Kubota GB200
Moderátor: DYK
Re: Kubota GB200
mam taku otazočku....
a čo to je to BG ?
a vif fungoval?
-
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota GB200
pre Ondra : o VIF dopadol zle ???
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota GB200
uz si to moc nepamatuju, ale delal se test oxidace nafty (kdyz vypustite starou naftu z nadrze, je cerna, to je prave ta oxidace) kyselinou sirovou a testoval se pocet kapek kyseliny, kdy zacne nafta oxidovat...bg bylo kolem 60kapek, VIF 15kapek a liqui moly 2 kapky (test probihal ve zkumavce, pocet kapek jsem udal jen pro predstavu, presny cisla si nepamatuju, je to uz par let)...no a taky tam zastupce BG rikal, ze na zaklade recenze ve svete motoru (p. Vaculik) si potom nechali udelat nezavysly test ve zkusebne a VIF by vubec nemel jit do vysokotlakych systemu (comon rail) ...jestli je to pravda nebo ne, to netusim, ale na tu dekarbonizaci to BG opravdu funguje, do nafty jsem zadny rozdily na svych autech nepoznal, jedno jezdi na VIF (stara rotacka oktavie 1,9tdi), druhe jezdi na BG (octavia comon rail 2,0tdi) ...obecne tam ty aditiva do nafty leju spis jen proto, ze je mam a ze "je to lepsi", ale abych hned rekl, ze se to zlepsilo, to jsem nepoznal...
jednou jsem delal dekarbonizaci 1,9TDI PD z autoskoly (290tis najeto vicemene v praze po meste) a jen diky dekarbonizaci to proslo na STK - predtim vyhozena z emisi za kourivost - delalo se to ale liqui moly a probehla dekarbonizace sani, palivoveho systemu a motoru (dekarbonizace sani pripravkem ve spreji, palivova soustava pripravkem a masinou bez nafty, motoru - pripravek do oleje a potom vymenit) tam to znat bylo i na vykonu a chodu motoru, ale byla to akce za 5tis kc
to jsem se tomu jeste tolik nevenoval a delal nam to pan v nove pace (cca 40km), takze jsem s tim najel 40 spinavy a 40km zpatky vycisteny motor a byl to rozdil asi jako kdyz je motor nacipovany, opravdu to znat bylo
jednou jsem delal dekarbonizaci 1,9TDI PD z autoskoly (290tis najeto vicemene v praze po meste) a jen diky dekarbonizaci to proslo na STK - predtim vyhozena z emisi za kourivost - delalo se to ale liqui moly a probehla dekarbonizace sani, palivoveho systemu a motoru (dekarbonizace sani pripravkem ve spreji, palivova soustava pripravkem a masinou bez nafty, motoru - pripravek do oleje a potom vymenit) tam to znat bylo i na vykonu a chodu motoru, ale byla to akce za 5tis kc
to jsem se tomu jeste tolik nevenoval a delal nam to pan v nove pace (cca 40km), takze jsem s tim najel 40 spinavy a 40km zpatky vycisteny motor a byl to rozdil asi jako kdyz je motor nacipovany, opravdu to znat bylo
Re: Kubota GB200
ono to byl spíše marketingový hon na Vifa. Údajně jeho detergentní umění spočívá v krystalech solí, které pomáhají rozpuštět usazeniny a "neumí následně shořet v DPF" čímž ho zanáší...Vif se ohradilo, že používá jen to, co používají rafinérie....kde je pravda? je těžké posoudit.
Co je ale fakt, že díky snižovaní množství síry v naftě, došlo až ke kritické hranici mazivosti. Paradoxně bionafty obsahují těchto mazivotsních látek dostatek, ale zase obsahuje jiné látky, které škodí.....Takže na pozoru by měl být spíše ten, kdo tankuje naftu bez biosložky (méně než 0,2%) do nejmodernějších dieselů, kde dodavatel takové nafty zodpovídá za dostatečné přidání mazivostní látky, což je také otázka do pranice, kolik těchto mazivostních látek je opravdu dodáno, zvláště nejedná-li se prémiovou naftu...
BG má obecně celkem našlápnuto, podobně to tak měl kdysi americký Gold Eagle.....a věřím, že jsou to dobré přípravky, jako třeba i Liqui moly atd..
Co je ale fakt, že díky snižovaní množství síry v naftě, došlo až ke kritické hranici mazivosti. Paradoxně bionafty obsahují těchto mazivotsních látek dostatek, ale zase obsahuje jiné látky, které škodí.....Takže na pozoru by měl být spíše ten, kdo tankuje naftu bez biosložky (méně než 0,2%) do nejmodernějších dieselů, kde dodavatel takové nafty zodpovídá za dostatečné přidání mazivostní látky, což je také otázka do pranice, kolik těchto mazivostních látek je opravdu dodáno, zvláště nejedná-li se prémiovou naftu...
BG má obecně celkem našlápnuto, podobně to tak měl kdysi americký Gold Eagle.....a věřím, že jsou to dobré přípravky, jako třeba i Liqui moly atd..
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota GB200
S tím marketingem asi souhlasím, používáme VIF, doma zdelame tak 10l vifu za rok, ale to BG leju do RSa, do starší okty VIF.
-
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte led 09, 2018 9:02 am
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kubota GB200
Takže v Kubotke nemám DPF, tak VIF asi motoru prospieva. No a v TOY. Ave je comonrail+DPF tak ho nedávať ? Včul buď múdry. Záver - najlepšie je tankovať prémiovú naftu alebo jazdiť bicyklom
Re: Kubota GB200
tak adittiva a jejich použití, to je téma na samotné vlákno
Kdysi jsem to četl a mám to zažité takto. Jde o látky, na kterých jsou aditiva vyrobena. Takže konkrétně VIF, který se shoduje s aditivy z rafinérií můžeš přidávat jak do prémiové, tak i obyčejné nafty (vlastně si vyrobíš prémiovou). Zatímco třeba aditiva BG nemá cenu lít do prémiových naft, protože aditiva v BG jsou vyrobena na jiném základě a tato aditiva v nich obsažená se nenavážou na aditiva obsažená v prémiové naftě a tímto spolu nespolupracují. Takže to BG má smysl používat do obyč nafty a vyrábět si tak naftu prémiovou....Při použití jiných značek aditiv (Metabond, Liqui moly.....atd) je třeba si toto zjistit.
Jen pro info. Žádným aditivem si nevyrobíš z letní nafty, zimní...
Pořád se bavíme o zlepšujících aditivech, ne o jednorázových čističích palivového systému.
Kdysi jsem to četl a mám to zažité takto. Jde o látky, na kterých jsou aditiva vyrobena. Takže konkrétně VIF, který se shoduje s aditivy z rafinérií můžeš přidávat jak do prémiové, tak i obyčejné nafty (vlastně si vyrobíš prémiovou). Zatímco třeba aditiva BG nemá cenu lít do prémiových naft, protože aditiva v BG jsou vyrobena na jiném základě a tato aditiva v nich obsažená se nenavážou na aditiva obsažená v prémiové naftě a tímto spolu nespolupracují. Takže to BG má smysl používat do obyč nafty a vyrábět si tak naftu prémiovou....Při použití jiných značek aditiv (Metabond, Liqui moly.....atd) je třeba si toto zjistit.
Jen pro info. Žádným aditivem si nevyrobíš z letní nafty, zimní...
Pořád se bavíme o zlepšujících aditivech, ne o jednorázových čističích palivového systému.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GB200
pietrobs ZÁZRAK!!! Jinak se to při popisovaných prvotních projevech a výsledku prostě nedá popsat.
Teď už to myslím obecně - zapomeňte na to, že nějaká vodička udělá GO nebo střední opravu motoru pouhou aplikací a chvilkovým vrčením motoru. Rozpustit karbonové úsady z oleje asi po předchozích "starostlivých" majitelích plus solidnímu nájezdu mth motoru, to lze. Je to ale riskantní počin je v ohrožení motor, ale odvážným štěstí přeje. Jen teda pokud motor funí nechápu, co se tam čištěním změní tak, že přestane funět (utíkat tlak pod píst).
U VIFu je třeba si uvědomit jeho "poslání". Je to ponejvíce preventivní poslání a ne prostředek na řešení již nastalé situace. Čistící schopnosti jsou malé, ale jsou daleko větší je zabránění tvorby úsad s hoření paliva. To je prokázané. Prokázané je i to, zvyšuje cetanové číslo, zvyšuje mazivost, brání - spomaluje rozklad - separaci nafty na složky. To vše je změřené - prokázané. O posunu bodu tuhnutí nemá cenu moc mluvit není to nic moc, takže to z letní nafty zimní neudělá. Také nějakou úsporu paliva bych vůbec nevzpomínal, protože jesli je nějaká, bude v řádech dcl. na 100km. Takže bránění tvorbě úsad, mazivost a cetanové číslo. To je to, co se dá od VIFu čekat a je to s ním běh na dlouhou trať. Jsou to ale ty nejdůležitější vlastnosti, které opravdu má, protože jiné v porovnání nemají některou z nich nebo většinu. Jeho pravidelné používání bude znát až za dlouho, třeba tím, že ten EGR není tak zasranej jak by měl být po takovém nájezdu apod.
Dekarbonizace motoru šamanem, který napojí motor na "mimotělní oběh" z toho je mě na blití. Fakt jo. Já nepochybuju, že to ta chemie zvládne ale necháte si všechen ten rozpuštěný bordel projít motorem? Popřemýšlejte o tom. Uznávám, že dekarbonizace je v určitém momentu potřeba, jen si nejsem jistý, jestli tímto způsobem. Ale tak není to moje auto je to hned tak proč by ne.
Jo a VIF je bezpečný pro všechny typy naftových motorů včetně euto 5 euro 6 . Takže Vaculík kecá, pokud vůbec něco takového kdy řekl - napsal. Test VIFů (benzín i nafta) ze zkušebny je tále k přečtení na internetu.
No a já VIF používám snad 25 let. Původně balený v Benzina obalech pak ve svých plechovkách. Jak vypadá můj motor po 200t km nevím nelezl jsem tam, ale cetanové číslo jsem tak nějak poznal už při startu motoru. Za tu dobu jsem si na to zvykl tak mi to už ani neřijde.
Teď už to myslím obecně - zapomeňte na to, že nějaká vodička udělá GO nebo střední opravu motoru pouhou aplikací a chvilkovým vrčením motoru. Rozpustit karbonové úsady z oleje asi po předchozích "starostlivých" majitelích plus solidnímu nájezdu mth motoru, to lze. Je to ale riskantní počin je v ohrožení motor, ale odvážným štěstí přeje. Jen teda pokud motor funí nechápu, co se tam čištěním změní tak, že přestane funět (utíkat tlak pod píst).
U VIFu je třeba si uvědomit jeho "poslání". Je to ponejvíce preventivní poslání a ne prostředek na řešení již nastalé situace. Čistící schopnosti jsou malé, ale jsou daleko větší je zabránění tvorby úsad s hoření paliva. To je prokázané. Prokázané je i to, zvyšuje cetanové číslo, zvyšuje mazivost, brání - spomaluje rozklad - separaci nafty na složky. To vše je změřené - prokázané. O posunu bodu tuhnutí nemá cenu moc mluvit není to nic moc, takže to z letní nafty zimní neudělá. Také nějakou úsporu paliva bych vůbec nevzpomínal, protože jesli je nějaká, bude v řádech dcl. na 100km. Takže bránění tvorbě úsad, mazivost a cetanové číslo. To je to, co se dá od VIFu čekat a je to s ním běh na dlouhou trať. Jsou to ale ty nejdůležitější vlastnosti, které opravdu má, protože jiné v porovnání nemají některou z nich nebo většinu. Jeho pravidelné používání bude znát až za dlouho, třeba tím, že ten EGR není tak zasranej jak by měl být po takovém nájezdu apod.
Dekarbonizace motoru šamanem, který napojí motor na "mimotělní oběh" z toho je mě na blití. Fakt jo. Já nepochybuju, že to ta chemie zvládne ale necháte si všechen ten rozpuštěný bordel projít motorem? Popřemýšlejte o tom. Uznávám, že dekarbonizace je v určitém momentu potřeba, jen si nejsem jistý, jestli tímto způsobem. Ale tak není to moje auto je to hned tak proč by ne.
Jo a VIF je bezpečný pro všechny typy naftových motorů včetně euto 5 euro 6 . Takže Vaculík kecá, pokud vůbec něco takového kdy řekl - napsal. Test VIFů (benzín i nafta) ze zkušebny je tále k přečtení na internetu.
No a já VIF používám snad 25 let. Původně balený v Benzina obalech pak ve svých plechovkách. Jak vypadá můj motor po 200t km nevím nelezl jsem tam, ale cetanové číslo jsem tak nějak poznal už při startu motoru. Za tu dobu jsem si na to zvykl tak mi to už ani neřijde.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota GB200
Dyku: len v tom tvojom elaboráte mi chýba jedno čo ty doporučuješ na "preventívne vyčistenie motora". Bez rozoberania, lebo potom by som ho nezložil.
Re: Kubota GB200
a máme zaděláno na nejsledovanější vlákno
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Kubota GB200
Já myslím, že to bude v pohodě, Oco se ptá konkrétně ale moc zeširoka.
Oco, vyčištění motoru je široký pojem. Třeba zbavení úsad z oleje lze použít to cosi, co zde zaznělo, ale je třeba být obeznámen s tím, co hrozí při smolném dnu. Já jsem vlastně naftou dělal totéž u M W M motoru, kde je ale lamelový fitr oleje a stále a stále náplň přibývala jak se to rozpouštělo. Pak jsem dal AD olej a stále bylo postupně na měrce víc a víc "oleje". A tak jsem měnil a měnil až se to podařilo. Jenže dělal jsem to s riskem, že když se zacpe nějaký mazací kanál nemusím na to přijít a někde se to přidře. Nejspíše na klice. No povedlo se a je to už doba. Co se týká dekarbonizace z hoření - já nevím, určitě díly demontovat a udělat to mimo motor. Kdo má možnost utrazvuku je to tutovka a dočista. Jinak chenie lavórek a šudlit a koupat. Ale rozpustit a prohnad to motorem a výfukem ven? To se snad nemůže líbit ani tobě. Všechno chce svoje. GO nebo nějakou opravu motoru taky neuděláš přes výfuk, chápeš.
Další věcí je, že nemůžeš chtít mít úsady, které se tam tvoří léta a spousty mth, pryč za pár minut. Já musím zdůzaznit že Ondrou popisovaná dekarbonizace funguje, ale nevím,jestli bych na tuto metodu svěřil svůj motor nebo Ondra svůj z RSa. Já rozhodně ne.
Oco, vyčištění motoru je široký pojem. Třeba zbavení úsad z oleje lze použít to cosi, co zde zaznělo, ale je třeba být obeznámen s tím, co hrozí při smolném dnu. Já jsem vlastně naftou dělal totéž u M W M motoru, kde je ale lamelový fitr oleje a stále a stále náplň přibývala jak se to rozpouštělo. Pak jsem dal AD olej a stále bylo postupně na měrce víc a víc "oleje". A tak jsem měnil a měnil až se to podařilo. Jenže dělal jsem to s riskem, že když se zacpe nějaký mazací kanál nemusím na to přijít a někde se to přidře. Nejspíše na klice. No povedlo se a je to už doba. Co se týká dekarbonizace z hoření - já nevím, určitě díly demontovat a udělat to mimo motor. Kdo má možnost utrazvuku je to tutovka a dočista. Jinak chenie lavórek a šudlit a koupat. Ale rozpustit a prohnad to motorem a výfukem ven? To se snad nemůže líbit ani tobě. Všechno chce svoje. GO nebo nějakou opravu motoru taky neuděláš přes výfuk, chápeš.
Další věcí je, že nemůžeš chtít mít úsady, které se tam tvoří léta a spousty mth, pryč za pár minut. Já musím zdůzaznit že Ondrou popisovaná dekarbonizace funguje, ale nevím,jestli bych na tuto metodu svěřil svůj motor nebo Ondra svůj z RSa. Já rozhodně ne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota GB200
Dyk..ja som mal takisto bobky ze co sa bude diat po naliati toho pachnuceho cuda do motoru.Ale isiel som s tym..ze bud hop..alebo trop.I tak by ma cakala rozborka motora..takze vlastne jedno.Myslim ze aj preto je potrebna ta doba iduceho motora na volnobeh aby nahodou neupchalo nieco pri tom rozpustani usadenin.Mozem ti povedat ze z hadicky sa po naliati a nastartovani kudlilo jak z parnej lokomotivy.To som zaznamenal....nasledne po vypusteni stareho oleja a naliati noveho motor stichol..a to naozaj..Jasne..zasluhu ma na tom aj novy olejale hlavne je ze z hadicky odvetravania sa necmudi a neunika pach nafty.
Re: Kubota GB200
Jasně rozumím, no a čím si to vysvětluješ, že se přestalo čmudit z hadičky? Co se tím výplachem v motoru stalo, že přestal "dýchat"?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Kubota GB200
To keby som vedel Dyku?..rad by som ti to tu popisal..tomu ver.Ale sam neviem..urobil to ten pripravok?..urobila to vymena oleja?.tym ze je novy?..mozna sa to vrati a po istych nabehanych mth mi to bude robit takisto..sam neviem..kazdopadne dam vediet ak by sa to zopakovalo.
Re: Kubota GB200
Sanie a egrko to by ešte mal zvládnuť aj laik ale do hlavy a čistenia ventilov rozborkou by som sa určite nepustil.