Dennyho Yanmar FX42D

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#16 Nový příspěvek od ladiki »

napíšu to jinak...10W-30 není vyráběn jako levnější varianta 10W-40, ale teplotně vyhovuje standartnímu rozmezí teplot. Výrobci musí také hledět na emise a spotřebu, proto také volí "řidšší" 10W-30.....Vzhledem k tomu, že tady v létě máme teploty přes 35°C bude lepší mít letní hodnotu 40....To nahrává oleji 15W-40, ale zase, pokud používám stroj za teplot pod bodem mrazu, časté starty atd. tím, že je olej "hustší" později se dostává na mazaná místa. 15W-40 bych doporučil na "vyběhanější" motory, kde lépe vytěsní provozní vůle...dobře je to vidět v tabulce. Specifikace oleje dle API CF (disel) stačí...
Takže z mého pohledu 10W-40 vůbec nic neohrozí. Nejlépe pro motor udělám pravidelnou výměnou oleje :ano:
Obrázek

andre.marek
Příspěvky: 658
Registrován: stř črc 05, 2017 8:24 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#17 Nový příspěvek od andre.marek »

Já jako UTTO kupoval tohle. https://www.pro-oil.cz/vicefunkcni-olej ... arm-jd-57l
Specifikace také API GL-4, podstatně levnější a navíc pro mě "za rohem".

lezgy
Příspěvky: 242
Registrován: sob dub 20, 2019 3:44 pm
Bydliště: KE

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#18 Nový příspěvek od lezgy »

jo
dotazit musis tak ci tak, minimalne len pre istotu, minuly rok porovnaval som kolegov s nakladacom, vyzeralo to vselijako, ked dotazil predok tak sa to velmi zlepsilo, a ma tusim 32x model
foto ti teraz neposlem nemam ju tu ale ja len obycajny kus zeleza zaviazal gurtnou pod prednu napravu, nic specialne, nemal som cas to vtedy zvarat a ako plati pravidlo, kazde docasne riesenie trva 25rokov, zatial postacuje
ty mas 42, co som ja prehladol ale co sa tyka oleja ja davam standard motorovy 10w40
na prevodovku si zatial netrufam....pokym ide...

inac krasny kus,,,,presne tento som chcel ale uz som nemal prachy
z nejake veci ich je vecsi problem zohnat

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#19 Nový příspěvek od ladiki »

Samozřejmě, ať si každý najde olej "za rohem" další alternativy jsou Mobilfluid, Castrol...atd chce to hledat na netu...a množství dle traktoru... ;-)

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#20 Nový příspěvek od ladiki »

ještě pozor na drobné odlišnosti v názvech.....

konkrétně ten MOL FARM JD...a např. MOL FARM NH Ultra....
Jako Kuboťák beru bernou minci, že pokud chci použít UTTO olej dle výrobce, tak pro mě musí splňovat UTTO olej normu Kubota UDT.. a to například ten MOL FARM JD nemá, zatímco MOL FARM NH ULTRA má..tento olej je vyloženě doporučen do powershift převodovek ;-) Spirax S4 TXm také neplní normu Kubota UDT....a
Yanmar namísto svého oleje má v manuálu Mobil Fluid 425 ....ten také plní normu Kubota UDT ;-)
Možná je v tom také cenová a lobby politika, ale pokud zrovna bych měl převodovku s powershiftem, tak bych bral určitě něco vhodnějšího :friends:

andre.marek
Příspěvky: 658
Registrován: stř črc 05, 2017 8:24 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#21 Nový příspěvek od andre.marek »

Já jen píšu, co jsem použil já, ale zrovna na těch stránkách z odkazu píšou že splňuje i normu Kubota UDT - ten MOL farm JD
Nevím, co přesně patří do Powershiftu, ten já bohužel (nebo bohudík? :smich: ) nemám.
Díval jsem se také po Yanmarech v době nákupu, ale zrovna nic pěkného nebylo.
Jinak se omlouvám za trochu offtopic.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#22 Nový příspěvek od ladiki »

tak snad se denny zlobit nebude....Normy doporučuju hledat v datasheetech. Sami prodejci v tom mají bohužel bordel :ano:

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#23 Nový příspěvek od honzauta »

Originální olej je Yanmar TF-500A

Náhrady dle doporučení výrobce

Supplier
Mobil Mobil Fluid 425, 424
Castrol Agricastrol MP, CASTROL UTF
Shell Tellus Oil 32 or 37, Donax TD
Ford ESN-M-2C-134A
Esso Torque Fluid 56
John Deere J20B, J14A
BP Tractran UTH

DennyBraids
Příspěvky: 72
Registrován: pát srp 28, 2020 12:47 pm
Bydliště: Hluboká Nad Vltavou

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#24 Nový příspěvek od DennyBraids »

Diky moc chlapy, ted uz jsem trochu v klidu, ze vim co schanet.

Muj tchan ma velkoobchod a je schopen mi objednat libovolny olej ktery mu reknu, ale musi vedet jaky :)

Otazka tedy je jestli v te prevodovce nechat to co tam nalil parizek (pokud vubec neco menil) nebo radeji jit na jistotu a sehnat to co tam patri, protoze to co tam dal parizek to asi zjevne neni...
Yanmar FX 42D turbo

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#25 Nový příspěvek od ladiki »

Jestli tam něco p.Pařízek nalil, ví jen on sám...ale dost pochybuju, že by tam to své OTHP3 dával ;-)

Jestli má tchán velkoobchod, tak nebude problém se dostat k dobré ceně, tak to vše vyměň a máš klidné spaní... :ano:

andre.marek
Příspěvky: 658
Registrován: stř črc 05, 2017 8:24 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#26 Nový příspěvek od andre.marek »

Taky bych vše vyměnil. 8) Stojí to za ten klid potom.

DennyBraids
Příspěvky: 72
Registrován: pát srp 28, 2020 12:47 pm
Bydliště: Hluboká Nad Vltavou

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#27 Nový příspěvek od DennyBraids »

Tak asi tady nebudu reportovat z toho jak už druhý měsíc trháme stromy řetězem, to by byla nuda.

Nicméně mám za sebou první a druhé větší mulčování. Mulčoval jsem necelý hektar kde byli bodláky a jiný bordel až po bradu a částečně jsem jezdil i přes březové nálety cca 3 roky staré, většinou jsem to bral tak, že dokud byli stromky do cca průměru 4 cm tak jsem to mučoval, když už tlustší tak jsem to nechal, jako takové ostrůvky kde se kozy budou moci schovávat.

Druhé co jsem mulčoval byl cca půl hektar louky na seno, kde původní majitel, resp. jeho pachtýř nedokončil jarní sekání, pravděpodobně z důvodu poruchy, takže tráva asi metr vysoká, ale nic hustého.

Na začátku jsem tu řešil jaký používat stupeň PTO a jaké otáčky traktoru tak toto jsou mé zkušenosti.

Když jsem dělal ten bordel, tak jsem začal tím, že jsem měl PTO 2 a 1900 otáček motoru a jezdil jsem na 1-2 (1-1 nejpomalejší, 3-4 nejrychlejší) a šlo to v pohodě dokud jsem dělal jen ty bodláky, ale u těch bříz nebo hustšího brodelu (šípkové keře a pod.) se to vždy začínalo dusit, klesali otáčky motoru a kdybych nezvedl sekačku výš, tak to asi chcíplo. Takže jsem přešel na PTO 1 a 2700 otáček motoru a to je nepoměrný rozdíl ve výkonu (pravda na úkor hluku a spotřeby). Najednou jsem mohl jezdit bodlákama i na 2-3 nebo dokonce na 2-4 a výsledek byl stále stejně pěkný. Nicméně tam kde jsem potřeboval aby to štěpokovalo tlusté břízy jsem jezdil jen na 1-1 až 1-4 podle tloušti kmenu a počtu stromů mulčovaných najednou. Některá místa jsem musel projet i několikrát v různých směrech.

Na tu nedosekanou trávu na louce jsem šel opět s PTO 2 a 1900 otáček a tentokrát to nebyl vůbec problém, mohl jsem si dovolit jezdit dokonce na 2-2, takže jsem měl poměrně rychle hotovo.

Z mulčovače jsem ale musel demontovat zadní lištu, byl tam vedle rovnacího válce takový L profil, který podle prodejce má válec čistit, nicméně dělal přesný opak, mulčovač se kvůli liště ucpával trávou, hlínou a jiným bordelem, mnohem víc a častěji se to dusilo a bordel vypadával nepravidelně a ve velkých ošklivých chuchvalcích. Po odmontování mulčuje mnohem snáž a výsledek vypadá 100x lépe. Druhá věc se odstranila sama, přední tyčka s takovými ocelovými destičkami které se musejí ohnout směrem dozadu aby se mulčované křoví dostalo do mulčovače, se asi s pomocí nějaké tlustší břízy dostala až do kontaktu s kladivy a ty ocelové tyčce i destičkám předvedli kdo je vyroben z tvrdší ocele. Celá věc se tam nepěkně namotala, ale povedlo se mi to dostat ven, bez toho to seká dál stejně dobře, vlastně ani nechápu k čemu to tam bylo... Asi nějaká bezpečnostní featura evropské únie.

S mulčovačem jsem tedy velice spokojen, jen tedy trochu lituji že jsem nevzal 165 šířku jak mi doporučoval prodejce. Teď mám 145 a záběr sekání je přesně stejný jako rozchod zadních kol, což jsem chtěl, abych mohl projíždět na těsno mezi stromy a neměl sekačku širší než traktor, nicméně tím jak sem začátečník je pro mě velice nepříjemný sebemenší boční náklon traktoru a asi nechám prohodit zadní kola a budu doufat že mi to dodá na klidu a jistotě, jenže pak už bude záběr sekačky menší. Na drcení křoví a nedopasků to ale asi stačí a bubnovou sekačku budou asi koukat po šířkách záběru okolo 2 m, traktor totiž vypadá že má sil dost.
Yanmar FX 42D turbo

Uživatelský avatar
Širon
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv led 26, 2017 5:23 pm
Bydliště: Nedaleko Jihlavy

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#28 Nový příspěvek od Širon »

No vidíš, vo tom mulčování jsem to říkal. Přece nebudeš zbytečně honit motor v otáčkách když ten výkon nezpotřebuješ, dám prostě vyšší kvalt a menší otáčky. Poznal jsi to sám. 8)
No a ty žaluzie na vstupní hraně mulčovače tam byli jako bezpečnostní prvek ,aby nelítali kameny a případně uražený nože ven před mulčovač. Taky je tam nemám. Zadní vometák válce se vyhazoval i na silničářskejch mašinách ,přesně z důvodu který jsi uvedl. Cpalo se to a dělalo to muldy.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....

DennyBraids
Příspěvky: 72
Registrován: pát srp 28, 2020 12:47 pm
Bydliště: Hluboká Nad Vltavou

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#29 Nový příspěvek od DennyBraids »

PROSBA

Ztratil jsem měrku hladiny oleje v motoru. Sháním někoho kdo má identický traktor (třeba na FXech menší velikosti je to úplně jinak) a byl by ochoten mi ji nafotit včetně detailních rozměrů. Nechal bych si pak vyrobit kopii. Ale sehnat original se mi nedaří a nechat si to posílat z USA je na několik týdnů, jestli né měsíců a já dělám 120 mth měsíčně a olej se má měnit každých 90, natož pak kontrolovat.

Snad se někdo najde, díky!
Yanmar FX 42D turbo

Slávek55
Příspěvky: 463
Registrován: pon úno 04, 2019 2:31 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Dennyho Yanmar FX42D

#30 Nový příspěvek od Slávek55 »

Denny,pokud se nikdo neozve,dokážeš si poradit i sám při výměně motorového oleje.Jistě jsi ho měnil mnohokrát,takže znáš množství.Nalej o nějakých 0,75 až 1 litr méně a to bude spodní ryska.Potom požadovanou a tebou vyzkoušenou max. náplň,a to bude horní ryska.K výrobě měrky použij měrku např.za Škody či jiného auta,to podle průměru,jaký bude držet v otvoru.Ta měrka vyžaduje opravdu kvalitní materiál,aby nemohla v bloku z důvodu vibrací prasknout a způsobit tam nějakou škodu. Nějaký vzorek měrky najdeš na vrakovišti.Máš jich kolem Hluboké mnoho.A až budeš tu měrku tvarovat,jestli si tvar prohnutí troch pamatuješ,nasuň ji do bloku a zatoč klíčem motorem,zda ti jí nebude chtět vyhodit ven.I to mohla být příčina,proč jsi ji stratil.Nedal jsi ji obráceně?Potom také velký tlak v bloku motoru.Udělej kontrolu odvětrání skříně a kouřivosti do bloku.To prohnutí měrky do požadovaného oblouku nedělej kladivem,to by snadno se stala křehkou a mohla by prasknout.Stačí ji několikrát protáhnout např mezi třema hřebíkama zaraženýma do dřeva,jako když se rovná drát.
Slávek.

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“