Stránka 1 z 4

Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 12:58 pm
od milanhb1
Koupil jsem od jednoho pána motor IFA 1 válec diesel stabilák se starterem.
Na jedné straně má hydraulické čerpadlo a na druhé jenom klik.hřídek konus.
Asi pochází z nějakého drážního stroje,rok výroby 1984.
Ve vláknech jsem nic podobného nenašel,tak bych Vás prosil-pokud máte nějaké informace.

Zdravím Milan

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 1:22 pm
od Badyn
Ahoj, informace o motoru najdeš v tomto manuálu: http://ulozto.cz/x3youBS/rs-09-dilenska ... motory-pdf
možná by šel namotntovat i do Eresa :)

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 7:34 pm
od honzík1s100k
ahoj tady je moje vlákno snad se oněm něco dovíš, jeto vlastně menší bratr motoru z m22 a eresa
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =6&t=22068

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 8:30 pm
od jirka_holub
Oznaceni je 1VD 8/8-2SL ( starsi oznaceni je 1 KVD 8 SL ) a prirucka uzivatelska i montazni je jak uz tu napsali na webu multikar http://www.multicar22.cz v sekci archiv:
http://www.multicar22.cz/archiv/dpm68.htm
http://www.multicar22.cz/archiv/pm.htm

ma to cca 6 koni.
Take s tim chystam domaci traktor.....

Tam kde mas cerpadlo byla puvodne dira na nasazeni kliky na rucni start..

take uz se tu o nem diskutovalo ve vlaknu: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 1&start=15

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 8:55 pm
od dusan19
Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: úte zář 18, 2012 9:49 pm
od jirka_holub
dusan19 píše:Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.
Meli na mysli RS 09 ctyrvalec, ten ma valce a pisty stejne. Ten dvouvalec RS je jinej, to mas pravdu.

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: stř zář 19, 2012 9:53 am
od milanhb1
Díky Všem za informace,
budu to postupně zkoušet.
Zatím nefunguje žhavicí svíčka ,je potřeba vyčistit palivovou soustavu komplet a vyměnit olej a vymýt olejové čističe.
Až to bude,tak zkusím první start.
Pak dám vědět.
Milan

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: stř zář 19, 2012 9:57 am
od milanhb1
Tento motor mam aj ja v traktoriku. Z ERES nepasuje skoro mic lebo ta ma vrtanie 90 a toto ma 80mm. Je to polovica motoru Multicar M22.
Jak jsi s ním spokojenej?
Nepřišel jsem na co je ta páčka úplně nahoře - nechá se s ní pohnout tak 2cm sem a tam a nemá aretaci?
Milan

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: stř zář 19, 2012 8:20 pm
od dusan19
Je to dekompresny ventil ked startujes hlavne cez kluku. Skus potocit motorom a uvidis rozdiel. Skus ju dat raz do jednej a potom do druhej strany. Pre moju potrebu staci. Mal som aj mam slaviu 1D80 ale ta robi velky hluk lebo je iba dvojtakt a toto je stvortakt. Startuje aj pri minus 20 ked mas zhavic. Bez zhavica to nenastarujes. Da sa v pohode kupit ten zavic. Ja som nezohnal original ale podla dlzky tycinky zhavica kupis. Posielam dake foto.

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: stř zář 19, 2012 9:28 pm
od jirka_holub
milanhb1 píše:........
Zatím nefunguje žhavicí svíčka ........
pasuje tam svicka brisk 81P71 zapojuji ji primo na 12v, nazhavi se asi za 15sekund

http://www.brisk.cz/e-shop/zhavici-svic ... 81p71.html

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: stř zář 19, 2012 9:40 pm
od jirka_holub
milanhb1 píše:...........
Nepřišel jsem na co je ta páčka úplně nahoře - nechá se s ní pohnout tak 2cm sem a tam a nemá aretaci?
Milan
Jak uz napsal dusan je to dekomprese.

V podstate kdyz ji pritlacis na jednu stranu tak mechanicky tlacis na ventil (ted si nepamatuji na kterej, asi na vyfukovej) a tim padem pri tocenim motorem nemas kompresi.... to ti umozni to klikou fest roztocit a kdyz pak dekompres pustis tak ti roztoceny setrvak pomuze prekonat kompresi ... a startujes..

Take nahore v hlave je takovy bazenek, kde se pri provozu nahromadi olej, kterym jsou mazana vahadla ventilu, a kdyz hnes pakou dekomprese, tak se odspuntuje i tento bazenek a dirkou v hlave pak pres ten otevreny ventil tato zasoba oleje stece do valce na pist a tim jeste utesni spalovaci prostor kolem krouzku... a tim je pak dosazeno jeste kvalitnejsi komprese pro start.
(Ale tento bazenek a kanalek mam jen na te original hlave z tohodle motoru a tuto hlavu mam bohuzel vadnou, prasklina u vstrikovaci komurky, nema to pak kompresi unika tlak). Na motor jsem teda sehnal hlavu z multikary M22 a ta ten bazenek a kanalek na tuhle olejovou vychytavku vubec nema.)

Jednoduse odsroubuj vrchni matici a nahledni pod viko vahadel, vse tam uvidis a bude ti jasne jak to dekompresuje :)

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: čtv zář 20, 2012 8:29 am
od milanhb1
Díky za každou novou informaci.
Naftových autařských motorů jsem už pár jezdil,ale vždycky to mělo nejmíň 4 válce a byly to vodníci.
Tohle je pro mě něco nového.
Že to bude dekomprese jsem si myslel,ale kliku k tomu nemám jen starter a dokud neudělám ty základní věci,tak se mi s tím nechtělo nasucho točit-vlastně ani nevím jestli je v něm olej a pokud je to nějaká stará ,,sračka'',abych to nehonil do olejového rozvodu.
Jěště jedna věc-nemá to u setrváku žádný větrák-to stačí ten proud vzduchu od něho na chlazení nebo tam něco schází?
Takhle to vypadá jako origoš.
Milan

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: pát zář 21, 2012 7:05 am
od dusan19
Na zotrvacniku su take rebra bud z vnutornej alebo z vonkajsej strany a to vhana zvduch.

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: pát zář 21, 2012 9:29 pm
od jirka_holub
milanhb1 píše:........ nevím jestli je v něm olej a pokud je to nějaká stará ,,sračka'',abych to nehonil do olejového rozvodu.
......... Milan
Starej urcite vypust. A cely prostor vycisti, je tam takove obdelnikove viko na boku motoru, docela dobry pristup dovnitr. Po vypusteni stareho "oleje" jsem tam mel cca 2cm usazenych mazlavych sracek, saci sitko bylo skoro zacpane, vybral jsem to mechanicky a pak vytrel hadrem do cista. Saci sitko jsem vycistil a vypral.
Pak jsem vypral ten lamelovy cistic. Po naliti noveho oleje jsem s tim rucne tocil ... a pak chvilku starterem.. dokud se olej nenacerpal az do hlavy.. to uvidis kdyz sundas viko na hlave..
milanhb1 píše:........ Jěště jedna věc-nemá to u setrváku žádný větrák-to stačí ten proud vzduchu od něho na chlazení nebo tam něco schází?
Takhle to vypadá jako origoš.
Milan
To je v poradku, na vnejsim obvodu setrvacniku uvidis takove zebrovani, tim to pri toceni nabira vzduch a pod tim oplechovanim valce to pak velmi silne fouka skrz zebra. Ale urcite sundej oplechovani a vycisti to tam, ja mel zebra cela ulepena od prachu.
Ahoj Jirka

Re: Motor IFA 1 válec diesel

Napsal: sob zář 22, 2012 11:50 pm
od honzík1s100k
tady je vidět ten větrák
kvd.JPG