Výměna oleje - obecně

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Výměna oleje - obecně

#1 Nový příspěvek od lekyzlos »

Na popud jednoho nejmenovaného guru tohoto fóra se podělím s vámi o krátký příběh. Který jsem mimochodem vyřešil až za pomoci jeho jednoduché ale účinné rady.
Asi před měsícem jsem koupil nerepasovaný Yanmar Ke3 s tím že si ho trošku poladím dle sebe. Příběh s náhradou travních pneu už jsem popsal v jiném vlákně. Teď k hydraulice.
K mému překvapení byl v traktůrku v zadním bloku nalitý červený olej pro automatické převodovky, což není levný olej. Ale vše fungovalo jak mělo. Pár hodin jsem tak i odpracoval. Pak jsem do systému přidal dvousekční rozvaděč, s tím že olej byl čistý a výměnu udělám později. Jen jsem po montáži vypláchnul trubky od bordelu z řezání. Jen ještě podoktnu že tento typ nemá klasický filtr hydraulického okruhu. A ejhle po chvíli provozu začalo čerpadlo jaksi divně kňučet a pískat (tedy chvíli trvalo než jsem přišel na to že zvuk jde z čerpadla) co však bylo špatně úplně přestaly fungovat ramena trojbdu a funkce na rozvaděči. Přes to že před tím jelo vše dle představ. Nastalo velké zkoumání co kde jak. Kontrola jestli jsem nezprasil zapojení rozvaděče. Provedl jsem výplach oleje jiným obyč směsí, vše se zopakovalo. Tak jsem tam nalil klasickou PP80 dle původního plánu a výsledek, ramena chodili lépe ale čerpadlo znovu začalo kňučet. Zde zafungovala rada výše zmíněného protřelého odborníka, začal jsem hledat jestli tam přece jen není někde v bloku integrovaný filtr. A pod PTO hřídelí úplně dole je vypouštěcí šroub, vedle něj zvláštní oválné víčko s výstupkem chycené 2 šrouby, samozřejmě celé zašlé, takže si ho našinec všimne, až tam vleze a začne po kousíčkách hledat spásu. A hle zde, za ním filtr - celo-kovový váleček složený z několika druhů hrubostí sítě, 3cm v průměru 15 cm délka - ale zahnojenej jak z hovnocucu!!! Vypadal jak kdyby ho někdo namočil do hustýho bláta a to z něj velmi neochotně odkapávalo. Takže už vím proč tam byl sice drahej, ale řidší olej, páč ani ten "původní servisák" nevěděl proč to blbne. Tak to vyřešil lepším ale řidším olejem. Filtr jsem vyčistil namontoval zpět a paráda, vše funguje jak má...
Vložený rozvaděč totiž vytvořil v okruhu další "překážku" a na tu už finta s olejem do automatické převodovky nedokázala být dostatečnou.
Ještě doplním takový vlastní poznatek. Doplněním rozvaděče a dalších trubek se zvětší objem prostoru který je zaplněn olejem, takže při doplňování je potřeba přidat cca 0,5, oleje proti tomu co je předepsáno v návodu traktoru.
Třeba to někomu pomůže a Laďovi děkuji moc za radu!

vfisch2202
Příspěvky: 421
Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje - obecně

#2 Nový příspěvek od vfisch2202 »

8) 8) 8)
Také príspevky dáva iba "zasloužilý člen fóra" :friends:

Uživatelský avatar
lekyzlos
Příspěvky: 207
Registrován: úte led 14, 2014 2:30 pm
Bydliště: Blansko

Re: Výměna oleje - obecně

#3 Nový příspěvek od lekyzlos »

No nevím jestli zasloužený, to určitě ne. Sám jsem tu hodně informaci našel. A když něco "vyřeším" podělím se, aby bylo příště kde hledat.. Protože spousta věci se opakuje, ať je nápis na Traktůrku jakýkoli.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3597
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Výměna oleje - obecně

#4 Nový příspěvek od ladiki »

Lekyzlos....saaakra, to je epos ;-) Jsem, rád, že Ti to šlape :ano:

zdá se mi to poslední dobou takový trend. Traktory prodává, kdo má vzadku díru a pak to tak dopadá. Hlavně, že je olej před zákazníkem na rysce....

Jen bych doporučil pro použití do převodovky, kdy je na traktoru další rozvadeč-typicky-čelní nakladač, použít olej UTTO. Samozřejmě vždy se řídit klasifikací výrobce...

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“