TSI motory

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: TSI motory

#61 Nový příspěvek od Tomas6 »

A rozvod ti někdo vymění zdarma? Nebo ten se nemění vůbec? Výměna oleje, ty rozvody se snad dají udělat při výměně oleje a ten počítat nemůžeš protože bys ho měnil tak jak tak. A pak už je to jen o sundání vany a víka. A ano 100tis je plánována životnost. To je hlavní pilíř tržní ekonomiky. Myslím že můžeme být rádi že se dají vůbec koupit díly a cokoliv opravit či vyměnit.
To že normální lidi nemají peníze a nikdy mít nebudou na to aby si co 5 let kupovali nové auto je vec druhá.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

z4011be
Příspěvky: 2002
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: TSI motory

#62 Nový příspěvek od z4011be »

No právě, že zadarmo nikdo nic nevymění, takže říkat, že je to ok, že materiál stojí 2000 Kč je dobré akorát tak pro někoho, kdo si to v dílně udělá sám pro sebe za materiál. Pro ostatní to není jen za 2000 Kč.
Ano, rozvody se většinou dělají s výměnou oleje, ale ve chvíli, kdy se tak nestane, tak je olej výdajem navíc.

A ten pilíř ekonomiky v podobě 100 000 km životnosti bude fungovat do doby, než budou výrobci platit skutečnou cenu související s likvidací jejic odpadu. Pak uvidíme, jak rychle vzniknou auta, která bude možné jednoduše opravovat.

Sadra17
Příspěvky: 6077
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: TSI motory

#63 Nový příspěvek od Sadra17 »

2000 je v pohodě, vždyt to stojí i sada rozvodovýho řemenu s podobnou životností :-/
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: TSI motory

#64 Nový příspěvek od Atlan »

1.2 tsi vyšla rozvodová sada 110 eur a 600eur vyšla robota olej filter pumpa silikón chladiaca zmes atď

V cesku mozno za 2 ale na sk tazko. Hlavne sa od HTP vobec nepoucili, to je na tom najsmutnejsie.

A to nehovorim v autorizaku v cesku, ti asi 1 nula chyba.
Na kolik vás vyšli ty přestavby na širší řetěz? Ptal jsem se v cb auto Tábor a chtěji 20 000. Mám vw touran 2011 1.2tsi
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: TSI motory

#65 Nový příspěvek od Tomas6 »

2560 Kč. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 25113.html
Za podobnou cenu to koupíš kdekoliv v salonu škoda.
Za ty peníze nekoupíš ani sadu na modlu českého automobilisty 1.9tdi... samozřejmě se bavíme o cenách origo dílů. Olej se dá nalít klidně zpět,případně olej a filtr je dohromady tak 1500,takže tyto úvahy jsou taky mimo. Vodní pumpa je mimo rozvody,nic co se může pokazit a způsobit destrukci motoru. Já osobně jsem ji na HTP nikdy neměnil,na TSI taky ne. A když už celé TSI na figu tak co koupit rozumného v benzínu? Nebo v naftě? Nějakou 1.6 HDI od Citroenu kde první rozsvícená kontrolka od motoru stojí 10000kc a víc. Nebo jezdit ve staré ohnilé Felicii a čekat kdy v ní s celou rodinou zařvu,páč když do mne někdo drcne se to rozsype na prach.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TSI motory

#66 Nový příspěvek od chobotek »

Ten odkaz je malinko zavádějící. Neříkám, že těsnění nejde podlepit nebo použít znovu, ale já bych to nedělal, protože za případné problémy to nestojí. Tedy, chybí těsnění, ale hlavně, když už jsou rozvody vyměněny za bezproblémovou verzi (kde je cenovka trochu jinde), není třeba kupovat další řetěz, ne?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: TSI motory

#67 Nový příspěvek od Tomas6 »

Hele pokud se bavíme o 1.2 TSI které je ve fabii či rapidu,tam těsnění není,jen tmel. Tu sadu s těsněním jsem viděl někde za 3500. Takže dejme tomu o litr víc. Jinak tato sada je ta bezproblémová. Dával jsem jich několik. Má širší kolo a jiný řetěz. Samozřejmě i napínák je ten bezproblémový, lišty atd... Ještě jsem měnil řetízek na pohon čerpadla oleje, ten stál tuším okolo 500. Takže když vezmu cenu origo dílů tak jsme na 3-4 tisících. Za to rozvody na dejme tomu to TDI nekoupíš ani v kvalitní náhradě. Ne tak origo.
Když bysme se bavili o ea211 tak tam sada řemenu a kladek vychází na nějakých 2400 Kč. Ale to je už cena za náhradu tuším že to byl contitech. Ale tam je dle výrobce doživotní řemen. Nicméně doporučují každých 30ti po ujetí 240tis kontrolu. Za ty peníze je to.lepsi vyměnit.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TSI motory

#68 Nový příspěvek od oco13 »

Tomáš - ešte niečo napíšem ja - niekde som čítal článok o tzv. teplotnom managmente strojov. Netýkalo sa to len spalovacích motorov, ale napr. aj elektro. Ludia čo vedia viac ako ja tam vysvetlovali že určitý výkon produkuje nejaké teplo a to zase potrebuje určitú hmotu materialu aby sa rovnomerne rozložilo. Záver tej štúdie bol -, že ak ťaháme vysoký výkon z motora o malej hmotnosti tak to teplotne neustojí a umiera skôr ako motor ktorý má na rovnaký výkon 3x takú hmotnosť. Preto pomalobežný motor v lodi, čo váži niekolko desiatok ton a dáva výkon tisícov kilowatov vydrží ďaleko viac ako motor v osobnom aute čo dáva 100kw na 50kg váhy.
Čo tým chcem povedať - že chyba je zase v nás luďoch - načo je nám 200kw ak je MPR 50-60-130??? Aby sme rýchlejšie predbiehali? to je slabá výhovorka, v rade v lídli si predbiehať netrúfaš tak prečo na ceste musíš? :typek:

Tomas6
Příspěvky: 5307
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: TSI motory

#69 Nový příspěvek od Tomas6 »

Tak v tom s tebou souhlasím. Já taky začínal.jezdit.s favoritem o výkonu 43kw. A stačilo to.Ale co si chceš dneska koupit? Ten favorit v 93. roku stál 170 tis. Otec na něj šetřil půl života. Dneska nová fabie stojí pod 300 tis, jen hodnota koruny se desetkrát zmenšila. To musí být na něčem poznat. Nehledě na EU a její emisní limity a pod.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: TSI motory

#70 Nový příspěvek od oco13 »

Netreba pozerať čo si chceš kúpiť, ale opýtať sa - keď úradníci z EU môžu nadiktovať presne do bodky emisie, prečo neobmedzia výkon? rozumne na základe nehodovosti, na základe rád konštruktérov. Nemusia mať autá 40kw, ale viac ako 100kw pri osobnom aute je nezmysel. Ak niekto chce ťahať velký vozík ano - ale za celkom iných podmienok - hlavne rozumových pre vodiča.

Odpovědět

Zpět na „Motory“