Farymann diesel
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Farymann diesel
Mně se právě z toho videa zdá, že ta komprese je docela malá. To zkoušení syčení je fajn, ale musel by to kolega už někde jinde slyšet a srovnávat. Takto z placu asi nic nepozná.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Zdravím,
dneska jsme se u toho ještě chvilku váleli a všimli jsme si, že zde:
se při kompresi objevuje tlak. Podle servisního manuálu se to jmenuje "breather valve" a podle mě je to odvětrání klikové skříně. Jestliže se na tom plastovém víčku objeví při kompresi tlak, tak by to mohlo znamenat, že mi při kompresi přes pístní kroužky uteče tlak nad pístem do klikové skříně.
Je to možné?
dneska jsme se u toho ještě chvilku váleli a všimli jsme si, že zde:
se při kompresi objevuje tlak. Podle servisního manuálu se to jmenuje "breather valve" a podle mě je to odvětrání klikové skříně. Jestliže se na tom plastovém víčku objeví při kompresi tlak, tak by to mohlo znamenat, že mi při kompresi přes pístní kroužky uteče tlak nad pístem do klikové skříně.
Je to možné?
Re: Farymann diesel
Odvětrávaní motoru se nesmí ucpávat pro měření tlaku, je rizko že tlak může vestřelit hřídelové těsnění(gufero)
Spíše se měří množství vzduchu které uteče přes udvětrvaní motorum, musí se to spočítat.
To je lepší změřit kompresi ve válci , místo vstřiku se vloží kompresiometr.
Nejdříve bych seřidil ventily a vstřik podle příspěvku saano: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 7&start=15
Spíše se měří množství vzduchu které uteče přes udvětrvaní motorum, musí se to spočítat.
To je lepší změřit kompresi ve válci , místo vstřiku se vloží kompresiometr.
Nejdříve bych seřidil ventily a vstřik podle příspěvku saano: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 7&start=15
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Nene, to si nerozumime. Ja nic neměřil. Snažil jsem se nastartovat a protože jsem měl sundanej vzduchovej filtr všiml jsem si, že z té hadice, která je přivedená od toho odvětrání do filtru fouká vzduch. Prstem zkusil zadělat a zjistil, že ten vzduch má dokonce i tlak (myslím tím na zacpání nestačilo prst jen přiložit, ale musel jsem dost tlačit).
Re: Farymann diesel
Podľa toho čo píšeš , koľko nasatého vzduchu sa dostáva do kľukovej skrine , si myslím že sú pridreté krúžky na pieste.
Mám ten motor stále doma ale pamätám si že pri štartovaní kľukov to malo obrovský odpor. Aj pri použití dekompresu musel človek dávať pozor na spätný ráz kľuky , keď sa motor nepretočil.
Bude potrebné demontovať hlavu valca a vybrať valec potom sa uvidí kde je chyba.
Mám ten motor stále doma ale pamätám si že pri štartovaní kľukov to malo obrovský odpor. Aj pri použití dekompresu musel človek dávať pozor na spätný ráz kľuky , keď sa motor nepretočil.
Bude potrebné demontovať hlavu valca a vybrať valec potom sa uvidí kde je chyba.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
No tak v mém případě se při dekompresi rozhodně žádný zpětný ráz nekoná. Samozřejmě, že když vyskočí dekomprese, tak to na klice cítím, ale pomalým otáčením, se to přetlačit dá a není to nadlidský úkol.
Každopádně díky za konzultace. Pro mě je každý tip cenný.
Každopádně díky za konzultace. Pro mě je každý tip cenný.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Zdravím, po delší době jsem se mohl vrátit k opravě motoru. Koupil jsem si sadu na měření komprese a zjistil, že to žádnou kompresi nemá.
Motor jsem sundal, odnesl do dílny a chtěl ho rozdělat, abych mohl zjistit, co je špatně.
A aby toho nebylo málo narazil jsem na další problém. Jak jsem sundal přírubu spojky, zjistil jsem, že setrvák je volný a protáčí se.
A teď k problému. Jelikož je setrvák volnej, jeho aretace pro zajištění motoru při povolovaní matice mi nepomůže.
A já teď marně dumám, jak ten motor zaaretovat abych tu matici na klikovce mohl povolit.
Zepředu na vačkové hřídeli je pro startovací kliku zpětnej zub, takže když jsem to zkoušel podržet startovací klikou, klika jednoduše vyjede ven.
Ještě je ze strany kryt pro přístup k ojnici pístu. Netuším ale, jestli se pokoušet něco aretovat tam, nebude moc nebezpečný.
Ps: ta matka, která drží setrvačník pod sebou namá žádnou pojistnou podložku. Otázka zní, je možný, že je to v pořádku nebo se na to někdo vykašlal a nedal ji tam?
Za každý tip budu moc vděčný.
Díky Rosta
Motor jsem sundal, odnesl do dílny a chtěl ho rozdělat, abych mohl zjistit, co je špatně.
A aby toho nebylo málo narazil jsem na další problém. Jak jsem sundal přírubu spojky, zjistil jsem, že setrvák je volný a protáčí se.
A teď k problému. Jelikož je setrvák volnej, jeho aretace pro zajištění motoru při povolovaní matice mi nepomůže.
A já teď marně dumám, jak ten motor zaaretovat abych tu matici na klikovce mohl povolit.
Zepředu na vačkové hřídeli je pro startovací kliku zpětnej zub, takže když jsem to zkoušel podržet startovací klikou, klika jednoduše vyjede ven.
Ještě je ze strany kryt pro přístup k ojnici pístu. Netuším ale, jestli se pokoušet něco aretovat tam, nebude moc nebezpečný.
Ps: ta matka, která drží setrvačník pod sebou namá žádnou pojistnou podložku. Otázka zní, je možný, že je to v pořádku nebo se na to někdo vykašlal a nedal ji tam?
Za každý tip budu moc vděčný.
Díky Rosta
Re: Farymann diesel
Jednoduše, sundaš hlavu motoru do válce vložíš válec dřeva(stačí opracovat sekyrkou) vratiš hlavu.
Nezapomen vyndat vstřikovač.
Maš zaaretováno.
Asi máš utřižený klínek na klikové hřídeli. pod matkou bývá plechová podložka z nosen která se zahybá k matici https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... ma-jazycky nebo
https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... jsim-nosem
Pojistne podložky jsem dělal kvůli tomu nepoběžím do železářství , ani to nemají,
z 2,5mm plech prostě co doma najdu, lepší něco než nic. Ve fabrice na to mají momeťak tak se stím neobtěžují.
Nezapomen vyndat vstřikovač.
Maš zaaretováno.
Asi máš utřižený klínek na klikové hřídeli. pod matkou bývá plechová podložka z nosen která se zahybá k matici https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... ma-jazycky nebo
https://www.briol.cz/podlozka-pojistna- ... jsim-nosem
Pojistne podložky jsem dělal kvůli tomu nepoběžím do železářství , ani to nemají,
z 2,5mm plech prostě co doma najdu, lepší něco než nic. Ve fabrice na to mají momeťak tak se stím neobtěžují.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Ahoj, k té poslední větě. Mám tomu rozumět, že s utažením na předepsanej moment ta podlozka nutná není?
Jde o to, že momenťák mám, tak jestli se tím mám zabývat.
Jde o to, že momenťák mám, tak jestli se tím mám zabývat.
Re: Farymann diesel
Nemusíš když budeš znát utahovací moment.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob úno 22, 2020 12:22 am
- Bydliště: Heroltice u Tišnova
Re: Farymann diesel
Setrvák dole. Špalík ve válci paráda....
Nicméně jak se dalo čekat setrvák má ustřihlý pero a kužel dost ožužlanej.
Někde jinde jsem se dočetl že se dá setrvák zabrousit pastou na ventily, asi to zkusím, ale ta rýha uprostřed je dost hluboká a aji drážka pro pero se me moc nelíbí...
S představy vyndávání klikovky a nedejbože shánění jiné mě úplně dobře po těle zrovna není...
Nicméně jak se dalo čekat setrvák má ustřihlý pero a kužel dost ožužlanej.
Někde jinde jsem se dočetl že se dá setrvák zabrousit pastou na ventily, asi to zkusím, ale ta rýha uprostřed je dost hluboká a aji drážka pro pero se me moc nelíbí...
S představy vyndávání klikovky a nedejbože shánění jiné mě úplně dobře po těle zrovna není...
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Farymann diesel
Tu hřídel lepší moc neuděláš. Zabroušení bylo možný na kuželový hřídeli když se na hřídel nanesla brusná pasta, nasunul se setrvák a otáčelo se s ním pro dosažení co nejlepšího sednutí kužele na hřídeli do konický díry v setrváku. Tahle je válcová. Teda jestli dobře vidím.
-
- Příspěvky: 3063
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: Farymann diesel
Jaj sorry. Píšeš kužel ožužlanej tak to kužel nejspíš bude.
Vidím to na povolenou matku. Pak se ten setrvák na kuželu uvolnil, viselo to jen na klínku, kurvilo to kužel, klínek nevydržel... to asi ale víš.
Čeká tě to zabrušování, s ohledem na stav kužele asi dlouhý ale účinek a výsledek se dostaví. Dělal jsem to taky...
Vidím to na povolenou matku. Pak se ten setrvák na kuželu uvolnil, viselo to jen na klínku, kurvilo to kužel, klínek nevydržel... to asi ale víš.
Čeká tě to zabrušování, s ohledem na stav kužele asi dlouhý ale účinek a výsledek se dostaví. Dělal jsem to taky...
Re: Farymann diesel
A drážku vyvaří a dosekne majzlíkem. Už to vidím.
To je zralé na originál strojní opravu.
To je zralé na originál strojní opravu.
Re: Farymann diesel
Drážku bych vyčistil malou bruskou, aby tam dobře sednul klínek, klínek není z obyčejné oceli,
na povrchu je tvrdý uvnitř je pružný kvůli dynamické zatěži. Na zkoušku stačí obyč čtyřhran,jen na ověření funkčnosti motoru.
na povrchu je tvrdý uvnitř je pružný kvůli dynamické zatěži. Na zkoušku stačí obyč čtyřhran,jen na ověření funkčnosti motoru.