Problém motoru Briggs Stratton v rideru

sekačky a traktory. Husqvarna, Partner, Stiga, MTD, CastelGarden,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#1 Nový příspěvek od HONZAD »

Potřeboval bych pomoct. Před dvěma lety jsem si zrenovoval zahradní rider a dal do něj nový motor Briggs Stratton PowerBuilt 11,5 OHV. S motorem byly od začástku problémy, nejprve to celkem šlo, ale teď po caa 15 minutách sečení motor postupně vynechává až úplně chcípne a jde nastartovat jen velmi obtížně, nebo až trochu vychladne. Už jsem kvůli tomu zkusil vše a teď mě už nic nenapadá, čím by to mohlo být. To chcípání zjevně souvisí s teplotou - možná se motor přehřívá, tak jsem celý rider odkapotoval (ono to moc nejde), ale zásadně to nepomohlo. Ale tepota v tomto problému hraje zásadní roli - po vychladnutí motor normálně startuje než se zase zahřeje a začne vynechávat až chcípne. Chlazení je vzduchem, všechna žebra jsou čistá.
Takže pár informací:
Motor má vyměněný výfuk za podobný jak originál, ale s delším výfukovým potrubím - zkoušel jsem, jestli problém není v dodělávaném výfuku, ale motor chcípá i s originálním.
První věc co jsem udělal bylo zkontrolování a vyčištění karburátoru - nepomohlo.
Dále jsem si myslel, že má motor málo paliva, protože nádrž je poměrně nízko, proto jsem dokoupil nízkotlaké podávací palivové čerpadlo - problém to nevyřešilo.
Pak jsem zkontroloval vůle ventylů - sací ventil mohl mít malou vůli a do válce se nedostával po zařátí motoru dostatek směsi - nepomohlo ani když jsem nastavil větší vůli na sacím ventilu než podle manuálu. Výfukový jsem také zkontroloval.
Problém mohl být i v zapalování - vyměnil jsem zapalovací cívku a nastavil správnou mezeru mezi cívkou a rotorem - také nepomohlo.
Pak se mi zdálo, že se mi příliš ohřívá benzín v nádrži co je docela blízko u horkého motoru a to by mohlo dělat problémy se zásobování palivem - dal jesm mezi motor a nádrž izolační přepážku, také bez vetšího efektu.
Tak teď jsem v koncích - už se vracím zpět k vyčištění karburátoru,
spíše se mi zdá, že jak je motor horký, tak se ohřeje i karburátor a pak špatně funguje, fakt už nevím :pistol: :help:

Obrázek

Obrázek
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Osvavl
Příspěvky: 1
Registrován: ned dub 05, 2015 6:45 pm
Bydliště: Lovčičky

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#2 Nový příspěvek od Osvavl »

Oleje tam máš dost? Mě se to podobně zastavilo, když mi vlivem upadnutí plnící trubky vytekl olej.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#3 Nový příspěvek od HONZAD »

Olej je v limitu v rozmezí měrky. Tím to nebude.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

Uživatelský avatar
sita
Příspěvky: 1177
Registrován: pát bře 13, 2009 3:10 pm
Bydliště: Křemže

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#4 Nový příspěvek od sita »

Zkus vymenit jehlovy ventil na privodu paliva do karburatoru. Studenej motor snese bohatsi smes, ale za tepla se palivova komora preplavi a motor to udusi. Me tohle delala sekacka, taky s motorem B&S.

Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 94
Registrován: úte kvě 08, 2018 8:21 pm
Bydliště: Poprad

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#5 Nový příspěvek od Shaolin »

Presne ako píšu. Bohatosť zmesi je príliš vysoká. To už som riešil viackrát.
Taktiež aj benzín. Je rozdiel 95 a 100. Tam sa mení predzápal.
Tiež sviečka musí byť na daný model motoru.

fikejz
Příspěvky: 6179
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#6 Nový příspěvek od fikejz »

Bohatší směs nemusí být způsobena pouze špatným jehlovým ventilem v plovákové komoře, stačí trochu jinak (míň) ohnutá páčka kterou plovák tlačí na jehlu aby zavřela přívod paliva. Bohatou směs poznáš snadno podle tmavé barvy svíčky. Normální zbarvení je dnes světle šedá.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Fizz
Příspěvky: 7991
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#7 Nový příspěvek od Fizz »

Zkus povolit víčko nádrže, možná nefunguje odvzdušňovací ventil.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#8 Nový příspěvek od Britt »

Jaký tam máš olej a jak dlouho tam je?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

fikejz
Příspěvky: 6179
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#9 Nový příspěvek od fikejz »

Jo podtlak v nádrži dokáže pozlobit a snadno se pozná jednak tím, že jak začne chcípat tak povolením víčka se chod motoru srovná a pak taky zase na svíčce jak je zbarvená - podle barvy se pozná zda je směs chudá, nebo bohatá. Ale podtlak v nádrži by myslím to nízkotlaké palivové čerpadlo překonalo.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#10 Nový příspěvek od HONZAD »

Ta přílš bohatá směs by mohla být tím problémem. Vyfotil jsem svíčku - je černá jak bota.
Obrázek
Svíčku jsem už také měnil a nepomohlo to. Teď nevím, jestli ta na fotce je ta nová, nebo jsem tam vrátil tu původní. Svíčka je originál, náhradní jsem kupoval podle originálu.
Zkusím rozebrat karburátor a mrknout na ten jehlový ventyl.
Podtlak v nádrži by to mohl být, ale motor nechce naskočit ani po dolití paliva, tedy po tom, co byla nádrž otevřena. Navíc tam mám nějakou neoriginální zátku s ukazatelem stavu paliva, která tam moc nesedí a netěsní.
Olej už byl 1x měněn. Původní tam byl nějaký Briggs olej, co byl přibalený k motoru. Teď je tam Ekolube B+S 10W-30.
Díky všem za rady.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

fikejz
Příspěvky: 6179
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#11 Nový příspěvek od fikejz »

Černá svíčka jak bota znamená bohatou směs a ta vylučuje podtlak v nádrži. Takže prohlédnout karburátor, proč je směs bohatá. Psal jsi, že to zlobí od nova. To by mohlo být buď špatnou - příliš vysokou hladinou benzinu v plovákové komoře, nebo může mít některá z trysek větší díru než se patří. Ještě prohlédni pořádně karburátor jestli nemá štelování bohatosti směsi, abys nelaboroval nad kde čím, když by stačilo jen pootočit šroubkem!!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

jean
Příspěvky: 3074
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#12 Nový příspěvek od jean »

Pre istotu - sýtič vypínaš? :red:

fikejz
Příspěvky: 6179
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#13 Nový příspěvek od fikejz »

To by s velkou pravděpodobností motor chcípl mnohem dřív než po těch 15 minutách o nichž psal v úvodním příspěvku.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
HONZAD
Příspěvky: 438
Registrován: pát čer 19, 2009 6:15 pm
Bydliště: Brno - venkov

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#14 Nový příspěvek od HONZAD »

Karburtor jsem rozebral, jehlový ventyl je plastový, plovák také. Přihnout se nedá nic. Jedině koupit novou sadu a vyměnit.
Obrázek Obrázek

Na karburátoru jsou 2 šrouby. Ten horní je doraz plynu na fotce je schovaný pod stříbrnou páčkou. Ten vpravo dole s plastovým prstencem reguluje jednu trysku vycházející za kargurátorem. Neví někdo, jestli se tím šteluje bohatost směsi?
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.

jean
Příspěvky: 3074
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Problém motoru Briggs Stratton v rideru

#15 Nový příspěvek od jean »

Srob na bohatost zmesi funguje len na malu cast otvorenia skrtiacej klapky. Bohatost urcuje rozmer hlavnej trysky. Pises, ze motor je novy, tak ho reklamuj

Odpovědět

Zpět na „Zahradní malotraktory“