Hinomoto N249
Moderátor: DYK
Re: Hinomoto N249
Není s tím problém. Práce na půl hodinky. Pro mě to bylo až překvapivě snadné v porovnání s 7245.
Jak čistíš filtr vzduchu? Podle návodu proplachuješ jarovou vodou a pak vyfoukat?
Jak čistíš filtr vzduchu? Podle návodu proplachuješ jarovou vodou a pak vyfoukat?
Re: Hinomoto N249
Teď jsem ho vyměnil po těch dvou letech a mezitím jednou vyfoukal......ale teda že bych ho měl mýt jarovou vodou o tom nic nevím. Vždyť je papírový. Jarovou vodou jsem myl molitanový filtr na motorce co jsem měl před pár lety,ale ten se i pak nechal nasáknout olejem...
Hinomoto N249
Re: Hinomoto N249
Mám tam původní. Na něm jsou obrázky a hromada rozsypaného čaje, tam je že i ten papírový se má vymýt jarovou vodou a poté vyfoukat. Filtr byl zaprasený s prachem a bordelem při sušení. Podle návodu jsem ho vymyl a vypadá jako nový. Touto metodou jsem ho čisti již vícekrát. Popravdě na prví pohled si nejsem jistý že tem původní filtr je čistě z papíru. Do budoucna jsem uvažoval o přestavbě na klasiku v našich končinách co mám ve velkým traktoru nebo na MFkách s olejovou náplní.
Re: Hinomoto N249
Na filtru vzduchu mám tyto obrázky.
Dříve jsem nestihl nafotit mám moc práce. K tomu ještě stále přibývá další. Jako včera se mě podělala spojka na 7245. Budu muset rozpůlit traktor, tak to bude legrace . Něco kleklo uvnitř táhlo co jde dovnitř traktoru má volný chod a neklade odpor. Byl jsem rád že se to nestalo v krizové situaci.
Re: Hinomoto N249
Ja filter kupujem nový a mením raz ročne, teda všetky filtre Stojí to aj s olejom tak smiešnu sumu , že mi to nestojí za špekulacie.
Re: Hinomoto N249
Pokud nesušíš tolik sena, respektive s japoncem obracíš, tak je to v pohodě. Když obracím, tak po 4ha je filtr zasraný, tak že se začne dusit motor.
Nic nezasírá vzduchový filtr tak, jako obracení, nahrabování a vláčení. U vláčení je to jemný prach ze zeminy a u sušení sena nejvíce semena a drtky.
Nic nezasírá vzduchový filtr tak, jako obracení, nahrabování a vláčení. U vláčení je to jemný prach ze zeminy a u sušení sena nejvíce semena a drtky.
Re: Hinomoto N249
Hej jasné ja mám ešte pred chladičom také štvorcové sito, a až za chladičom je nasavanie vzduchu. Našťastie nemám nič prašné na práci. Dusenie motora som ešte nezažil.
Ten olejový fiter na vzduch by ti určite pomohol.
Ten olejový fiter na vzduch by ti určite pomohol.
Re: Hinomoto N249
Tak to Ti Jirko nezávidím. Ale ty máš s temahle velkýma traktorama zkušeností, takže nemám strach,že by traktor za pár dní zase nejezdil.
Já to mám na seznamu úkolů také. Protože pokud vyšlápnu spojku tak traktor krásně ztichne a jak jí pustím tak začne ložisko spojky pěkně hučet. Ale prioritu mají jiné věci.
Dneska jsem znovu prolézal tu kabeláž a žádnou další pouostku jsem nenašel. Od relé jdou dva tlusté kabely, které lezou do chráničky a pak někam pod podlahu. No a vylezou z chráničky u startéru a tam už nic taky není. Je možné,že by to bylo bez pojistky? To je nesmysl,ne?
Pak jsem pokročil v přetřváření sběrače na seno:
Strašně mi dalo zabrat, než jsem to vymodeloval,aby to všechno aspoň trochu sedělo. Vymyslel jsem to špatně. Odbočovat takhle jekl pod úhlem ve dvou osách je konstruktérský nesmysl. Ale už to nechám a budu se modlit,že to bude držet. Z nejhoršího už jsem venku, teď už jen dopasovat oj a všechno provařit.
No a mimo jiné pořád pokračuju, jak to Vláďa nazval, na elektrifikaci To mi prostě ještě chvíli dá. Ale zásuvku nakonec udělám, protože chci maják, abych mohl jednou prohrnovat cesty A pak už tu palubku zadělám a dalších pár let jí nesundám
Já to mám na seznamu úkolů také. Protože pokud vyšlápnu spojku tak traktor krásně ztichne a jak jí pustím tak začne ložisko spojky pěkně hučet. Ale prioritu mají jiné věci.
Dneska jsem znovu prolézal tu kabeláž a žádnou další pouostku jsem nenašel. Od relé jdou dva tlusté kabely, které lezou do chráničky a pak někam pod podlahu. No a vylezou z chráničky u startéru a tam už nic taky není. Je možné,že by to bylo bez pojistky? To je nesmysl,ne?
Pak jsem pokročil v přetřváření sběrače na seno:
Strašně mi dalo zabrat, než jsem to vymodeloval,aby to všechno aspoň trochu sedělo. Vymyslel jsem to špatně. Odbočovat takhle jekl pod úhlem ve dvou osách je konstruktérský nesmysl. Ale už to nechám a budu se modlit,že to bude držet. Z nejhoršího už jsem venku, teď už jen dopasovat oj a všechno provařit.
No a mimo jiné pořád pokračuju, jak to Vláďa nazval, na elektrifikaci To mi prostě ještě chvíli dá. Ale zásuvku nakonec udělám, protože chci maják, abych mohl jednou prohrnovat cesty A pak už tu palubku zadělám a dalších pár let jí nesundám
Hinomoto N249
Re: Hinomoto N249
Taky hezká práce. Jen je škoda že to nemá nájezdovou brzdu. Tu oj bych prodloužil až po nápravu.
Na sváření jsem si poslední dobou velmi oblíbil COčko. Když někde chybí materiál snadno si to vyvařím a i takovéto patvary nejsou problém.
Na tu kabeláž se ještě podívám.
Na opravu spojky jsem si zrovna objednal žirafu a příslušenství, aby to šlo dělat rozumně. Vypadá to, že v ovládání mezi pákou a tlačným ložiskem na lamely bude problém. Takže kvůli nějaké blbosti, jako je kolík, červík a pod, budu půlit traktor.
Na sváření jsem si poslední dobou velmi oblíbil COčko. Když někde chybí materiál snadno si to vyvařím a i takovéto patvary nejsou problém.
Na tu kabeláž se ještě podívám.
Na opravu spojky jsem si zrovna objednal žirafu a příslušenství, aby to šlo dělat rozumně. Vypadá to, že v ovládání mezi pákou a tlačným ložiskem na lamely bude problém. Takže kvůli nějaké blbosti, jako je kolík, červík a pod, budu půlit traktor.
Re: Hinomoto N249
Jooo ještě k tomu filtru....letos jsem dělal 2x seno .... pár aru, nejedu v hektarech jako ty taky jsem dva víkendy vozil čelákem hlínu.... přelom srpen/červenec.....byla úplně na prach. Vždycky když jsem skončil, tak ofoukat celý traktor i sebe nepoznal jsem úbytek výkonu,ale filtr byl jak prase.... nevím jestli by šli tyhle nové taky omývat...
Protáhnout tu oj mě nenapadlo, budu o tom přemýšlet. Zatím jsem měl v plánu vytáhnout z toho konce ještě jekl na každou stranu. Ale i to by bylo asi zbytečný.... někde ve fotkách mám vozík, který používám normálně....a už jsem na něm vezl skoro 3tuny. Když ho vysejpám tak se to kroutí až se bojím co se stane. Už jsem si teď říkal,že bych ho i vyztužil, ale není čas. Brzdy to má,ale pouze na páku. Jeden čas jsem vymýšlel jak to předělat na okruh od traktoru,ale zatím na to kašlu. Teď to chci dát jen do stavu, abych s tím bez problémů přejel a když bude čas postupně to lepit dál. A k té svářeče....COčko je paráda. Kámoš má poloprofi, umí to samo bodovat a já nevím co ještě. A když mám něco drobného na co se budu koukat tak jedu jedině tam. Přemýšlel jsem,že ho zkusím umluvit aby to vzal ke mě a všechny sváry přejel aby to drželo a vypadalo
Na Zetora to musí být žirafa jak na slona. Je to strašně vysoký,ne? Já jsem si říkal,že bych si na to v práci půjčil stěhovací vozíky na stroje....
Protáhnout tu oj mě nenapadlo, budu o tom přemýšlet. Zatím jsem měl v plánu vytáhnout z toho konce ještě jekl na každou stranu. Ale i to by bylo asi zbytečný.... někde ve fotkách mám vozík, který používám normálně....a už jsem na něm vezl skoro 3tuny. Když ho vysejpám tak se to kroutí až se bojím co se stane. Už jsem si teď říkal,že bych ho i vyztužil, ale není čas. Brzdy to má,ale pouze na páku. Jeden čas jsem vymýšlel jak to předělat na okruh od traktoru,ale zatím na to kašlu. Teď to chci dát jen do stavu, abych s tím bez problémů přejel a když bude čas postupně to lepit dál. A k té svářeče....COčko je paráda. Kámoš má poloprofi, umí to samo bodovat a já nevím co ještě. A když mám něco drobného na co se budu koukat tak jedu jedině tam. Přemýšlel jsem,že ho zkusím umluvit aby to vzal ke mě a všechny sváry přejel aby to drželo a vypadalo
Na Zetora to musí být žirafa jak na slona. Je to strašně vysoký,ne? Já jsem si říkal,že bych si na to v práci půjčil stěhovací vozíky na stroje....
Hinomoto N249
Re: Hinomoto N249
Ani môj japonec nemá poistku na žhaviče.
Re: Hinomoto N249
No tak jsem rád,že nejsem jediný jak mi to psal Ladiki, tak mi to přišlo divné, že by tam byla ještě pojistka, kterou bych přehlédl. Protože za poslední dobu mám traktor celkem prolezlý. Třeba to tak mají i někteří další japonci.....
Hinomoto N249
Re: Hinomoto N249
Tak jsem prohlídl elektriku a je to u mě napřímo od startéru k relátku. Pojistky asi jsou u novějších typů.
Jinak žhavící svíčky jsem kdysi koupil na čínským webu kus po 130Kč. Dával jsem nové, protože jedna byla přepálená. Tak mám někde v dílech náhradní dva kousky.
Na rozpůlení takového lehkého traktůrku postačí i hever na kolečkách. Na zetory by měla stačit normální běžně prodávaná žirafa. Naposled se 7245 dělila před 11 lety. Chlapům v dílně jsem pomáhal, abych očuměl, jak na podobné opravy a věděl co je uvnitř. Dílna je již několik let zavřená a chlapi jsou v důchodu a sotva chodí. Tak si takové opravy musím dělat sám. Jen s tou váhou je trochu problém. S takovou váhou a větší jsem nejradši manipuloval s vysokozdvihem. Třeba při opravách 100t Šmerala lisu, kde jen setrvák má 1,5t a zvedá se na hřídel ve 3m.
Jinak žhavící svíčky jsem kdysi koupil na čínským webu kus po 130Kč. Dával jsem nové, protože jedna byla přepálená. Tak mám někde v dílech náhradní dva kousky.
Na rozpůlení takového lehkého traktůrku postačí i hever na kolečkách. Na zetory by měla stačit normální běžně prodávaná žirafa. Naposled se 7245 dělila před 11 lety. Chlapům v dílně jsem pomáhal, abych očuměl, jak na podobné opravy a věděl co je uvnitř. Dílna je již několik let zavřená a chlapi jsou v důchodu a sotva chodí. Tak si takové opravy musím dělat sám. Jen s tou váhou je trochu problém. S takovou váhou a větší jsem nejradši manipuloval s vysokozdvihem. Třeba při opravách 100t Šmerala lisu, kde jen setrvák má 1,5t a zvedá se na hřídel ve 3m.
Re: Hinomoto N249
kluci, já tam nemám a neměl jsem nikdy na žádné kubotce, žádné relátko na žhavení, tak asi proto je to řešeno jinak. Mrknul jsem na schema a mám z baterky 50A pojistku a z ní jde kabel do spínačky. Jediné relé co tam mám je na solenoid, tam je pojistka 30A......tak jen tak pro info
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Hinomoto N249
Však v pohodě Ladiki. Vím, že jsi psal, že u Kubot je to řešené napřímo a doba žhavení závisí čistě na obsluze. Aspoň jsme se dozvěděli, že většina japonců to má napřímo bez pojistky
Jirko a pamatuješ si co tam máš za žhaviče? Já mám tyhle:
https://www.autokseft.cz/BERU-Zhavici-s ... -nd1003284
Jirko a pamatuješ si co tam máš za žhaviče? Já mám tyhle:
https://www.autokseft.cz/BERU-Zhavici-s ... -nd1003284
Hinomoto N249