diferenciál. Jen si nejsem jist převodovým poměrem, dle výpočtu bude přední náprava o 0,3 % pomalejší.
Takže dotaz zní, zda výše uvedený rozdíl převodového poměru bude použitelný.
Děkuji všem za rady...
Re: Převodový poměr
Predná náprava ma byť rýchlejšia o 2-5%
Re: Převodový poměr
Já bych do toho šel. Už jen když přední kola budou nová a zadní starší - tak ty zadní už něco od jezdila. Takže jsou "trošku" menšího průměru. A pak byl ses měl dostat do kladných čísel převodu.
Obráceně - já nejsem zastánce stále ho nahonu přední napravy. Nešlo by za vařit dif. A ještě udělat třeba zubovou spojku přední napravy? Ať je vypinatelna.
Obráceně - já nejsem zastánce stále ho nahonu přední napravy. Nešlo by za vařit dif. A ještě udělat třeba zubovou spojku přední napravy? Ať je vypinatelna.
-
- Příspěvky: 1963
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový poměr
Na tvrdym povrchu to bude v zatackach drat gumy a blbe zatacet (a vlastne blbe zatacet to bude vsude) a kdovi jestli neco nepovoli.
Re: Převodový poměr
Díky za postřehy, ta zubová spojka mě zajímá, napiš mě prosím jak je zkonstruovaná nebo pár foto...
Tomu druhému postřehu moc nerozumím, protože pokud zavařím mezinápravový diferenciál, tak nevím proč by to mělo blbě zatáčet, ale rád si nechám poradit...
Tomu druhému postřehu moc nerozumím, protože pokud zavařím mezinápravový diferenciál, tak nevím proč by to mělo blbě zatáčet, ale rád si nechám poradit...
-
- Příspěvky: 1963
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový poměr
protože zadní náprava potřebuje v zatáčce kratší dráhu, bez diferáku bude tlačit traktor dopředu, lehčí předek bude prokluzovat a proto bude hůř zatáčet...
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový poměr
Asi tak zavisi od rozlozenia vahy, ak nemas dotazeny traktor v zadu, redok bude normalne zatacat a vnutorne zadne koleso bude presmykovat lebo bude tocit rychlejsie ako by malo. Na hline az tak nevadi, na ceste uz hej.
Skus pohladat na fore, pouziva sa synchron z prevodovky. Inak ide pouzit aj narezana rurka s kolikom a sprizinou plus lozisko vnutri take na hulvata riesenie
Skus pohladat na fore, pouziva sa synchron z prevodovky. Inak ide pouzit aj narezana rurka s kolikom a sprizinou plus lozisko vnutri take na hulvata riesenie
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 1963
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový poměr
Je pravda ze je vepredu motor takze zavazi (závaží), ale ze to neni dobry na tom se shodneme
Re: Převodový poměr
OK, takže to nejlepší řešení se výměna zadní nápravy za GAZáckou a na předek stejný kola jako vzadu...?
Re: Převodový poměr
Pokud budeš mít stalou 4kolku (bez vypinani predku) tak to na pevnem podkladu bude gumovat stejně.
Jak to napsal J.A.Y o čtyři články výše.
Nepomůže výměna difu. Teď ti to vyrovnává diferak na trabantu. Když ho zavaris - přestane vyrovnávat.
Proto ti radím tu zubovou spojku.
Jak to napsal J.A.Y o čtyři články výše.
Nepomůže výměna difu. Teď ti to vyrovnává diferak na trabantu. Když ho zavaris - přestane vyrovnávat.
Proto ti radím tu zubovou spojku.
Re: Převodový poměr
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak stálý pohon obou náprav se zavřeným difem je problém.
Moje řešení by bylo, nechat stávající nápravy, dát na předek kola jak jsem psal na začátku příspěvku a vyřešit vypínání
přední nápravy právě tou zubovou spojkou.
Jo a změřil jsem obvod zadního kola a doplnil do tabulky a vychází to dobře.
Moje řešení by bylo, nechat stávající nápravy, dát na předek kola jak jsem psal na začátku příspěvku a vyřešit vypínání
přední nápravy právě tou zubovou spojkou.
Jo a změřil jsem obvod zadního kola a doplnil do tabulky a vychází to dobře.
Re: Převodový poměr
Jak na tu zubovou spojku, nevíte někdo z čeho použít... Díky
Re: Převodový poměr
No tezko ti radit. Může poradit google a ty si vyber co ti bude pasovat. Pokud nedas víc info - nevím jak ti poradit
Jinak klasika: musíš někde rozpojit hridel mezi před. diferakem a dif. z trabanta. Ten přechod by měl být min s kluznym loziskem. Lépe s kulickovym.
Pak jeto vcelku jedno jakou spojku tam das, jen to musí vydrzet silu nahonu.
Jinak klasika: musíš někde rozpojit hridel mezi před. diferakem a dif. z trabanta. Ten přechod by měl být min s kluznym loziskem. Lépe s kulickovym.
Pak jeto vcelku jedno jakou spojku tam das, jen to musí vydrzet silu nahonu.
Re: Převodový poměr
Díky, budu hledat něco s čeho tu spojku sestavím, ten synchron se mi líbí...