Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#1 Nový příspěvek od forester »

Ahoj všetkým!
Po rokoch trápenia z domácimi výtvormi som si začal vážiť svoj čas a rozhodol som sa pre stroj ktorý bude slúžiť mne a nie ja jemu. Na poli sa toho robí čím ďalej menej a viac toho už nebude. Preto som volil čo najmenšiu veľkosť ale nie mini aby to niečo zvládlo potiahnuť. Kúpil som Mitsubishi MT 155 hlavne kôli stavu v akom som ho objavil. Traktor z roku 1995 z natočenými 320 Mth. Garážovaný a používaný len na ryžu. V podstate nový.
Teraz k veci. Nikde som nenašiel žiadne poriadne info k týmto traktorom. Jedná sa traktory vyrábané v kooperácii Yanmar a Mitsubishi takže sa líšia iba nálepkami. Motor je tojválec Mitsubishi L3E vo verzii nastavenej na cca 17HP nik to nevie presne lebo ofiko info sa rozchádzajú. Mal by tam byť výkon na kardane 15HP.
Odkaz na servisný manuál:
https://det-mitsubishi.com/en/mitsubish ... ubishi-l3e
Rád by som tu na tomto mieste vytvoril databázu pre majiteľov tohoto skvostu, aby bolo jasné aké parametre a náhradné diely tam patria a kde sa dajú objednať. Toto je asi veľmi dôležité, lebo predajcovia dielov sú darebáci neznalý týchto strojov a pošlú vám čokoľvek aj keď to na daný typ nepasuje hlavne že zaplatíte. Ak som sa niekoho dotkol nech mi tento postreh vyvráti verejne alebo kľudne do SZ.
Postupne to budem dopľňať keď niečo zistím. Prosím ak niekto má nejaké info, alebo dokumentáciu tak sem s tým. Pre krátkosť času nateraz len pár fotiek:

https://postimg.cc/gallery/1rbw4zdbi/

mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#2 Nový příspěvek od mitsu »

Ahoj, ten motor je aj na MT16 - servisny navod v pohode vygooglis - (mitsubishi L-series service manual) alebo Ti ho mozem poslat.
Skoda na MAM webe pren uz neni navod na pouzite (starsi model) ale mozno bude podobny MT161 serii - skus prelistovat https://www.mam.co.jp/manual/tractor/pd ... _21_23.pdf.

A na beznu udrzbu (olej po kolkych mth a kolko litrov a aky typ atd) skus pozriet nalepky zvnutra kapoty - zvykli to tam lepit.

Inak DET mozem len odporucit, akekolvek Mitsubishi motorove diely vedia promptne dodat - pochopitelne ze original jp - nie cinske nahrady. Verim vsak ze nic na ten motor potrebovat nebudes :typek: pri tom stave mth.

Ak mozem poradit skus pozriet, ci mas v tom motori osadeny termostat (na MT16 od vyroby nebol) lebo inak mu bude v nasich podmienkach zima - staci ked po studenom starte skusis chytit hadicu co ide z hlavy motora do chladica - ak bude hned s ohrevom motora vlazna/tepla tak ho tam nemas ale na istotu je pozriet do 'komory' - staci odpustit trocha chladiacej kvapaliny a mat po ruke 'motorovy' silikon pre utesnenie. Skus pozriet MT16 vlakno kedysi som to tam pisal, ked tak termostat siel objednat z Kramp-u - z DET by sa len termostat objednavat neoplatilo (tusim 20-30eur uctovali za UPS ak si dobre pametam)

A este jednu vec - tie nestastne cinske ramena... je to blato, mne sa to stale ohybalo (cuvanie s bednou .. nakladanie strku a pod) - mozno by stalo za to zohnat si varne oka (22mm - napr. kardanka) a daku serioznu pasovinu a zvarit si vlastne.

Inak nemal si tam vyrovnavaciu piestnicu na jednom ramene? Mas tam PAC/MAC tlacitka vyrovnavacej automatiky pre rotavator? Mne by to chybalo.. zvykol som si na to.. rotavator si k tomu mal?
Tu piestnicu som si dal na rychlospojky a v zime som tie vyvody pouzil na zdvih prednej snehovej radlice.. ak 'nakydalo; moc snehu, tak do ramien spominany box na odhrnanie/vyvazanie toho, co radlicou uz nebolo kam alebo nevladal (bez retazi) odhrnut 8)

Pluh si k nemu uz nejaky vyriesil?

Len skoda ze F-kove znacky na japoncov asi nehrozia, ak to teda nepojde stylom 'nalepky dole', pripadne aj nejake tie plechy ak by sa casom pri nepozornej praci 'opotrebovali' :typek: spachat dake vlastne...

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#3 Nový příspěvek od forester »

Ahoj!
No veď som tam v prvom príspevku dal link na servisný manuál L3E. Ostatok traktora asi nepotrebuje nejaké vysvetlenia.
Náplne som zistil podľa špecifikácií v návodoch. Čo sa týka toho termostatu je to zaujímavá info ktorú musím preveriť. Popravde ma to ani nenapadlo skúmať, všetko šlape ako má.
Ramená som zobral od chlapa keď som to kupoval. Nechcel dať poriadnu zľavu tak som z neho vypáčil aspoň tieto ramená. Zatiaľ držia tak to neriešim, keď to príde tak najdlhšie bude trvať schnutie farby :D
Chvalabohu tam nebola žiadna elektronika, takže vyrovnávanie rotavátoru je len mechanické. Rotavátor som nezobral, bol už cez rozpočet a to poriešim keď ho budem skutočne potrebovať. Zlenivel som a tak veľmi, že už sa mi nechce lopatovať tak robím na to čelný nakladač. Takže hydraulika dostane upgrade na trojsekčný rozvadzač ktorý ostane na traktore aj po odpojení čelňáku. Precvaknem rýchlospojky a môžem ovládať vlečku alebo podkop?
Jesennú orbu som zvládol z jednorákom čo mi ostal po staršom traktore. Jednoznačne tam pôjde obracací dvoják, 2x 20 to určite zvládne. Oral som z konským 28 a nemal problém na malej 4.
Značky neriešim, zo záhrady idem rovno do polí. Jazda po ceste je otrava 15km/h je oničom aj na poľnej ceste. Ale nevidím problém to dostať na F- značky. Práve to je výhoda proti C-. Ovšem nepoznám nikoho kto by prešiel STK na F- . Nevedia ako to majú robiť a tak rovno vyhadzujú za blbosti. Počkáme kým to trocha vychladne.

mitsu
Příspěvky: 60
Registrován: čtv srp 23, 2012 10:15 pm
Bydliště: neďaleko od Trenčína

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#4 Nový příspěvek od mitsu »

Zaujimave ze to nema tu vyrovnavaciu piestnicu a elektroniku.. ja som si na nu (piestnicu aspon rucne ovladanu) zvykol, ci uz orba, prakticke pri akomkolvek naradi... rotavator nespominam... pri tychto mensich traktoroch je vsak povodny rotavator skor do ryzoveho blata ako na na suchu zem - aspon MT16 mal dost velku najmensiu rychlost pojazdu a tak to zvyklo sekat velke hrudy, resp. bolo treba prejst viac krat... nepoznam vsak MT155 (MT16 ma 3+1 plus redukciu)... rotavator popri pluhu povazujem za zakladne naradie, pouzivam ho aj pri siati obilnin na zapravenie rozhodeneho zrna do zeme/

Termostat mozno budes mat vsak skus tie hadice... motor je nan kazdopadne pripraveny tak neni problem ho tam dat ak by bolo z vyroby bez neho ako pri MT16.

Ramena - tah znesu v pohode, tak kym nepozivas napr. spominany box tak v pohode.

Navod co si linkol je len bezny prevadzkovy/na pouzitie/udrzbu, ale vsak servisny snad nikdy nebudes potrebovat... ale ak chces posli mail skusim poslat, pripadne skus najst subor mhi_sm_l_series_eng.pdf alebo mitsubishi_l-series_service_sec_wat.pdf

Pluh - dvojak obraciak asi len nejaky lahky, odhadujem ze to viac ako 300-400kg nezdvihne... neviem ci by nebol lepsi len jednorak obraciak (1x25 - 1x 30) - kvoli uzkej sirke medzi kolesami a naslednemu problemu s nastavenim - vsak treba skusit a tiez zalezi, ci chces hlbsie orat alebo skor podmietat...

Uživatelský avatar
other-side
Příspěvky: 2798
Registrován: ned pro 07, 2008 1:29 am
Bydliště: Perštejn

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#5 Nový příspěvek od other-side »

nádhera

tento nebo předchozí slabší řadu mám na seznamu výměnou za mého Kyklopa

kde byl kupovaný?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#6 Nový příspěvek od DYK »

Forester, kde jsi získal informaci o historii toho stroje? Že dělal jen rýži, že byl garážovaný a ročně najel 12 - 13 mth?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#7 Nový příspěvek od forester »

Vzhľadom na to že sa celý život pohybujem medzi takýmito stojmi si dovolím posúdiť stav takto jednoduchého zariadenia. Na traktore nebola povoľovaná žiadna skrutka(stopy po náradí, oškúlená farba, chýbajúce podložky atď) jedine na vypúšťacom šróbe na olejovej vani. Opotrebenie pedálov ,volantu, podláh je zodpovedajúce. Všetky ovládacie tiahla z nulovou vôľou bez známok používania , len origo premazané pri monáži.
Teraz matematika: Podľa dátumu vyrazeného na diskoch kolies: rv 1995 tj-25 rokov. Nakrútené 320 mth takže priemerne 12,8 hodiny ročne čo pri produkcii ryže 2x do roka je cca 6h práce. To je zhruba bežné políčko u súkromníka. Dovezený bol aj z rotavátorom a nikdy nič iné tam nebolo pripojené.
Garážovaný bol určite, lebo je na ňom pôvodný lak a jedine pavučinová korózia pod farbou čo je z dôvodu nekvalitného lakovania vo výrobe. Keby stál len niekoľko mesiacov vonku, tak sa to celé rozkvitne.
Je to ako rozprávka o dôchodcovi čo predáva Passata z 120 tis km.po 10.rokoch. :D
A kupoval som ho od prekupníka na orave, cena bola dobrá , lebo ho pri manipulácii prevrátili a boli poškodené plechy na zadnej časti. Na pohľad to bolo horšie, ale keď som to pohladil kladivom nieje nič poznať.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#8 Nový příspěvek od DYK »

Ano, je to ako rozprávka o dôchodcovi!!! Ještě teda je mi divné, proč se jim nedaří i kvalitní lakování, když zbytek by měl být bezchybné konstrukce a kvality.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#9 Nový příspěvek od forester »

DYK píše:Ano, je to ako rozprávka o dôchodcovi!!! Ještě teda je mi divné, proč se jim nedaří i kvalitní lakování, když zbytek by měl být bezchybné konstrukce a kvality.
Neviem ako poznáš japonské výrobky, ale ja v zásade ako najtenšie lakované zo všetkých. Na Nissane mi miestami presvitá elektroforézna vrstva a na starej toyote som miestami mal preleštený lak až do základu.
Tento traktor dokonca na vonkajších plechoch nemá ani základ!!! Telo a nápravy sú nalakované poctivejšie.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#10 Nový příspěvek od DYK »

Jak poznám japonské auta? No že reznou!!! A to tak, že velmi. https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/n ... le-reznou/
Mě jen zaráží dokonalé dílenské zpracování mechanické části, ale lak jak z číny. A teď nevím, jestli jsem tu čínu neurazil
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

jan.pnacek
Příspěvky: 34
Registrován: pát čer 05, 2015 12:00 pm
Bydliště: Namestovo

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#11 Nový příspěvek od jan.pnacek »

Zdravim,
servisny manual k motoru l3e si mozete stiahnut sem

http://www.gocas.it/cas/db/immagini/tes ... ie%20L.pdf

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#12 Nový příspěvek od forester »

Ďakujem veľmi pekne za ten manuál. Presne takto si to predstavujem, že sem nahádžeme všetko kto čo k týmto traktoríkom nájde.

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#13 Nový příspěvek od forester »

Tak by som chcel pridať ďalšie poznatky.
Dostal som sa k zapojeniu prídavného rozvádzača. Vstup je vyriešený prerušením výstupnej trubky z čerpadla. Tá ide rovno do rozvádzača na vstup P. Výstup je vyvedený cez HPCO a napojený na pokračovanie originálnej trubky z čerpadla tak, že ju nebolo potrebné demontovať len som ju prihol a napojil cez záreznú maticu a spojku z trubkou na výstupe HPCO rozvádzača. Prepad z rozvádzača( T) je napojený na hadicu ktorá ide ku prevodovke, tam som našiel zátku cez ktorú sa olej vracia do prevodovky. Zatiaľ prebehla prvá skúška čelného nakladača a všetko O.K. Takže toto riešenie bude funkčné a z minimom úprav.

https://postimg.cc/gallery/3abyngpri/

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#14 Nový příspěvek od forester »

Tak zase niečo pridám. Zima je milosrdná, tak sa dá stále robiť v dielni, dokonca som vystihol počasie na nastriekanie posledných výtvorov. Nakladač je dokončený, odskúšaný. Všetko funguje podľa predstáv. Využil som origo čerpadlo, stíha v pohode, ale je to pomalšie ako na profi strojoch. Možno časom budem riešiť nejaké z väčším objemom.
podmietač je ešte panic, je strašne mokro.

https://postimg.cc/gallery/3cmstxju6/

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 318
Registrován: sob lis 22, 2008 9:04 pm

Re: Mitsubishi MT 155 / Yanmar K4e

#15 Nový příspěvek od forester »

Len tak na skúšku vložím priamo nejaké foto.
Obrázek
Obrázek

Heuréka! Ide to!

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“