Dobrý den. Má zde někdo zkušenosti s kohoutem paliva UNI 502412 - viz:
https://www.motomax.cz/Kohout-paliva-M1 ... ?cid=80104 .
Potřebuji nahradit netěsnící kuželový kohout, závit M14 /Jawa/ na samodoma traktoru /motor Trabant/. Vzhledem k malé výšce nádrže nad karburátorem by byl lepší kohout s bočním vývodem. Rozhoduji se zda koupit kohout UNI 502412 /cena cca 100,-Kč/, nebo kohout Jawa / Jikov/s bočním vývodem za cca 325,-Kč.
https://www.motojelinek.cz/Benzinovy-ve ... -d1813.htm
U toho UNI 502412 se podle obrázku zdá, že má větší průměr průtoku, než kohouty Jawa, což by bylo asi lepší pro motor Trabant. Děkuji za radu.
Kohout paliva UNI - zkušenosti, kvaliota
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Kohout paliva UNI - zkušenosti, kvaliota
Neměl bys zmenšovat vnitřní průměr, kohoutu paliva měl by mít vnitřní průměr stejný jako připojení paliva u karburatoru.
Re: Kohout paliva UNI - zkušenosti, kvaliota
Většina kohoutků tohoto typu je původně motocyklových a jejich základní konstrukce je s gumovým těsněním s pěti malými dírkami a klička má v sobě kanálek, kterým se přívod paliva zavírá. Většinou odejde ona gumička, protože dnešní benzin je daleko agresivnější, než bývalý Speciál, na který to bylo stavěné. Mohou nastat dva stavy, buď kohoutek teče (někdy až kolem kličky ven), nebo naopak ani otevřený nepustí ani kapku. Gumička se stále dá sehnat bez obtíží v motoprodejnách, kde znají ještě značku JAWA. Myslím, že zobrazené kohoutky mají stejnou konstrukci.
Zetor 50S, Zetor Crystal 8011, vlastní výroba 4x2 s hydraulikou a motorem 45k