čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Ready a jakým způsobem startuješ studený motor? Má to primer-nastřikovač,nebo termo automatický sytič nebo jenom plný plyn? Co to je za typ sekačky?
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Sekačka je starý Dakr FD-2,bubnovka.Ale motor ještě předtím poháněl od Dakru mulčovač,tam pravda moc nenajel,ten mulčovač se Dakru řekněme povedl jen nepříliš.
Bubnovka se jim povedla,koupil jsem ji ojetou s motorem před smrtí,tak jsem tam hodil tento z mulčovače.
Je klasika šedivá 850,sytič automat termo+kombinace s klapkou v sání-poloha za plným plynem.Starty paráda.
Ale už jsem asi problému na stopě,možná ano,možna ne,třeba vyzkouším,uvidím-musel bych zhodit obracečku a nahodit buben-s mojíma zádama a nohou žádná prdel.V nádrži má jemné sítko a to je docela hodně za ty roky zabordelené,jak zalepené,z hadičky benzín teče,ale není to žádná hitparáda.Možná,možná nastala situace,že na plný už nestíhá dotékat.....na start má plný karbec,tam to jede pár vteřin,pak stahuju páčkou na minimum a nechám prohřát-jede parádně,klidně,otáčky nekolísají.Začnu sečení,pokud není velká zátěž,jede krásně.....přijde zamotané kolo,moc hustý kus a po chviličce začne motor kuckat.....odlehčím a motor se sebere.Včera jsem obracel a motor jel absolutně v pohodě,tam není potřeba tolik výkonu,tolik benzínu,stíhá dotékat.
Psal jsem to tu spíš jako zajímavost,vyčistím to sítko a už to řešit nebudu,v obracečce stíhá levou zadní a bubnovku mám objednanou novou Adélu PRO od Vari-stejně mají lépe řešeno sečení......psal jsem to spíš proto,když se někomu bude dít něco podobného,bude mít v ruce napovědu.
Bubnovka se jim povedla,koupil jsem ji ojetou s motorem před smrtí,tak jsem tam hodil tento z mulčovače.
Je klasika šedivá 850,sytič automat termo+kombinace s klapkou v sání-poloha za plným plynem.Starty paráda.
Ale už jsem asi problému na stopě,možná ano,možna ne,třeba vyzkouším,uvidím-musel bych zhodit obracečku a nahodit buben-s mojíma zádama a nohou žádná prdel.V nádrži má jemné sítko a to je docela hodně za ty roky zabordelené,jak zalepené,z hadičky benzín teče,ale není to žádná hitparáda.Možná,možná nastala situace,že na plný už nestíhá dotékat.....na start má plný karbec,tam to jede pár vteřin,pak stahuju páčkou na minimum a nechám prohřát-jede parádně,klidně,otáčky nekolísají.Začnu sečení,pokud není velká zátěž,jede krásně.....přijde zamotané kolo,moc hustý kus a po chviličce začne motor kuckat.....odlehčím a motor se sebere.Včera jsem obracel a motor jel absolutně v pohodě,tam není potřeba tolik výkonu,tolik benzínu,stíhá dotékat.
Psal jsem to tu spíš jako zajímavost,vyčistím to sítko a už to řešit nebudu,v obracečce stíhá levou zadní a bubnovku mám objednanou novou Adélu PRO od Vari-stejně mají lépe řešeno sečení......psal jsem to spíš proto,když se někomu bude dít něco podobného,bude mít v ruce napovědu.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Ready,na tento sytič jsem zrovna myslel.Jestli si dobře rozumíme,tak max.poloha páčky plynu zapíná sytič.A tam právě bývá problém s tím,že buď sytič nezapne a nebo nevrátí klapku sytče do otevřené polohy.Potom dochází k příliš bohaté směsi.Ale u tebe to spíš vypadá na chudou směs a proto nízké výkony.Ono je vrácení klapky slyšet cvaknutím,tedy když neběží motor,ale je dobré sundat filtr a podívat se,zda vše chodí jak má.Za mě stejně u karburátorů Briggs byl nejlepší primer-balonek.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Jo ,trochu chudá směs klidně může být.Karbec sice vyčištěný mám,ale tak podomácku,za ty roky tam taky někde v kanálcích může být vrstvička od biosložky.Nicméně svíčka je světle šedá.On ten motor už malinko na kahánku má,takže ztráta výkonu by nebyla zas tak překvapivá,namakal se statečně.
Užil si svoje.Kdysi se mi strašně zalíbil od Dakru ten jejich dvouramenný obraceč,pomaloběžný,funguje jak hrábě.Paráda,neotřepe trávu,to bude prácička. Hold už mi nikdo neřekl,dej silonku přes startování,kde se nasává vzduch na chlazení.Obracím si obracím,zastavil jsem,abych žahnul Birell a po chvilce jemný kouřový opar.Ten blbý obracák semtam hodil pár stébel na mřížku,ta je vcucla dovnitř a hlava a žebra válce totálně utemované senem.Jakou teplotu měl motor,nevím,seno mělo u hlavy načernalou barvu,bylo zuhelnatělé..A motor to přežil.Takže i kdyby už umřel,měl by plné právo.Ale on je to ludra nesmrtelná a v obracáku pojede ještě dlouho
Užil si svoje.Kdysi se mi strašně zalíbil od Dakru ten jejich dvouramenný obraceč,pomaloběžný,funguje jak hrábě.Paráda,neotřepe trávu,to bude prácička. Hold už mi nikdo neřekl,dej silonku přes startování,kde se nasává vzduch na chlazení.Obracím si obracím,zastavil jsem,abych žahnul Birell a po chvilce jemný kouřový opar.Ten blbý obracák semtam hodil pár stébel na mřížku,ta je vcucla dovnitř a hlava a žebra válce totálně utemované senem.Jakou teplotu měl motor,nevím,seno mělo u hlavy načernalou barvu,bylo zuhelnatělé..A motor to přežil.Takže i kdyby už umřel,měl by plné právo.Ale on je to ludra nesmrtelná a v obracáku pojede ještě dlouho
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Přesně tohle jsem u toho obracáku taky řešil. Po prvních senech motor úplně utemovaný žebrování senem. Mě tedy ještě neuhelnatělo, ale pro jistotu jsem dovybavil vstupní mřížku síťkou co se dává do oken proti hmyzu a od té doby pak stačilo sundat jen ten kryt a vyfoukat. Ale ucpávalo se to i od semen při sečení dlouhé trávy.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Jo,libovolnou jemnou mřížku,mně tehdy jako první napadla ta silonka,"opravil"jsem to přímo na louce a pracoval dál.Čas od času shrábnout rukou přisátý bordel,ale motor chlazení čisté.
-
- Příspěvky: 2167
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Snad problém vyřešen. Po výměně karburátoru kolísání otáček. Prvně jsem vyměnil olej v motoru za hustší to nepomohlo. Dneska jsem do nového dal hlavní trysku z původního a snad už je to v pořádku. V původním byla tryska 98 v novém není označená, ale je od pohledu menší. S novým startuje teplý motor i bez sytiče, ale to spíš vítám.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Je u sekačkových motorů se svislou hřídelí standardizovaná rozteč na přírubě a je u různě velkých motorů stejná? Jde enahradit motor 139ccm za řekněme 170ccm, v obou případech Čína OHV takže nějaká kopie resp derivát Honda GXV motorů?
Díky
Honza
Díky
Honza
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Niektore zamenne su, niektore nie, musis skusit. Ja som mal stastie, stary brigs pasoval miesto novej ciny
-
- Příspěvky: 3064
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Taky mám problém. Čtyřtakt Kubota asi 6koní. Přijdu z práce, dám sytič, 2x zatáhnu a jede. Ujedu tak 300m, chcípnu, naložím náklad a nejde natočit. Dneska jsem dal jinou svíčku a napoprvé to chytlo. Jel jsem zpátky těch 300m, chcípnu, vyložím a zas si to ani neškytlo. Výměna svíček nebyla jediná ale opakovaná. Nešel nastartovat, ze zoufalství jsem vyndal svíčku z pily, na první zatáhnutí běžel. A opět, po ujetí pár set metrů a chcípnutí nic. Uchcaný to není, jiskru hází. Zejtra ráno přijdu, dám sytič, 2x zatáhnu a motor poběží (na 99,9). Ujedu s tím ten kousek do lesa a zas budou problémy, to vím.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Velmi podobná zkušenost s B&S 950,za studena na drc,když zdechnu za tepla a mám malou pauzu(např.doleju benzín),nenastartuju.Pokud tahám tak dlouho,až nakonec za tepla chytne,vyvalí se oblak dýmu,uchlastané.Pokud 20-30 minut počkám,chytne hned.Osobně tipuju ten jejich slavný automatický sytič.V zimě je plán se na to mrknout,poreferuju.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Od sytiča by mal asi zasranu sviečku. Toto mi robil motor, ked nestíhal dotekať benzín
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Možnost by to byla,zkouška je jednoduchá.
U mně to benzínem není,motor jede skvěle jak dlouho chci,můžu ho zatěžovat,co dá a ani náznak problému.Zdechnu,dotankuju a nenastartuju,.Motor vychládne a nastartuju na drc.Až na to bude čas mrknout,překopu sytičovou klapku na ruční ovládání a uvidím,co se stane.
U mně to benzínem není,motor jede skvěle jak dlouho chci,můžu ho zatěžovat,co dá a ani náznak problému.Zdechnu,dotankuju a nenastartuju,.Motor vychládne a nastartuju na drc.Až na to bude čas mrknout,překopu sytičovou klapku na ruční ovládání a uvidím,co se stane.
-
- Příspěvky: 3064
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Dneska zase trápení. Podle mně tam nejde benzín. Špatnej přístup, abych aspoň mrknul na plovák a vyndal trysku musí karburátor celej ven. Uvidím.
Re: čtyřtaktní jednoválce ("kompaktní") - problémy
Daj foto ako to máš ja mám tieto motory tri a plavákovú komoru dám dole za pár sekund