Farymann diesel

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
ITS
Příspěvky: 6330
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Farymann diesel

#61 Nový příspěvek od ITS »

Mně se právě z toho videa zdá, že ta komprese je docela malá. To zkoušení syčení je fajn, ale musel by to kolega už někde jinde slyšet a srovnávat. Takto z placu asi nic nepozná.

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#62 Nový příspěvek od RostaBeard »

Zdravím,
dneska jsme se u toho ještě chvilku váleli a všimli jsme si, že zde:

Obrázek

se při kompresi objevuje tlak. Podle servisního manuálu se to jmenuje "breather valve" a podle mě je to odvětrání klikové skříně. Jestliže se na tom plastovém víčku objeví při kompresi tlak, tak by to mohlo znamenat, že mi při kompresi přes pístní kroužky uteče tlak nad pístem do klikové skříně.
Je to možné?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Farymann diesel

#63 Nový příspěvek od thovt »

Odvětrávaní motoru se nesmí ucpávat pro měření tlaku, je rizko že tlak může vestřelit hřídelové těsnění(gufero)
Spíše se měří množství vzduchu které uteče přes udvětrvaní motorum, musí se to spočítat.
To je lepší změřit kompresi ve válci , místo vstřiku se vloží kompresiometr.
Nejdříve bych seřidil ventily a vstřik podle příspěvku saano: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 7&start=15

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#64 Nový příspěvek od RostaBeard »

Nene, to si nerozumime. Ja nic neměřil. Snažil jsem se nastartovat a protože jsem měl sundanej vzduchovej filtr všiml jsem si, že z té hadice, která je přivedená od toho odvětrání do filtru fouká vzduch. Prstem zkusil zadělat a zjistil, že ten vzduch má dokonce i tlak (myslím tím na zacpání nestačilo prst jen přiložit, ale musel jsem dost tlačit).

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1174
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: Farymann diesel

#65 Nový příspěvek od saano »

Podľa toho čo píšeš , koľko nasatého vzduchu sa dostáva do kľukovej skrine , si myslím že sú pridreté krúžky na pieste.
Mám ten motor stále doma ale pamätám si že pri štartovaní kľukov to malo obrovský odpor. Aj pri použití dekompresu musel človek dávať pozor na spätný ráz kľuky , keď sa motor nepretočil.
Bude potrebné demontovať hlavu valca a vybrať valec potom sa uvidí kde je chyba.
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#66 Nový příspěvek od RostaBeard »

No tak v mém případě se při dekompresi rozhodně žádný zpětný ráz nekoná. Samozřejmě, že když vyskočí dekomprese, tak to na klice cítím, ale pomalým otáčením, se to přetlačit dá a není to nadlidský úkol.

Každopádně díky za konzultace. Pro mě je každý tip cenný.

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#67 Nový příspěvek od RostaBeard »

Zdravím, po delší době jsem se mohl vrátit k opravě motoru. Koupil jsem si sadu na měření komprese a zjistil, že to žádnou kompresi nemá.
Motor jsem sundal, odnesl do dílny a chtěl ho rozdělat, abych mohl zjistit, co je špatně.
A aby toho nebylo málo narazil jsem na další problém. Jak jsem sundal přírubu spojky, zjistil jsem, že setrvák je volný a protáčí se.
A teď k problému. Jelikož je setrvák volnej, jeho aretace pro zajištění motoru při povolovaní matice mi nepomůže.
A já teď marně dumám, jak ten motor zaaretovat abych tu matici na klikovce mohl povolit.
Zepředu na vačkové hřídeli je pro startovací kliku zpětnej zub, takže když jsem to zkoušel podržet startovací klikou, klika jednoduše vyjede ven.
Ještě je ze strany kryt pro přístup k ojnici pístu. Netuším ale, jestli se pokoušet něco aretovat tam, nebude moc nebezpečný.

Ps: ta matka, která drží setrvačník pod sebou namá žádnou pojistnou podložku. Otázka zní, je možný, že je to v pořádku nebo se na to někdo vykašlal a nedal ji tam?

Za každý tip budu moc vděčný.
Díky Rosta

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Farymann diesel

#68 Nový příspěvek od thovt »

Jednoduše, sundaš hlavu motoru do válce vložíš válec dřeva(stačí opracovat sekyrkou) vratiš hlavu.
Nezapomen vyndat vstřikovač.
Maš zaaretováno.
Asi máš utřižený klínek na klikové hřídeli. pod matkou bývá plechová podložka z nosen která se zahybá k matici https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... ma-jazycky nebo
https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... jsim-nosem
Pojistne podložky jsem dělal kvůli tomu nepoběžím do železářství , ani to nemají,
z 2,5mm plech prostě co doma najdu, lepší něco než nic. Ve fabrice na to mají momeťak tak se stím neobtěžují.

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#69 Nový příspěvek od RostaBeard »

Ahoj, k té poslední větě. Mám tomu rozumět, že s utažením na předepsanej moment ta podlozka nutná není?
Jde o to, že momenťák mám, tak jestli se tím mám zabývat.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Farymann diesel

#70 Nový příspěvek od thovt »

Nemusíš když budeš znát utahovací moment.

RostaBeard
Příspěvky: 13
Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
Bydliště: Heroltice u Tišnova

Re: Farymann diesel

#71 Nový příspěvek od RostaBeard »

Setrvák dole. Špalík ve válci paráda....
Nicméně jak se dalo čekat setrvák má ustřihlý pero a kužel dost ožužlanej.
Někde jinde jsem se dočetl že se dá setrvák zabrousit pastou na ventily, asi to zkusím, ale ta rýha uprostřed je dost hluboká a aji drážka pro pero se me moc nelíbí...
S představy vyndávání klikovky a nedejbože shánění jiné mě úplně dobře po těle zrovna není...

Obrázek

Obrázek

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Farymann diesel

#72 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Tu hřídel lepší moc neuděláš. Zabroušení bylo možný na kuželový hřídeli když se na hřídel nanesla brusná pasta, nasunul se setrvák a otáčelo se s ním pro dosažení co nejlepšího sednutí kužele na hřídeli do konický díry v setrváku. Tahle je válcová. Teda jestli dobře vidím.

Vladimír Šimo
Příspěvky: 3063
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Farymann diesel

#73 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Jaj sorry. Píšeš kužel ožužlanej tak to kužel nejspíš bude.
Vidím to na povolenou matku. Pak se ten setrvák na kuželu uvolnil, viselo to jen na klínku, kurvilo to kužel, klínek nevydržel... to asi ale víš.
Čeká tě to zabrušování, s ohledem na stav kužele asi dlouhý ale účinek a výsledek se dostaví. Dělal jsem to taky...

ITS
Příspěvky: 6330
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Farymann diesel

#74 Nový příspěvek od ITS »

A drážku vyvaří a dosekne majzlíkem. Už to vidím.
To je zralé na originál strojní opravu.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Farymann diesel

#75 Nový příspěvek od thovt »

Drážku bych vyčistil malou bruskou, aby tam dobře sednul klínek, klínek není z obyčejné oceli,
na povrchu je tvrdý uvnitř je pružný kvůli dynamické zatěži. Na zkoušku stačí obyč čtyřhran,jen na ověření funkčnosti motoru.

Odpovědět

Zpět na „Motory“