Yanmar FX235

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Yanmar FX235

#46 Nový příspěvek od ladiki »

HMB....doba, kdy se daly sehnat díly jednotlivých celků, je za námi..KOmár to uměl. Proto byl vypínač na světla stejný ve škodě, avii, zetoru, tatře, liazu atd...
Obecně Ti mžu poradit takto:
https://www.google.cz/search?dcr=0&sour ... ent=psy-ab

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Yanmar FX235

#47 Nový příspěvek od HMB »

Tak ozubená soukolí do otáčkoměru jsem nechal dát udělat, nyní čekám až bude mít borec čas, protože se nejedná o moc "atraktivní" zakázku.
Ještě bych se chtěl zeptat, na co na traktorku slouží úplně první černá páka z leva nad podlahou traktoru (je z leva před PTO). Dá se s ní hýbat pouze vertikálně.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Yanmar FX235

#48 Nový příspěvek od Slávek55 »

Pokusím se vložit foto.
https://postimg.cc/k2ngd6qq
https://postimg.cc/TKwv9rTL
Pokud se mi to povedlo,koukni zda máš na blatníku nálepku jako jsem sem dal.Na prvním obrázku-je to ta páka zleva hned vedle blatníku? potom je páka PTO a vedle ruční brzda.Jestli je to tak,večer odpovím.
Slávek

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: Yanmar FX235

#49 Nový příspěvek od Širon »

HMB - Človeče, tu páku můj Yanmar nemá, takže by to mohlo mít něco společnýho s asistentem při otáčení. To ti nějak při plným rejdu zabrzdí vnitřní kolo a přidá na otáčkách kardanu do přední nápravy.
Nebo už jsem to zapoměl a ta páka je na něco jinýho a kecám nesmysly. :zapomel: Je to dva roky když jsem zjišťoval věci kolem Yanmara.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Yanmar FX235

#50 Nový příspěvek od HMB »

Je to přesně ta páka vedle PTO jak zaslal na fotu Slávek 55.
Vypadá tajemně :)

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Yanmar FX235

#51 Nový příspěvek od HMB »

A není asistent při otáčení zase úplně napravo, kde se zapíná náhod na předek? Já tam mám dvě páky, jednu černou a druhou bílou.Na fotkách není, ale kdesi jsem tady na fóru četl že je to právě věcička, která při otáčení vyřadí jedno přední kolo a tudíž se zmneší poloměr otáčení.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Yanmar FX235

#52 Nový příspěvek od Slávek55 »

HMB-takže tou pákou se zapínají plazivé redukce.Jsou to velmi pomalé rychlosti a ta nejpomalejší jede asi 150 metrů za hodinu.Zdá se,že traktor vůbec nejede.Podívej se do té tabulky jak jsem poslal,je to ten spodní řádek.Pokud je tomu tak,dám ti jednu radu.Nepoužívej to k tahání nákladů.Nedoporučuje se ani rozjetí,když je zabržděno ruční brzdou. Může dojít k poškození převodovky.Používá se to k velmi pomalé jízdě u různých sazečů rostlin nebo při sklizni např. okurek.Vlastně ty redukce ani nepoužiješ.
Slávek

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: Yanmar FX235

#53 Nový příspěvek od Širon »

Jooo ,tak jsem přece jen kecal :) , asistent je na pravo a je bílej, tohle je na plazivý. Ještě že máme Slávka 8) :friends:
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Yanmar FX235

#54 Nový příspěvek od HMB »

Super, díky Slávku za info. Páku až traktor uschopním vyzkouším, ale pravděpodobně nikdy nevyužiji. Už redukovaná jednička je velmi pomalá.
Jinak ještě využiji této diskuze a zeptám se, jak s traktorem řadit, abych stroj zbytečně nepřetěžoval. Dočetl jsem se, že ta převodovka na řadě FX snese řazení při zátěži, spojka se v podstatě vůbec nemačká. Když zapínáte PTO, mačkáte spojku? Jsem zvyklý z auta spojku používat neustále.

Zelí
Příspěvky: 36
Registrován: čtv bře 27, 2014 6:38 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Yanmar FX235

#55 Nový příspěvek od Zelí »

Ahoj, mám Fx17 a se spojkou zapínám PTO, přední náhon a řadím redukci.Při jízdě spojku používám minimálně.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Yanmar FX235

#56 Nový příspěvek od Slávek55 »

Zelí to napsal stručně a správně.Jinak k převodovkám FX jsem něco psal ve vlákně-Yanmar fx32-jirkapechy.Projdi to a hlavně bacha na oleje,vlečení a roztahování traktoru.Spojkový pedál používat minimálně,spíše pro couvání.Nepoužívám ho ani při rozjezdu.Zařadím 1.a traktor se rozjede.Přeřazení rychlosti bez spojky,pouze kniplem na další rychlost.Je možné přeřadit pod plným plynem,zatímco jedna spojka rozepíná např.3,druhá současně spíná 2.To vše se stane asi za 2-3 desetiny vteřiny a v plném plynu dojde k plynulému přeřazení,aniž by došlo k tomu,že motor vyskočí do vysokých otáček.Když řadím nahoru-větší rychlosti-tak plyn ubírám,ono je to takové hezčí jak se motor zase rozbíhá.Ale přeřadit dolů v kopci klidně v plném plynu.Jinak ten knipl má v neutrálu aretaci-to je to tlačítko na něm.Zaprvé je tam proto,aby nedošlo k zařazení rychlosti omylem např. kabátem,rukou nebo děckem,ale také proto,aby nebylo možné zařadit rychle z 1.zpátečku.Jednička a zpátečka se pohybem kniplu teprve do převodovky zařazuje a to musí trvat déle,aby se ještě při jízdě setrvačností dopředu nezařadila zpátečka,proto je to tlačítko aretace.Zatímco při jízdě jedničkou je již na druhé hřídeli a druhé spojce zařazena dvojka a dojde pouze k rychlému vystřídání záběru obou spojek a současně k zařazení 3 rychlosti na první hřídeli převodovky,kde byla předtím 1 rychlost.Aby to přeřazení proběhlo rychle,není již třeba mačkat tlačítko aretace.
NESMÍ se to dělat,ale někdy potřebuji kousíček popojet,stojím vedle traktoru a nechce se mi lézt znova nahoru,jsem již starší.Hlavně když si sám vážu v lese klády. Zmáčknu tlačítko a zařadím např. zpátečku.Jenom při redukovaných rychlostech a na rovině.Traktor se sám rozjede,vyřadím klepnutím do kniplu na neutrál,dál to aretace nepustí a traktor se zastaví.Ale NEĎELEJTE TO.
Slávek

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Yanmar FX235

#57 Nový příspěvek od oco13 »

Slávku - neškodí potom takémuto typu prevodovky čelný nakladač? Lebo tam je práve stále potreba striedať 2 a spiatočku.

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Yanmar FX235

#58 Nový příspěvek od HMB »

Slávku děkuji moc. Vlákno Yanmar fx32 Jirky Pechy jsem si pročetl. Už jsem jej jednou čet, když jsem traktor vybíral, ale procvičování mozkových závitů neuškodí :) Ještě prosím o ověření filtrů a provozních tekutin, zda-li jsem vyselektoval správně:
Filtry:
https://www.traktorservis.cz/katalog/na ... ar-sfts104
Olej motor:10W40 (cca 5L)
Olej Převodovka + nápravy: (cca 40L?)
https://maziva.heureka.cz/shell-spirax-s4-txm-20-l/#

Koupil jsem si traktor a nyní nemám na výměnu olejů :) Na ježíška budu chtít aby se mi rodina složila na olej :)

Jinak jsem taky řešil nefunkční počítadlo motohodin jako Jirka Pecha. Nyní si nechávám dělat nová ozubená kolečka do počítadla, tak potom zdokumentuji.

Slávek55
Příspěvky: 455
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Yanmar FX235

#59 Nový příspěvek od Slávek55 »

HMB-motorový olej jsi vybral správně,filtr jsem nezkoumal,ale ten se nechá koupit kdekoli a nahradit jiným.To není problém a je to otázka 150Kč.Náhradu dodají v každé prodejně autosoučástek.
Převodový olej jsi vybral také správně Shell Spirax S4 TXM.Najdi si levnějšího dodavatele.Prodává se ve 20 litrovém balení,někde i stáčený.Do převodovky je 20 l. málo.Asi 24 l.Do přední nápravy jej dávat nemusíš,stačí levnější-např.PP80.
Ale pozor na filtr převodového oleje.Pravděpodobně tam máš CAPA-CP 145L V35.Ten u nás neseženeš,a je nutné pouze kvalitní náhradu.Špatný filtr dokáže zničit převodovku. Pošlu čím nahradit,ale u nás jsou špatně sehnatelné.Kdybych zapoměl,připomeň se.
Ale měl by jsi sem dát informace o tvém traktoru.Z těch se nechá hodně poznat.Hlavně foto,stav opotřebení pneu,stav motohodin a zda jsou reálné,vzhledový stav traktoru.Také jaký je olej v převodovce-nasát injekční stříkačkou a zjistit barvu oleje.Je dobré vypustit olej do nádoby-průhledný kanystr,nechat ustát a prohlédnout usazeniny.Teprve potom vypustit do jiné nádoby olej z portálů,ten bývá nejhorší.Z toho vycházet a možná nebude nutné dělat hned výměnu.Oni ti Japonci si z výměnou velké starosti nedělají,a bohužel ani prodejci u nás.Většinou se spokojí s výměnou filtru a sedimentací oleje.Ona ta výměna převodového oleje je dost drahá a filtr je v ceně i dva tisíce Kč.
Ještě to počítadlo-koukni na vrakoviště aut a dodávek.Tam se nechá hodně najít a ono těch výrobců tachometrů není mnoho a může to pasovat.A kdyby jsi chtěl náhradní klíček,napiš a poradím.Teď již lovím v hlavě myšlenky na odpověď pro-oco13
Slávek

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Yanmar FX235

#60 Nový příspěvek od oco13 »

Ono zrejme aj japonci majú niektorí reverz. Na mojom traktore by som po skúsenostiach tak riešil druhú prevodovku - z vzv. Ale ono to ide aj s normálnou,

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“